Kirjoittaja Aihe: Oletko kokenut "ihmeen"?  (Luettu 42198 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Oletko kokenut "ihmeen"?
« Vastaus #30 : 10.03.14 - klo:20:51 »
 :eusa_angel:

Se on jännä miten kirkkaana muistaa lapsuudesta asioita.
Tämä ei ole ihme mutta tykkäsin niin leikkiä isäni tekemässä punaisessa leikkimökissä jossa oli kuistikin ja valkoiset ikkunanpuitteet.
Isä aina niin ajatteli meitä kahta lastaan.
Kerrankin kun olin alle kouluikäinen niin menin keskustaan isän kanssa ja isä osti ihanan valkoisen olkalaukun jossa oli tosi kaunis solki.
Tunsin itseni prinsessaksi silloin, samoin kun sain uusia vaatteita vaikka osin kuljinkin toistenkin lahjoittamissa tamineissa ja jalkineissa ja äidin ystävän itse ompelemissa.

Isä osti myös kun kasvoin teiniksi kerran tosi ihanan mokkalaukun jossa oli hienot hapsut, että sitä melkein silloin tunsi itsensä jo lähes aikuiseksi. :icon_lol:

veljelleni teki puisia kuorma-autoja ja sitten äitini sisar osti hänelle hienoja avaruusaluksia joissa valot välkkyi ja Markku aina katsoi niiden vempaimien sisälle ja purki ne yksin kimmin.

Ehkä olen siksi aina kokenut Jumalan niin Isänä, Abba ja turvallisena kun oma isäni oli turvallinen ja hyvä isä.

Joskus kun me villeilimme kun oli naapurien lapsiakin niin isä ei koskaan torunut, katsoi lempeästi ja siihen loppui halu villeillä.

Äitini on paljon kipakampi tapaus ja suorasanainen joskin nauraa tosi paljon ja laskee huumoria.
Isäni huumori oli sellaista myhäilevää ja hiljaista huumoria, äiti nauraa ääneen.

Nämä ei sinänsä ihmeitä mutta mulle sitä arvokkainta pääomaa elämää varten olleet.

Ja aina kannustivat äiti ja isä ja äidinkielen opet mua että kirjoita.
Samoin eräs vanha esirukousystäväni aina mua siunatessaan sanoi:
"Ole kerkeän kirjurin kynä" -ilmeisesti tästä lainattua...

Ps. 45:1
   
Veisuunjohtajalle; veisataan kuin: "Liljat"; koorahilaisten mietevirsi; laulu rakkaudesta.(45:2) Minun sydämeni tulvii ihania sanoja; minä lausun: kuninkaasta on minun lauluni, minun kieleni on kerkeän kirjurin kynä.

Kuninkaastani....siis Vapahtajastani.
-

Kiitollisena muistaa kaikkea tuota hyvyyttä.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Oletko kokenut "ihmeen"?
« Vastaus #31 : 10.03.14 - klo:20:56 »
Lämmintä tekstiä  :023:

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Oletko kokenut "ihmeen"?
« Vastaus #32 : 10.03.14 - klo:21:00 »
 :eusa_angel:

Tuntuu hyvältä muistaa isää...hän sai iäisyyskutsun 2005 syyskuussa.
Äiti se leskenä elelee.

Olen kiitollinen vanhemmistani ja veljestäni.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Oletko kokenut "ihmeen"?
« Vastaus #33 : 10.03.14 - klo:21:03 »
Niin ja tietenkin todella kiitollinen kaikista lapsistani, siis nuoristani.
Elämän parhaimpia lahjoja.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Oletko kokenut "ihmeen"?
« Vastaus #34 : 10.03.14 - klo:21:07 »
Olen kiitollinen myös tästä foorumista.  :eusa_angel: :024:

Ja jutusteluista täällä.

Joskus aina saa lukea arjenkin ihmeistä kun tutkii muiden tekstejä täällä.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8382
Vs: Oletko kokenut "ihmeen"?
« Vastaus #35 : 10.03.14 - klo:21:13 »
 :)
Niin kai se on, että aika kuultaa muistot.

Toivottavasti isämme taivaassakin vanhana öö henkilönä tai siis Isänä unohtaa ne meidän pahat teot ja muistaa vaan hyviä sitten tuomiopäivänä :)

En nyt sen enempää kuin, että on hyviä ja ei niin hyviä muistoja lapsuudesta.

