Kirjoittaja Aihe: Tänään 37  (Luettu 30099 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 37
« Vastaus #15 : 18.03.15 - klo:13:14 »
Tein potkurilla lenkin peltojen ylitse Marjosaareen ja sieltä mutkan kautta kotiin, ehkä 3 km yhteensä. Varislinnut kantavat ulkuja pesäänsä, ei ehkä kurkihirttä vielä, varhaista on. Metsäkauriin sieviä jälkiä on paljon. Kyllä lumi sulaa, kun osaan katsoa oikein. Korsi hangen päällä riittää alkukiihdyttimeksi, sillä yksinäisenkin heinän ympärille syntyy nopeasti maahan asti ulottuva kolo. Jos olisi Pappa-Tunturi-mopo, pystyisi ajamaan huimiakin lenkkejä metsissä ja rämeillä, kun lähtisi liikkeelle heti aamusta. Hanki kestää ja tantereen tasoittaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 37
« Vastaus #16 : 18.03.15 - klo:20:46 »
Tuli käytyä lauluharkoissa pitkästä aikaa, ihan kivalta tuntui, kummasti se vaan piristää  :039:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 37
« Vastaus #17 : 18.03.15 - klo:20:46 »
Havaitsin täydellisen nääntyneisyystilan kun päättyivät seminaarit sain opponoitua Gabriele Amorthin ja opin suuria seikkoja riivaamisista siinä siis. Hän on roomalaiskatolisen kirkon pääeksorkisti niin että tunnen olevani hyvin pullollani eksorsismiasiaa.

Se mikä jätti minut tosi vihaiseksi oli opponentti joka ei lukenut minun työtäni yhtään kertaa läpi. Mokoma tonttu. Sitten vielä tivasi että olisihan ollut mukavaa käsitellä Bonhoeffetin runoista muitakin jumalarepresentaatioita elikkä käsityksiä, kuin tämä parantaja.

Mitä voi tuohon ihminen sanoa? Että valitan vaikeasti, mutta en voi käsitellä muuta kuin mitä löytyy, ja metodi on, olepa hyvä, siinä nenusi alla. Tänä taisi nyt olla yhdestoista työ tätä sorttia, että ellet  löydä virheitä, niitä ei kenties ole. Mutta asia ei parane i tyämällä ettei jotakin asiaa ole käsitelty jos se on käsitelty. Ota silmä käteen ja katso.
 .
Ovatko kaikki tunnustavat ateistit yhtä täysiä taulapäitä kuin tämä mister minä-minä-minä? 

Hän suuttui kuin ampiainen kun huomautin alkukeskustelussa että vastoin hänen palavaa intomielistä uskoaan, ateismi ei ole 2000-luvun tuote. Kai sitten aateveljet olivat neuvoskelleet kun työstään löytyi katsaus historiaan.
« Viimeksi muokattu: 18.03.15 - klo:20:51 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Tänään 37
« Vastaus #18 : 19.03.15 - klo:22:35 »
En ole ollenkaan kilpailuhenkinen, mutta osallistuin tänään pääsiäismunan maalauskilpailuun. Paikallislehti kutsui ja riemusta kiljuen, tukka putkella riensin konttoriin kesken työpäivän.  :icon_biggrin: 
Paikalle sattui yhtaikaa toinenkin kilpailija, hyvä tuutuni. Toimittaja ihmetteli, kun myö sulassa sovussa maalattiin yhdessä muistellen kouluaikaisia kuvisopettajiamme.  :icon_biggrin:

Ensi viikon lehdessä ja konttorin ikkunassa nämä styroksimunat sitten on ihailtavina. Yleisö saa äänestää suosikin ja pääsiäisen jälkeen julkaistaan, ketkä olivat munien takana.   :icon_cool:
Pyryharakka

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 37
« Vastaus #19 : 20.03.15 - klo:01:15 »
Hitaasti siirtymässä riivaamismietteistä tavanomaisempaan pahuuteen. Pitäisi kai ruveta haeskelemaan kreikan tenttipäivää, jos hänet saisi pois. Paremminkin voisi  kyllä osata.

Se on lopulta hyvin hauska kieli, todella kuin ratkoisi jotain sudokua. Kun tuossa on tuo kirjain noin, ja tämä näin, täytyy olla kyseessä se ja se muoto jaaaaaa... Verbinä on silloin..... Ja se tarkoittaa..... Ja kun tuo on noin eikä näin tuohon tulee se ja se.

Säännöt vain täytyy osata ulkoa, ja siinä on vielä työtä, eli millä vetbeillä olikaan mitä aoristeja ja missä oli pitkä välikirjain ja missä se on aaa ja missä eee ja noin. Se on sellaista  :icon_biggrin:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 37
« Vastaus #20 : 20.03.15 - klo:05:46 »
Päästään tänään lähtemään V-heittoon, koska lasten haltiointi on kunnossa. Eilisen aikana tuli auton takakonttiin hommatuksi tärkeä puuttuvaa väline - jiiri/katkaisusaha. Edellinen putosi pöydältään ja siitä särkyi atomeiksi yksi kytkinnappula. Se oli kiinalainen, eikä sillä voinut tehdä jiiriinsahausta, sillä asteikko teki sutta ts irvisteleviä jiirejä. Terän siitä saan varaosaksi. Pistosahaamalla niska ja hartiat menevät häjysti jumiin.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 37
« Vastaus #21 : 21.03.15 - klo:13:32 »
Olen pessyt ikkunan jonka voi todeta vain  >:(  edelleen likaiseksi. Näkee sen läpi sentään. Täytyy kyllä ottaa pesut uusiksi.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 37
« Vastaus #22 : 21.03.15 - klo:15:30 »
Sain valmiiksi taloyhtiölleni väestösuojan varauloskäynnin tikkaat. Helppo tehdä, kun on välineet.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Tänään 37
« Vastaus #23 : 22.03.15 - klo:22:30 »
Viittomakielen tulkki iskelmäkilpailussa? Eilen olisin vielä todennut, että siitä vaan, ei häiritse mua. Tänään olen valmis vaatimaan, että tällaista meille Suomeenkin, niin saadaan Yle-verolle kerrankin vastinetta:

http://uppskattat.se/teckensprakstolken-gjorde-det-basta-numret-i-melodifestivalen-han-borde-skickats-till-eurovision/

www.svtplay.se/video/2754596/melodifestivalen/melodifestival en-2015-final-1
(katsottavissa 13.4.15 asti)

Mt

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33750
Vs: Tänään 37
« Vastaus #24 : 23.03.15 - klo:07:19 »
Todella hyvä fiilis tulkilla !   Ruben Stiller opettelemaan viittomakieltä.   :041:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään 37
« Vastaus #25 : 23.03.15 - klo:09:54 »
Lunta vaan tupruttaa, sade oli alkanut joskus yöllä ja taitaa kiihtyä. Eipä tuota olisi tarvinnut, mutta ei sitä meiltä kysytä. Onneksi hylkäsin rollaattorilla verikokeeseen lähdön ja kävin taksilla mennen tullen. Kelin ja kunnon mukaan tässä on toimittava. Istuintyyny toiseen ja matkasauva toiseen käteen. Tullessa taksimies sanoi, ettei hänellä ole vielä tänä aamuna ollut yhtään yli kilometrin ajoa. Senkin takia oli hyvä ottaa auto, että näköjään huimausta on vielä, eikä se mihinkään tällä lääkityksellä häviäkään. Huomenna lääkäriin.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33750
Vs: Tänään 37
« Vastaus #26 : 24.03.15 - klo:12:52 »
Kävimme kyläilemässä lähes 102-vuotiaan ystävän luona. Hoitaja päästi meidät avaimella sisään. Viime kerralla ei ollut niin. Kun palvelutalossa asuu enimmäkseen muistisairaita, oli
tähän täytynyt mennä vaeltelijoiden takia.
Hissiä ei pääse käyttämään jos ei muista koodia, sekin asiallinen turvatoimi.

Ystäväni on korkeasta iästään huolimatta täysissä sielunvoimissa. Hän oli lepäilemässä kun menimme, mutta virkistyi hetkessä ja silmät loistivat kirkkaina ja hymy oli suloinen kun muistelimme 55-vuotista ystävyyttämme.
Kuulemisen kanssa on jo melkoisia ongelmia, vallankin kun kuulolaite oli epäkunnossa. Minulla on kyllä voimakas ääni normaalistikin, mutta nyt täytyi reilusti lisätä volyymia. Matilla taisi olla ' korvissa pitelemistä' sitä keskstelua kuunnellessaan.

Huomasin,  että käynti oli hänelle mieleinen. Hän aivan huokaili kun halailimme.
Seuraavat vieraat tulivat kun melähdimme kotiin.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 37
« Vastaus #27 : 24.03.15 - klo:16:25 »
Harmittelen väsymystä ja yritän selvittää itseni pihalle.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 37
« Vastaus #28 : 24.03.15 - klo:20:03 »
Harmittelen väsymystä ja yritän selvittää itseni pihalle.
Luin jostakin artikkelin, että hyvin monilla suomalaisilla olisi kovia väsymysoireita, mahdollisesti Pandemrix-rokotteesta, tätä ei voida toteennäyttää esim verikokeella. Mutta tsemppiä pihalle pääsyyn. Itse sain sen rokotteen ja jotenkin oireilisin, enpäs voi muuta kuin köllötellä pahnoillani.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 37
« Vastaus #29 : 25.03.15 - klo:22:10 »
Luin jostakin artikkelin, että hyvin monilla suomalaisilla olisi kovia väsymysoireita, mahdollisesti Pandemrix-rokotteesta, tätä ei voida toteennäyttää esim verikokeella. Mutta tsemppiä pihalle pääsyyn. Itse sain sen rokotteen ja jotenkin oireilisin, enpäs voi muuta kuin köllötellä pahnoillani.

Vähän outoa on, tai poikkeaa, kiitos kannustuksesta. Muuten olisi kaikki varsin hyvin. Kiskaisen itseni, ellei muuta niin terassille ja venyttelen.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.