Kirjoittaja Aihe: Körttifoorumilaiset kesälaitumilla - jatka  (Luettu 3632 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Körttifoorumilaiset kesälaitumilla - jatka
« : 26.07.11 - klo:20:32 »
Olipa kerran piiitkä ja lämmin kesä. Körttifoorumilaiset olivat menneet itse kukin kesälaitumille. Herättäjäjuhlat oli pidetty ja oli aika nauttia kesästä. Jampe seilasi onnellisena merellä eikä muistanut ollenkaan tämän maailman murheita. Seppos luki Valittuja paloja siniseksi sisältä maalatussa hotelli helpotuksessa ja ajatteli, että onneksi foorumilaiset eivät ehdi olemaan nyt tukkanuottasilla. Pirskakin oli päässyt mökilleen ja veti lonkkaa sen kuin ehti. Samoin mökille oli mennyt...
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa pikkumummu

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 466
Vs: Körttifoorumilaiset kesälaitumilla - jatka
« Vastaus #1 : 26.07.11 - klo:20:50 »
 pikkumummu, kyllä sitä sitte harmitti kun jäi körtti tapaaminen. No sille ei maha mittään. Ottipa kirjan käteensä ja alkoi lukeen sitä kunnes......

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33714
Vs: Körttifoorumilaiset kesälaitumilla - jatka
« Vastaus #2 : 26.07.11 - klo:20:51 »
...ja taas tullut Riitta-mummi joka kulkee tiikeripalsamoidussa ja melko tiukkaan sidotussa tassussaan. Sympatian vuoksi Riitalla on myös oikea nilkka
vaivan alla kuten Matilla.

Peräkärryssä odottaa uusi pakastin-jääkaappi mökille pääsyä. Toimeen se astuu torstaina, jolloin vanha menee purkuun.

Väinö Malmivaaran juhlakirjaa olen lueskellut. Aikalaiset siinä muistelevat piispaansa ja pappiansa. Näin olen pureutumassa heränneiden menneisiin polviin. Kolmen polven Malmivaaroihin olen siis tutustunut, nyt kiinnostaisi esim. Aku Räty ja sitä nuoremmat vaikuttajat.

Helle ottaa aika koville illan suussa mutta hyvin tuuletetun yön jälkeen pärjäilee taas puoli päivää.

Kaipaan kovin ystäviä foorumilaisia, mutta itsekullakin on kesämme joka jatkuu ....

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22040
Vs: Körttifoorumilaiset kesälaitumilla - jatka
« Vastaus #3 : 26.07.11 - klo:21:41 »
(jatkoksi pikkumummulle) ... nukahti kirjan ääreen ja alkoi nähdä unta kirjan tapahtumista. Herättyään hän luki kirjan luvun uudestaan ja ihmetteli, että ei se niin kiehtovan mielikuvituksellinen ollutkaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33714
Vs: Körttifoorumilaiset kesälaitumilla - jatka
« Vastaus #4 : 27.07.11 - klo:08:16 »
Ei niin. Riitta-mummikin( joka oli hitaampi vastaamaan Pirskan juttuun kuin pikkumummu) näki iltalukimisensa jälkeen unta  aseista ja ampumisesta.
Alitajunta taltioi Norjan tapahtumista kuullun uniin.

Olin unikeko meillä ja sain valmiin aamiaisen palkkinnoksi. Nukkuminen....
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Körttifoorumilaiset kesälaitumilla - jatka
« Vastaus #5 : 27.07.11 - klo:14:07 »
...tekee "eetvarttia", ajatteli Pirska ja nukkui niin pitkät päiväunet, että heräsi yöuniltaan aamuyöllä. Kas, pitääpä lähteä lenkille kun on niin raikas ilma. Pirskakin otti Herättäjäjuhlilta ostamansa Wilhelmi Malmivaaran käteensä ja alkoi lukea sitä.

Jampe ei ollut porukan ainoa merenkulkija. Paattinsa oli kunnostanut myös ...
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.