Pahinta on lapsena lapsen mieli, kun syyllistää itsensä aina kaikesta,
Jotenkin tyyliin olen ansainnut humalaisen isän huudot ja haukkumiset ja jopa lyönnit. Vaikka en mitään oiskaan tehnyt :)

Onneksi on sympaattisia ihmisiä kuten malla jotka osaavat iloita lapsuudestaankin, no kyllä minäkin, mutta kaikki ei?

Kaikki valta tekoälylle!

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Oletko kokenut "ihmeen"?
« Vastaus #36 : 10.03.14 - klo:21:19 »
Olen ennemminkin sanonut mutta toistan itseäni, sinä Viisveisaaja olet ihan ihana ja kaiken päälle päätteeksi mukava kaveri. :109:

Ja varmaan tulee hiukan kultareunuksia ja kultaisia leikkauksia kun muistelee.
Mulla oli turvalliset vanhemmat.

Aikuisiällä olen kokenut menetyksiä ja pettymyksiä.

Mutta ajattelen tähän tyyliin:

Eilinen on mennyt
huomisesta emme tiedä
-mutta tänään auttaa Herra.

Ja yleensä elämä pitkässä juoksussa antaa kompensaatioita ja korvaavia kokemuksia niiden ikävienkin muistojen tilalle.

Laitan hiukan lyriikkaa jossa mielestäni on hyvin asia esillä...kuuntelin auton radiosta tänäänkin:


Täydellinen elämä
Suvi Teräsniska


http://www.youtube.com/watch?v=73GZKW7dP_E

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Oletko kokenut "ihmeen"?
« Vastaus #37 : 11.03.14 - klo:17:32 »
Sain jo eilen "sisällisen kehoituksen " soittaa 100-vuotiaalle Liisa-neidille, rakkaalle ystävälle. En onnistunut saamaan häntä puhelimeen ja huoli alkoi painaa. Soitin hänen kaukaiselle sukulaisen sukulaiselle jonka tiedän pitävä tiiviisti yhteyttä, yksinäisiä kun ovat.

Tänään yritin taas tavoittaa Liisaa. Ei vastausta. Soitin taas tälle siskovainaan poikavainaan leskelle. Hän kertoi että ei hätää, Liisa oli soittanut illalla, ollut napakan oloinen, satavuotiaaksi.  Siihen lopettelimme.

Soitin kuitenkin iltapäivällä ystävälleni. Hän vastasi heti, ja kuulin heti että nyt on hätä. Hän toisti samoja sanoja hitaasti äännellen kymmenisenkertaa. Pyysin häntä painamaan turvaranneketta.

Soitin kuitenkni vanhuspalveluiden päälikölle. En tiennyt mikä piiri Liisaa nykyään hoitaa, mutta pyysin tarkistamaan koneelta. Annoin koko nimen ja synt.ajan.
Kun ei ole sukulaisia, juttu on monimutkainen.

Se leskirouva soitteli puolestaan ihmisille jotka asuvat lähellä. Minä olisin muuten mennyt mutta en tämän oman silmatulehduksen takia voi.
Äsken tuli Lammilta puhelu ja kiitos että hoidin asiaa. Kun Liisan luokse oli menty siellä oli jo ambulanssi, eikä L kyennyt enää puhumaan.

Lähtölaskenta on alkanut. Soitin vielä ystävälleni jonka kanssa yhdessä käymme Liisaa aina katsomassa.  Nyt odotetaan.

Kiitos Jumalalle kaikesta mitä olemme saaneet lahjaksi. Käyttöön on lahjat, erikoisimmatkin, annettu.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Oletko kokenut "ihmeen"?
« Vastaus #38 : 11.03.14 - klo:18:34 »
Sankaritoimintaa sanoisin!!!!Olit sitkeä.

