Kirjoittaja Aihe: Tämän luin / tätä luen X  (Luettu 39969 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33760
Vs: Tämän luin / tätä luen X
« Vastaus #15 : 31.03.15 - klo:08:00 »
Löytyykö pohdinta ' kirkon äänestä'  Juha Sepon kirjoittamasta kirjasta Martti Simojoki I, jää nähtäväksi. Tein varauksen, ja samalla olin huomaavinani muitakin Simojoesta kirjoitettuja teoksia. Tämän kansikuva vaikutti tutulta, olen ehkä lukenutkin sen, tai nänyt kirjapöydillä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tämän luin / tätä luen X
« Vastaus #16 : 31.03.15 - klo:09:02 »
Jätin kesken Tuomas Kyrön 700 grammaa-kirjan. Taitavaa verbaalista kirjoittamista, mutta minulle "tyltää".

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tämän luin / tätä luen X
« Vastaus #17 : 02.04.15 - klo:14:22 »
Lauri Oikarisen väikkäriä Fowlerista.
Tajuan miksi tämä avautuu niin helposti ja on paljossa tuttua:  minun väitöskirjanihan perustuu eräälle Fowlerin lähtökohdista! 

Se ei takuulla siis ole omaa ansiotani, vaan ohjaajani, Jouko Lönnqvistin. Hurjahurja kuitenkin!  En itse tajunnut muuta kuin että no niin. Hän pani minut harrastamaan intuitioita ja loin niiden pohjalta hänen mallinnuksensa mukaista mittaristoa joka on peritty Lauri Rauhalalta...   Pääsin toteen...    :003:    Sitten tehtiin aivan empirismin mukaista pilottia. Siis testitutkimusta. Se toimi ja Jopi lumoutui ja tehtiin suurtutkimus.

Siis  se toimi!  Sehän osoittaa, että Fowlerin kontingenssi on näennäisesti hajanainen, mutta antaa empiirisesti luotettavaa tietoa. Minunkin oli. Ja tietoa tuli.

Minä olen kovasti kipeä ja kovasti ällistynyt. Olin liian kakara tajutakseni että tässähän testataan myös erään tieteenfilosofisen ajattelun mallinnusta!  Ilmanko Jopi hykerteli.

Minua hirvitti alkuun kun hän rupesi puhumaan väitöskirjasta, hän sanoi, älä ajattele niin, vaan pidä rakkaana harrastuksena. Kun se loppui minä itkin.

Hyvä tavaton, Docens!   :026:  eihän se ollenkaan loppunut.

Tosin minusta tuntuu että minua ei kohta ole, minä olen pelkästään nippu perittyjä suurajatuksia. Ei se mitään, ei minun tarvitsekaan tietää, ja olenhan minä kipeä eli jotain, ja kun pitäisi päästä vielä vähän kaupoillekin.

Mutta

Sinun minä olen, Jumala!  :109:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33760
Vs: Tämän luin / tätä luen X
« Vastaus #18 : 03.04.15 - klo:14:20 »
Juhani Huttunen kirjoittaa mielenkiintoisia ajatelmia mm. rock' sta ja mystiikasta.
Jälkimäisestä minulla on sama kokemus. Jumala on jumala kun Hän on salattu, mystinen.

https://www.kotimaa24.fi/tyhja/
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tämän luin / tätä luen X
« Vastaus #19 : 03.04.15 - klo:15:00 »
Pikkuisen henkilötietoja edellämainitusta.

Lauri Oikarinen on eläkkeellä oleva Kajaanin kirkkoherra ja poikansa on pappi. Hänen vanhempi veljensä Esko oli aikoinaan Herättäjän pappina Helsingissä. Esko kuoli syöpään 1990 luvun alussa. Esko oli Jyväskylän juhlilla 1991 jo hyvin huonokuntoinen.

Juhani Huttusen isä oli täällä foorumissa ahkera kirjoittaja ja oli vielä Oulun juhlilla Marttansa kanssa tapaamisessamme, missä kertoi aikansa olevan hyvin vähissä ja syksyn lopulla siityi iäiseen isänmaahan.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33760
Vs: Tämän luin / tätä luen X
« Vastaus #20 : 03.04.15 - klo:15:19 »
Kiitos Seppo, muistan ' vaivaisen madon'. Minulla on otettuna valokuvakin hänestä, vaan en osaa linkittää. Myös erinomainen kuva Penasta, ja Leenasta körttipuvussa olisi kiva laittaa
julki, jos luvan antavat.

