Kirjoittaja Aihe: Kotimaa24.fi: Körttiläisyys puheenaiheena  (Luettu 39267 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa eeva-kaisa

  • Jatkaa kamarikeskusteluihin
  • Viestejä: 250
Vs: Kotimaa24.fi: Körttiläisyys puheenaiheena
« Vastaus #30 : 03.02.10 - klo:10:48 »
Olen samaa mieltä kritiikin tarpeellisuudesta, Sadetta. Minulla on taipumusta tuudittautua sellaiseen uskoon, että kaikkihan me ollaan körttiläisiä, kaikki ei vain tiedä olevansa. Tästä piti nyt näköjään tulla ravistelluksi. Löysät pois. Ei olla kaikki, ei. Toiset on hirmu eri. Aivan siis toisia. Ne ymmärtää nämä jutut kerta kaikkiaan toisella lailla, eivätkä ilmeisesti lainkaan sitä, miten körttiläiset itse omansa ymmärtävät.
Toiset tykkää saatanasta, se on silkkaa seksiä / Toiset tykkää Jumalasta, sillä riittää älyä /
Mitä mulle jää? - Puupää! (Ismo Alanko)

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Kotimaa24.fi: Körttiläisyys puheenaiheena
« Vastaus #31 : 03.02.10 - klo:14:55 »
Olen samaa mieltä kritiikin tarpeellisuudesta,

Jeps, mutta, kun kritiikkiä esittää ex-vankilalähetti, ex-evankelista, ex-liikemies ja luterilaiseksi itseään kutsuva hellarien piirissä kulkeva pappi, joka tuli uskoon 13.7.1973 Pelson keskusvankilassa, niin väkisin tulee "salaliitto" mieleen. Että miksi juuri luterilainen pappi, joka tietää körttien tukevan voimakkaasti kirkkoa, alkaa kirjoittelemaan kriittisiä kommentteja. Suomessa on toki sananvapaus, mutta itse jäin kummeksumaan herra Koskelan motiivia.
Acta, non verba.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10398
Vs: Kotimaa24.fi: Körttiläisyys puheenaiheena
« Vastaus #32 : 03.02.10 - klo:15:05 »
Se on demokratiaa, vallan kontrollia, vallattoman vallanhalua, pyrkyä vihreälle oksalle ja eteenpäin elämässä.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Vs: Kotimaa24.fi: Körttiläisyys puheenaiheena
« Vastaus #33 : 03.02.10 - klo:16:29 »
Se on demokratiaa, vallan kontrollia, vallattoman vallanhalua, pyrkyä vihreälle oksalle ja eteenpäin elämässä.

...miellyttääkseen joita kuita.
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Kotimaa24.fi: Körttiläisyys puheenaiheena
« Vastaus #34 : 03.02.10 - klo:17:02 »
...uskovainen on minulle se, jolla on jo kaikki, joka ei tarvitse toisia, ei halua muuttua eikä kasvaa, ei oikeasti kohdata toisia. Toiset ovat hänelle oman pelastuksen heijastelun väline, käännytyskohde tai luopio ja kieltäjä. Niille on omat juhlansa. Olen semmoisiin välillä eksynyt, käynyt ihan vain tutustumassa, enkä ole siellä nähnyt rakkautta ja hyväksyntää, en kokenut oloani tervetulleeksi sellaisena kuin olen. ...mutta joku tökkii aina.

Joissakin tilaisuuksissa olen yrittänyt joskus käydä mutta kokemus on hyvin samankaltainen kuin eeva-kaisalla. Pahiten tökkii se ulkopuolisuuden tunne, joka siellä tulee hetkessä ja jonkinlaista nenänvartta pitkin katsomista tunsin aina. En mene enää, olen löytänyt kotini  :eusa_angel:
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Kotimaa24.fi: Körttiläisyys puheenaiheena
« Vastaus #35 : 03.02.10 - klo:17:04 »
Toiset on hirmu eri. Aivan siis toisia. Ne ymmärtää nämä jutut kerta kaikkiaan toisella lailla, eivätkä ilmeisesti lainkaan sitä, miten körttiläiset itse omansa ymmärtävät.

Tästäkin olen niiiin samaa mieltä kuin vain voi olla. Ja samalla jotenkin surullinen kun tuntuu että körttiläisyys ymmärretään ja nähdään niin kovin väärin  :icon_sad:
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Kotimaa24.fi: Körttiläisyys puheenaiheena
« Vastaus #36 : 03.02.10 - klo:17:09 »
Toiset ovat hänelle oman pelastuksen heijastelun väline, käännytyskohde tai luopio ja kieltäjä.



Olipa nappiin sanottu!  Jos on itse tullut "uskovaiseksi", seuraa siitä kova tarve arvioida muiden uskon aitoutta, syvyyttä,pyhittyneisyyttä  jne. Ja jos olet eri mieltä jostain, olet tietenkin luopio, kieltäjä jne.

Sen takia on parempi ettei tulla uskovaiseksi. Armahdetuksi syntiseksi mieluummin. Uskovainen korostaa omaa uskovaisuuttaan.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Kotimaa24.fi: Körttiläisyys puheenaiheena
« Vastaus #37 : 03.02.10 - klo:17:50 »


Olipa nappiin sanottu!  Jos on itse tullut "uskovaiseksi", seuraa siitä kova tarve arvioida muiden uskon aitoutta, syvyyttä,pyhittyneisyyttä  jne. Ja jos olet eri mieltä jostain, olet tietenkin luopio, kieltäjä jne.

Sen takia on parempi ettei tulla uskovaiseksi. Armahdetuksi syntiseksi mieluummin. Uskovainen korostaa omaa uskovaisuuttaan.


Lapsena ja nuorenakin hautausmailla kävellessäni välillä (kenties aina) arvuuttelin eri hautojen äärellä, että tulikohan tuokin uskoon elämänsä aikana, vaiko ei.
Jos tuli, hänen kävi hyvin, jos ei, huonosti kävi.
Tälläistä se nuoren uskovaisen elämä oli.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Kotimaa24.fi: Körttiläisyys puheenaiheena
« Vastaus #38 : 03.02.10 - klo:20:08 »
Niin... -eipä ne meidän mietinnöt ketään helvettiin paina, eikä toisaalta sieltä ketään nostakaan joten turhaa hommaahan se on. Tyhjää täynnä. Yleensäkin "uskovaiset" taitaa kuvitella että heidän puheillaan on suurtakin merkitystä. Todellisuudessa ei ole. Aivan yhtä tyhjän kanssa.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

santtu-62

  • Vieras
Vs: Kotimaa24.fi: Körttiläisyys puheenaiheena
« Vastaus #39 : 04.02.10 - klo:00:15 »
Olen samaa mieltä kritiikin tarpeellisuudesta, Sadetta. Minulla on taipumusta tuudittautua sellaiseen uskoon, että kaikkihan me ollaan körttiläisiä, kaikki ei vain tiedä olevansa. Tästä piti nyt näköjään tulla ravistelluksi. Löysät pois. Ei olla kaikki, ei. Toiset on hirmu eri. Aivan siis toisia. Ne ymmärtää nämä jutut kerta kaikkiaan toisella lailla, eivätkä ilmeisesti lainkaan sitä, miten körttiläiset itse omansa ymmärtävät.

Voi, voi..siinä liberaali puhuu, vääntää ja kääntää, olla vai eikö.
No niin, jatkakaa,kyllä se siitä. :icon_wink:

Oma polku räätälöityy ennemmin tai myöhemmin. :icon_cool:

Poissa eeva-kaisa

  • Jatkaa kamarikeskusteluihin
  • Viestejä: 250
Vs: Kotimaa24.fi: Körttiläisyys puheenaiheena
« Vastaus #40 : 04.02.10 - klo:10:03 »
Voi, voi..siinä liberaali puhuu, vääntää ja kääntää, olla vai eikö.
No niin, jatkakaa,kyllä se siitä. :icon_wink:

Oma polku räätälöityy ennemmin tai myöhemmin. :icon_cool:

No nyt meni yli ja korkeelta. Liberaali toki olen, pelkistävällä liberaali-konservatiivi-akselilla mitattuna, mutta miten ihmeessä se näkyi em. kommentistani tai edes liittyi siihen?
Toiset tykkää saatanasta, se on silkkaa seksiä / Toiset tykkää Jumalasta, sillä riittää älyä /
Mitä mulle jää? - Puupää! (Ismo Alanko)

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Vs: Kotimaa24.fi: Körttiläisyys puheenaiheena
« Vastaus #41 : 04.02.10 - klo:10:30 »
Nyt näyttää pöntiönään vaivaavan minua tuo nettiholismi, siispä nyt on syytä...

