Kirjoittaja Aihe: Usko Herraan Jeesukseen niin sinä pelastut..  (Luettu 7620 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Aurinko14

  • Körttiläisyyden jäljillä
  • Viestejä: 2
Usko Herraan Jeesukseen niin sinä pelastut..
« : 20.11.08 - klo:21:11 »
Elämä on kuljettanut minua eri paikkakunnille Suomessa. Olen etsinyt omaa seurakuntaani milloin mistäkin. Lopulta minusta tuntuu että olen aina ollut körttiläinen. Aamun aloitan virrenveisuulla ja kiitoksella. Pyydän jokapäivä armoa elämän eri tilanteisiin. Joskus mielikuvitukseni vie minua ja kuvittelen olevani jotain suurempaa. Hetken kuluttua rukoilen että Jumala armossaan nauraisi minulle ja hallitsisi mieleni ja kieleni.
Ihminen ei ole itsessään mitään. Iloita sopii onnistumisista ja kiittää Jumalaa, muttei sovi itselleen ottaa kunniaa joka kuuluu Jumalalle. Ihminen on vain niin vajavainen, että helposti kuvittelee että jokin tapahtuma on omasta itsestä kiinni. Jumalan armosta sinä ole se mikä olet. Toivoisin saavani keskustelukumppaneita näistä hengellisistä asioista.
Aurinko14

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Usko Herraan Jeesukseen niin sinä pelastut..
« Vastaus #1 : 20.11.08 - klo:23:25 »
Täälä on yks kun juttelis mielellään  :D
Minä oon körttisuvusta niin en oo sillä tavalla "löytäny" körttiläisyyttä, se vaan on aina tuntunu omalta. Olen herännyt näkemään syntisyyteni ja sen, että ihan tosissaan tarvihten Jumalan armoa.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

jUHOMA4

  • Vieras
Hyvää huomenta Raudaskylään !
« Vastaus #2 : 21.11.08 - klo:09:09 »
Tulin juuri vesikävelystä uimahallilta. Huomasin, että Sinulla on uimahallille vähän pitempi matka n. 11 km 250 m     :D Sielläkin on hyvä ja helppo mietiskellä  :!:

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Usko Herraan Jeesukseen niin sinä pelastut..
« Vastaus #3 : 21.11.08 - klo:13:47 »
Piti ihan tarkistaa :D
Nivalan uimahalliin oli Kellomäestä (opiston asuntola) 15,8 km, Ylivieskan uimahalliin 13,7 km. Mutta uiminen on mukavaa, silloin harvoin kun sinne pääsee.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

jUHOMA4

  • Vieras
Usko Herraan Jeesukseen niin sinä pelastut..
« Vastaus #4 : 21.11.08 - klo:14:01 »
Hyvä, että sain kansalaiskasvatusta. Minusta matka tuntui niin lyhyeltä, johtui kait siitä. kun oli aina niin kiire.  Kellomäki on tuttu auintalo. Oli aikoinaan "Motin " talo.    :lol:  (Porealtaassa on mukava mietiskellä)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Usko Herraan Jeesukseen niin sinä pelastut..
« Vastaus #5 : 21.11.08 - klo:15:16 »
Koeta kestää, Aurinkoinen! Kun on uimahallien etäisyydet mitattu, kekustellaan taas hengellisistäkin. Eliza ja jUHOMA4 osaavat senkin lajin, ihan varmasti.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Usko Herraan Jeesukseen niin sinä pelastut..
« Vastaus #6 : 21.11.08 - klo:16:59 »
Toki :)
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Lars Mikael

  • Vieras
Usko Herraan Jeesukseen niin sinä pelastut..
« Vastaus #7 : 21.11.08 - klo:18:24 »
Lainaus käyttäjältä: "Pena"
Koeta kestää, Aurinkoinen! Kun on uimahallien etäisyydet mitattu, kekustellaan taas hengellisistäkin. Eliza ja jUHOMA4 osaavat senkin lajin, ihan varmasti.

Älä pane pahaksesi Pena, vaikka kerron, että asuin Kellomäessä yhden kesän 50-luvulla.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Usko Herraan Jeesukseen niin sinä pelastut..
« Vastaus #8 : 22.11.08 - klo:11:37 »
Enhän minä, hymyilen partaani.

Poissa Ruoho

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 36
Usko Herraan Jeesukseen niin sinä pelastut..
« Vastaus #9 : 02.12.08 - klo:16:16 »
"Hän sanoi heille: 'Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille. Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen'." (Mark. 16:15-16).

"Vartija pyysi valoa, ryntäsi sisään ja heittäytyi vavisten Paavalin ja Silaksen eteen. Hän vei heidät ulos ja kysyi: 'Herrat! Mitä minun on tehtävä, että pelastuisin'? He vastasivat: 'Usko Herraan Jeesukseen, niin  pelastut, sinä ja sinun perhekuntasi'." (Ap. t. 16:29-31).

"Jos taas jollakulla ei ole ansioita mutta hän uskoo Jumalaan, joka tekee jumalattoman vanhurskaaksi, Jumala lukee hänen uskonsa vanhurskaudeksi." (Room. 4:5).

Onko usko passi taivaaseen?

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Usko Herraan Jeesukseen niin sinä pelastut..
« Vastaus #10 : 02.12.08 - klo:16:25 »
Taivaaseen pääsee, kun uskoo pääsevänsä.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Usko Herraan Jeesukseen niin sinä pelastut..
« Vastaus #11 : 02.12.08 - klo:19:32 »
Penalle !


Selitätkö tarkemmin.En jaksa uskoa omaan uskomiseeni. :?:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Lars Mikael

  • Vieras
Usko Herraan Jeesukseen niin sinä pelastut..
« Vastaus #12 : 02.12.08 - klo:19:45 »
Lainaus käyttäjältä: "Ruoho"
 Onko usko passi taivaaseen?

Paavo Ruotsalaiselle usko ei ollut varmuutta, vaan jatkuvaa taistelua.
Lainaus
Saamme hävetä Herran edessä sitä suurta armoa ja laupeutta, joka on tapahtunut sinulle ristin koulussa, ettet tullut valmiiksi ilman elävää uskoa Herran edessä. Nyt edelleen, niin kuin tiedät Pyhästä Raamatusta, harjoita sisällistä tykökäymistä sen ristiinnaulitun Vapahtajan kanssa, joka on sinun aivoissasi ja ymmärryksessäsi; mutta älä tyydy siihen, että olet kaiken tämän tiennyt kirjaimessa, vaan muista, rakas ystävä, että kaikki tietävät kristikunnassa Kristuksen lunastuksen, mutta sangen harvat ottavat häneltä voiman elää sen tiedon mukaan, mikä heillä on. Rakas ystävä Herrassa, tiedän, että sinulta usein puuttuu usko, niin kuin minultakin, jota luullaan uskon sankariksi. Mitä silloin teet, kun  se puuttuu? Nöyryytä itsesi silloin Vapahtajan edessä, että hän lahjoittaa sinulle uskon...
Lähde: Paavo Ruotsalainen, Sisällisen tykökäymisen neuvot, kirjeitä.

Paavo Ruotsalaiselle usko oli salattua viisautta.
Lainaus
Paljon terveisiä, rakas ystävä Herrassa, Jonas Lagus!...sielunvihollinen on kavala neuvoissaan: hän ei salli sinun puhuvan yhtään sanaa salatusta viisaudesta Kristuksessa. Kyllä kiusaaja soisi sinun saarnaavan sitä oppia, että tuomitsisit lain mukaan ihmisiä kadotukseen, sillä se kavala henki tietää tarkasti, että ihmisten sydämet paatuvat kovemmiksi sellaisten saarnojen välityksellä. Anna kunnia Vapahtajalle, joka on suuresta armosta päästänyt tänä kesänä sinun kielesi siteestä. Ole kärsivällinen! Jää hyvästi tällä kertaa.
Lähde: Paavo Ruotsalainen, Sisällisen tykökäymisen neuvot, kirjeitä  

Toivon, ettei nämä lainaukseni aiheuttaisi pahennusta, eikä myöskään kiistaa tämän aiheen osalta foorumilla. Siksi ne ei ole tarkoitettu.

Lars Mikael

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Usko Herraan Jeesukseen niin sinä pelastut..
« Vastaus #13 : 02.12.08 - klo:20:25 »
Kiitos Lars-Mikael !


   Olen kyllä lukenu Paavosta,mutteen paljonkaan hänen puheitaan tai
   ajatuksiaan.Vahvistit heikkoa uskoani.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Usko Herraan Jeesukseen niin sinä pelastut..
« Vastaus #14 : 02.12.08 - klo:20:59 »
Taidatkos sen selkiämmin sanoa?

Usko on luottamusta Jumalan armoon ja Jeesuksen pelastustyöhön, toisin sanoen evankeliumiin. Taivaaseen pääsee Jumalan rakkauden vuoksi. Oman uskon vahvuus tai muu laatu ei ratkaise.

Vähän samanlainen on ajatukseni kelvollisesta ehtoollisvieraasta. Ainoa edellytys saapua Herran pöytään on se, että haluaa tulla.