Kirjoittaja Aihe: Lehdistökatsaus 3  (Luettu 35096 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Lehdistökatsaus 3
« Vastaus #120 : 04.01.14 - klo:17:31 »
Se on Suomessa sitä nykkyaikaa.
Seuraavina eläimet ja lapset.
Maailmalla bn on häitä jo pietty ihmisen ja jonkun muun välillä.

Miutta samapa tuo kunhan pysyn kaukana moisesta touhusta, tehköön asiaan mieltyneet niinkuin " hyvä " on.     :kahvi:

Poissa Syterskalet

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 482
Vs: Lehdistökatsaus 3
« Vastaus #121 : 04.01.14 - klo:19:43 »
Nyt saa Suomen lähetysseura miettiä, mitä tulikaan tehtyä. Eipä se kuunnellut kentän ääntä.

http://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/kotimaa/4041/pohjoismaiset_lahetysjarjestot_katkaisemassa_israel-yhteistyon_suomen_lahetysseuran_kanssa

Varmaan siellä jo tuhkaa sirotellaan päällensä kuin minä ikään tänään puutarhaan.

Jos on avustanut Lähetysseuraa, niin voiko silti päästä taivaaseen - vai ainoastaan jos avusti ennen miesparien lähettämistä? Edes porstuaan?

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Lehdistökatsaus 3
« Vastaus #122 : 04.01.14 - klo:22:08 »
Onpa harvinaisen tervehenkinen juttu tuon linkin takana. Kerrankin rakentavasti kirjoitettu ajatellen kirkkoa kokonaisuutena ottaen huomioon kaikki herätysliikkeet.

Tavallisesti kirkon asioista tetyjä juttuja lukiessa tekee mieli ottaa heti kättelyssä varmistin pois päältä.

Pirskan ja Pirskan kehuman Heli Karhumäen mielipiteet ovat hämmästyttävän usein yhteneväiset. Samankaltaisesti myös hämmentävät he. Pitäisiköhän tässä tehdä kattava tekstianalyysi?! Ettei vaan ole kyseessä yksi ja sama ihminen, Pirska = Heli Karhumäki! :kahvi:

Poissa Syterskalet

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 482
Vs: Lehdistökatsaus 3
« Vastaus #123 : 04.01.14 - klo:23:00 »
Se on Suomessa sitä nykkyaikaa.
Seuraavina eläimet ja lapset.
Maailmalla bn on häitä jo pietty ihmisen ja jonkun muun välillä.

Miutta samapa tuo kunhan pysyn kaukana moisesta touhusta, tehköön asiaan mieltyneet niinkuin " hyvä " on.     :kahvi:

http://hopeinenomena.net/download/file.php?id=28787&mode=view

Poissa jukkasakari

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 115
Vs: Lehdistökatsaus 3
« Vastaus #124 : 04.01.14 - klo:23:29 »
en vielä tässä vaihessa tekisi näin radikaaleja johtopäätöksiä!

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Lehdistökatsaus 3
« Vastaus #125 : 05.01.14 - klo:08:38 »
Pirskan ja Pirskan kehuman Heli Karhumäen mielipiteet ovat hämmästyttävän usein yhteneväiset. Samankaltaisesti myös hämmentävät he. Pitäisiköhän tässä tehdä kattava tekstianalyysi?! Ettei vaan ole kyseessä yksi ja sama ihminen, Pirska = Heli Karhumäki! :kahvi:

Kysessä ei ole sama henkilö. Heli Karhumäki on foorumissa, mutta eri nimellä ja kirjoittaa hyvin harvoi jos ollenkaan.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Lehdistökatsaus 3
« Vastaus #126 : 05.01.14 - klo:11:51 »


 Kiitos tiedosta, Seppos! Samaa otteikkuutta ja samaa maailmankuvaa Pirskalla kumminkin pikaisesti luettuna on kuin mitä Helillä silloin kun Heli ei puhu tai kirjoita puhtaasti Lapuan tuomiokirkkoseurakunnan edustajana, vaan silloin kun hän  ( Heli ) kolumnoi tai puhuu enemmän omaa. Varsinaista ja syvällistä tekstianalyysia en ehtinyt tehdä - nyt ei siis tarvitsekaan! :kahvi:

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Lehdistökatsaus 3
« Vastaus #127 : 05.01.14 - klo:12:44 »

 Kiitos tiedosta, Seppos! Samaa otteikkuutta ja samaa maailmankuvaa Pirskalla kumminkin pikaisesti luettuna on kuin mitä Helillä silloin kun Heli ei puhu tai kirjoita puhtaasti Lapuan tuomiokirkkoseurakunnan edustajana, vaan silloin kun hän  ( Heli ) kolumnoi tai puhuu enemmän omaa. Varsinaista ja syvällistä tekstianalyysia en ehtinyt tehdä - nyt ei siis tarvitsekaan! :kahvi:

On siis mielestäsi paha asia, että joku muukin ajattelee ja ilmaisee asiat niinkuin minä.

