Kirjoittaja Aihe: Luottava, ylivertaisen viisas ?  (Luettu 38995 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Ei syytä riemuun
« Vastaus #30 : 28.06.16 - klo:02:38 »
Ai jaa se on se. Joskus keväällä laitoin nimen niiden nettiadressiin, mutta en ole ollut muuten tekemisissä. Nyt kävin fb-sivulla etsimässä tuttuja, mutta ei ollut. Siellä on jäsenten tykkäyksissä mm. Vastavalkea, jota yhteen aikaan seurasin. Siellä on lähinnä vanhempaa porukkaa ja esim. Paavo Väyrysen tukijoita. En löytänyt  tältä Joukkovoima-sivustolta mitään suoraa viittausta kommunisteihin, mutta varmaan heitä siellä on. Toisaalta: mitä sitten? SKP ja KTP on laillisia puolueita ainakin toistaiseksi. Ukrainassa paikallinen kommunistipuolue on jo kielletty? Että se siitä lännen tukemasta Ukrainasta, jossa historiaakin kirjoitetaan uusiksi ihan lakipykälin.

Mitä tuo "Mene pois" alussa tarkoittaa. Jos haluat, niin voin taas mennäkin. Oliskin taas kaikkea muuta tekemistä kertynyt liikaakin.

Ei ei, että mene tiehesi, vaan meillä sanotaan esimerkiksi että " ota pois" jos kysyy, saako ottaa vielä yhden makkaran. Tai " juo pois" jos kysyy riittääkö kahvi jos juon kun en huomannu sanoa että keittäkää mulle kanssa kupillinen. 

Eli muualla kai sanotaan. " mene ihmeessä" " tottakai, ole hyvä" .  Elelin taas monia päiviä perheen seurassa ja ne puhuu noin, eli kun Kymenlaaksossa sanottiin lapsuudessani kotipihalla " otatteko mut mukaan" vastattiin "tule pois". Siitähän voisi pitkäänkin ihmetellä tarkoittiko nuo että " tule pois meidän tieltä me pelataan siinä". vai " tule mukaan peliin" . 


Se on niin pitkä ja sotkuinen lista etten ihmettele yhtään. Minä kysyin sitä nimen omaan ja muutamaltavsain myös ihan avoimen vastauksen, kyllä, hän on kommunistisen puolueen jäsen. Koska oli niin rehti pyysin oitis fb-kaveriksi.  Luin sitä pitkään ja tarkasti.  Pari tuttuakin SKP: n jäsentä tuli  vastaan. Mutta kas. Asiallisimmat kommenttini ja koko listan tarkoitusta tiedusteleva kommenttini  oli poistettu. 
« Viimeksi muokattu: 28.06.16 - klo:02:46 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Luottava, ylivertaisen viisas ?
« Vastaus #31 : 28.06.16 - klo:12:17 »
Samaa mieltä. Asian tekee selvemmäksi, kun katsoo valtamedian omistusta. Hesari+Ilta-Sanomat on Sanomien, Iltalehti taitaa olla Alma Median ja Yle olevinaan koko kansan, mikä on valetta. Yle lobbaa innokkaasti kokoomusta, Natoa ja Venäjän vastaisia trolleja. Nyt sen piti oikein varoittaa Espanjan vaaleista, että jos Podemos pääsee valtaan, niin Espanja lähtee EU:sta. Tällaista pelottelua milloin mistäkin asiasta Yle on harjoittanut jo pitkään. Onneksi ei ole pakko katsoa sen uutisia eikä ajankohtaisohjelmia. Kohta tulee kolme kuukautta, kun en ole niitä vilkaissutkaan.

Natoa ja Amerikkaa ihannoidaan Suomessa kovasti ja Venäjää haukutaan. Nato+Amerikka pettivät aikoinaan Gorbatshovin, jolle lupasivat, ettei Nato työnny Mustallemerelle eikä Venäjän rajoille. Pettivät lupauksensa ja sen takia Venäjä miehitti Krimin. Venäjällä on täysi oikeus lennellä omien rajojensa tuntumassa Itämerellä, mutta USA:lla ei ole mitään oikeutta työntyä alueelle. Paasikiven viisas opetus pitää "ystävät lähellä ja viholliset kaukana" on unohdettu. Hesari ja iltapäivälehdet jatkaa myös päivästä päivään Venäjän haukkumista. Tälläkin foorumilla hoetaan "ryssää" ja "iivanaa" vapaasti ylläpidon asiaan puuttumatta. No, onneksi ei tarvitse olla körttiläinen. En yhtään ihmettelisi, jos Venäjä oikeasti hyökkäisi Suomeen tuollaisen jatkuvan vihapropagandan ärsyttämänä.

Tuo on pääosin perätöntä propagandaa joka uppoaa ymmärtämättömiin. Natomaa Turkki on ollut Musatanmeren rannalla paljon ennen Gorbatshovia.  Ylläpito salli tämän sinunkin kirjoituksen, vaikka se on suurelta osin täyttä puppua. Veljet malttakaa pysyä totuudessa ja vain totuudessa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Luottava, ylivertaisen viisas ?
« Vastaus #32 : 28.06.16 - klo:21:52 »
Tässä Uuden Suomen artikkeli



Linda Pelkonen
Luotu: 28.6.2016 12:26


ULKOMAAT
|
BREXIT
Euroopan parlamentin jäsen, Belgian entinen pääministeri Guy Verhofstadt tylytti Brexitiä ajanutta Britannian itsenäisyyspuolueen puheenjohtajaa Nigel Faragea parlamentin ylimääräisessä täysistunnossa hetki sitten.
–Miten tähän päätökseen päädyttiin – kielteinen kampanja, Faragen esitykset siitä, että pakolaiset esitetään samantyyppisesti kuin natsipropagandan aikana, Verhofstadt kertoo.

–En koskaan uskonut, että on mahdollista, että täällä parlamentissa oleva tekisi tuollaista. Valheet siirtolaisuudesta, valheet siitä, että Turkki liittyy EU:hun ensi viikolla tai valheet 350 miljoonasta punnasta, jotka heti palautettaisiin kansanterveyden hoitoon. Ei palautetakaan, hän jatkoi.

Hänen mukaansa Britanniassa on pelon ja kielteisyyden ilmapiiri, ja se on kaikkein järkyttävintä mitä Yhdistyneessä kuningaskunnassa on tapahtunut.

–Tänä päivänä nähdään tulokset. Miljardeja menetetään pörsseissä, punnan arvo laskee ja laskee edelleen, Verhofstadt sanoi.

Hän vaati mahdollisimman nopeaa päätöstä, miten Brexit käytännössä hoidetaan.

Muut asiasanat:
ulkomaat
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Luottava, ylivertaisen viisas ?
« Vastaus #33 : 28.06.16 - klo:22:28 »
Se on Brysselissäkin kova paikka monelle elätille, kun kansat alkaa huomaan mitä unioni on ja perustuu valheelle.  Merkelkin on myöntänyt jotta täydellistä liittovaltiota tekevät, eli tilannetta jossa pikku kansoilla ei ole mitään sanomista. Presidentti Niinistökin on jo keväällä myöntänyt jotta valehtelmalla kansalle sinne mentii.  Toivottavasti muutkin sen ajan päättäjät tulee sanomaan rehellisesti mikä oli ja on totuus. Suomessakin media huutaa ja melskaa, kuin kohta alkais heinäsirkat, kuunatsit ja ryssät hyökkäämään. Jos  Britannialle itsenäisyyden palauttaminen maksaa muutamia kymmeniä miljardeja , se on pieni hinta siitä mitä  ovat molokin kittaan tähän mennessä kaataneet ja mitä tulevaisuus olisi, yhä lisääntyviä maksuja ja terroristien hyysäämistä.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Luottava, ylivertaisen viisas ?
« Vastaus #34 : 28.06.16 - klo:23:17 »
Jos  Britannialle itsenäisyyden palauttaminen maksaa muutamia kymmeniä miljardeja , se on pieni hinta siitä mitä  ovat molokin kittaan tähän mennessä kaataneet ja mitä tulevaisuus olisi, yhä lisääntyviä maksuja ja terroristien hyysäämistä.