                                         

...lipes, mutta yritän uudestaan.
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Kotimaa24.fi: Körttiläisyys puheenaiheena
« Vastaus #42 : 04.02.10 - klo:10:31 »
että kaikkihan me ollaan körttiläisiä, kaikki ei vain tiedä olevansa. Tästä piti nyt näköjään tulla ravistelluksi. Löysät pois. Ei olla kaikki, ei. Toiset on hirmu eri. Aivan siis toisia. Ne ymmärtää nämä jutut kerta kaikkiaan toisella lailla, eivätkä ilmeisesti lainkaan sitä, miten körttiläiset itse omansa ymmärtävät.

No nyt meni yli ja korkeelta. Liberaali toki olen, pelkistävällä liberaali-konservatiivi-akselilla mitattuna, mutta miten ihmeessä se näkyi em. kommentistani tai edes liittyi siihen?

Kaikki mikä "uunista tulee" kelpaa Sinulle, ja jos nyt henkilökohtaisesti sanon oman mielipiteeni, kun olen lukennut viestejäsi, mitkä ovat vielä hyvin pitkiä vielä. Menevät kyllä yli hilseenkin, kaikella kunnioituksella.
Vai mitä, budhat ja nuhdat jne.  :icon_wink:

Mutta, mutta päivän jatkoja, elämän mielenkiintoisilla poluilla. :icon_wink:

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Kotimaa24.fi: Körttiläisyys puheenaiheena
« Vastaus #43 : 04.02.10 - klo:13:02 »
Kaikki mikä "uunista tulee" kelpaa Sinulle, ja jos nyt henkilökohtaisesti sanon oman mielipiteeni, kun olen lukennut viestejäsi, mitkä ovat vielä hyvin pitkiä vielä. Menevät kyllä yli hilseenkin, kaikella kunnioituksella.
Vai mitä, budhat ja nuhdat jne.  :icon_wink:

Mutta, mutta päivän jatkoja, elämän mielenkiintoisilla poluilla. :icon_wink:


Vaikea ymmärtää, kuinka ylimielisesti suhtaudut toisten kirjoittamiin teksteihin. Olen tämän päivän aikana nähnyt jo kolme eri kommentia, jossa osoitat olevasi meidän yläpuolellamme. Väittelyn minä ymmärrän, mutten toisen yläpuolelle asettumista.

Ja mitä vikaa on vapauksia ja moniarvoisuutta korostavassa liberalismissa. Pitäisi körttien olla ahdasmielisiä konservatiiveja? 
Acta, non verba.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Kotimaa24.fi: Körttiläisyys puheenaiheena
« Vastaus #44 : 04.02.10 - klo:23:06 »
Vaikea ymmärtää, kuinka ylimielisesti suhtaudut toisten kirjoittamiin teksteihin. Olen tämän päivän aikana nähnyt jo kolme eri kommentia, jossa osoitat olevasi meidän yläpuolellamme. Väittelyn minä ymmärrän, mutten toisen yläpuolelle asettumista.
Voi , voi jos nyt katsoisit hyvä  Salis itse peiliin kuka haluaa istua korkealla.
Siksi minua kiinnostaa suunnattomasti vähän potkaista sitä oletettua valta istuinta mitä esimerkiksi Sinä uskot edustavasi.
Se on ihan hyvä että olet hereillä ja Sinua närkästyttää.
Väitän myös pyyteetömän rehellisesti että Sinulla saa olla aivan minkälainen kuva tahansa minusta se ei minua haitta. 
Minä ja Sinä ollaan aivan eri planeetalla. :icon_wink:

ps. koita jaksaa "ylimielisiä"
« Viimeksi muokattu: 04.02.10 - klo:23:08 kirjoittanut Benkku »