Poissa Avunsaanut

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 19
Vs: Oletko kokenut "ihmeen"?
« Vastaus #39 : 11.03.14 - klo:18:43 »
Vuosi oli seitsemänkymmentä luvulla. Olin hakemassa traktorilla kuivia heiniä viiden kilometrin päästä. Kesken kuorman laiton nousi mustat pilvet ja koko seutu hämärtyi. Heitteli ensimmäisiä vesipisaroita. Minulle tuli hätä.
Aloin kertoa hätääni Jeesukselle: "Tiedäthän Sinä, ettei minulla ole aikaa eikä voimia levitellä ja kuivailla näitä heiniä. Sinä olet ennenkin asettanut myrskyn. Olet antanut meille lapsia jotka tarvitsevat minunkin aikaani. Tee Sinä ja varjele nämä heinät kastumasta." Nostelin kuorman täyteen heiniä seipäiltä. Ympärillä satoi, mutta ei heinien päälle.
Jeesus, jolle on annettu kaikki valta taivaissa ja maanpäällä, voi tehdä tällaista.
Jos ajattelet, ettei edellä kerrottu ole totta, tai sellaista ei voi tapahtua, sinä et tunne Jumalaa. Olisi aika ruveta lukemaan Raamattua ja ahkerasti ja joka päivä. Jumala ilmoittaa itsensä Raamatussa. Aloita Uudesta Testamentista. Jos luet n.4 sivua päivässä, tulee Uusi Testamentti luettua neljä kertaa vuodessa. Jos aloitat Raamatun alusta ja luet n. 5 sivua päivässä, ehdit lukea Raamatun vuodessa läpi. Älä koskaan lopeta Raamatun lukemista.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Oletko kokenut "ihmeen"?
« Vastaus #40 : 11.03.14 - klo:19:18 »
Sankaritoimintaa sanoisin!!!!Olit sitkeä.

Ei tässä mikään sankari olla, käyttö-esine vain.  Siinä oli vielä monta muutakin mutkaa matkassa, mutta niitä ei teidän kuulukkaan tietää. Vain se että kenellä on sisäinen vastaanotin, antakaa sen toimia !
Aivan hätääntymättä pystyin toimimaan, kuten usein kun tosi on kyseessä. Muutoin olen vähän säikky.

Nyt olen kuulolla ja ystävärenkaan tiedottaja tarvittaessa.
Kotiaputoimisto ei meinannut millään tehdä mitään kun virka-aika oli päättymässä. Piti vähän kovistella. Sehän minulla on hanskassa.


Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Oletko kokenut "ihmeen"?
« Vastaus #41 : 12.03.14 - klo:09:43 »
Sain tiedon että satavuotias ystäväni on Keskussairaalan neurologisella osastolla. Ihme on myös se että tänä aamuna hän on jo puhunut ja on virkistynyt. Nyt alkavat kuvaukset ja tutkimukset.

Soittoni hänelle osui siihen hetkeen kun kohtaus alkoi. Jumala on ihmeellinen !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Oletko kokenut "ihmeen"?
« Vastaus #42 : 12.03.14 - klo:13:44 »
Kiitos näistä Riitta-mummi.  :eusa_angel:

Jumalan aikataulu ja ajoitus on joskus ihan käsinkosketeltavaa ja ilmeistä.
Siunausta sinulle itsellesi ja ystävällesi / ystävillesi.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Oletko kokenut "ihmeen"?
« Vastaus #43 : 12.03.14 - klo:15:14 »
Kiitos osallisuudesta ihmeisiin !

Tulin koulukaverin, naapurintytön luota. Meillä on molemmilla tarttuva silmätulehdus. Emme olleet nähneet yli puoleen vuoteen. Samoin hammasoperaatio odottamassa molemmilla. No, olemme jo vanhoja mummoja sillä esikoisemme täyttävät elokuun lopulla 50 vuotta. Tässä iässä alkaa tapahtua monia asioita !
 Nauratti tämä havainto sillä olemme aina kuin koulutytöt kun tapaamme.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Oletko kokenut "ihmeen"?
« Vastaus #44 : 12.03.14 - klo:15:27 »
Se onkin jännä monesti huomata että on sisäisesti ihan sama kuin tyttösenä ja nuorenakin.
Monista asioista ajattelee samoin vaikka ehkä syvyyttä vähän tullut.

Mieli pysyy nuorena. :icon_biggrin:

Ja hyvän ystävän kanssa aina jatkuu juttu siitä mihin se jäi vaikkei ois hetkeen nähnytkään.
Tai voi se juttu alkaa muustakin mutta siis se helppous ystävyyssuhteissa.