Vaivainen mato kirjoitteli enemmän ennen kuin minä tänne ehdin. Täytyy tutustua arkistoon. Poika osaa kirjoittaa ja ajattelee minun ajatuksiani ääneen. :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33760
Vs: Tämän luin / tätä luen X
« Vastaus #21 : 03.04.15 - klo:15:47 »
Vaivaisen madon, Lahden Herättäjäjuhlien 2007, ja hyvien keskustelujen nojaan vedoten siirrän tämän katkenneen ketjun tähän , että  pääsen omaan alkuunikin tässä porukassa.

http://foorumi.h-y.fi/index.php?topic=752.0
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33760
Vs: Tämän luin / tätä luen X
« Vastaus #22 : 03.04.15 - klo:18:02 »
Ihan aito Jaska !
Hän on osasyyllinen herätykseeni, kuten Esa Ruuttunenkin. Pehmensivät sydämeni ja armo
mursi, ja löysin itseni körtiksi.
Tällaisia uskonmiehiä lisää julkisuuteen.  Kaverit tukivat.   :eusa_clap:

tämä kuuluu Katsoin TV:stä ketjuun.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33760
Vs: Tämän luin / tätä luen X
« Vastaus #23 : 03.04.15 - klo:20:40 »
En muista kuulleeni Jaskan keskustelua herättänyttä puhetta Lahden juhlilla. Olin ilm. silloin pankkikopissa antamassa rahaa sitä tarvitseville. Siis ihmisten omilta tileiltä jos heillä oli pankkikortti. Olin siis elävä otto-automaatti, vaikka olinkin itse saamapuolella Juhlien annista. :icon_biggrin:
Pena huomio ketjun keskustelussa oli Hennalan vankileirit. Ensin oli käyty veriset taistelut juuri siinä kisamontun ja Hämeenlinnan tien välissä. Sieltä pitäisi löytyä edelleen juoksuhautojen kaivanteita.
Felmannin pellot, johon Venäjälle pakenijhat kerättiin ovat myös olleet siinä aivan vieressä.

Jaskan puhetta ei löydy enää googlesta, mutta pitkähkö ote selvitti hänen henkilökohtaisen tietonsa. Ymmärrän hyvin, että hän oli valinnut tällaisen aiheen tälle Juhlapaikkakunnalle.
Kiitos ikimuistoisista Juhlista, puheista, virsistä ja järjestelyistä kokonaan. Ukkoselle ei voi mitään. Sama toistui Oulussa hautovan helteen jälkeen.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33760
Vs: Tämän luin / tätä luen X
« Vastaus #24 : 04.04.15 - klo:14:24 »
Netti-osaava ' pikkutipun' isä laittoi nämä kaksi Oulun juhlilla otettua valokuvaa siihen kuntoon, että voin nyt linkittää.
Henkilöt ovat: Leena ja Pena. Osmo Kangas, Tiitiäinen  ja  vaivainen mato, jota muistelimme täällä.
Rohkenin laittaa juhlakuvat lupaa kysymättä. Samaa tapaa on noudatettu muiltakin juhlilta.
Kuvia löytyy minulta vielä muutama muukin, mm. Viisveisaaj, tosikkoko, juhani, sanneli, mami, jne....




Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33760
Vs: Tämän luin / tätä luen X
« Vastaus #25 : 04.04.15 - klo:15:26 »
Olen aivan osaamaton netin käytännöissä. ' Avustajani' kertoi, että ohjelman pitaäisi pienentää kuvat automaattisesti. Ilmeisesti ei kuitenkaan foorumin ohjelma tee näin , joten kuvan näkee kokonaan kun rullaa kuvien alla olevasta palkista.
Vaivainen mato on kokonaan p e r i l l ä.
Ihmeellistä, että hän kuoli niinkin pian kuvan ottamisen jälkeen. Kaikki sairaus ei näy ulospäin. Tämä koskee minuakin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tämän luin / tätä luen X
« Vastaus #26 : 04.04.15 - klo:18:26 »
Yksi kuva vastaa tuhatta sanaa - sanotaan. Ymmärrän nyt pari asiaa uudella tavalla. Kiitos R-M!

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Tämän luin / tätä luen X
« Vastaus #27 : 05.04.15 - klo:09:10 »

Vaivainen mato on kokonaan p e r i l l ä.


Kyllä minä olen muistellut paljonkin.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Tämän luin / tätä luen X
« Vastaus #28 : 05.04.15 - klo:10:23 »


 Sain juuri päätökseen John Grishamin teoksen Viimeinen valamies ( The Last Juror ). Ihmisiä, ilmiöitä, ajankuvaa, yhteiskuntaa, pikkukaupungin tapahtumia, lähtökohtaisesti ollaan Mississipin alueella. Kirkkokuntiakin esitelty. Yhdysvaltain suurta murrosta, 1960- ja 1970-lukua...

 Mainiosti tehty teos - en yhtään ihmettele, että niin monta Grishamia on filmattu ( Firma, Pelikaanimuistio...). :kahvi:

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Tämän luin / tätä luen X
« Vastaus #29 : 05.04.15 - klo:10:53 »
Lueskelen pikkuhiljaa Valtakunnan miniä - Brita Kekkonen. Menossa 80-luvun Puolassa.