Kirjoittaja Aihe: Autoilu 2  (Luettu 38961 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Autoilu 2
« : 09.06.16 - klo:13:47 »
Eilen teetätin ilmastointi huollon. Ei ollut nesteet vähissä mutta taisi laite olla 
täysin huoltamaton kun vain hönkäili, nyt tuntuisi viilenevän todella viileäksi suorastaan kylmäksi. Eiköhän tällä nyt saa kurkun kipeäksi ja äänen käheäksi.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Autoilu 2
« Vastaus #1 : 09.06.16 - klo:21:58 »
Maanantaina oli jännät paikat, tuleeko työreisusta yhtään mitään. Kaverin Transitista pääsi vedet pihalle, ja vika oli tietysti ilmennyt sunnuntaina, ennen kahden päivän työmatkaa. Hän ajoi maanantaiaamuna ensin Vaunulaan, jossa epäiltiin parinkin osan hajoamista, ja sitten liikkeeseen, josta löytyi varaosa. Mutta kuka sen asentaisi? Kaikki korjaamot lupasivat ajan vähintään kahden päivän päähän. Silloin liikkeessä oleva toinen asiakas antoi korjaamon kortin ja sanoi että kokeiles tuota.

No, kaveri kokeili. Puhelimeen vastasi murtaen suomea puhuva mies, joka sanoi, että tuo auto tänne, minä tulen paikalle yhdeksältä. Pari viisikymppistä irakilaistaustaista (?) miestä oli paikalla ja he panivat auton kuntoon, öljytkin vaihdettiin.

Maksun aikaan paikalle tuli sama mies, joka oli antanut vinkin. Hän kertoi, että hänen firmansa kaikki autot huolletaan tässä korjaamossa.

Työmaalle kerittiin vielä hyvin.

Oli sen verran vakuuttava esitys, että saavat tutkia minun vanhan Avensiksen kitinät heti kun kerkiän sen Tattariharjuun viedä. Vakiokorjaamo kun näet lopetti vuodenvaihteessa.

Mt

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Autoilu 2
« Vastaus #2 : 19.06.16 - klo:21:45 »
Mieleni minun tekevi Viroon autoillemaan, mutta vaimo puhuu mökin maalauksesta, joten turha yrittää toppuutella. Katsotaan jos loppukesästä ollisi aikaa ajella autolla.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Autoilu 2
« Vastaus #3 : 09.07.16 - klo:00:40 »
Varasin huollon ensi maanantaille, lupasivat hintatakuun jos ei ylimääräisiä puutteita ilmene, 385€. Tulee ikävä niitä aikoja ja sitä kalustoa jolla ajeltiin vielä 2000 luvun alussa kun huollot pystyi tekemään itse, siis kykeni. Nykyisin auto pitää kytkeä tietokoneeseen ja tehdä päivityksiä ym. Muistan joskus kun huollon teki itse, öljyn- ja suodattimien vaihto, josskus harvoin tulpat ja hintaa kertyi halvimmillaan IT-hallin vuokran kanssa alle 100mk!, ja taas sai ajaa kymppitonnin. Nyt näyttää työkalun kuvaa mittaristossa ja ilmoittaa huollon laajuuden, ja jos haluaa merkinnän sähköiseen huoltokirjaan niin täytyy välita paja sen mukaan.
Mutta ei häätää veneilyhän se vasta kallista onkin, siitäkin voin joskus avautua ;).

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Autoilu 2
« Vastaus #4 : 09.07.16 - klo:06:46 »
Varasin huollon ensi maanantaille, lupasivat hintatakuun jos ei ylimääräisiä puutteita ilmene, 385€. Tulee ikävä niitä aikoja ja sitä kalustoa jolla ajeltiin vielä 2000 luvun alussa kun huollot pystyi tekemään itse, siis kykeni. Nykyisin auto pitää kytkeä tietokoneeseen ja tehdä päivityksiä ym. Muistan joskus kun huollon teki itse, öljyn- ja suodattimien vaihto, josskus harvoin tulpat ja hintaa kertyi halvimmillaan IT-hallin vuokran kanssa alle 100mk!, ja taas sai ajaa kymppitonnin. Nyt näyttää työkalun kuvaa mittaristossa ja ilmoittaa huollon laajuuden, ja jos haluaa merkinnän sähköiseen huoltokirjaan niin täytyy välita paja sen mukaan.
Mutta ei häätää veneilyhän se vasta kallista onkin, siitäkin voin joskus avautua ;).

