Kirjoittaja Aihe: Seurapuhe  (Luettu 57372 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Seurapuhe
« Vastaus #75 : 12.12.09 - klo:21:04 »
Benkku kirjoitti hyvästi, ainakin jos luetaan niin, että "uskonto" on tässä mielessä usein uskonnollinen yhteisö.

Mt

santtu-62

  • Vieras
Vs: Seurapuhe
« Vastaus #76 : 12.12.09 - klo:22:17 »
Benkku kirjoitti hyvästi,
Mt
Olen monta kertaa sanonut teille... "seurakunta"... hyvästi. Mutta aina olen palannut häpeän, epätoivon ja katumuksen polkua pitkin teidän joukoon ja aina te olette ottaneet minut vastaan.
Siksi toivoisin että Sinä Mt et ajaisi minua ulos tästä yhteisöstä näin Joulun alla...
 :icon_wink:

santtu-62

  • Vieras
Vs: Seurapuhe
« Vastaus #77 : 23.12.09 - klo:17:56 »
Tänään aatonaattona on Suomi-neito saanut päälleen lumivaipan.
Huomenna Joulu aattona vietämme Kristuksen laskeutumista alas noustakseen jälleen ylös.
Monet nimittävät Kristusta Vapahtajaksi, itse kuulun myös tähän joukkoon.
Tästä johtuen harvat tuntevat Hänet siksi.

On suuri näky maailmassa nähdä armo ja pelastus Kristuksessa. Kukaan ei voi nähdä sitä samalla näkemättä… että kirkkaus ja pelastus kuuluvat Hänelle. Näkeminen aiheuttaa omistamisen.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Seurapuhe
« Vastaus #78 : 24.12.09 - klo:00:27 »
SV 113
wilhelmi niskasen jäljillä

santtu-62

  • Vieras
Vs: Seurapuhe
« Vastaus #79 : 24.12.09 - klo:21:00 »
Sä paljon suurii suruja
Mun annat täällä maistaa
Vaan kuin läsn' olen kuolloa, Suot elon uuden paistaa
Ain' pelastat, ja uudistat
Mun kuolleen toivon' jälleen
Jost' mielellän' ja kielellän'
Tuon kiitoksen ain' sullen


Vuoden 1701 virsikirjanvirsi 63:10

ps. Tämä säkeistö veisattiin Paavo Ruotsalaisen hautajaisissa saatto- eli kouluvirtenä.

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Seurapuhe
« Vastaus #80 : 24.12.09 - klo:23:52 »
"Ole totuudelle uskollinen, mutta älä ole itsepäinen ja ivallinen. Nosta langenneet, auta heidät ylös jälleen kaikella Kristuksen rakkaudella. Pane murtuneet, sijoiltaan menneet luut paikoilleen evankeliumin armolla. Sinä jalo uskon tunnustaja, älä ylenkatso heikkoja pyhiä. Ehkä vielä joskus toivot olevasi halvimman vertainen heidän joukossaan."

Kallis hunajan pisara
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

santtu-62

  • Vieras
Vs: Seurapuhe
« Vastaus #81 : 25.12.09 - klo:00:00 »
"Ole totuudelle uskollinen, mutta älä ole itsepäinen ja ivallinen. Nosta langenneet, auta heidät ylös jälleen kaikella Kristuksen rakkaudella. Pane murtuneet, sijoiltaan menneet luut paikoilleen ...
Kallis hunajan pisara
Kiitos, tunsin tikarin pistoksen selässäni...mutta toisaalta jos tietäisit mitä teen...
Ei ole hyvä puolustella...
Kiitos, sadetta :eusa_angel:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Seurapuhe
« Vastaus #82 : 25.12.09 - klo:00:57 »
Paavin joulusaarna oli yllättävän hyvä vaikka siinä oli monta paikkaa, jotka edelleen kaipaavat pudistusta. Paavi saarnasi italiaksi ei latinaksi. Moni pätkäolisi sopinut seurapuheeseen ja moni ei.
He kuulivat enkelien sanat, kun olivat hereille. Täytyy olla hereillä kuullakseen saarnasi Paavi



Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

santtu-62

  • Vieras
Vs: Seurapuhe
« Vastaus #83 : 25.12.09 - klo:10:35 »
Pysy kutsumuksessasi. Täytä velvollisuutesi kaikissa olosuhteissa niin kuin Jumalalle.
Tyydy vähään maailmassa. Vähä riittää.
Pidä paljona sitäkin, mikä on pientä maailmassa, koska et ansaitse vähäisintäkään, Ajattele suurta taivasta, ei vähäistä, koska Kristus on niin rikas ja antelias.
Pidä kaikkia muita itseäsi parempana ja inhoa itseäsi niin kuin sellaista, joka on sovelias pyhien poljettavaksi.
Katso maailman turhuutta ja ajattele, kuinka katoavaa kaikki on, äläkä rakasta mitään muuta kuin Kristusta.


