Kirjoittaja Aihe: Tänään 37  (Luettu 30100 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 37
« Vastaus #30 : 26.03.15 - klo:06:20 »
Pitäisi ostaa uusi televisio, paikka ja malli sekä hinta ovat tiedossa. Liike aukeaa vasta klo 10, joten imuroimmekin ennen  V-heittoon lähtöä. Luin Kalevasta, että Oulusta Muhokselle ajellaan jatkossa 80 km/t, aiemmin kesän alussa on nopeus vaihdettu 100 km/t. Minulle sopii oikein hyvin.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33752
Vs: Tänään 37
« Vastaus #31 : 26.03.15 - klo:06:56 »
Vietämme virkistymispäivän. Ensin menemme historialliseen museoon, sitten lounaalle ja sitten päiväunille.
Kaalisoppaa jäi eilisestä runsaasti, mutta se oli yön ulkona ja jäätyi. Ehkä sen lopun voi syödä vielä huomena. Koira ainakin tykkää siitä kovasti.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 37
« Vastaus #32 : 26.03.15 - klo:14:29 »
Veneheiton matkalla huomasin, että on tullut takatalvi lumineeen ja jäisine teineen. Pihaan oli hyvä ajaa, mutta pulverinen uusi lumi sen verran häiritsi, että ajelin lumilingolla puolisen tuntia ns kävelypolkumme auki. Nyt, jos olisin entinen salskea viikinki, yrittäisin hiihtää näätää ja ajattaa kettua, sillä liikkuminen on helppoa. Vähän yli kymmenen senttiä uutta lunta alla olevan hangen päällä on mitä mainioin metsästäjän keli. Eihän se näin mene, sillä nuorena olin palveluksessa, enkä päässyt. Nyt, kun olisi aikaa, olen iällinen ja nopeasti väsähtävä.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33752
Vs: Tänään 37
« Vastaus #33 : 26.03.15 - klo:15:21 »
Tänään moni miettinee itsemurhan tekijöitä jotka vievät mukanaan jopa satoja sivullisia.
Olipa saksalaisen lentokoneen turman syy mikä tahansa, niin ajatus tahtoo pitää otteessaan.

Miksi nuoret miehet ajavat auton vasten rekkaa tai heittäytyvät junan alle. Myös naiset.
Siinä koituu monen ihmisen elämälle loppuiäksi suremista . 

Ovatko mitkään turvatoimet riittävät silloin kun  paha on saannut valtaansa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 37
« Vastaus #34 : 26.03.15 - klo:15:37 »
Lentopelkoisena (jonkun kerran kyllä ollut koneessa...kun muut maksaneet)
uutisia kuunnellut...
Eilen sanottiin yhtenä mahdollisuutena että paineet kadonneet sisätiloista...
no, mitään tietämättömälle järkeen käypä selitys...
Kyllä nykyäänkin tekniikka voi pettää...
On myös sanottu ettei laivat enää uppoa...tuli Titanic...tuli Estonia...

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 37
« Vastaus #35 : 27.03.15 - klo:11:28 »
Tuli ostettua Hulluilta Päiviltä lentoliput kummipojan häihin Melbournessa lokakuussa. Ne ovat useamman satasen halvemmat kahdelta kun käy ostamassa ne oikeasta paikasta.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33752
Vs: Tänään 37
« Vastaus #36 : 28.03.15 - klo:09:57 »
Matti käy puolilta päivin hakemassa tytöntylleröt yökylään. Rohkenimme luvata molemmat yht'aikaa, vaikka se tietää vauhtia ja vaarallisia tilanteita.
Matti vie heidät ensin HopLoppiin jossa saavat liikunnan tarpeen tyydytettyä, sillä ulos ei sadepäivänä ole kiva mennä. On varauduttu kyllä siihenkin ennen saunomista.

