Kirjoittaja Aihe: Sairauteni 5  (Luettu 37503 kertaa)

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
Vs: Sairauteni 5
« Vastaus #15 : 18.03.18 - klo:18:24 »

Akulle voimia.

Itteänikin on nyt lääkärit käännelleet ja väännelleet ja miettinyt mikä on, kun kylki ollut jo vuoden arka.

Ei mitään löytänyt ja arveli, että alimmat kylkiluut saaneet jotain kolhua, mutta eivät löytäneet kuvista mitään.

Oli pikku shokki kun menin ultraäänitutkimukseen, niin nainen raapi päätä siinä ja kyselin, että mikäs nyt?
Hän että ei löydy toista munuaista.
Mä että kyllä kai se jossain on ja tuli toinen erikoislääkäri ja siinä ne pähkäili ja kuvaukseen lähetti.
Sisätautilääkäri sitten sanoi, että on se nyt niin, että teillä on synnynnäisesti toinen munuainen kateissa.
No mikän sinnä sitten ja ei kai se haittaa kun puolivuosisataa on mennyt ilman mitään vaivoja.

Hammaslääkärissä hammaslekuri opetti kuinka pestä hampaat?
Sanoin, et oon jo melkein 60 että kannattaako mulle vielä opettaa tälläistä?

Siis olin aina luullut, et hampaat harjataan, niin et harjan pää suuhun ja ja aletaan hankaamaan hampaita, mutta siihenkin on tekniikka olemassa.

Taivaan valtias varjelkoon mua koskaan sairastumasta ja joutumasta outojen lääkäreiden pakeille.
Tik toc.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Sairauteni 5
« Vastaus #16 : 18.03.18 - klo:19:27 »
Jännää kuinka samat asiat meitä kiertää. Minulla todettiin puolestaan jokunen vuosi sitten olevan kolme munuaista. On sellainen pieni lisämunuainen.

Hampaiden harjaamisesta kirjoitinkin tässä aiemmin, että vasta muutama kuukausi sitten astmahoitaja tarkasti aamutoimien järjestyksen.
Kukaan ei ole yli kolmeenkymmeneen vuoteen jonka olen Symbicortia käyttänyt kertonut, että hampaat pitää harjata   e n n e n  kuin kortisonia imaisee. Nyt on hampaiden kiille pilalla. Kortisoni pehmentää hammasluun kahdeksi tunniksi ja jos sen oton jälkeen käyttää hammasharjaa kiille kuluu naarmuille.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Sairauteni 5
« Vastaus #17 : 18.03.18 - klo:19:30 »
Taivaan Isän hyvyyttä kaikille sairastavaisille.
Kaikille meille.
Joilla on jokin / joitakin perussairauksia.

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Vs: Sairauteni 5
« Vastaus #18 : 22.03.18 - klo:17:37 »
Kiitos Pyryharakka.
Sairaudet ovat raskaita mutta opettavaisia,
niiden aikana korostuu lähimmäisten merkitys ja tuki.
Sitten kun on parantunut vakavasta sairaudesta,
niin osaa terveyttä arvostaa.
Elämä on kemiaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Sairauteni 5
« Vastaus #19 : 26.03.18 - klo:08:46 »

   ... voi hyvin.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Sairauteni 5
« Vastaus #20 : 19.04.18 - klo:11:30 »
Jos ei muuta, niin hammas halkeri viikko sitten ja oma Olli-tohtori ottaa vastaan vasta Vapun jälkeen. Viikon kärsimys, ja paikkasin itse väliaikaisella apteekin aineella.
Oli pakko sillä kieli on verellä huolimatta kynsiviilan käytöstä. Tyttökaveri kun kuuli hän kehoitti käyttämään rälläkkää... :003:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Sairauteni 5
« Vastaus #21 : 22.05.18 - klo:16:01 »
Sitkeä yskä ja flunssa vaan jatkuu.
Johdatuksen makua kun tänään lääkäriin menin, onkin keuhkokuume ja tänään
heti alkoi antibioottikuuri.
Sellainen oli mulla armeijassa, en muista että muuta kertaa olisi ollut.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Sairauteni 5
« Vastaus #22 : 22.05.18 - klo:23:17 »
Vasen polvi ollut sökönä itsenäisyyspäivästä pitäen, kai se on pakko kohta mennä lekuriin. 5.12.2017 vielä kävelin ihan normaalisti, ja yöllä se kipeytyi ja on siitä pitäen ollut kipeä, äityy rasituksesta, särkee yöt niin että nukkumista haittaa. Lihonut olen viisi kiloa tuona aikana, sen se tekee kun kivun takia olen normaaleista kävelyistäni luopunut. Ylipainosta varmaan saarnan  kuulenkin, kuin se muka jotakin auttaisi.

(Jaa niin mutta pojasta polvi paranee, miten tuota sitten toteutaisi... )
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Sairauteni 5
« Vastaus #23 : 23.05.18 - klo:07:18 »
1.  Voltaren forte

2.  Ottopoika

                    Onnea autokouluun, ja kaikkeen !

                     R-m                                               :eusa_pray:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Sairauteni 5
« Vastaus #24 : 24.05.18 - klo:04:12 »

   Lapseni selkä on kipeä.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Sairauteni 5
« Vastaus #25 : 24.05.18 - klo:20:35 »
1.  Voltaren forte

Sitä piti sitten käydä apteekista ostamassa kesken reissun, kun olin ottanut vain suun kautta nautittavaa särkylääkettä mukaan. Onneksi sellainen sattui matkan varrelle, Lauttasaaren metroaseman yhteyteen oli rakennettu. Oli kyllä kummallinen apteekki kun kukaan henkilökunnasta ei hyökännyt kimppuun apua tarjoten, vaan ihan itse piti etsiä tuote hyllystä.

Siis tuo polvi on ihan sökö, pakko käyttää sitä lääkärissä. Juuri nyt kun en työllistymisyrityskiireiltä mitenkään ehtisi. Töitä jos olisi niin saisi saikkuakin, minulla on toinen tilanne.

Öö niin siis piipahdin tänään Helsingissä työvoimakoulutuksessa.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Sairauteni 5
« Vastaus #26 : 25.05.18 - klo:09:18 »
Noista ohjeistuksista tuli mieleen tapaus apteekissa. Olin tuolloin varmaan jo 50 v. ja apteekissa nuori mies, ehkä vasta opiskeleva farmaseutti tai silleen. Ostin limaa irroittavaa yskänlääkettä, mitä neuvotaan ottamaan 3 kertaa päivässä. Tämä nuori mies ensimmäisenä apteekin henkilökunnasta ikinä sanoi, että tätä ei sitten pidä ottaa illalla ihan nukkumaan mennessä. Kun se irroittaa limaa, niin se alkaa yskittää yöllä.  :icon_eek: 
Siis itselle ei ollut ikinä tullut mieleen. Tämmöinen selkeä yksinkertainen neuvo, jota kukaan ei ennen ole sanonut. Olisi voinut kuvitella, että nuori mies katsoo, että tuo vanha nainen varmaan tietää ja on ennenkin ottanut yskänlääkettä., utta hän neuvoi. Olin tosi yllättynyt ja kiitollinen neuvosta.
Pyryharakka

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Sairauteni 5
« Vastaus #27 : 29.05.18 - klo:11:24 »
Tuntuu mukavalta kun nyt pääsen lääkärin pakeille paljon helommin kuin kunnallisissa palveluissa.
Soitin aamulla uuden palveluntuottajan, Mehiläisen hoitajalle, ja torstaina menen lääkärin pakeille.
Jo soittooni vastattiin  kesti 2 minuutin päästä. Terveyskeskuslääkärille pääsee ehkä 3 viikon jonotuksella, jos aikoja yleensä on. Puhelinjonossa menee usein seuraavaan päivään, näin ainakin Matilla.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Sairauteni 5
« Vastaus #28 : 29.05.18 - klo:15:41 »
Pitääkö olla sellaisella alueella asumassa, että valinnan voisi tehdä? Oulussa on yksityisiä asemia ihan riittävästi. Miten on taksapolitiikan kanssa tällä hetkellä? Yksityisellä käyn, mutta maksukin on sen mukainen.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Sairauteni 5
« Vastaus #29 : 29.05.18 - klo:17:25 »
En uskalla tuohon vastata. Tiedän vain että täällä Päijät-Hämeen alueella on 9000 ensimmäisellä ,valinnanvapauskokeilun nimissä, m a h d o l l i s u u s  anoa
palveluseteliä. Rajoituksia on alueittain, mutta jos puoliso täyttää kriteerit voi muu perhekin anoa samalle, tai myös eri palvelutuottajalle. Päijät-Hämeessä on 4 eri palveluntuottajaa, eli yksityistä lääkäriasemaa, joille saa anoa asiakkuutta.

Tein sen heti kun siihen tuli mahdollisuus. Monia sairauksia on hyvä hoidattaa aina samalla lääkärillä ja hoitajalla.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)