Kirjoittaja Aihe: Mitä pelkäät?  (Luettu 12318 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Mitä pelkäät?
« : 13.10.11 - klo:20:46 »
Naetko painajaisia?
Mika tuntuu taman hetkisessa elamantilanteessasi pelottavalta?
Mita pelkaat kohdata?
Elämä on kemiaa.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Mitä pelkäät?
« Vastaus #1 : 13.10.11 - klo:22:24 »
En edes muista, milloin viimeksi olisin nähnyt painajaisunta. Oikeastaan tällä hetkellä en pelkää varsinaisesti mitään. Voi olla, että taustalla voi olla semmoisia pelkoja, joita olen torjunut tietoisuudestani.

Jälkeenpäin huomaan, että olen elämäni aikana pelännyt monia asioita etukäteen, turhaan. Voi kun olisin senkin ajan käyttänyt johonkin hyödylliseen.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa maisakai

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: Mitä pelkäät?
« Vastaus #2 : 13.10.11 - klo:23:04 »
Pelkään iäkkäiden läheisteni puolesta tässä kovassa ja ankarassa yhteiskunnassa, jossa heikot ja vanhat ovat päättäjien mielestä vaivaa ja suuri kuluerä.
Pelkään kaikkien heikkojen ja haavoittuvien puolesta, että vahvemmat tallaavat heidät jalkoihinsa.
Pelkään, että Suomesta on tulossa armoton paikka monille.
   
Painajaisia en muista nähneeni vuosiin. Tiedän, että monien maailman ihmisten todellinen elämäntilanne on painajaismainen, ja se tieto ahdistaa minua.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Mitä pelkäät?
« Vastaus #3 : 14.10.11 - klo:06:03 »


   Pelkään mielenrauhan rikkoitumista, koska silloin ei voi toimia, ei tiedä, on neuvoton ja hädissään.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Mitä pelkäät?
« Vastaus #4 : 14.10.11 - klo:07:42 »
Minä en pelkää Saatanaa, mutta minä pelkään poliisia.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22048
Vs: Mitä pelkäät?
« Vastaus #5 : 14.10.11 - klo:07:58 »
Minä en pelkää poliisia, en ainakaan Aulikkia enkä Laria.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33739
Vs: Mitä pelkäät?
« Vastaus #6 : 14.10.11 - klo:08:03 »
Pelkoja tulee ja menee. Yölliset heräämiset painajaiseen karkoittuu pika-hätärukouksella. Pysyvä pelkoni on lentokone ja uutena muisti-sairauden uhka perheessä.

Olen oikein, oikein vahvasti huolehtijageenejä perinyt. Järjen käyttöä olen oikein opetellut. Ja Herralta olen saanut apua taisteluuni.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Mitä pelkäät?
« Vastaus #7 : 14.10.11 - klo:11:55 »
Minä en pelkää Saatanaa, mutta minä pelkään poliisia.

Minkälaisia poliiseja teillä päin on?
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Mitä pelkäät?
« Vastaus #8 : 14.10.11 - klo:12:51 »
Minä en pelkää Saatanaa, mutta minä pelkään poliisia.

Mitä olet taas mennyt tekemään kun tarvitsee pelätä poliisia. Poliisi on ystävä.

Muistan kun ajoin Seinäjoelta Ylistaroon juhlille ja joku harjoitti hartautta jo ratissa. Ohitin koko letkan ja yksi auto tuli perässä. Se seurasi minua parkkipaikalle asti. Sieltä astui ulos kaksi poliisia vaimoineen, molemmat eläkkeellä ja vanhoja tuttuja seuratuvalta. Siis ei poliisia tarvitse pelätä, varsinkaan, jos hän on tuttu, eläkkeellä ja vaimo mukana.
« Viimeksi muokattu: 14.10.11 - klo:13:04 kirjoittanut seppos »
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Mitä pelkäät?
« Vastaus #9 : 14.10.11 - klo:13:58 »

1.
Pois pelko, Herran kansa!
Ken voisi peljättää,
kun Herra armollansa
laumansa piirittää.
Nimemme Jumalalla
on aina muistissaan,
ajalla ahtaimmalla
hän rientää auttamaan.

2.
Pois ihmispelko heitä
ja pelkää Jumalaa.
Ken kulkee Herran teitä,
häneltä avun saa.
Maailman nytkin voittaa
vain usko Kristukseen,
hän antaa armon koittaa,
tuo rauhan kansalleen.   

3.
Hän, Herra, voimassansa
rakentaa kirkkoaan
Hengellään, sanallansa
ja armolahjoillaan.
Hän ihmeitänsä näyttää
voi vielä kansassaan,
sen toivon kerran täyttää,
sen nostaa kunniaan.

4.
Nyt nouskoon, kristikansa,
ylistys Herran luo.
Hänelle kiitostansa
sanoilla, töillä tuo!
Hän kotkan siivin kantaa
sinua taivaaseen,
ja vaivan jälkeen antaa
hän levon lapsilleen.
 

Säk. 1–3 mahd. Michael Weisse 1544. Ruots. ja säk. 4 Isak August Björklund 1903. Suom. Martti Ruuth 1903. Virsikirjaan 1938. Nro 176, säv. Tanskassa 1627


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mitä pelkäät?
« Vastaus #10 : 14.10.11 - klo:20:09 »
Mietin että pelkäänkö minä nyt varsinaisesti ja jos niin mitä, mutta en ole tuntenu olevani ihan ok, siis en nyt tarkota että pää ei ole ok.  Minul on merkillistä väsymystä ja kipuja joita ei saisi  ja vältän menemästä oikeansorttiselle legurille, kun pelkään mitä mulle tehdään sitte...    Siis verikokeenhan minusta saa ottaa mutta ei juur paljon enempää.   :-\   Sen ortopedinki minä peruin, mutta sille oli järkisyyt. Meni työviikko sekasteen, eli en ehtiny. 

Minä pelkään lääkäreitä...   :100:

Melkeen mieluummin kuolen kotona kaikes rauhas kuin menen lääkäriin tai mihkään mitä nyt lääkärit tekee.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33739
Vs: Mitä pelkäät?
« Vastaus #11 : 14.10.11 - klo:20:17 »
Mietin että pelkäänkö minä nyt varsinaisesti ja jos niin mitä, mutta en ole tuntenu olevani ihan ok, siis en nyt tarkota että pää ei ole ok.  Minul on merkillistä väsymystä ja kipuja joita ei saisi  ja vältän menemästä oikeansorttiselle legurille, kun pelkään mitä mulle tehdään sitte...    Siis verikokeenhan minusta saa ottaa mutta ei juur paljon enempää.   :-\   Sen ortopedinki minä peruin, mutta sille oli järkisyyt. Meni työviikko sekasteen, eli en ehtiny. 

Minä pelkään lääkäreitä...   :100:

Melkeen mieluummin kuolen kotona kaikes rauhas kuin menen lääkäriin tai mihkään mitä nyt lääkärit tekee.

Tähän on pakko vastata.

Tohtori pelkää lääkäriä. Minä aloin peltä näyttämöä, eikä minusta tullut näyttelijää.


p.s. Olisiko vaivojesi syy mykoplasma. Sitä on liikkeellä, se väsyttää ja yskittää. Minullakin ehkä.
terv. mummi, arvaustieteen dosentti.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mitä pelkäät?
« Vastaus #12 : 15.10.11 - klo:09:51 »
 Se on vikapäässä minua  :100:  jos se on mykoplasma.  Kyllä minä vielä odotan ja katselen ihan rauhassa.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8383
Vs: Mitä pelkäät?
« Vastaus #13 : 15.10.11 - klo:12:21 »
Naetko painajaisia?
Mika tuntuu taman hetkisessa elamantilanteessasi pelottavalta?
Mita pelkaat kohdata?
Eilen olin neuvvottelussa messuilla kahden henkilön kanssa ja oli aika tiukka palaveri.
Nyt yöllä näin unta, että kaksi koiraa kävi päälleni ja torjuin niitä minkä ehdin.

Nuorempana näin saman unen useasti ja se oli outoa.

Kaikenlaistahan sitä ihminen pelkää ja jännittää, mutta yleensä ne pelot sitten onkin ihan turhia mielen tuotteita. :-\
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Vs: Mitä pelkäät?
« Vastaus #14 : 17.10.11 - klo:15:00 »
Vakavat sairaudet ovat pelottavia ja niiden aiheuttama voimattomuus :017:
Elämä on kemiaa.