Miten minulla on jäänyt mieleen, että täällä on kehuttukin useamman kerran Heli Karhumäkeä. Lienenkö erehtynyt henkilöstä?
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Lehdistökatsaus 3
« Vastaus #128 : 05.01.14 - klo:12:55 »
   Kyllä, on kehuttu.
 
Heli K.:n puheenvuoro oli osuva. Tunnistin itsessäni, mitä hän kritisoi. Tosin Siionin Virsien laulaminen on uskonnollisten tunteideni vastaista. H. varmaan "lauleli", koska hän halusi puhua Kaanaassa Kaanaan kieltä.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Lehdistökatsaus 3
« Vastaus #129 : 05.01.14 - klo:13:11 »
On siis mielestäsi paha asia, että joku muukin ajattelee ja ilmaisee asiat niinkuin minä.

Miten minulla on jäänyt mieleen, että täällä on kehuttukin useamman kerran Heli Karhumäkeä. Lienenkö erehtynyt henkilöstä?

Pirska, miten niin paha? Hämmästelen kysymystäsi! Näin vain samankaltaisuutta. En ainakaan minä sanonut oliko hyvää/pahaa/. En arvottanut, totesin vain.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Lehdistökatsaus 3
« Vastaus #130 : 05.01.14 - klo:13:36 »
Pirska, miten niin paha? Hämmästelen kysymystäsi! Näin vain samankaltaisuutta. En ainakaan minä sanonut oliko hyvää/pahaa/. En arvottanut, totesin vain.

Mainitsit mm. että "samankaltaisesti hämmentävät he". Kyllä minä tulkitsin tämän pahaksi asiaksi.

Kysessä ei ole sama henkilö. Heli Karhumäki on foorumissa, mutta eri nimellä ja kirjoittaa hyvin harvoi jos ollenkaan.

Niinpä niin, itse kullakin on kiinostuksen kohteensa ja omat kiireensä. Semmoisessa paikassa, missä viihtyy, voi pysyä pidempäänkin. Olen vain miettinyt, kuinka moni foorumilainen on käynyt täällä vain pikaisesti tai pidemmän ajankin kuluttua häipynyt lopullisesti vain, koska ei kestä olla toisinajattelijana ja altavastaajana. Minä ainakin koen juuri näin, että meidät oman herätysliikkeen kritisoijat halutaan tunkea kaappiin. Saamme kyllä pitää mielipiteemme kunhan emme julkaise niitä.

Lainaus tekstistä: "Lapuan tuomiokirkkoseurakunnan tiedottaja Heli Karhumäki totesi, että herätysliikkeiden ongelmat ovat syntyneet aina siitä, että "hyvä asia on viety äärimmäisyyksiin"."

Minusta edellinen on todella hyvin oivallettu. Kirkossamme on ollut hyviä uudistuksia ja Herättäjä-Yhdistys on ollut myös niiden takana. Nyt kun kirkkoa ihan selvästi johdetaan ulkoapäin ihan väärään suuntaan (mm. sukupuolineutraali avioliitto) eivätkä piispat uskalla viran menettämisen pelossa kuin myötäillä, niin Herättäjä-Yhdistyksessä uskollisesti myötäillään samaa kehitystä. Hyvä asia, heränneiden uskollisuus kirkolle, viedään näin mielestäni äärimmäisyyksiin.

Tällä foorumilla tulee tunne, että homoliittoja vastustavat heränneet leimataan homofobiasta kärsiviksi ja annetaan ymmärtää, että meitä on vähän tai ei ollenkaan. Minä tiedän, että meitä on PALJON.

Itse aikanani kritisoin erittäin voimakkaasti erästä herätysliikettä. Sitten veljeni sanoi, että ihan samalla tavoin ulkopuoliset kritisoivat meitä. Niinpä tuolloin menin itseeni ja ajattelin, että minun täytyy etsiä noista toisista hyviä puolia, koska niitäkin löytyi aika paljon. Halusin uskoa k.o. liikkeestä hyvää. Täytyy tunnustaa, että viime vuosina siihen on tosin tullut aika paljon säröjä, on täytynyt muuttaa muutamalta osin niitä mielipiteitä.