Keitin valmiiksi siskonmakkarasopan, lemppariruokia sekin. Ja mannapuuron johon laitetaan vihreitä 'punaisiaviinimarjoja' herkuksi.
En ennen viime kesää tiennyt moisia viinimarjoja olevan. Ne ovat sopivan makeita ja kuitenkin kirpeitä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 37
« Vastaus #37 : 28.03.15 - klo:10:53 »
Ajelimme Ouluun. Onea, märkä tie. Urheilupäivähän nyt on. Tiistaina ehkä takaisin maalle. Talvea näköjään riittää.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 37
« Vastaus #38 : 28.03.15 - klo:12:16 »
Heräsin ajatukseen, mitenkäs minä nyt taas erotankaan verbien aikamuodot toisistaan ja mikäs siinä nyt on, etten vaan opi.  >:(

Onko se nyt aivan kiveen hakattua ettei kukaan täältä vaikka hiljaisista lukijoista kertaisi minun kanssani vähäsen  tuota kielioppia?

Yksi mahdollisuys on tietty mennä ja ripotella teologisen tiedekunnan ilmoitustaululle lappusia:   Armahda Leenaa, jos tarvitset taskurahaa. Siihen sitten vaan rivittäen liuskoissa puhelinnumeroita.

Kyllä joku rupeaa minä uskoisin. Tai sitten ei.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33752
Vs: Tänään 37
« Vastaus #39 : 28.03.15 - klo:13:03 »
Matti soitti nauraen HopLopista. Taustalta kuului mieletön meteli. Kai sielä on satapäinen
' kiljuapinoiden' lauma kiikkumassa liaaneissa ja keinumassa oksilla.

" Tullaan kun ehditään "  oli ainoa minkä kuulin. :003:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 37
« Vastaus #40 : 28.03.15 - klo:18:09 »
Meillä on vähän samalla lailla, sillä yökylävieraat tulivat. Nämä ovat jo isoja, 8,5 v ja 4,5 v. Isänsä hakee huomenna lapsukaiset jo ennen kymmentä virpomisjuttuihin. Meille tuotiin omamme ja tarpeellinen määrä virpoja on tänään askarreltu. Laatuaikaa ...

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 37
« Vastaus #41 : 29.03.15 - klo:10:17 »
Flunssaa tässä sairastelen.

Poissa Rajan poika

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 509
Vs: Tänään 37
« Vastaus #42 : 30.03.15 - klo:11:40 »
Maanantaisin aina kymmeneltä tulee radiosta Ylen ykköseltä Roman Schatsin ohjelma Maammekirja. Tänään siinä keskusteltiin juutalaisuudesta. Kannattaa kuunnella, uusinta tulee jonain aikana viikkoa.

Lopuksi juontaja kertoi vitsin esimerkkinä juutalaisssta huumorista. Meni jotenkin tähän tapaan:

Juutalainen Simon on tehnyt itsemurhan ja joutuu tietysti Jahven kanssa puheisiin.

J: -Miten sinä Simon nyt menit tuollaista tekemään, tiedäthän sinä että itsemurha on juutalaiselta kielletty.

S: -No kun minä olin niin masentunut. Kun minun poikani eli 30-vuotiaaksi juutalaisena, mutta sitten se kääntyi kristinuskoon ja kuoli sen jälkeen.

J: -No, etpä paljon ajatellut. Niinhän minunkin poikani, se Jeesus, teki. Yli kolmekymmenvuotiaaksi eli kunnon juutalaisena ja sen jälkeen
meni perustamaan kristinuskon ja kuoli siinä samalla. Mutta en minä nyt sen takin itsemurhaa tehnyt.

S: No niinpäs onkin, tuo ei tullut ollenkaan mieleeni. Mitä sinä sitten teit?

J: Uuden testamentin tietysti.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Tänään 37
« Vastaus #43 : 30.03.15 - klo:11:52 »
Vesiki/jää kannattaa, ku on luja usko ja leviät piaksut. :002:

Voisiko pilkkijällä tai muuten heikoilla jäillä kuljeskelevalla olla jonkinmoinen auton turvatyynyn kaltainen systeemi vyötäisillä: Sitten kun jää pettää, se narusta vetäisemällä täyttyisi ilmalla ja pullistuisi pelastusveneeksi?

Lapsena ja nuorena kävin innokkaasti pilkillä. Nykyään en uskalla, kun en oikein täkäläisiä jäitä tunne. Pitäisi olla joku paikallinen opas mukana.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Tänään 37
« Vastaus #44 : 30.03.15 - klo:13:02 »
Flunssaa podetaan yhdessä pojan kanssa. No eipähän yli 10v lapsi tarvitse olla yksin sairaslomalla kotona kun äitikin samassa pöpössä. :023: