Kirjoittaja Aihe: Onko körttiläisiä Satakunnassa?  (Luettu 6193 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Seferoth

  • Körttiläisyyden jäljillä
  • Viestejä: 4
Onko körttiläisiä Satakunnassa?
« : 14.07.06 - klo:17:51 »
Haluaisin tavata satakuntalaisia körttiläisiä, siis jos teitä on satakunta aluella.Eli onko?

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Onko körttiläisiä Satakunnassa?
« Vastaus #1 : 18.07.06 - klo:20:16 »
On niitä. Seuroihin vaan. Seurakalenteria tosin ei ole netissä tarjota, mutta oman seurakunnan tahi paikallisosaston/ naapuriseurakunnan/ aluesihteeri Löytyn puoleen kääntymällä selvinnee.

Poissa Seferoth

  • Körttiläisyyden jäljillä
  • Viestejä: 4
Onko körttiläisiä Satakunnassa?
« Vastaus #2 : 19.07.06 - klo:11:43 »
Allright kiitoksia.

Poissa tosikkoko

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 858
Onko körttiläisiä Satakunnassa?
« Vastaus #3 : 27.08.06 - klo:17:59 »
Jumpijampi, tämä tulee valitettavasti liian myöhään mutta tällainen olisi ollut tänään E-P:n eteläosissa eli ei kaukana Satakunnasta:

Kahden maakunnan veisuut Kauhajoen ja Isojoen Lauhavuorella - Satakunnan kansan ja pohjalaisten kohtaaminen ja oli esillä ainakin E-P:n seurakalenterissa ja jopa Ilkka-lehden nettiversio mainosti sitä:
http://www.ilkka.fi/Article.jsp?article=32110

Jos joku lukija on ollut siellä niin kerrohan meillekin!

Poissa FloVer

  • Yhtyy veisaamaan: Koska valaissee...
  • Viestejä: 61
Onko körttiläisiä Satakunnassa?
« Vastaus #4 : 27.08.06 - klo:20:23 »
Uusina AY: inä yritämme järjestää Varsinais-Suomi Satakunta Häme alueelle seuroja yms. ajattelimme ottaa pikkujoulutkin puheeksi, mutta koska aikaa ei ole paljon, jää nähtäväksi tuleeko siitä mitään..  :)
Jemina

Poissa Michelle

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 133
Onko körttiläisiä Satakunnassa?
« Vastaus #5 : 27.08.06 - klo:20:35 »
no tuota olen Raumalta kotoisin, vaikka nykyisin asun espoosa. Mutta olen sydämeltäni ikuinen Raumalainen ja siten siis kait satakuntalainen Körtti.

Ja tosiaan oli kyllä aika yksinäistä olla siellä körttinä siellä kun tuo rukoilevaisuus on iso liike, mutta Pohjanmaalaisen Vaarin peruja siis tämä minun uskoni

mistäs päin itse olet?
"Hän on minua alhaista katsonut suuressa armossaan. tahdon Häntä vain palvella ja kiittä näin hänen nimeään. Minun sieluni suuresti ylistää Herraa ja henkeni, Jumalasta nyt riemuitsee. iloitsee vapahtajastani"

Poissa FloVer

  • Yhtyy veisaamaan: Koska valaissee...
  • Viestejä: 61
Onko körttiläisiä Satakunnassa?
« Vastaus #6 : 28.08.06 - klo:18:51 »
Asustelen Tampereen lähellä Lempäälässä, ja olen huomannut että ihmiset täällä eivät ole lainkaan tietoisia ylipäätään mikä on herättäjä-yhditys, tai siionin virret, tai seurat, tms. Kaikki nauravat ajatukselle, että laulamme siionin virsiä, tai teemme sitä tai tätä, joten täällä ei järjestetä paljon myöskään minkään näköistä toimintaa "körteille". Ja olen huomannut etteivät entiset ay:tkään pahemmin järjestelleet mitään, tai sitten informaatio ei vain tullut kaikkialle. Mutta toivon että saisimme vuoden aikana kaikenlaista järjestettyä Varsinais-Suomi-Satakunta-Häme alueella.
Jemina

Poissa Riina

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 33
Onko körttiläisiä Satakunnassa?
« Vastaus #7 : 10.12.06 - klo:14:07 »
Mullakin on sillon tällön mahdollisuus osallistua ainakin Porissa järjestettäviin körttirientoihin, joten toivottavasti niitä tulisi.. Ja Tampereellekkin pääsen. :D :D Tai no minne vaan missä muita körttejä, näin kun oikein ajattelee. Tsemppiä järjestelyille Jemina! :D
i'm off like an aeroplane

Poissa FloVer

  • Yhtyy veisaamaan: Koska valaissee...
  • Viestejä: 61
Onko körttiläisiä Satakunnassa?
« Vastaus #8 : 10.12.06 - klo:20:26 »
Meillä tuos marraskuun alussa olikin siis se tupailta, ja ihan oli hyvin porukkaa joten tarkoitus olisi varmaan ruveta järkkään jossain vaihees uutta tuparii.  :wink:
Jemina