Kallis hunaja pisara / Thomas Wilcox s.48-49

Paljon tuli tänä jouluna taas huomattua miten katoavaa kaikki on … ja kuinka joutavuudet miellyttävät meitä enemmän.
Onneksi Paavi ei ole maailman ”poliisi”.

Suruttomalle sielulle Kristus on vain tarua, Raamattu vain satua

Kallis hunaja pisara / Thomas Wilcox s.49

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Seurapuhe
« Vastaus #84 : 25.12.09 - klo:23:39 »
Miltä pitäisi tuntua? Tunteet tulevat ja menevät. Nyt minusta tuntuu, että olen täysin kelpaamaton Jumalalle. En ainakaan voi revitellä uskollani, kun sitä ei tunnu olevan ja "pinnapussi" on jatkuvasti tyhjä. Jos joku kokee voivansa kehua suurta uskoaan ja Jumalan puhetta tykönänsä, niin sen kun vaan - antakoon palaa. Lopputulema (uutta suomenkieltä) on kuitenkin yksin Hänen kädessään, josta vanha Biblia sanoo: "Ja Hänen eteensä kootaan kaikki kansat. Ja Hän erottaa toiset toisistansa, niin kuin paimen erottaa lampaat vuohista".

http://www.youtube.com/watch?v=KVRyVJkU7z8
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

santtu-62

  • Vieras
Vs: Seurapuhe
« Vastaus #85 : 26.12.09 - klo:01:10 »
Miltä pitäisi tuntua? ... ja "pinnapussi" on jatkuvasti tyhjä.

Hmm...Kun ei ole edes "pinnapussia" - mutta siitä en kanna huolta, miksi?

"Sillä Jumala vaikuttaa jokaisesta sielusta ensirakkaudelta, koska Hän on ennen kaikkea rakkaus.
Paikkasi taivaassa tulee vaikuttamaan varta vasten Sinulle tehdyltä, koska Sinut luotiin sitä varten, ommeltiin yhteen, sauma kerrallaan niin kuin käsine ommellaan kättä varten".


365 päivää. C.S.Lewisin seurassa / Kirjapaja 2008 s.518
« Viimeksi muokattu: 26.12.09 - klo:01:18 kirjoittanut Benkku »

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Seurapuhe
« Vastaus #86 : 26.12.09 - klo:12:11 »
Paavin joulusaarna oli yllättävän hyvä vaikka siinä oli monta paikkaa, jotka edelleen kaipaavat pudistusta. Paavi saarnasi italiaksi ei latinaksi. Moni pätkäolisi sopinut seurapuheeseen ja moni ei.
He kuulivat enkelien sanat, kun olivat hereille. Täytyy olla hereillä kuullakseen saarnasi Paavi

Nyt on kuunneltu ja katseltu näköradiosta arkkipiispa Leon johtama liturgia Kuopiosta, joten on oltu todella ekumeenisia. Tämän jälkeen sitten arki alkaakin ja pääsee veisaamaan rakkaita virsiään.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

myyrä

  • Vieras
Vs: Seurapuhe
« Vastaus #87 : 26.12.09 - klo:13:31 »
Nyt on kuunneltu ja katseltu näköradiosta arkkipiispa Leon johtama liturgia Kuopiosta, joten on oltu todella ekumeenisia. Tämän jälkeen sitten arki alkaakin ja pääsee veisaamaan rakkaita virsiään.

Heittäkää pois kaikki maalliset huolet, heittäkää pois kaikki maalliset huolet...

Herra armahda Herra armahda Herra armahda, Herra armahda Herra armahda Herra armahda.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Seurapuhe
« Vastaus #88 : 27.12.09 - klo:00:42 »
jännä juttu... vaikka minä olenkin piilo- jne... avarahenkisenä körttiläisenä minä olen saatanallisen paavin ja Leon edustaman kirkon ihmishurskaudessaan kristillisyyden nollatilaa...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Seurapuhe
« Vastaus #89 : 27.12.09 - klo:11:49 »
jännä juttu... vaikka minä olenkin piilo- jne... avarahenkisenä körttiläisenä minä olen saatanallisen paavin ja Leon edustaman kirkon ihmishurskaudessaan kristillisyyden nollatilaa...


Olemme kaikki vain yksinkertaisia ihmisiä niin paavit, piispat, papit kuin katoliset, luterilaiset ja ortodoksitkin.
Acta, non verba.