Kirjoittaja Aihe: Säätiedotus 30  (Luettu 24958 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Säätiedotus 30
« Vastaus #105 : 02.02.16 - klo:09:40 »
Rinnepaikat ovat näillä liukkailla jääkeleillä vaikeat liikkua, niin autojen kuin jalankulkijoiden. Teräsjäälle ripoteltu sepeli ei pidä, tai sitten se on sulanut jään sisään.
Meillä onneksemme sisääntulo on tasaisella vaikka talon takareuna on jo rinteessä. Siitä alkaa sellainen nousu metsään ettei minulla ole enää sinne asiaa kuin kesällä keppien kanssa.
Naapurilla on talo rakennettu tömpäreelle jolloin pihaan on ylämäki-alamäki. Hänellä on lumenluonti vaikeaa, ja roskapöntöt ovat tömpäreen päällä. Se on taas roskakskin murhe.


Lunta on tullut tuulen kanssa runsaasti. Matti teki ensimmäiset työt tunti sitten. Silloin oltiin nollan tuntumassa. Nyt lämpenee ja seuraava ' kolaus' on rankempaa kun lumi muuttuu rännäksi.

Minua täällä sisällä ei keli haittaa muuten kuin että jäi lähtemättä ostoksille Karismaan ja Valoon.
Karismassa on KappAhl ja Marimekko, Valossa sähköliike.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Säätiedotus 30
« Vastaus #106 : 02.02.16 - klo:10:36 »
Lunta satanut, ja edelleen aika runsaasti...pitäisi mennä kolailemaan kun vaan pystyisi,
ja jaksaisi, on raskasta lunta nyt.
Jäätä lumen alla...ei hyvä... : (
Sinulle voisi sopia pieni lumilinko, sellainen 5-heppainen. Sen kanssa ei polvet kipeydy. Lähtevät käyntiinkin niin nätysti. Minulle tosin kyynärpäät ovat lingon kanssa ongelmana, mutta linkoni on raskas ja tehokas pihamaan tarpeen mukaan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Säätiedotus 30
« Vastaus #107 : 02.02.16 - klo:10:44 »
Lunta pudottelee kauniisti kuin mikä. Kun ei vaihtuisikaan vesisateen puolelle välillä vaan vaihtuuhan se. Toivon säätilaihmettä tapahtuvaksi jos siis saisin säätää olisi talvi, maaliskuussa sitten  päivyt paistaisi hellien ja olisi oikeasti niitä kimaltavia kevätpäiviä, maailman valoisimpia.


Vaan jos itse veimme roskat väärään laatikkoon ja astuimme suurella hiilisaappaalla suuren jäljen eikö vika ole itsessämme.  :eusa_think:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Säätiedotus 30
« Vastaus #108 : 02.02.16 - klo:12:19 »
Tunnin kolaushomma meni yllättävänkin kevyesti.
Maltoin tehdä rauhalliseen tahtiin...moni iäkäs mies on kuollut kolaushommissakin...
Kiitos 1944 hyvästä vinkistä!   :039:
Sinä olet tottunut koneiden kanssa hääräilemään.
Minä jaksan vielä nauttia sellaisestakin liikunnasta mistä maksetaan pieni korvaus.   :eusa_angel: :023:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Säätiedotus 30
« Vastaus #109 : 02.02.16 - klo:13:38 »
 :039:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Säätiedotus 30
« Vastaus #110 : 03.02.16 - klo:06:48 »
Pakkasella -5 astetta, mutta tuuleksii, joten tuntunee lopulle kymmenen asteen pakkaselle. Joki ei meidän kohdalla jäätyne superpakkasillakaan, sillä Pohjan sillan kohdalta siihen tulee jostain lämpimiä prosessivesiä, ehkä, mitkä pitävät veden jäästä vapaana pohjoisrannalla. Samalla kohdalla on kaupungin vesilaitos !!!!, mutta etelärannalla. Kyllä voin kraanavettäni juoda, mutta usein haen ns kaivovettä 300 m päästä. Kyllä se on paremman makuista, jos kohta makuasioista en ala kiistellä.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Säätiedotus 30
« Vastaus #111 : 03.02.16 - klo:13:24 »
Kirkas sää, pari astetta pakkasta

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6336
Vs: Säätiedotus 30
« Vastaus #112 : 03.02.16 - klo:16:02 »
Tänään tuntui aurinko jo lämmittävän  :109:. Talven selkä taittuu.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Säätiedotus 30
« Vastaus #113 : 03.02.16 - klo:22:42 »
Olipas illalla hyvin auratut pyörätiet, kun töistä poljin kotiin. Pakkanen tuntui kiristyneen aamusta.  :039:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Säätiedotus 30
« Vastaus #114 : 04.02.16 - klo:05:47 »
Tänään tuntui aurinko jo lämmittävän  :109:. Talven selkä taittuu.
Täällä oli eilen sama ilmiö taivaalla, piti siristellä silmiänsä.
Nyt on pakkasta vähän yli 6 astetta joen rannalla, kun vesi ei ole jäätynyt. En tiedä, että miten paljon Oulujoen kymin lämmin vesi ilman lämpöön vaikuttaa. Golf-virrasta olen lukenut.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Säätiedotus 30
« Vastaus #115 : 04.02.16 - klo:09:54 »
Nyt satelee lunta...saa nähdä kertyykö kolattavaksi asti...

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Säätiedotus 30
« Vastaus #116 : 05.02.16 - klo:21:57 »
Pikkupakkasta ollut pari päivää, leudompaa luvassa

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Säätiedotus 30
« Vastaus #117 : 07.02.16 - klo:07:08 »
Yöllä on satanaut vitilunta monta senttiä, mutta lämpötila nousee, lienee kohta nollassa. Kävin katsomassa autohallin luiskan tilanteen ja päätin aloittaa jään ja lumen sulattamisen. Se edellyttää käynnin sähköpääkeskuksessa ja sulatuskaapeliston pääkytkimen napsauttamisen päälle. Tauluun syttyy vihreä valo. Muistelen katsoneeni sääpovauksia ja niiden mukaan alkaisi plussakausi, että liukkaiksi tietkin menevät.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Säätiedotus 30
« Vastaus #118 : 07.02.16 - klo:14:18 »
Olen katsonut kaikki helposti nähtävät.

Lumisadetta jää vain Ylä-Lappiin. Muu muuttuu vesisateeksi. Tiedossa on Talven Kurjin Sääviikko. Näin nimittivät! Jos pitää joulukuuta talvena kuten opetettiin, ei voi enää kurjempaa tulla. No, se oli nyt kansallinen kurjuustila.

Paksua pilveä, kaljamaa ja vesisadetta jatkuu nyt vähintään maaliskuun ensimmäisen viikon yli. Sen jälkeen kaikki on tietymätöntä. Niin ja kurasohjoa.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Säätiedotus 30
« Vastaus #119 : 07.02.16 - klo:16:17 »
Sumuista, reilusti plussalla, piha taas kaljamana.