Kirjoittaja Aihe: Tänään 37  (Luettu 30101 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33753
Vs: Tänään 37
« Vastaus #135 : 18.04.15 - klo:14:57 »
Palailimme mökiltä puolilta päivin. Toimintakykyä oli just' sen verran, että sain liki valmista ruokaa pöytään. Sitten päiväunille. Kaksi tuntia nukuttuani on jo pirteäpi olo.
Kivaa oli laittaa pihaa kuntoon. Rotanmyrkyn ansiosta sisätilat olivat sellaiset miksi syksyllä ne siivosimme. Pientä pintakiiltoa vain pyyhkäisin.

Iso-Äiniön tienoilla oli suuri lauma joutsenia, ja hanhia vieläkin runsaammin. Ne lepäilivät sekaisena joukkueena matkalla jonnekin.
Mökillä kurkipari suoritti ylilennon matalalla.  :icon_wink:  Niillä on ainainen, aluerajaton ilmailulupa .   :039:

Matti vei vielä yhden pöntön pikkulinnuille. Talitintti tuli heti sen korkkaamaan.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 37
« Vastaus #136 : 18.04.15 - klo:20:54 »
Aika lökösä musiikin kuuntelupäivä...tällaisia kaipaan enemmän.
 :039:

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Tänään 37
« Vastaus #137 : 18.04.15 - klo:22:33 »
On toinen kysymys tästä viisausihmisille. Saattaako valoruutu joka on aika kirkas vaikuttaa unta karuun ajavasti?

Sellaista väitetään. Oheinen linkki vie Google-hakuun, jolla pääsee eteenpäin.

http://bit.ly/1JgqfXR

Mt

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Tänään 37
« Vastaus #138 : 19.04.15 - klo:09:29 »
Missä kulkee sulan veden raja, eli pääseekö keski-suomessa jo vesille? Pitäisi saada veneprojekti käyntiin.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33753
Vs: Tänään 37
« Vastaus #139 : 19.04.15 - klo:09:42 »
Tilanne Päijät-Hämeen lähikuntien suurissa vesissä jotka näimme eilen:
Vesijärvi sula. Vehkajärvi, Kasiniemen pää jäässä, Vesijako sula kylän päässä, Soukkionlahti jäässä. Auttoisilla suurehko lampi jäässä.
Näimme Vesijaossa miehet veneellä keskellä selkää. Olivat rikkoneet jäätä päästäkseen pyydyksiä laskemaan tai nostamaan.
Meilläkin oli katiska yöllä saanut jääpeiton päällensä. Se oli tyhjä, lahna ei siis vielä kude.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 37
« Vastaus #140 : 19.04.15 - klo:12:33 »
Kamala päivä.  En minä lopun perin ole niin varma päätöksistä niinkuin en useasti kun on vaalit. Hyvä ehdokas mutta pitääkö sen edustaa minipuoluetta jonka sana ei siis kaiketi paina ja pitikö demarien sässiä loputkin vaihtamalla älykäs nainen vähempi älykkääseen mieheen?  Tietty ne halusi ne SAKn suurliitot eli metallin ja paperin takaisin.

No kannattiko. Menettivät kaikki ajattelevat naiset ja epäilemättä ajattelevat miehetkin.  >:(. Mitä ihmettä minä teen.....minä teen....minä teen.....  :icon_eek: 

En tahdo että tämä valtio ajetaan lujaa vauhtia  päin kiviseinää lopettamalla kokonaan kotimainen kysyntä. Ja mitä siellä horistiin koulukirjoista? Eihän niitä ole vuosiin saanut omaksi, ne täytyy palauttaa kouluun kun lukukausi loppuu! 

Ei ole oleellista otetaanko velkaa, vaan milloin, mistä syystä ja millä korolla!   >:(
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 37
« Vastaus #141 : 19.04.15 - klo:12:56 »
Pyöriskelen kartanolla aikaani kuluttaen. Seuraan luonnon ihmeitä. Pirtin klasista näin ,että kuiva ruoho nouseskeli auringon nousun puolelle kiveä ja se alue vähän laajeni, n 10 cm halkaisijaltaan. Menin uteliaisuuttani katsomaan ja tikulla varovasti päällimmäisiä korsia kääntelin sivuun, niin pieni hiirihän siellä pesäänsä teki. Jätin siihen. Nuorena olisin tarjonnut saappani koron kantaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 37
« Vastaus #142 : 19.04.15 - klo:12:57 »
Jäi asiani pois: odottelen iltaa, että voisin vaalituloksia seurata.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 37
« Vastaus #143 : 19.04.15 - klo:14:00 »
Kyl maar oli hirviä päivä kun on syntymädemari eikä nyt ollut punasen viivan vetäjälsi, ei. Ehkä ne  oppositiossa oppii, ettei tätä maata rakenneta sadan vuoden takaisilla ohjeilla.

Vihreet katsoin läpi. Kyl ne muutakin osaa kuin pipertää. Muutkin kuin minun ehdokas. Ainoa edes punertava sakki...   Kenelles minä sitten soitan kun vanhemmista aika jättää  :003: ? Sisar on jo ohjeistettu  :003:  . 

Oli jo tarpeeksi paha että meni enoni kuolemaan. Se kun oli se äijä kun istuu puhemiehen kahta puolta, ne tekevät muistioita kansanedustajille yms ja siltä saattoi aina kysyä kuka tekee työnsä jos osui vieraaseen vaalipiiriin. Eno hyödytti minua suuresti.

Seppos, jos tämä on liian poliittinen niin ota pois.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 37
« Vastaus #144 : 19.04.15 - klo:14:05 »
Jäi asiani pois: odottelen iltaa, että voisin vaalituloksia seurata.

Niin minäkin. Ja en pysty kreikkaa nyt lukemaan.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 37
« Vastaus #145 : 19.04.15 - klo:15:14 »
Tänään tapasimme papin, joka vihki meidät lähes 46 vuotta sitten. Hän muutti itsenäisyyspäivänä ensimmäistä kotiamme vastapäiseen taloon. Siis vuosia on yhtäpaljon kuin oli hänen seurapuheensa pituus minuuteissa hääseuroissa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 37
« Vastaus #146 : 19.04.15 - klo:15:15 »
Siirrytään osaan 38
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi