Kirjoittaja Aihe: Uskoontulo  (Luettu 48423 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa onesimus

  • pienellä paikalla
  • Viestejä: 537
Vs: Uskoontulo
« Vastaus #135 : 22.03.11 - klo:13:13 »

Eikö ole vähän hassua evankelioida ihmiselle, joka jo uskoo?

Anteeksi, en tunne täällä moniakaan tarpeeksi. Luulin, että hänet oli ainoastaan kastettu. Toisaalta meidän on tarvis kerrata näitä asioita uudestaan ja uudestaan. Joku voi olla perustuksella joka ei kestä.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Uskoontulo
« Vastaus #136 : 22.03.11 - klo:13:15 »
Anteeksi, en tunne täällä moniakaan tarpeeksi. Luulin, että hänet oli ainoastaan kastettu. Toisaalta meidän on tarvis kerrata näitä asioita uudestaan ja uudestaan. Joku voi olla perustuksella joka ei kestä.

Kenen perustus sitten kestäisi aina? Eikö se murru joka päivä ja silloin täytyy kilvoitella perustuksen kestävyyden kanssa?
Acta, non verba.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Uskoontulo
« Vastaus #137 : 22.03.11 - klo:13:18 »
Kun oma pohja vajoaa, niin armo yhä kannattaa.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Uskoontulo
« Vastaus #138 : 22.03.11 - klo:13:19 »
Kun oma pohja vajoaa, niin armo yhä kannattaa.

Sepä se.
Acta, non verba.

Poissa onesimus

  • pienellä paikalla
  • Viestejä: 537
Vs: Uskoontulo
« Vastaus #139 : 22.03.11 - klo:13:35 »
Kenen perustus sitten kestäisi aina? Eikö se murru joka päivä ja silloin täytyy kilvoitella perustuksen kestävyyden kanssa?

Jos se noin on, silloin en ole ymmärtänyt asiaa lainkaan. Käsittääkseni kysymys ei ole siitä, etteikö perustus kestä, vaan siitä olenko itse sillä perustalla.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Uskoontulo
« Vastaus #140 : 22.03.11 - klo:13:38 »
Jos se noin on, silloin en ole ymmärtänyt asiaa lainkaan. Käsittääkseni kysymys ei ole siitä, etteikö perustus kestä, vaan siitä olenko itse sillä perustalla.

Tuli tuosta Onesimuksen tekstistä mieleeni Paavalin kehoitus "koetelkaa itseänne, oletteko uskossa".

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Uskoontulo
« Vastaus #141 : 22.03.11 - klo:14:03 »
Jos se noin on, silloin en ole ymmärtänyt asiaa lainkaan. Käsittääkseni kysymys ei ole siitä, etteikö perustus kestä, vaan siitä olenko itse sillä perustalla.

Ei tarvitse ymmärtää. Halusin korostaa sitä, ettemme tänään tiedä, mitä huomenna tiedämme. Ja että uskomme on epävakaa, olemme alttiina synneille, teemme syntejä joka päivä. Olemme heikkoja, vajavaisia, kykenemättömiä vaikka julistamme uskovamme. 
Acta, non verba.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Uskoontulo
« Vastaus #142 : 22.03.11 - klo:16:06 »
Leena kirjottaa hienosti.

Voi Sanneli, sie ruokit minun ylpeyttä lopuksi viikkoa...  Tai. Joskus mietin sitä että olispa meillä kuten ruotsin kielessä kaksi sanaa ylpeydelle. Meidän ylpeyttä on se högmod, mutta on myös stolthet johon mahtuu nöyryys yhtäläisesti. Isä ja äiti ovat stolta över sitt barn, kun se ensi kerran tarttuu esineeseen... eli ihan nöyrän kiitollisia samalla!    Minä kun manailen koko ajan että miksi en opi sanomaan lyhyesti ja nasevasti mitä tarkoitan. Off-topic, mutta

olin ni kiitollinen että oli pakko kiittää!  

Nämä ovat olleet niin vaikeita, niin pitkäkestoisesti vaikeita, niin epätoivioon asti vaikeita kysymyksiä, että jos nyt jokin sana on edes kullattu omenankara alpakkalautasella, oli kaikki se turhan tuntuinen kamppailu  jotakin, joka ei mennyt hukkaan.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Uskoontulo
« Vastaus #143 : 22.03.11 - klo:16:42 »
-täällähän häärätään niinkun surenpesänovella...
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa onesimus

  • pienellä paikalla
  • Viestejä: 537
Vs: Uskoontulo
« Vastaus #144 : 22.03.11 - klo:17:05 »
Tuli tuosta Onesimuksen tekstistä mieleeni Paavalin kehoitus "koetelkaa itseänne, oletteko uskossa".

Pääasia on se, että tänään ja nyt ollaan uskossa. Ja että usko on meissä. Miten siihen on tultu lienee lopultakin sivuasia. Paavalia tuskin kukaan rohkenee pitää omavanhurskaana, kun hän sanoo näin terävästi:

2. Kor. 2:14. Mutta kiitos olkoon Jumalan, joka aina kuljettaa meitä voittosaatossa Kristuksessa ja meidän kauttamme joka paikassa tuo ilmi hänen tuntemisensa tuoksun!
15. Sillä me olemme Kristuksen tuoksu Jumalalle sekä pelastuvien että kadotukseen joutuvien joukossa:
16. näille tosin kuoleman haju kuolemaksi, mutta noille elämän tuoksu elämäksi.


Siinä tulee selvästi esille jumalallinen kahtiajako.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Uskoontulo
« Vastaus #145 : 22.03.11 - klo:17:47 »
Jatkuu osassa 2
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi