Kirjoittaja Aihe: Oletko kokenut "ihmeen"?  (Luettu 42189 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa maisakai

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: Oletko kokenut "ihmeen"?
« Vastaus #15 : 08.03.14 - klo:21:08 »
Arvelen, että ne, jotka uskaltavat lapsenomaisesti luottaa Jumalaan, saavat kokea ihmeitä ja iloita Jumalan täsmäajoituksista ja huumorista.  :eusa_pray:

Minä olin pari viikkoa sitten epätoivoinen eräiden kuukautta aiemmin kadonneiden avainten ja vaatekerran vuoksi. Mistään niitä ei löytynyt, ja tuntui, että vain ihme voi tuoda ne takaisin. Niinpä rukoilin ihmettä, ja pyysin erästä minua hurskaampaa ystävääkin rukoilemaan. Kaksi päivää myöhemmin minulle soitettiin, että vaatteet ja avaimet on löydetty ja palautettu katoamispaikkaan!  :001:

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Oletko kokenut "ihmeen"?
« Vastaus #16 : 08.03.14 - klo:21:40 »
Muistan kun aikanaan isäni oli niin sairaana, että tuntui että toinen jalka on jo haudassa. Olin epätoivoinen ja ihan varma, että isä menehtyy siihen. Hän sai sairaalassa hyvää hoitoa ja selvisi siitä. Minusta se selviäminen oli ihme.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Oletko kokenut "ihmeen"?
« Vastaus #17 : 09.03.14 - klo:07:54 »
On hienoa huomata että arjen pienissä arkareissakin Jumala ottaa tarpeemme huomioon. Samoin olen huomannut satoja kertoja itselleni tapahtuvan.
Olisiko näin että kun unohtaa itsensä ja jättäytyy odottamaan että miten käy, käykin oikein hyvin !

Suuria ihmeitäkin saamme. Kuten jo kerroin Lotan käyttäytyneen. "Mummi, mitä se rakkaus on ?"-kysymyksineen. Hän sisäisti sen, ei sanoistani, vaan Rakkauden läsnäolosta.

Pyhän Hengen läsnäolo on lämmin ihme. Sitä koetaan kirkossa yhteisessä esirukouksessa. Ehtoollinen on sitäkin suurempaa, lähes mahdoton kuvailtava. Ollaan ristin juurella.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Avunsaanut

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 19
Vs: Oletko kokenut "ihmeen"?
« Vastaus #18 : 09.03.14 - klo:13:31 »
Tyttö luki raamattua. Lukiessaan hän hihkaisi: - Mikä ihme! Jumala kuivasi Punaisenmeren jotta Israelilaiset pääsivät sen yli. Toisessa huoneessa oli hänen varttuneempi veljensä, joka sieltä huusi: - Ei se mikään ihme ollut. Viimeisten tutkimusten mukaan siinä ei ollut kuin 20 senttiä vettä.
Tyttö jatkoi lukemista. Sitten hän kiljaisi: - Tämä se vasta ihme on; Jumala hukutti Egyptiläiset sotavaunut, hevoset ja sotilaat vajaaseen kahteenkymmeneen senttiin vettä, eikä yksikään pelastunut.
2 Moos. 14:19-31.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Oletko kokenut "ihmeen"?
« Vastaus #19 : 09.03.14 - klo:13:35 »
 :eusa_angel:

Mun tyttö oli alle kouluikäisenä lasten leirillä kesällä.
Oli ollut kilapilu jonka oli voittanut.
Sai valita palkinnon jossa kaikkea erilaista lasten juttua ja kirjaa ja yksi raamattu.
Tyttö tuli kotiin raamatun kanssa.
Kysyin että äitiä miellyttääksesikö valitsit tämän palkinnon.
Hän sanoi yksinkertaisen totuuden:

"Se oli paras palkinto"

Se raamattu on edelleen hänellä. :eusa_angel:

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Oletko kokenut "ihmeen"?
« Vastaus #20 : 09.03.14 - klo:13:46 »
Lapsuuteni koulun uskonnon  kirja oli loistava kirja.
Se on lapsuudenkodissani mutta jossain vintillä ja kun tyttö oli ekalla luokalla koulussa ja oli joulujuhla niin sai uudistetun painoksen tuosta kirjasta.
Sen koin ihmeenä koska olin kaipaillut sitä kirjaa ja se tulikin lahjana sitten ykskaks vaan. :eusa_angel:

Minä toisinaan vieläkin luen sitä kirjaa.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Oletko kokenut "ihmeen"?
« Vastaus #21 : 09.03.14 - klo:18:45 »
Tyttö luki raamattua. Lukiessaan hän hihkaisi: - Mikä ihme! Jumala kuivasi Punaisenmeren jotta Israelilaiset pääsivät sen yli. Toisessa huoneessa oli hänen varttuneempi veljensä, joka sieltä huusi: - Ei se mikään ihme ollut. Viimeisten tutkimusten mukaan siinä ei ollut kuin 20 senttiä vettä.
Tyttö jatkoi lukemista. Sitten hän kiljaisi: - Tämä se vasta ihme on; Jumala hukutti Egyptiläiset sotavaunut, hevoset ja sotilaat vajaaseen kahteenkymmeneen senttiin vettä, eikä yksikään pelastunut.
2 Moos. 14:19-31.

Tämä oli hyvä.  :023:
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Mirjami

  • "Silmäisi eteen, Jeesus..."
  • Viestejä: 100
Vs: Oletko kokenut "ihmeen"?
« Vastaus #22 : 09.03.14 - klo:22:09 »
Kyllä olen kokenut. Jos nyt tarkoitetaan esimerkiksi enkelin ilmestymistä tms. Ihmeitä olen kokenut monella tavalla, jotka eivät ole olleet muuten selitetävissä kuin sillä, että Jumala on.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Oletko kokenut "ihmeen"?
« Vastaus #23 : 09.03.14 - klo:23:31 »


 Jeesus oli selvänäkijä, Hän tiesi kohtaamistaan ihmisistä kaiken. Hän tiesi myös oman kulkunsa. Koko Jeesus on ihme ja myös totta samanaikaisesti. Ihmeellisen totta. :kahvi:

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8382
Vs: Oletko kokenut "ihmeen"?
« Vastaus #24 : 10.03.14 - klo:19:32 »
Lapsuuteni koulun uskonnon  kirja oli loistava kirja.
Se on lapsuudenkodissani mutta jossain vintillä ja kun tyttö oli ekalla luokalla koulussa ja oli joulujuhla niin sai uudistetun painoksen tuosta kirjasta.
Sen koin ihmeenä koska olin kaipaillut sitä kirjaa ja se tulikin lahjana sitten ykskaks vaan. :eusa_angel:

Minä toisinaan vieläkin luen sitä kirjaa.

Jotenkin mäkin tykkäsin uskonnosta skolessa.

Paavalin matkat oli tosi kivoja ja sain parhaiten unta niillä tunneilla, kun niitä käsiteltiin, ne jotenkin sai mielikuvituksen liikkeelle ja oli aksonia.

Sitten jäi mieleen uskonnon tunneilta vertaus kymmenestä neitsyestä, vaikka nykyään ei kai kukaan mee neitsyenä naimisiin, kuten tolloin?
Ainakin kaverit sano mulle, etä kolme seppää lyö ahjoon aina kun menee ohi yli 16 vuotias neitsyt siinä vanhan nurkilla?
Koskaan ne ei paukutellut.

En tiiä miksi vieläkin muistan kirkkaana sen opetustunnin. Mulla ei kai oo sit öljyä tai voisko se olla vähissä kriittisellä hetkellä?
« Viimeksi muokattu: 10.03.14 - klo:19:38 kirjoittanut Viisveisaaja »
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Oletko kokenut "ihmeen"?
« Vastaus #25 : 10.03.14 - klo:19:37 »
 :eusa_angel:

Minä ekalla luokalla aloin itkemään kun pääsiäisen alla näytettiin isosta pahvitaulusta (oli sellaisessa puisessa telineessä) kun Jeesus on ristillä kahden ryövärin kanssa.
Jotenkin lapsenmielisesti ajattelin, tajusin että Jeesus on hyvä ja kärsii siinä.
Opettaja rauhoitteli ja toiset oppilaat ihmettelivät.

Samoin kun kerrottiin että Jumala näkee kaikkialle ja kaiken niin minä hassu ajattelin etten enää pääse edes nojatuolin taakse Jumalaa piiloon.
Sitten lapsen älynväläys iski ja tulin onnelliseksi kun ajattelin (maalla kun asuin) että mun ei koskaan tarvii pelätä illalla pimeässä kun tulen kaverin luota kotiin kun Jumala on Isä ja kulkee mun kanssa.

Muistan nuo ajatukseni ja tuntemukseni kuin eilisen päivän.

Ja mulla myös uskonto ja äidinkieli olivat lemppariaineet koulussa.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Oletko kokenut "ihmeen"?
« Vastaus #26 : 10.03.14 - klo:19:41 »
Eniten minua taisi kuitenkin kiinnostaa kaikki vanhan testamentin profeetta-kertomukset koulussa.
Kuin myös Mooses, Joosef, patriarkat Aabraham, Iisak, Jaakob.
Hesekiel, Elia, Elisa, Samuel... Jeremia, Jesaja ja ns pikkuprofeetat.

Ja tietenkin kaikki mitä Jeesus teki maanpäällisen elämänsä aikana.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8382
Vs: Oletko kokenut "ihmeen"?
« Vastaus #27 : 10.03.14 - klo:19:45 »

Jeps malla :)

Ihmettelen ittekkin miten ne vanhat lapsuuden opetukset on jäänyt jonnekkin sisimpään.
Johki ihme koloon.

Silloin kun koin uskonnollisen murroksen tai armovilauksen siihen malliin, että ei ole uskonnolliset asiat jättäneet rauhaan ja alkaneet määräilemään mun elämään, niin sen tuskan tai etsinnän keskellä soi mielessä Iloinen Enkeli kotiin vie laulu.
Mirjami voisi noista Enkeleistä enempikin kertoa, mutta lapsena kuullut asiat kummasti oli jäänet mieleen.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Oletko kokenut "ihmeen"?
« Vastaus #28 : 10.03.14 - klo:19:53 »
 :eusa_angel:

Juu Viisveisaaja.
Sama mulla.

Ja kun päätin kuudennen luokan niin uskonnonopettajani antoi raamatun lahjaksi.
Sitä olen sitten aikuisenakin lueskellut.
Ja kirjoittelimme kaikki nämä vuodet harvakseltaan tämän ihanan opettajan kanssa.
Kun mun vanhin lapsi kuoli niin tämä opettaja tuli käymään luonani ja toi tosi kauniin akvarellin ja juttelimme kaikenlaista.
Tiesinkin että hän oli jäänyt leskeksi kun miehensä oli kuollut syövän murtamana.

Siunattu ja rakas ihminen tämä opettaja.  :049:

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8382
Vs: Oletko kokenut "ihmeen"?
« Vastaus #29 : 10.03.14 - klo:20:08 »

Menee pikkasen kaksin muisteluksi, mut mahtuuhan maailmaan sanoja ja blokatkoon seppos pois.

Itellä oli opena yks Kerttuli Jalari niminen.

Hän oli kans ihan mahtava. Istuin aina ja tapitin sitä silmilläni ja olin ihan otettu.

Hän opetti aina välillä Sananlaskuista ja hän oli niistä innostunut.
Tietty opetti paljon muutakin, kun siihen aikaan opet opetti kaikkea ja hän oli sellainen sekanen taiteilia myös.

Jos ei mulla ois ollu luki luki häiriötä, niin ties minne oisin päässyt lukemisen saralla, mutta kun kirjaimet hyppi, niin ei skolesta tullut mitään. :) Niin ja kun ällikin tais olla jossain toisessa rivissä kun minä jaettaessa .

Matikassa olin yhen nykyään arkkitehdin kanssa paras, mutta kun mun käsialasta ei saanut eikä saa vieläkään selvää, niin se skole ei mennyt putkeen.

Pahus näitä menneitä, mutta ihana ope kun sulla merkitsee paljon.

Aika symppis toi sun kertomus opettajastasi.

Jos opettaja kuten esimerkiksi pena olisi mullakin ollut, niin kummasti sitä olisi elämään saanut eväitä.
Ja vähän rock and rollia :)

Äh, aiheeseen palatakseni.
Ihmeen kokemuksia on ollut jokunen, mutta ei mitään mainittavampaa. Uskon että jotkut niitä kokee, mutta mulle on kaikki ihmettä.

Varsinkin Enkeli kokemukset ja ihmeparantumiset ovat asioita joista mielelläni kuulisin enempi.
On ne kiehtovia :)

Avun saanut nimimerkki on kokenut ihmeitä ja se on ihan tosi hienoa.
 Kiva kuulla niistä :)
Kaikki valta tekoälylle!