Joka tapauksessa minusta tuossa jutussa tervettä oli se, että eri herätysliikkeiden edustajat istuvat samaan pöytään ja luettelevat itse omista liikkeistään huonoja puolia. Jos joku kritisoi minua, puolustaudun, mutta jos itse huomaan vikani, voin yrittää tehdäkin sille jotakin. Takanapäin tahtoo mennä enemmän haukkumiseksi, mutta jos kohtaa näitä "vääräoppisia" edestäpäin, niin se voi olla paljon hedelmällisempää.

Siionin virret ovat rukousta parhaimmillaan, sitä ei auta kiistää. Tuli kuitenkin mieleeni tällä foorumilla kuulemani juttu, jossa joku seuravieras pyysi, että hänen asiansa puolesta rukoiltaisiin ja hänelle vastattiin, että meillä on tapana veisata rukoilemisen sijaan. Rakkaudellisempaa olisi tässäkin tapauksessa ollut olla viemättä hyvää asiaa (rukoilemista veisaamalla) äärimmäisyyksiin. Voisihan sitä joustaa sen verran, että rukoilisi vain sanoin ja löytyisihän siihen varmasti hyvä virsikin perään veisattavaksi.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Lehdistökatsaus 3
« Vastaus #131 : 05.01.14 - klo:14:36 »
Siionin virret ovat rukousta parhaimmillaan, sitä ei auta kiistää. Tuli kuitenkin mieleeni tällä foorumilla kuulemani juttu, jossa joku seuravieras pyysi, että hänen asiansa puolesta rukoiltaisiin ja hänelle vastattiin, että meillä on tapana veisata rukoilemisen sijaan. Rakkaudellisempaa olisi tässäkin tapauksessa ollut olla viemättä hyvää asiaa (rukoilemista veisaamalla) äärimmäisyyksiin. Voisihan sitä joustaa sen verran, että rukoilisi vain sanoin ja löytyisihän siihen varmasti hyvä virsikin perään veisattavaksi.

Olen hämmentynyt edelläkirjoitetusta. Kyllä meillä on aina rukoiltu, kun sitä on pyydetty, olipa tökerösti menetelty.

Toinen mikä minua häiritsi oli Helistä käytetty titteli, kun hän ei olut tilaisuudessa Lapuan tuomikirkkoseurakunna edustajana, eikä hänellä ollut myöskää valtakirjaa Herättäjältä edustaa herännäisyyttä. Hän on myös Seurakuntalainen lehden kolumnisti ja kirjoittaa moneen muuhun lehteen. Minusta titteli oli harhaanjohtava enkä pidä sellaisesta.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa armonkerjäläinen

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 442
Vs: Lehdistökatsaus 3
« Vastaus #132 : 05.01.14 - klo:16:28 »
Pienet on murheet körttiläisillä, jos vertaa vaikkapa lestojen nykyisiin imago-ongelmiin..

http://www.hs.fi/sunnuntai/Lestadiolaisjohtaja+antoi+hyv%C3%A4ksik%C3%A4ytt%C3%A4j%C3%A4n+v%C3%A4ltt%C3%A4%C3%A4+poliisin/a1388813055746
« Viimeksi muokattu: 05.01.14 - klo:16:32 kirjoittanut armonkerjäläinen »

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Lehdistökatsaus 3
« Vastaus #133 : 05.01.14 - klo:16:29 »
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Lehdistökatsaus 3
« Vastaus #134 : 05.01.14 - klo:20:21 »
---

Toinen mikä minua häiritsi oli Helistä käytetty titteli, kun hän ei olut tilaisuudessa Lapuan tuomikirkkoseurakunna edustajana, eikä hänellä ollut myöskää valtakirjaa Herättäjältä edustaa herännäisyyttä. Hän on myös Seurakuntalainen lehden kolumnisti ja kirjoittaa moneen muuhun lehteen. Minusta titteli oli harhaanjohtava enkä pidä sellaisesta.

Jutussahan on mainittu, että "Lapuan tuomiokirkkoseurakunnan tiedottaja Heli Karhumäki ..."

Siis mitä, pitääkö ihmisellä olla valtakirja Herättäjältä, että saa edustaa herännäisyyttä? Hei haloo, nyt menee kyllä liian pitkälle. Kuka siellä Herättäjässä antaa valtakirjoja? Kun minä maksan Herättäjän jäsenmaksun, niin esitän taatusti omat mielipiteeni mainiten olevani körttiläinen enkä kumarra kenellekään päin.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.