Äänestys

Juotko kahvia?

Kyllä
49 (49%)
En
30 (30%)
Satunnaisesti
21 (21%)

Äänestäjiä yhteensä: 94

Äänestys päättynyt: 03.04.05 - klo:18:20

Kirjoittaja Aihe: Juotko kahvia?  (Luettu 66406 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

satman1

  • Vieras
REILUN KAUPAN KAHVIA!
« Vastaus #45 : 07.02.06 - klo:03:23 »
Lainaus käyttäjältä: "m.k"
Reilun kaupan kahvia alan juoda heti kun se maistuu kunnolliselta. Nyt se on sellaista kökköä, niin kuin kulta katriinaa särpisi. Presidentti tumma paahto on kyllä aivan mahtava idea Pauligilta, ei enää aina tarvitse Jacobsin kahveja ostaa kalliilla täältä tai kantaa ulkomailta...


Tarkoituksenmukainen on kaunista ja maistuu hyvälle.

Makuasiat rulettaa.


...........................................................................    :smt014   ...........................................................................

Poissa Michelle

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 133
Juotko kahvia?
« Vastaus #46 : 07.02.06 - klo:08:15 »
kahvista tulee masu kipeäksi, paitsi ihme kyllä kun olin Etiopiassa samaa ongelmaa ei ollut. Siellä poimittiin itse kahvipavut kuivattiin, paahdettiin, jauhettiin ja keitettiin, ja sen parempaa kahvia en ole ikinä saanut!

Olen teen todellinen ystävä, ja yleensä haudutan teen itse irtolehdistä. Earl gray on lempimaku samoin Roibos tee, jossa maistuu afrikan multa.
joskus harvoin sorrun tee pusseihin.
Kunnon tee on niitä päivän pieniä nautintoja  :)
"Hän on minua alhaista katsonut suuressa armossaan. tahdon Häntä vain palvella ja kiittä näin hänen nimeään. Minun sieluni suuresti ylistää Herraa ja henkeni, Jumalasta nyt riemuitsee. iloitsee vapahtajastani"

satman1

  • Vieras
Kahvi yäk!
« Vastaus #47 : 07.02.06 - klo:08:50 »
Michelle, sinä onnellinen!


..........................................................................................    :smt039    .......................................................................................

Poissa Michelle

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 133
Juotko kahvia?
« Vastaus #48 : 08.02.06 - klo:09:39 »
saiskos hieman perusteluja tuolle onnelliselle? :) olen kyllä sitä mutta miksi juuri sinun mielestäsi...


kas luettuani koko rimpsun täällähän oli enemmänkin kunnon teen ystäviä!
olipa mukavaa  :lol:  yleensä koen vouhottavani yksinäni teelatujeni kanssa. Ja ihmiset ihmettelevät että on se nyt kumma kun ei liptonin yellow label pussit kelpaa (YÖK)
ajattelin kokeilla valkoista teetä, sitä en ole vielä maistanut, jos sitä sais kauppahallin teekaupasta tahi stokkalta
"Hän on minua alhaista katsonut suuressa armossaan. tahdon Häntä vain palvella ja kiittä näin hänen nimeään. Minun sieluni suuresti ylistää Herraa ja henkeni, Jumalasta nyt riemuitsee. iloitsee vapahtajastani"

satman1

  • Vieras
Tee on fiksujen juoma
« Vastaus #49 : 08.02.06 - klo:09:58 »
Lainaus käyttäjältä: "Michelle"
saiskos hieman perusteluja tuolle onnelliselle? :) olen kyllä sitä mutta miksi juuri sinun mielestäsi...


1) Olet juonut tuoretta kahvia. Ilmeisesti se oli myös luomua?

2) Elämäsi on sillä tavalla mallillaan, että siinä on sija kiireettömälle teehetkelle.

3) Olen aina ollut sitä mieltä, että teenjuojat ovat fiksumpia, terveempiä, rauhallisempia, harkitsevampia. Heidän auransa on selkeämpi.

4) Nimimerkkisi on kaunis. Se viittaa Ranskaan. Ranska on best.

Nämä neljä ominaisuutta yhdessä nostivat sinut esiin muista teenjuojista, ja tekevät sinusta onnellisen.


.........................................................................................    =D>    ..............................................................................

Poissa Michelle

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 133
Re: Tee on fiksujen juoma
« Vastaus #50 : 08.02.06 - klo:10:25 »
Lainaus käyttäjältä: satman1
Lainaus käyttäjältä: Michelle
saiskos hieman perusteluja tuolle onnelliselle? :) olen kyllä sitä mutta miksi juuri sinun mielestäsi...[/q

1) Olet juonut tuoretta kahvia. Ilmeisesti se oli myös luomua?

todella luomua, meillä oli Etiopiassa omalla pihalla kahvipensas ja banaanipuu :)

2) Elämäsi on sillä tavalla mallillaan, että siinä on sija kiireettömälle teehetkelle.
juu silloin kuin vauva nukkuu, eikä välitä pyykkivuoresta tahi tiskeistä

3) Olen aina ollut sitä mieltä, että teenjuojat ovat fiksumpia, terveempiä, rauhallisempia, harkitsevampia. Heidän auransa on selkeämpi.
en kiellä tuota

4) Nimimerkkisi on kaunis. Se viittaa Ranskaan. Ranska on best.
totuus on hieman epäromanttisempi äiti oli Beatles fani ja minu nimettiin siis sen laulun mukaan, ja tuo on siis oikeasti nimeni...

Nämä neljä ominaisuutta yhdessä nostivat sinut esiin muista teenjuojista, ja tekevät sinusta onnellisen.

Kiitos sinulle, tulipa hyvä mieli minulle  :smt023


.........................................................................................    =D>    ..............................................................................
"Hän on minua alhaista katsonut suuressa armossaan. tahdon Häntä vain palvella ja kiittä näin hänen nimeään. Minun sieluni suuresti ylistää Herraa ja henkeni, Jumalasta nyt riemuitsee. iloitsee vapahtajastani"

satman1

  • Vieras
Teenjuojat terveemmät
« Vastaus #51 : 08.02.06 - klo:12:07 »
Ja vauvakin! Voi hella lumala tentään!


........................................................................................    =D>    .............................................................................

Poissa mannaryyni

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 552
Juotko kahvia?
« Vastaus #52 : 08.02.06 - klo:13:14 »
Vähänkö sain ihanaa teetä tässä päivä sitten.
Rooibos-teetä, joka maistui mansikalta ja kermavaahdolta. *tahtoo heti juomaan lisää*
Yleensä pidän kahvista enemmän, mutta tuo tee oli kyllä mahtavaa.
Tänä iltana kaikki onnistuu.

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Re: REILUN KAUPAN KAHVIA!
« Vastaus #53 : 08.02.06 - klo:22:39 »
Lainaus käyttäjältä: "satman1"


Tarkoituksenmukainen on kaunista ja maistuu hyvälle.

Makuasiat rulettaa.


............................................................................................    :smt014   ............................................................................................
Makuasiat rulettaa, siksi juon hyvänmakuista kahvia. Joisin mieluusti reilun kaupan kahvia, jos se maistuisi hyvältä. En juo, koska se ei siltä maistu, vaikka onkin hyvä idea ja tarkoitus. Eli hyvänmakuista reilun kaupan kahvia markettiin niin valintani on se. Sitä ennen en osta, ei huono tavara hyvällä tarkoituksella paremmaksi muutu...

satman1

  • Vieras
Re: REILUN KAUPAN KAHVIA!
« Vastaus #54 : 09.02.06 - klo:04:19 »
Lainaus käyttäjältä: "m.k"
Lainaus käyttäjältä: "satman1"


Tarkoituksenmukainen on kaunista ja maistuu hyvälle.

Makuasiat rulettaa.


..................................................................    :smt014   ..................................................................
Makuasiat rulettaa, siksi juon hyvänmakuista kahvia. Joisin mieluusti reilun kaupan kahvia, jos se maistuisi hyvältä. En juo, koska se ei siltä maistu, vaikka onkin hyvä idea ja tarkoitus. Eli hyvänmakuista reilun kaupan kahvia markettiin niin valintani on se. Sitä ennen en osta, ei huono tavara hyvällä tarkoituksella paremmaksi muutu...



Tyypillinen, valitettavan yleinen, länsimainen, itsekeskeinen asenne! Ja juntti!


......................................................................................    [-X   ......................................................................................

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Re: REILUN KAUPAN KAHVIA!
« Vastaus #55 : 09.02.06 - klo:11:18 »
Lainaus käyttäjältä: "satman1"
Tyypillinen, valitettavan yleinen, länsimainen, itsekeskeinen asenne! Ja juntti!


Mikäs sinä olet muita haukkumaan tuolla tavalla?! Mä ainakin ymmärrän m.k:ta oikein hyvin, että jos ei Reilun kaupan kahvi maistu hyvältä, niin miksi sitä pitäisi sitten vaan periaattesta juoda?

En voi myöskään kuvitella, että esim. Pauligin kahvit hirveän "epäreiluja" olisivat. Ei sellaisilla yhtiöillä ole varaa epäeettiseen toimintaan.

Kehitysmaita pitää avustaa, mutta koska niiden yhteiskuntarakenteet ovat läpimätiä, niin ei niitä kuntoon saada pelkillä avustuksilla ja 0,7:lla. Kyllä "parannus" pitäisi lähteä niistä yhteiskunnista itsestään. Meni nyt offtopic, mutta kun ärsyttää niin tämä asenne, että muut yhteiskunnat ovat vastuussa siitä, että joku muu yhteiskunta on korruptoitunut ym. Ei kai sitä psykologikaan voi ihmistä yksinään parantaa, jos ei sillä ihmisellä ole edes jonkinlaista tahtoa parantua.

satman1

  • Vieras
An-na!
« Vastaus #56 : 09.02.06 - klo:11:24 »
Tästä kirjoitetaan vielä!

Kuka on riistänyt ja riistää omilla erinomaisilla rakenteillaan?! Kuka on velkaa?!

SINÄ!

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Re: An-na!
« Vastaus #57 : 09.02.06 - klo:11:31 »
Lainaus käyttäjältä: "satman1"
Tästä kirjoitetaan vielä!

Kuka on riistänyt ja riistää omilla erinomaisilla rakenteillaan?! Kuka on velkaa?!

SINÄ!


Diibadaaba, kyllä satmanilta tulee nyt painokasta tekstiä. En mä kyl tietääkseni ketään riistä, ja jos sun mielestä riistän, niin kerropa siitä mulle. Kiits.

satman1

  • Vieras
Riistäjiä me olemme kaikki
« Vastaus #58 : 09.02.06 - klo:11:36 »
Historia sen todistaa, nykyhistoria. Sinä, da-ba-duu-daa, olet osa rakenteissa, et pienempi etkä suurempi kuin muutkaan.

Jumala on vain suuri.

Näin on, An-na, pikku polvali.

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Re: Riistäjiä me olemme kaikki
« Vastaus #59 : 09.02.06 - klo:18:11 »
Lainaus käyttäjältä: "satman1"
Näin on, An-na, pikku polvali.


Lopeta lässyttäminen, saat vaan ärsytystä aikaan. Ei kukaan ole oikeassa, et sinä enkä minä. Jos joku olisi oikeassa, niin tässä maailmassa ei olisi ongelmia.