Sellainen idea, että jos ostaisi noiden yleisurheilun MM-kisojen lähetysoikeudet ja räätälöisi siitä maksullisia striimejä kuluttajille. Tätä olen ajatellut ennenkin, ja sopisihan se muihinkin kisoihin käytettäväksi. Halvimman striimin saisi mainoksilla ja kalliimman ilman mainoksia, ts. mainosmyynnistä tulisi myös rahaa.
Asiakaskunta olisimme me poikkeavasti suuntautuneet penkkiurheilijat, eli me, joita kiinnostaa jokin muu laji kuin se mitä tv-yhtiömme meille tarjoaa. Esimerkiksi minä ensi lauantaina haluaisin seurata naisten korkeushyppya enkä suinkaan miesten keihäänheittoa. Mutta edes maksusta en löydä korkeushyppystriimiä tarjolle. Eli taas kerran ei kuluttajan raha kelpaa, on se kumma. Ja kuvittelisin että nykytekniikalla tämä mitä kaavailen olisi ihan toteutettavissa.
Maksullisia tv-kanaviahan on, mutta sillon joutuu ostamaan koko paketin, eli mukaan tulee paljon epäkiinnostavaa. Ja toisaalta silloinkaan ei voi olla varma siitä, näkeekö kaiken itseään kiinnostavan, juuri tällaisessa tapauksessa kuin yleisurheilu. Ja onhan se kanavapaketti muutenkin kuin ostaisi ruokakauppapalvelun, josta ei voi tilata tuote kerrallaan vaan pitää ostaa koko kori. Tulee sitten varsiselleriä vaikkei siitä pitäisi, ja keliaakikolle venhäleipää, vaikka oikeastaan halusi vain omenoita ja piimää ostaa.