Kirjoittaja Aihe: Mikä teki tänään onnelliseksi XIV  (Luettu 26569 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIV
« Vastaus #45 : 23.08.14 - klo:09:49 »
 :039: egualmente, samalla tavoin täällä.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33825
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIV
« Vastaus #46 : 23.08.14 - klo:09:53 »
Kun ilmat ovat viilenneet voi ruokaa laittaa jo perinteiseen tapaan keittiössä. Perinneruokiakin on tulossa, sillä Prima tarjosi muikkuja 6.50/ kilo, naudan kulmapaistia 14.50 /kilo ja keräkaalia 0.66/ kilo. Sika-nauta on se vakio 2,45 / 500 gr.
Tiedossa on paitettuja mukkuja, merimiespihvejä ja kaalilaatikkoa. Samalla lämpenee ja kuivuu talo.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIV
« Vastaus #47 : 23.08.14 - klo:10:03 »
Lauantai-aamupäivä kotona puuhasteluineen. Toimintaterapiaa... minulle kotityöt on mukavia ja jollaintavoin meditatiivista toimintaa, rutiinihommissa sitä uppoutuu ajatuksiin ja ratkoo ongelmia paremmin. Etenkin levänneenä ja ajan kanssa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIV
« Vastaus #48 : 23.08.14 - klo:12:02 »
Lauantai-aamupäivä kotona puuhasteluineen. Toimintaterapiaa... minulle kotityöt on mukavia ja jollaintavoin meditatiivista toimintaa, rutiinihommissa sitä uppoutuu ajatuksiin ja ratkoo ongelmia paremmin. Etenkin levänneenä ja ajan kanssa.
Minulla on samoin. Nyt särin ulkona isoa kuusta klapeiksi 4,5 tuntia, oli reipas olo alussa ja vauhtia. Sitten tuli väsy ja ajatuksen juoksu loppui. Loppui onneksi se hommakin. Väsyneenä ei pysty ajattelemman selkeästi.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIV
« Vastaus #49 : 23.08.14 - klo:12:16 »
Minulla on samoin. Nyt särin ulkona isoa kuusta klapeiksi 4,5 tuntia, oli reipas olo alussa ja vauhtia. Sitten tuli väsy ja ajatuksen juoksu loppui. Loppui onneksi se hommakin. Väsyneenä ei pysty ajattelemman selkeästi.

Niistä toukista näit syyn miksi kuorellinen havupuu pitää korjata metsästä heinäkuun loppuun mennessä. Hyvä kun menivät lintujen suihin siellä ne eivät lisäänny.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIV
« Vastaus #50 : 23.08.14 - klo:12:22 »
Niinpä. Vaimoni on alkuperäinen metsänmyyjä, minusta tuli sellainen "reittä" myöten  :003:. Soiset metsälöt, niin voi tehdä vain talvikauppoja.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIV
« Vastaus #51 : 23.08.14 - klo:20:56 »
Päivä on ollut ihan mukava tänään.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33825
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIV
« Vastaus #52 : 23.08.14 - klo:21:26 »
Sain postia joka lämmitti.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIV
« Vastaus #53 : 24.08.14 - klo:00:47 »
Sydämeni lepo, rauha kuoleman äärellä, muistot ja se mitä kuulin leskeltään eilen. Kuoleman lähetessä Timo oli tullut kuin syvemmin tietoiseksi kristinuskon yksinkertaisista totuuksista.  Viimeisinä iltoinaan hän oli muistellut jotakin Fransiscus Assisilaisesta. Kuin hän itse olisi tiennyt kuolevansa, ja tullut levollisesti autetuksi yli rajan.

Koko siunaustilaisuuden ajan paistoi aurinko, samoin haudalla.  Kun menin paikalle vielä satoi, samaten pois lähtiessä alkoi sataa ja satoikin sitten taas koko illan.

Ehkä olo on niin levollinen ja hyvä muutenkin. Tapasin ystäviäni, joIsta olin vain vieraantunut ja muutaman joiden kanssa välit ovat menneet omituisen solmuun. Ne ovat korjattavissa, jos muuta tarvitaankaan.
« Viimeksi muokattu: 24.08.14 - klo:00:51 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIV
« Vastaus #54 : 25.08.14 - klo:22:58 »
Kotona jälleen väsyneenä matkasta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIV
« Vastaus #55 : 26.08.14 - klo:09:28 »
Hyvin nukuttu yö omassa sängyssä takana.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIV
« Vastaus #56 : 26.08.14 - klo:20:19 »
Pääsimme yksistä roskista eroon, mutta teinköhän sen liian kansalaisrohkealla tavalla.

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIV
« Vastaus #57 : 26.08.14 - klo:21:41 »
Aamusta asti mukava päivä. Aamukuudelta miehensä juna-asemalle vienyt ystävä tuli meille aamukahville viettämään aikaa ennen työpäivän alkua, oli hauskaa rupatella aamutuimaan.

Töissä oli taas mukavat työkaverit, ihanat asiakkaat, joista yksi halusi ihan halata ja toivottaa mukavaa syksynalkua.

Illan kokouksessa nälkäinen sai ruokaa ja kokous eteni ripeästi. Kahden kotoa poissaoloillan jälkeen lapset pyörivät ympärillä kertomassa päivästään innokkaammin kuin tavallisesti, taisi olla jo vähän ikävä, jota teinit eivät muuten tunnustaisikaan.

Töissä nautoimme makeasti, kun kaikki luulivat sinne viemääni kilon keksipakettia (koko n 30 cm x 100 cm) matkoilta lentokoneessa raahatuksi. Oli ostettu naapurikaupunginosan halpamarketista. Olivat maukkaita keksejä.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIV
« Vastaus #58 : 27.08.14 - klo:19:59 »
Ystävän rohkaisu siihen että pystyin tekemään tänään yhden merkittävän ratkaisun, asiaa olin
aikaisemmin miettinyt, nyt kypsyi päätökseen, huojentunut olo.
Kun vaan keskeneräinen asia vielä selviäisi.  :eusa_pray: :eusa_pray:

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XIV
« Vastaus #59 : 27.08.14 - klo:21:19 »
Varmaan keskeneräinenkin asia selvinnee.
Mutta monesti kestäessään ne rassaavat mieltä.
Toivon huojennusta keskeneräiseen asiaan.  :eusa_pray: