Kirjoittaja Aihe: Sukulaissuhteet  (Luettu 2529 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jUHOMA4

  • Vieras
Sukulaissuhteet
« : 26.08.08 - klo:13:03 »
Aiheeseen liittyvät asiat ovat askarruttaneet minua viimeaikoina. Muutama viikko sitten olimme sukukouksessa Raudaskylässä. Siellä huomasin, kuinka helposti sukulaiset vieraantuu suuren suvun ollessa kysymyksessä.  Aikaisemmin olen maininnut, että lapsuudenkodissamme meitä oli 14 sisarusta. Nyt ,kun kaikki olemme muodostaneet oman perheen  on meitä jo lähtökohtaisesti puolta enemmän.   Tällä hetkellä  näissä 14:ta sukuhaarassa on 248 henkeä.   Kyllä siinä on jo tutustumisessa  aikamoinen työ  ja suhteiden hoito jää vähäiseksi.
Suhteiden hoidosta minulla on yksi opetus:
Vaasassa oli tilaisuus, jossa vastaanottajana toimi yli viisikymppinen mies.    Esittelyssä huomasimme, että olimme isoja serkkuja, veljesten poikia ja yli viidenkymmenen vuoden jölkeen tapasimme ensimmäisen kerran.
Silloin päätimme, että tulevaisuudessa korjaamme asian.
Seuraavan kerran tapasimme muutaman vuoden kuluttua .     Hänen hautajaisissaan   .
Esimerkki , kuinka sukulais-suhteita ei saisi hoitaa.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Re: Sukulaissuhteet
« Vastaus #1 : 26.08.08 - klo:18:16 »
Lainaus käyttäjältä: "jUHOMA4"
Aiheeseen liittyvät asiat ovat askarruttaneet minua viimeaikoina. Muutama viikko sitten olimme sukukouksessa Raudaskylässä. Siellä huomasin, kuinka helposti sukulaiset vieraantuu suuren suvun ollessa kysymyksessä.  Aikaisemmin olen maininnut, että lapsuudenkodissamme meitä oli 14 sisarusta. Nyt ,kun kaikki olemme muodostaneet oman perheen  on meitä jo lähtökohtaisesti puolta enemmän.   Tällä hetkellä  näissä 14:ta sukuhaarassa on 248 henkeä.   Kyllä siinä on jo tutustumisessa  aikamoinen työ  ja suhteiden hoito jää vähäiseksi.
Suhteiden hoidosta minulla on yksi opetus:
Vaasassa oli tilaisuus, jossa vastaanottajana toimi yli viisikymppinen mies.    Esittelyssä huomasimme, että olimme isoja serkkuja, veljesten poikia ja yli viidenkymmenen vuoden jölkeen tapasimme ensimmäisen kerran.
Silloin päätimme, että tulevaisuudessa korjaamme asian.
Seuraavan kerran tapasimme muutaman vuoden kuluttua .     Hänen hautajaisissaan   .
Esimerkki , kuinka sukulais-suhteita ei saisi hoitaa.


Olen sitten huono esimerkki. En ole kovin innostunut pitämään yllä sukulaissuhteita. Kysymys ei ole siitä, ettenkö heistä pitäisi. Kun asuu kahdessa eri kaupungissa, kuluu aika pitkälti ystävieni ja poikieni kanssa. Joulukortit lähetän.
Acta, non verba.