Kirjoittaja Aihe: Tänään 37  (Luettu 30218 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 37
« Vastaus #60 : 01.04.15 - klo:19:21 »
Laturin hiilet olivat ihan tökötissä evätkä painuneet jousen voimalla oikealle paikalleen. Huomenna asentelen laturin Zetorin kylkeen ja mittaan jännitteiden muutoksen. Toivottavasti pelaa. :017:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 37
« Vastaus #61 : 01.04.15 - klo:21:55 »
Enää pluskvamperfekti eli yksi luku Moodle kirjaa.
Perfektin opeteltuani tajusin minkä tähden en tajunnut joitakin paikkoja Novumista.

Partisiippi on kyllä keljumaisin ikinä kohtaamani. Kun se kerran on adjektiivi ja taivutetaan, mistä syystä siitä annetaan tai opetetaan sitten ainoastaan nominatiivit ja genetiivit? Kamalan epäjohdonmukaista monta kertaa, sillä nyt puuttuu se mitä opettaja selittää tunnilla tai jota voisi kysyä.

Voitila on kyllä siitä todella mukava että hän vastaa kun kirjoitan ja kysyn, mutta sittenkin kysymyksiä ja kaikkea hyvin ihmeellistä tulee liian usein vastaan. Toisaalta alkuun kaikki oli niin kamalaa kun en käsittänyt mistään mitään että olin kyllä varma siitä etten ikinä opi tätä. 

Menoksi  vaan, kuin mummo lumessa.  :icon_biggrin:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Tänään 37
« Vastaus #62 : 01.04.15 - klo:21:58 »
Kiitän toivotuksista. Kyllä tämä tästä.

Ensimmäinen eläkepäivä olikin aktiivinen, nousin ennen kuutta kokoamaan työkalut ja paperit yhteen huoneeseen odottamaan varsinaista seulontaa. Vein myös alkuvuoden tositteet kirjanpitäjälle ja järjestelin yhtä ja toista. Sitten saunaan. Siellä kuulin iloisen uutisen: "yrityshautomoni" toinen untuvikko oli todennut, että viis starttirahasta, firma pystyyn vaan. Nyt yritys oli rekisteröity, joten toiminta voi alkaa. Ja minun firmani saa asiakasnumeron 1! Olen ylpeä!

Mt

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 37
« Vastaus #63 : 01.04.15 - klo:22:06 »
Nyt alkavat, veli, elämän työntäyteiset vuodet. Koeta ponnistella, sama koskee meitä kaikkia.  :003:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 37
« Vastaus #64 : 02.04.15 - klo:08:47 »
Alkoi flunssa, vaihteeksi. Mistä ihmeestä tämä tarttui.  >:( .  No sitten nukun  :icon_biggrin:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10404
Vs: Tänään 37
« Vastaus #65 : 02.04.15 - klo:08:59 »

   Ottakaa syksyllä flunssarokotus.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 37
« Vastaus #66 : 02.04.15 - klo:11:17 »
Kokosin Zetorin, ajelin vähän pihassa, ajoin talliin ja odottelen lumien sulamista, että päästään polttorangan ajoon.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33830
Vs: Tänään 37
« Vastaus #67 : 02.04.15 - klo:13:43 »
Kokosin Zetorin, ajelin vähän pihassa, ajoin talliin ja odottelen lumien sulamista, että päästään polttorangan ajoon.

Tässä on meillä eläkeläinen joka hakemalla hakee hommia itselleen !
Suot kai lepopäiviä välillä, vaiko onko ne pakollisia ?   :039:

Kiirastorstain rauhaa ja kiireettömyyttä kaikelle körttikansalle !

                                                                                             
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 37
« Vastaus #68 : 02.04.15 - klo:13:59 »
Kiitos vaan viestistä. Minun ajankuluni on tämän sorttista. Voin kirjoittaa siitä, mitä minulle on tapahtunut ja täällä niitä tapahtumia ei ole paljon. Yritin lukea Kyrön 700 gr kirjaa, kesken jäi. Sapatteja olen pitänyt ihan riittävästi. :039:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 37
« Vastaus #69 : 02.04.15 - klo:14:40 »
   Ottakaa syksyllä flunssarokotus.

Kollega, esinainen, johtava lääkäri ja muuta suurta, ehdotti samaa.
Hän nolostui syystä kun sanoin ettei ole flunssarokotusta. Olemassakaan.

Sinun ei tarvitse nolostua mutta sille ihmiselle minä totesin jotakin määrättyä. Kun on vain influenssarokotus joka koetetaan saada vastustamaan sitä arviolta hyökkäävää tapausta, se toisinaan toimii toisinaan ei. Kerran oli oikein ilkeä tauti ja rokote toimi. 

Viruisia on liikaa, armeijakunnittain. Ja uusia nousee, kukaan ei kerkiä. perässä. Vastustuskyvystä on gaussin käyrä eli keskimäärin ihminen sairastaa 3-5 flunssaa. Pari prosenttia ei sairasta yhtään, pari prosenttia sairastaa viitisentoista. Se peritään. Mutta toipumisen nopeuteen uskoisin voitavan vaikuttaa kyllä vaikka liikunnalla.

Immuniteettiasiat ovat hyvin ihmeellisiä ja mietityttäviä. Kun allergiat ja syövätkin liittyvät niihin. Minä pidän elämästä koska täällä saa ajatella paljon  :icon_biggrin:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Tänään 37
« Vastaus #70 : 02.04.15 - klo:15:52 »
Kollega, esinainen, johtava lääkäri ja muuta suurta, ehdotti samaa.
Hän nolostui syystä kun sanoin ettei ole flunssarokotusta. Olemassakaan.

Sinun ei tarvitse nolostua mutta sille ihmiselle minä totesin jotakin määrättyä. Kun on vain influenssarokotus joka koetetaan saada vastustamaan sitä arviolta hyökkäävää tapausta, se toisinaan toimii toisinaan ei. Kerran oli oikein ilkeä tauti ja rokote toimi. 

Viruisia on liikaa, armeijakunnittain. Ja uusia nousee, kukaan ei kerkiä. perässä. Vastustuskyvystä on gaussin käyrä eli keskimäärin ihminen sairastaa 3-5 flunssaa. Pari prosenttia ei sairasta yhtään, pari prosenttia sairastaa viitisentoista. Se peritään. Mutta toipumisen nopeuteen uskoisin voitavan vaikuttaa kyllä vaikka liikunnalla.

Immuniteettiasiat ovat hyvin ihmeellisiä ja mietityttäviä. Kun allergiat ja syövätkin liittyvät niihin. Minä pidän elämästä koska täällä saa ajatella paljon  :icon_biggrin:

Influennssarokotukset jää meiltä (2+5(+2)  ottamatta. Meidän perhe sai tämän taudin, minua ja esikoista lukuunottamatta; yhden päivän he sairastivat sen.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 37
« Vastaus #71 : 02.04.15 - klo:21:59 »
Influennssarokotukset jää meiltä (2+5(+2)  ottamatta. Meidän perhe sai tämän taudin, minua ja esikoista lukuunottamatta; yhden päivän he sairastivat sen.

Sitten se ei ollut influenssa.  :kahvi:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 37
« Vastaus #72 : 02.04.15 - klo:22:09 »
Tänään!  Heräsin kipeänä tai heräilin yöllä omituisiin jokapaikankipuihin mutten viitsinyt nousta etsiskekemään mitään rohtoa. Kerkesin katsella Fowleria ja Oikarisen työstä jäin miettimään että jos todiasn on ajateltu että ihmisiä voi ajaa kuin käärmettä pyssyyn johonkin korkeampiin uskonasteisiin, voi itku, kysehän on vain siitä että no, ihminen saattaa istuttaa ja möyhentää ja mullittaa ja kastelka mutta Jumalahan kasvun antaa. Kasvaahan lapsi ja ihminen vanhenee ja noin. Ei se voi olla mikään ihmisen hirvee rosessi.

Sen takia puutarhanhoito on niin täydellistä. Minä hommailen ja aina aamulla tulen sinne katsomaan mitä Jumala hommailee.

Ja minä käänsin kreikkaa kappaleellisen. Tämä tehköön teidät onnellisiksi. Kun vain kyylää että tuossa verbissä on jotain vikaa niin siinä yleensä onkin.  :icon_biggrin:  on suurta metsästää sitä mikä se oikeasti on.  Mutta miten se pitää suomentaa jos suomessa ei ole kelvollista käskymuotoa passiiville tai jotain? 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 37
« Vastaus #73 : 04.04.15 - klo:10:55 »
On lähteminen Vivamoon, Lapsi Kolmen toivomuksesta.  Syömme näemme pääsiäisnäytelmän ja tulemme juomaan kahvia tänne.

Nukuttaa mahdottomasti, touvottavasti pysyn hereillä.  Talviveisuissahan rupesin nukahtamasn jaloilleni loppuvirttä veisattaessa.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10404
Vs: Tänään 37
« Vastaus #74 : 04.04.15 - klo:21:22 »

   Vivamosta tuli mieleeni varhaisnuoruuteni ajoilta partiolippukuntamme huuto: Hali viivoo / hali veivoo / hali viivoo veivoo vum / hali sa - hal von - hali sis - hali sit - hali Savon sissit hei!

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024