Britannia on koko ajan ollut itsenäinen ja niin ovat muutkin EU:n jäsenet. Paljonko luulet, että on maksettujen ja saatujen tukien erotus eli paljonko on todella maksettu eli ei lähes mitään, siksi brexitin tekijät puhuvat jo verokorotuksesta. Älkää antako höynäyttää itseänne. Tämä on populismia pahimmillaan.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Luottava, ylivertaisen viisas ?
« Vastaus #35 : 29.06.16 - klo:01:30 »
Myyrä hei, en ainakaan minä ihannoi Natoa enkä  Yhdysvaltoja enlä alkuunkaan pidä koko väitettä totena.  Tunnen hyvin paljon ihmisiä, eri tavoin poliittisesti ajattelevia, ainoastaan persujen ja Kokoomuksen nuorten sakista en niin välitäkään saada ystäviä, Lapset 1-2 ovat varsin ajattelevia ja osaavat näitä ääriliikkeitä kaihtaa.  Joten näistä ryhmistä en tiedä riittävästi.

 En siis itse purskuta niin missään kiimassa --- siihen kyllä väsyin tässä " Joukkovoimaa" -sakissa jossa jälleen ilmeiseksi tuli kommunismin ja sosialidemokratian  oleellinen ero. Mitä paremmin työväenluokan oloja on saatu parlamentaristista teitä kohennettua sitä pahenpi ja vihattavampi jokainen uudistus on juuri kommunisteille ollut, sillä siten horjuikin usko Karl Marxin filosofoimaan ajatukseen maailmanvallankumouksesta.  Kyseessä lisäksi oli filosofinen teesi, ei uuden uskonnon julistus, ja mietin todella toisinaan, n mitä Kalle itse olisi miettinyt todetessaan että argumentista kehittyikin keskustelun asemesta ensimmäinen uususkonto.

 Kommunismi johti erittäin julmaan ihmisoikeuksien, sanan-  ja uskonnonvapauden  riistoon, eikä ole pienintä  aihetta olettaa sen uusintana johtavan muuhun.  Ceaucescun ja muiden tiivi isti rautaesiripun takaisten maiden jäljiltä maat ovat kunnon hävityksen kauhistus, ja ihmeesti unohdetaan millaisessa kurjuudessa kansa niissä on elänyt.  Nyt siis järjestetään kierroksia oligarkkien omaisuutta ihmettelemään.

Ymmärrän, että 1944 voi pahoin. Voin jo itsekin. 
« Viimeksi muokattu: 29.06.16 - klo:01:38 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Luottava, ylivertaisen viisas ?
« Vastaus #36 : 29.06.16 - klo:01:41 »
Mutta älä sinä aiheetta loukkaannu ja täältä mihinkään häviä. 

Sinähän se ihannoitu ihana ihminen olet, minun kanssani ei voida edes keskustella.  Lisäksi olet mies, ja se auttaa usein kovasti asiaa. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Luottava, ylivertaisen viisas ?
« Vastaus #37 : 29.06.16 - klo:07:23 »
Vihdoin viimein älysin alkaa äänestää kokoomusta, niin heti helpotti. Saa olla oma itsensä, eikä ole selittelemisen tarvetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Luottava, ylivertaisen viisas ?
« Vastaus #38 : 29.06.16 - klo:10:40 »
Kuka mitenkin.  Pidän funtsailusta ja syitten penkomisesta ja löydän siten mielenrauhan.


Mutta ihan toiseen. Voisko joku selittää tuon otsikon? Kysyin joku aika sitten .  Ei silti, käyhän keskustelu mutta mielellään sitä tietäs mistä keskustellaan.  :100:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Luottava, ylivertaisen viisas ?
« Vastaus #39 : 29.06.16 - klo:11:44 »
Leena ,  Tuo otsikko on ihan tahallisesti sellainen väljästi tulkittava. Eli mahtuu paljon asiaa. ;  )   Mutta tässäpä olis asiaa.  Suomi maksaa enemmän kuin saa ja osallistuu maamme alasajoon oikein kiltisti, niinkuin mallioppilas orjakansalaisen kuuluukin. Kohta on kaikki mahdollinen lahjoitettu / myyty.  Tiedän jotta moni tykkää sellaisesta tuhosta, mutta minä  olen niin itsekäs jotten pidä.  http://artoluukkanen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/219261-brexitja-eu-ei-uudistu

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Luottava, ylivertaisen viisas ?
« Vastaus #40 : 29.06.16 - klo:11:46 »
Kokoomus tais muuten olla ainut puolue viime vaaleissa joka on hyvin pitänyt lupaamansa. Toiset lupas muutosta ja näkis vaan, kuulis kolinan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Luottava, ylivertaisen viisas ?
« Vastaus #41 : 29.06.16 - klo:17:34 »
Kokoomus tais muuten olla ainut puolue viime vaaleissa joka on hyvin pitänyt lupaamansa. Toiset lupas muutosta ja näkis vaan, kuulis kolinan.

Opposotiossa on helppo huutaa, kun ei ole mistään vastuussa. Hallituksessa tilanne on päinvastoin. Tämä on täysin puolueista riippumaton asia.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Luottava, ylivertaisen viisas ?
« Vastaus #42 : 29.06.16 - klo:18:06 »
Kyllä  kokoomus ei turhia lupaillut.  Lupas jatkaa Eu.n tottelemista, puheensa on pitänyt.  Timo ja  Juha valehteli kansalle ja  jatkaa sillä linjalla.  Juha jopa sanoo jotta kansan ei kuulu päättää asioista demokrataissa. Millä tavalla ministerit on vastuussa ?   Ei millään tavalla, sanovat vaan jotta otan vastuun, selkärangatonta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Luottava, ylivertaisen viisas ?
« Vastaus #43 : 29.06.16 - klo:19:31 »
Kokoomus tais muuten olla ainut puolue viime vaaleissa joka on hyvin pitänyt lupaamansa. Toiset lupas muutosta ja näkis vaan, kuulis kolinan.

Tuosta kolinan kuulemisesta heitänkin viime päivien miettimäni.  Tätä älkää nyt lukeko muuna kuin Leenan pähkäilynä sitten, mutta nyt täl kertaa hieman kannan huolta suunnitellusta suurmiekkarista 3.9.  Siis siitä, ettei siitä tule rauhanomainen ja toivon erehtyväni.

Mietin sen ryhmän joka siis kokoaa joukkoa ja johon kuuluu rutosti sakkia ( en uskalla sanoa paljonko koska en muista) tulee Kemistä saakka ynnämuuta ja saitilla mielenilmaukset olivat tarpeettoman usein * et mä **** noita ** ja *** mä siis **** . Asteriski on täsä nyt se piip.  Kun ehdotin että eihän aggressio mikään itsetarkoitus ole, kun oli joku jo ennen minua kirjottanu että miksi koko saitti on niin täysi vihaa missä ratkaisut, tyypillinen vastaus oli Mut kun mä * * haluun vihata!

Että tuli fiilis et voi hyvää päivää!  Vaikka olisin mitä mieltä hallituspolitiikasta, niin eipä nähty minua siinä miekkarissa.  Sinne tullaan pesismailat kainalossa ja mäyräkoirat tuolin alla oli lähin skenaario.  Sitte ei kun näyttämään mitä mieltä ollaan. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Luottava, ylivertaisen viisas ?
« Vastaus #44 : 29.06.16 - klo:19:57 »
Tuosta kolinan kuulemisesta heitänkin viime päivien miettimäni.  Tätä älkää nyt lukeko muuna kuin Leenan pähkäilynä sitten, mutta nyt täl kertaa hieman kannan huolta suunnitellusta suurmiekkarista 3.9.  Siis siitä, ettei siitä tule rauhanomainen ja toivon erehtyväni.

Mietin sen ryhmän joka siis kokoaa joukkoa ja johon kuuluu rutosti sakkia ( en uskalla sanoa paljonko koska en muista) tulee Kemistä saakka ynnämuuta ja saitilla mielenilmaukset olivat tarpeettoman usein * et mä **** noita ** ja *** mä siis **** . Asteriski on täsä nyt se piip.  Kun ehdotin että eihän aggressio mikään itsetarkoitus ole, kun oli joku jo ennen minua kirjottanu että miksi koko saitti on niin täysi vihaa missä ratkaisut, tyypillinen vastaus oli Mut kun mä * * haluun vihata!

Että tuli fiilis et voi hyvää päivää!  Vaikka olisin mitä mieltä hallituspolitiikasta, niin eipä nähty minua siinä miekkarissa.  Sinne tullaan pesismailat kainalossa ja mäyräkoirat tuolin alla oli lähin skenaario.  Sitte ei kun näyttämään mitä mieltä ollaan.

Aktiivisimpia mielenosoittajia ovat anarkistit ja heille on sama mikä on aihe kunhan saavat riehua. Mikä tässä muuten on aiheena riehuminenko?
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi