Kirjoittaja Aihe: Tämän luin / tätä luen X  (Luettu 40484 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tämän luin / tätä luen X
« Vastaus #60 : 26.05.15 - klo:09:15 »
   Aamun lehdessä: hallitusneuvottelut ovat loppusuoralla. Viherministeri pitäisi napata Vihreistä.

Eihän nyt toki.

myyrä

  • Vieras
Vs: Tämän luin / tätä luen X
« Vastaus #61 : 26.05.15 - klo:09:30 »
   Aamun lehdessä: hallitusneuvottelut ovat loppusuoralla. Viherministeri pitäisi napata Vihreistä.

Saatiin ympäristöministeriö säilytettyä. Tänään vielä voi allekirjoittaa vetoomuksen ministeriön puolesta ja huomenna luovutetaan tulevalle pääministerille. 55000 nimeä on jo plakkarissa eli sillä olisi saanut kepeästi kansalaisaloitteen pystyyn.  Kaikki ympäristöjärjestöt on mukana - mm. BirdLife  :023:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tämän luin / tätä luen X
« Vastaus #62 : 26.05.15 - klo:15:18 »
Olenpas kirjoittanut pessimistinä. Meille tullee hyvä maallinen esivalta nyt.

myyrä

  • Vieras
Vs: Tämän luin / tätä luen X
« Vastaus #63 : 26.05.15 - klo:17:09 »
Olenpas kirjoittanut pessimistinä. Meille tullee hyvä maallinen esivalta nyt.

Sinulla on niin ikävän ivallinen suhtautuminen kaikkeen, mikä on käsityskykysi ulkopuolella ja osaat tehokkaasti loukata, joten lopetan kirjoittelun ja foorumin seuraamisen. Sittenhän mielenrauhasi taas palautuu.

Poissa Rajan poika

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 510
Vs: Tämän luin / tätä luen X
« Vastaus #64 : 26.05.15 - klo:17:31 »
Älä Myyrä ihmeessä mee minnekään, täällä tarvitaan luontoihmisiäkin  :039:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tämän luin / tätä luen X
« Vastaus #65 : 26.05.15 - klo:18:20 »
Kait sitä itsestään saa kirjoittaa. "Olenpas"on minusta. Kieltämättä me olemme erilaisia. Avoin foorumihan tämä on.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Tämän luin / tätä luen X
« Vastaus #66 : 26.05.15 - klo:21:26 »
Sain tänään lainaksi pienen kirjasen: Paavo Ruotsalainen, Vilhelmi Malmivaara: Turvaksi tielle  :023:
Pyryharakka

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Tämän luin / tätä luen X
« Vastaus #67 : 26.05.15 - klo:21:45 »
Tänään tuli tilaamani sähkökirjojen lukulaite. Hyvin pelittää, mahtuu tuulitakin rintataskuun eikä paina kuin parisataa grammaa. Lainasin kirjastosta 900 sivua luettavaa eikä paino kasvanut grammaakaan... Laite kuluttaa virtaa vain sivua käännettäessä eli olemattoman vähän, paitsi jos käyttää hämärässä näytön led-valoa. Ilman sitä virtaa pitäisi riittää kuukaudeksi.

Valitettavasti kaikkea kirjallisuutta ei saa sähköisenä, mutta tilanne paranee.

Lukukokemus on miellyttävämpi kuin taulutietokoneella luettaessa. Suomessa lukulaitteiden markkina on kuitenkin olematon, niitä ei myydä juuri missään, ei edes e-kirjojen verkkokaupoissa. Omani tilasin Ranskasta viime viikon torstaina, ja halvimmallakin toimitustavalla se oli perillä nyt tiistaina.

Mt

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tämän luin / tätä luen X
« Vastaus #68 : 26.05.15 - klo:23:05 »
No mutta. Nyt minä mainostan koska tarviin rahaa muuttaakseni Umbriaan. Minun yhtä kirjaa saa e-versiona:  Tätä maata olen rakastanut.

Se on yksi jota en häpeä hirveästi. En kyllä itse ladannut kun ne ohjeet vaikutti niin mutkallisilta. Muutenkin nyt sitten syksyllä voisitte ostaa nuortenkirjoja ja keväällä ellei Nordbooks mene suorastaan konkurssiin... Minä en häpeä nyt kun näin nyt on. Minun on pakko päästä kotiin Umbriaan.  :'(

Minä luin viimeksi salanimellä Malva Nova Assisista ostamani Valheiden pastoraali jossa on tekijöinä kaksi umbrian suomalaista eikä juoni ollut hassumpi. Vähän nuorisoromaanin makuinen. Jossakin määrin kyllä huomaa että suomen kieli heillä rapisee.

Mutta se oli hauska muisto. Myivät sitä meille kun aina tulevat muutenkin ja minä kävin kuulostamassa asuntoa. Menee tuliaisena Lapsi numero Yhdelle.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10406
Vs: Tämän luin / tätä luen X
« Vastaus #69 : 27.05.15 - klo:04:40 »

   Tätä maata olen rakastanut  http://www.mediapinta.fi/isbn/978-952-235-364-1

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Tämän luin / tätä luen X
« Vastaus #70 : 27.05.15 - klo:05:45 »
Mystikko Mestari Eckhardtia. Subjektiivisesti hän on palkintopallilla.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33833
Vs: Tämän luin / tätä luen X
« Vastaus #71 : 27.05.15 - klo:07:16 »
Sielun kaivon tyhjentäjänä  nro !

Juhani on itse suositellut häntä minulle, ja minä olen pitänyt nimeä esillä.   :023:

Tässä 302 sivua luettavaa. En osaa arvioida suomennoksen arvoa.
http://www.netikka.net/studiomielty/eckhart1-60.pdf
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33833
Vs: Tämän luin / tätä luen X
« Vastaus #72 : 27.05.15 - klo:07:29 »
Lutherin Galatalaiskirjeen selityksen aion kohdakkoin varata. Luin eilen illalla Galatalaiskirjeen melko nopeasti, mutta silti jäi muutamia kysymyksiä joihin haluaisin saada
selvyyden.
Kirje on lyhyt, mutta Luther on saanut siitä 600-sivuisen teoksen tehdyksi. Sitähän on foorumilaiset suositelleet muutamaan kertaan.  Kiitos ainakin Mansipaanille.

Ensinnä luen Jussi Valtosen He eivät tiedä mitä tekevät. Sitten seurannee Risto Saarisen Oppi rakkaudesta. Se ei ole vielä lainattavissa.

Ja sitten....
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tämän luin / tätä luen X
« Vastaus #73 : 31.05.15 - klo:15:46 »
Jaaaaa.... Minä taas makasin tautivuoteellani ja luin helpoimmalla mahd tavalla löytynyttä lukemista eli Hovimäki-sarjaa kirjaksi kirjoitettuna kun en viitsinyt koluta sisaren asunnossa, ja Muumit ja olemisen arvoitus Lapsi numero Yhden pöydältä oli luettu.

Jonkun olisi pitänyt ehdottaa kirjoittajatiimille että ihminen saattaa ilmaista muutoinkin kuin huokaamalla. Ulla huokaa niin ja Sepän Katri huokaa noin ja Carl Magnus huokaa vielä hänkin, riippumatta mielialasta. Kovin huokailevaa väkeä.

Mutta jottako ettäkö olisin jaksanut lukea muutakaan?  Yksi ei kun kaksi opillista kirjaa odottaa aamua postissa toivon etteivät ole ehtineet lähettää takaisin niitä.

Mokoma tauti kun tulee ja melkein tappaa  >:(

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33833
Vs: Tämän luin / tätä luen X
« Vastaus #74 : 02.06.15 - klo:06:50 »
Risto Saarisen Oppi rakkaudesta käsittelee rakkauden moninaisia ilmentymiä. Ystävien rakkaus, filou, on nyt käsittelyssä. Kiintoisaa luettavaa vaikkapa lahjojen vaihtamisesta  vs. kaupankäynti.
Myös yhdistävä ' kolmas'  kuten yhteisen harrastuksen merkitys syvenee hauskoin erimerkein.
Leikkiminen kuuluu myös rakkauteen, leikillisyys ja huumori aikuisille, lapsille mielikuvitusleikit ym roolileikit.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)