Minulla on huoltosopimus ja huoltoväli rapiat 30000km.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Autoilu 2
« Vastaus #5 : 10.07.16 - klo:18:17 »
Maanantaina oli jännät paikat, tuleeko työreisusta yhtään mitään. Kaverin Transitista pääsi vedet pihalle, ja vika oli tietysti ilmennyt sunnuntaina, ennen kahden päivän työmatkaa. Hän ajoi maanantaiaamuna ensin Vaunulaan, jossa epäiltiin parinkin osan hajoamista, ja sitten liikkeeseen, josta löytyi varaosa. Mutta kuka sen asentaisi? Kaikki korjaamot lupasivat ajan vähintään kahden päivän päähän. Silloin liikkeessä oleva toinen asiakas antoi korjaamon kortin ja sanoi että kokeiles tuota.

No, kaveri kokeili. Puhelimeen vastasi murtaen suomea puhuva mies, joka sanoi, että tuo auto tänne, minä tulen paikalle yhdeksältä. Pari viisikymppistä irakilaistaustaista (?) miestä oli paikalla ja he panivat auton kuntoon, öljytkin vaihdettiin.

Maksun aikaan paikalle tuli sama mies, joka oli antanut vinkin. Hän kertoi, että hänen firmansa kaikki autot huolletaan tässä korjaamossa.

Työmaalle kerittiin vielä hyvin.

Oli sen verran vakuuttava esitys, että saavat tutkia minun vanhan Avensiksen kitinät heti kun kerkiän sen Tattariharjuun viedä. Vakiokorjaamo kun näet lopetti vuodenvaihteessa.

Mt

Tattiksella ei taida ollaan yhtän suomalaista autokorjaamoa.

Tai siis puhelimeen vastaamassa ja asiakaspalvelussa nenäkkäin, mutta muuten käytännöt tekee mamu.

Mun kärryä korjasi yksi afrikkalainen aina, kun viitsi. Hänellä oli ihan omat aikataulut, siis miten tuntui, mut ihan hyvin teki ja tälleen vanhalle miehelle kun tärkeää muukin kuin työ, niin mukava heppu tuli hänen kanssaan hyvin juttuun :)
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Autoilu 2
« Vastaus #6 : 11.07.16 - klo:20:26 »
Seppos:Minulla on huoltosopimus ja huoltoväli rapiat 30000km.

Mulla tulee todennäköisesti näillä ajoilla niin vähän kilometrejä että huollon aikaraja tulee ennen km rajaa vastaan, eikä tohon käytettyyn tarjottu edes huoltosopimusta kun ei ollut merkkiliikkeestä ostettu. Huoltosoppari on kyllä kätevä kun se tulee maksettua etukäteen, mites sen lopetus sitten kun alkaa suunnitella autonvaihtoa niin saako sen poikki viimeisen huollon jälkeen kun alkaa katselemaan uutta vaihdokkia? No huolto oli kuitenkin "vain" 328€, ja seuraava huolto on A-huolto joka on halvempi. Ei se nyt kumminkaan niin paha hinta ollut jos sillä vuoden ajelee.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Autoilu 2
« Vastaus #7 : 11.07.16 - klo:21:29 »
A: sen saa poikki
B: kun huoltosopimuksessa on mennyt enemmän rahaa kuin on huoltoihin mennyt niin se palautetaan.
C: minulla on 3v 60000km
D: yleensä sen saa vain uuteen autoon.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

myyrä

  • Vieras
Vs: Autoilu 2
« Vastaus #8 : 14.07.16 - klo:09:05 »
Hämärä muistikuva, että lapsuudessani näitä vielä joitakin näkyi. Uudempia 407 ja 403 Skandinavia malleja kyllä ja sittenhän tuli Elite.

www.karjalainen.fi/teemat/item/108738-piikkinokka-mosse-katosi-muttei-unohtunut-katso-koeajovideo

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Autoilu 2
« Vastaus #9 : 14.07.16 - klo:09:50 »
Työpaikan naapuritontilla Lauttasaaressa oli Konelan päätoimipiste ja siellä oli keväisin autonäyttely. Mossen esittelyfilmissä oli sen maavara pääosassa. Autolla ajettiin tiettömiä taipaleita ja joenpohjia komeissa maisemissa. Hauska yksityskohta näyttelyssä oli käsilaukkumummot, jotka avasivat käsilaukkunsa kahvipöydän vieressä ja tunkivat sinne niin paljon keksejä pöydästä kun mahtui.  Autot eivät heitä kiinnostaneet ja vuosi oli noin 1965-1968.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

myyrä

  • Vieras
Vs: Autoilu 2
« Vastaus #10 : 14.07.16 - klo:11:03 »
Vastapainoksi mosselle rapakon takaa vanhan avolava-letukan eli Chevrolet avolavan koeajo. Tämäkin on 40-luvun lopulta ja chopattu eli madallettu voimakkaasti. Nokalla murisee tietenkin V8 jenkkiautojen tyyliin. Chevrolet on muuten ollut aikoinaan Suomen myydyin automerkki.

Kun kerran kuulun Karjalaisen lukijaraatiin, niin täytyyhän sitä vähän mainostaa juttuja  :kahvi:

www.karjalainen.fi/teemat/item/107343-vanha-avolava-Chevrolet-vaatii-reippaita-otteita-koeajovideo 

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Autoilu 2
« Vastaus #11 : 23.07.16 - klo:12:12 »
Olivat ajaneet kalliomursketta mökkitielle, kun tulin rantaan niin huomion kiinnitti löysä takarengas, johon rannassa ollut savolainen tietysti totesi että onhan siinä ilmaa yläpuolella! No purkki Bilteman vaahtoa sisään ja ajo kohti kirkonkylää, kello oli 13.25 lauvantai päivänä, onneksi rengasliikkeen numerosta vastasi  päivystäjä ja treffit liikkeeseen jossa homma hoitui ammattitaitoisen rengasasentajan hoidellessa kivensirun irti , oli hauska kokemus sinällään kuunnella verbaaliakropatiaa aitosavolaisen suusta, vastuun ollessa tietysti minulla.
Täytynee hommata jonkinlainen vararengas pelkän paikkaus sarjan tilalle. Oli muuten kolmas renkaan puhkeaminen muutaman vuoden sisällä mökkitiellä.  :icon_eek:

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Autoilu 2
« Vastaus #12 : 23.07.16 - klo:12:51 »
Monessa nykyhimmelissä, ei  edes ole kunnon vararengasta. On paikkapulloo , kompuraa, tai vararengas joka pitää täyttää, kun laittaa autoon paikalleen.   Syrjäseutuja ei ole huomioitu.  Moni tilaa rengasliikkeen päivystäjän paikalle , kun rengas tyhjenee.   Lienee aika arvokas konsti ?

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Autoilu 2
« Vastaus #13 : 23.07.16 - klo:14:03 »
Minulla ei ollut uutena vararengasta, mutta paikka sille. Kesällä minulla on talvirengas vararenkaana ja tlvella kesärengas. No jos kumi menee puhki (tai tulee muu vika), niin soitan päivystävään numeroon ja meidät viedään takuulla perille ja auto huoltoon.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Autoilu 2
« Vastaus #14 : 23.07.16 - klo:14:32 »
Kesällä talvi ja talvella kesäkumi varalla mullakin. Tuo on hyvä jotta on paikka, kaikissa ei ole edes sitä ja käytännössä  usein laitetaan kuitenkin rengas varalle ja se vie sitten turhaan tilaa tasaiselta kontin lattialta.  Joskus oli autoissa vararengas auton pohjan alla ja monesti kiinnityspultti niin ruosteessa käytönpuutteesta, jotta pultti katkes kun aukas kinnikkeen.