Kirjoittaja Aihe: Foorumin tila 2.  (Luettu 20754 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #75 : 28.11.20 - klo:02:45 »
Käyttäjältä donpate - 14.11.20 - klo:22:27[/b]
Käyttäjältä: donpate - 14.11.20 - klo:23:24
http://foorumi.h-y.fi/index.php?topic=5357.105

Näinhän se on donpate, on se vihdoinkin uskottava, perse ja paita. Toinen tulee savimajasta ja toinen teltasta… onhan siinä jotain yhtäläisyyttä.

http://foorumi.h-y.fi/index.php?topic=5369.30#lastPost

Bengt Sandmanin vihamieliset ja rasistiset sanat ei kuuluisi julkaistaviksi millään foorumilla. Huomaan, että hän vihaa minua siksi, että olen kääntänyt Siionvirsiä, ja hän edustaa amerikkalaista pakanarokkia, joka ylistää perkelettä kirjaimellisesti ja kehoittaa ihmisiä helvetintielle.
Donpateen vihamieliset sanat "heimolaisuudesta" ovat yhtä räikkeitä. Huomautan, että edustan pientä kieltä, niin kuin myös suomalaiset. En edusta heimolaisuutta tai rotuparemmuutta millään tavalla. Siis nämä herrat ovat valehtelijoita ja saavat tuomionsa, jos eivät tee parannusta, väärän todistuksen antamisesta. Toistan: ihmisen ihonväri tai etninen tausta on minulle aivan yhdentekevä, mutta kunnioitan maailman kaikkia kieliä ja myös omaani, jota te ette tunne, mutta halveksitte ja pilkatte.
Kauan olen jättänyt huomiotta heiden rasistiset ja epäkristilliset huomautuksensa. Maailma on polarisoitunut, ja se näkyy täälläkin. Suosittelen, että tällaiset henkilöt keskittyisivät Siioninvirsiin, sen sijaan, että tulevat tänne haukkumaan toisia.
Kävin Siioninvirsien englanniksi ketjun läpi, ja huomasin, että siellä oli välille vilkastakin keskustelua. Se oli aina positiivista. Juuri nämä henkilöt eivät kertaakaan kirjoitelleet siellä, joten voin tehdä päätöksen, että vihamielisyys oli jo silloin kytemässä. Teidän rokki-ihanteenne on pakanallinen ja siitä teidän pitäisi tehdä parannusta, eritoten koska se johtaa ahdistukseenne ja toisten ihmisten parjaamiseen.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Rajan poika

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 509
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #76 : 28.11.20 - klo:07:58 »
Onko foorumin tila näin huono kun täällä annetaan jatkuvasti ymmärtää?

Ei ole. Muutama kirjoittaja vaan yrittää, ilmeisesti ihan tahallaan, hakea huomiota.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33717
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #77 : 28.11.20 - klo:08:10 »
Olen Rajan pojan kanssa samaa mieltä.  Puoluatautuminen Hajoittajan hyökkäyksiä vastaa ei kuvaa foorumin sydänääniä, jotka ovat rakkaus , ystävyys ja erilaisuuden ymmärtäminen.
Jos olisi enemmän kirjoittajia, kuten oli aiemmin, olisi vilkkaus-aste ja aiheiden kirjo suurempi.  Kirjoittajien väheneminen on ikävää, sillä hyökkääjät ovat käyttänet sitä kirjoittelunsa pontimena.
---
Bengt, Lahden mummeli ajattelee samoin: Kenenkään uskoa ja sen tilaa ei pitäisi arvostella.
Eri asia on jos arvostelee käyttäytymistä foorumilla.

Se että kirjoita Kristuksen olevan jakamaton, ei tarkoita että minulla olis enemmän sinulla.
Olet aina kirjoittanut Pelastajastamme käyttäen nimeä Hän. Kuka Hän on sinulle ?

R-m

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #78 : 28.11.20 - klo:09:05 »
Puhuminen on hopeaa, vaikeneminen on kultaa.

Biblia (1776)
Jes. 53:7 Kuin hän rangaistiin ja vaivattiin, niin ei hän suutansa avannut; niinkuin karitsa, joka teuraaksi viedään, ja niinkuin lammas, joka keritsiänsä edessä vaikenee, niin ei hänkään suutansa avannut

Poissa armonkerjäläinen

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 442
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #79 : 28.11.20 - klo:11:33 »
Näyttäisi näin sivustaseuraajan näkökulmasta epäsopu olevan hieman vallannut alaa foorumilla. Ehkä kannattaisi panna jäitä hattuun ja yrittää suhtautua lähimmäiseen jonkinlaisella arvokkuudella. Arvelisin, että jos hieman vähemmän hyökkäisimme toisten mielipiteitä vastaan ja pyrkisimme välttämään oman erinomaisuutemme esittelyä ja julkituontia ja keskittyisimme vain esittämään oman mielipiteemme ketjun teemasta, voisimme lisätä sopua ja viihtyvyyttä täällä. Lisäksi haluaisin sanoa, että Sandberg ei mielestäni ole ainoa, jonka kannattaisi katsoa peiliin.

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #80 : 28.11.20 - klo:12:08 »
Unohditte tällä kerralla rakkaat sanat. Totta kai, jos ihminen kuuntelee amerikkalaista rokkia, jossa esiintyy jatkuvasti sanat saatana, perkele, ja helvetti, niin kuin täällä on postitettu, niin se ihminen ahdistuu ja rupeaa nimittelemään ja syyttämään toisia.
Ehdottaisin, että tällä foruumilla olisi sopivaa korostaa Siioninvirsiä amerikkalaisen roskamusiikin sijasta. Silloin foruumin sisältö paranisi, ja tiettyjen ihmisten ahdistus vähenisi. Jos amerikkalainen kieli on niin rakas, niin täällä on silläkin kielellä myös Siioninvirsiä.

En koe ainakaan että rock`n roll olisi minun elämänkaaren aikana aiheuttanut mitään ahdistusta ja että olisin ahdasmielinen, päinvastoin Olen hyvinkin avaramielinen ja kuuntelen musiikkia laidasta laitaan. Siionin virsistä sen verran että kirja on minulla, mutta en sitä niin fanaattisesti käytä elämässäni niin kuin en myöskään rock`n roll.
Viisikymmentä luvulla taisi olla Yhdysvalloissa ihmisiä jotka vihasivat "rokkia" ja he käyttäytyivät hyvin samalla tavalla kuin sinä tällä hetkellä Thomas McElwain. Äärimmäisyydestä äärimmäisyyteen, onkohan välimuotoa ollenkaan.

Toivoisin myös että ymmärtäisit että minä en vihaa teitä enkä ole tietääkseni rasisti, mutta jos te koette että teitä ...

Näyttäisi näin sivustaseuraajan näkökulmasta epäsopu olevan hieman vallannut alaa foorumilla. Ehkä kannattaisi panna jäitä hattuun ja yrittää suhtautua lähimmäiseen jonkinlaisella arvokkuudella. Arvelisin, että jos hieman vähemmän hyökkäisimme toisten mielipiteitä vastaan ja pyrkisimme välttämään oman erinomaisuutemme esittelyä ja julkituontia ja keskittyisimme vain esittämään oman mielipiteemme ketjun teemasta, voisimme lisätä sopua ja viihtyvyyttä täällä. Lisäksi haluaisin sanoa, että Sandberg ei mielestäni ole ainoa, jonka kannattaisi katsoa peiliin.

Kiitos viestistänne, minä koen hyvin positiivisena viestinne.

Puhuminen on hopeaa, vaikeneminen on kultaa.

Biblia (1776)
Jes. 53:7 Kuin hän rangaistiin ja vaivattiin, niin ei hän suutansa avannut; niinkuin karitsa, joka teuraaksi viedään, ja niinkuin lammas, joka keritsiänsä edessä vaikenee, niin ei hänkään suutansa avannut

 :icon_cool:

ps. Onhan  jo suljettu Thomas McElwain,  Körttibaari, tosikoille ja varsinkin veitikoille, se on varmasti sitten edistystä foorumilla.

« Viimeksi muokattu: 28.11.20 - klo:12:15 kirjoittanut Bengt Sandberg »

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #81 : 28.11.20 - klo:12:24 »
Ei ole. Muutama kirjoittaja vaan yrittää, ilmeisesti ihan tahallaan, hakea huomiota.

No ei ainakaan tahallaan enkä hae mitään erityistä huomiota teiltä.

Olen Rajan pojan kanssa samaa mieltä.  Puoluatautuminen Hajoittajan hyökkäyksiä vastaa ei kuvaa foorumin sydänääniä, jotka ovat rakkaus , ystävyys ja erilaisuuden ymmärtäminen. ...

Olet aina kirjoittanut Pelastajastamme käyttäen nimeä Hän. Kuka Hän on sinulle ?

R-m


Hyökkääminen ja taisteleminen... sodankäyntiäkö tämä on foorumilla.
En minä ... ei, ei.

Rauhaa vaan teillekin jatkossa.

Kuka Hän on?

Aika tyhmä kysymys, eikä ollut muuten ensimmäinen kerta kun kysytte sitä.

 :icon_cool:

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #82 : 28.11.20 - klo:12:29 »


Mitä jospa vähän rauhoittuisimme ja antaisimme muillekin tilaa foorumilla, kuin vaan meille itsekeskeisille ihmisille?

 :icon_cool:

Kiitos.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #83 : 28.11.20 - klo:13:24 »
Onko foorumin tila näin huono kun täällä annetaan jatkuvasti ymmärtää?

Tilaraportit kertovat henkilökohtaisesta olosta ei forumin. Ongelmat ovat henkiökohtisia, ei foorumin.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22041
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #84 : 28.11.20 - klo:13:55 »
Viisikymmentä luvulla taisi olla Yhdysvalloissa ihmisiä jotka vihasivat "rokkia" ja he käyttäytyivät hyvin samalla tavalla kuin sinä tällä hetkellä Thomas McElwain. Äärimmäisyydestä äärimmäisyyteen, onkohan välimuotoa ollenkaan.

Viisikymmentäluvulla amerikkalainen rock'n'roll oli häpeämättömän seksuaalista ja aiheutti sen vuoksi sovinnaisissa piireissä voimakasta torjuntaa. Thomas McElwain on nyt huolissaan sanoitusten runsaista viittauksista kuolemaan ja pahuuden voimiin. Aivan samasta asiasta ei mielestäni siis ole kysymys.

Ääripäissä on vain vähän väkeä, mutta siellä pidetään kovinta ääntä. Välimuoto, 'kultainen keskitie', on meistä useimpien elämänpiiri.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10388
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #85 : 28.11.20 - klo:14:29 »

   

Ääripäissä on vain vähän väkeä, mutta siellä pidetään kovinta ääntä. Välimuoto, 'kultainen keskitie', on meistä useimpien elämänpiiri.



   Laidoilta voi pudota. Kaikki laitapuolen kulkijathan eivät pidä ääntä, ne jotka eivät jaksa enää toivoa. Voimissaan olevat vielä rääkyvät. Se on ihmisen ikävää toisen luo.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22041
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #86 : 28.11.20 - klo:17:52 »
Minulle ääripää ja laitapuoli ovat eri asioita. Ääripää on umpikuja, laidalta voi tosiaan pudota.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33717
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #87 : 28.11.20 - klo:18:34 »
   
   Laidoilta voi pudota. Kaikki laitapuolen kulkijathan eivät pidä ääntä, ne jotka eivät jaksa enää toivoa. Voimissaan olevat vielä rääkyvät. Se on ihmisen ikävää toisen luo.

Huomaan että ihmisen ikävä toisen luo, on se joka pitää minua tiukasti kiinni foorumilla. Rakastan ihmisiä, tykkään juttelusta, arvostan kokemusta ja tietoa. Viimemainittuja ei itselläni ole liiemmin.
Puoliso ei ole puhuvainen, joten haen myös seuraa ja seurustelua täältä.

Karjalaisena olen kokenut Tiitiäisen ja Pyryharakan kuin sukulaisiksi, mutta heilläkin on muutakin seuraa.

Kiitos Pekka, tämä selvitti miksi !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #88 : 28.11.20 - klo:19:09 »
Laidoilta on hyvä tarkailla, "vanhat varikset" rääkyvät ja siihen on tottuva. Ellei sitten ...

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #89 : 28.11.20 - klo:19:20 »
Riitalla oli tuossa edellä hyvän tuntuisia aitoja ajatuksia.

Tämä foorumi antaa hyvät, suorastaan loistavat puitteet lukea ja kirjoittaa tuntoja, kokemuksia,
ajatuksia.
Ei ole todellakaan foorumin vika, ja vielä vähemmän ylläpitäjien vika, jos meillä monilla
nimimerkeillä on surkea olo ja sitä kovalla äänellä kaadetaan toisten niskaan.
Ehkä vaaditaan meiltä jokaiselta malttia ja ymmärrystä siihen että välillä on tarve tulla
kuulluksi näkyvällä ja kuuluvalla tavalla, itsekukin vuorollaan.
Kun saadaan kaataa ylimääräiset painolastit pois, on mahdollisuus tehdä parannusta,
oppia ymmärtämään, kasvaa.

Itse olen huomannut, että jos täällä foorumilla haluan ja pystyn olemaan,
niin hiljainen sivussa oleminen ei välttämättä ole hyvä asia.
Hiljaisuus on siihen hyvä, että kyselen miten osaisin rakentavaan sävyyn kirjoittaa.