Kirjoittaja Aihe: Nyt 21  (Luettu 24394 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33646
Vs: Nyt 21
« Vastaus #135 : 30.10.19 - klo:15:19 »
Niin se on, aika rientää !

Pikku-ukot ovat nyt 20 ja 17-vuotiaat. Typykät täyttävät joulukuussa 10 ja 9, nämä kouludiskoavat.

Vuosaaren nuoret ovat 9, 7 ja 2. Isot käyvät Steiner.koulua ja Seela asuilee kotona , äiti ammattaa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33646
Vs: Nyt 21
« Vastaus #136 : 03.11.19 - klo:13:26 »
Nyt lähden yläkertaan talomme joulujuhlan järjestelytoimikunnan kokoukseen. :icon_xmasrolleyes:

Puoli neljältä lähdemme seuroihin vaikka olen edelleen toipilas.  :eusa_pray:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 21
« Vastaus #137 : 03.11.19 - klo:14:04 »
Erinomaista toimintaa,  että otat kantaa uuden asunto-oy:si toimintaan noin pian. :039:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33646
Vs: Nyt 21
« Vastaus #138 : 03.11.19 - klo:15:06 »
Mihinkä 'seepra raidoistaan pääsee'. Olen aina ollut organisaattori.

Nyt on joulujuhla 'paketissa'. Minun osakseni tuli ohjelman ( ilmoituksen ) tekeminen ilmoitustaululle ja Homberskojen leipominen.

Yläkerran pariskunta on ammattimuusikoita, he vastaavat musiikkipuolesta. Lastentarhaonjohtaja evp. osaa seuraleikit ja 'mammalla' on lauluvihkoja.
Eeva-neiti leipoo täytekakun ja ison pitsan. Kahvit ja tarjottavat tulee taloyhtiltä.

Parikymmentä ihmistä arvelivat vain tulevan.  :icon_xmasbiggrin: :icon_xmasbiggrin: :icon_xmasbiggrin:

Kohta lähdemme seuroihin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Nyt 21
« Vastaus #139 : 03.11.19 - klo:20:40 »
Aah, homperskat!  Jotta vältyt puhelinrääkkäykseltä:  kai reseptin löytää täältä?  Ja kuka selvittäisi miksi minun perskani lätsähtävät?   :-\. Uuni on vähän entinen, mutta koetan olla huolellinen.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33646
Vs: Nyt 21
« Vastaus #140 : 04.11.19 - klo:10:10 »


Homperskat on pikku-leipiä erittäin helppotekoisia ohje tulee tässä ( memeltä kopioin )


        200g voita  (sulata osittain)
        200g sokeria
        1munan keltuainen
        1rkl siirappia
        1tl kanelia
        2 tl soodaa
        5,5dl vehnäjauhoja

   Sekoita kaikki aineet sekaisin ja leivo pyöryköitä paista 200asteessa Tulee 30-40kpl
...
Luulen rasvan määrän olleen liian paljon suhteessa jauhomäärään jos 'leristyy'.
Toisinpäin jos sattuu, tulee kovia.

Varottava on myös ettei tule liian tummia, silloin siirappi palaa ja tulee ' väkevää'

Käytin kymenlaaksolaisia ilmaisuja.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 21
« Vastaus #141 : 04.11.19 - klo:10:50 »
Takaisin Kankaalan onnen maassa, Hallelujaa. Lunta pihassa 12-15 cm ja vähän jäässä, että pitää ip rientää Zetorin kanssa töihin. Sisällä lämmintä yltympäri 15 astetta. Tulilaitteilla lisää. Pikkupuolella oli vain kymmenen astetta, mutta se riittää hortessoille.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 21
« Vastaus #142 : 04.11.19 - klo:13:03 »
Piha puhdas. Täällähän olikin pakkasta -15. Tällä iällä osaan jo pukeutua riittävästi. Olisi niin työtä hidastavaa, jos pitäisi mennä kesken töitä pirttiin, kun vilu kapajaa kropassa.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Nyt 21
« Vastaus #143 : 04.11.19 - klo:21:53 »
Juuri nyt, kun tätä kirjoitan, kuuntelen samalla areenasta pyhäinpäivänä radiosta tullutta kirkkomusiikin ja hengellisen musiikin toivekonserttia. Juuri oli vuorossa Histan veisaajien Nyt ylös sieluni.  :023:
Tätä ohjelmaa juonsivat Samuli Korkalainen ja Ainomaija Pennanen.
Pyryharakka

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Nyt 21
« Vastaus #144 : 05.11.19 - klo:09:02 »

Homperskat on pikku-leipiä erittäin helppotekoisia ohje tulee tässä ( memeltä kopioin )


        200g voita  (sulata osittain)
        200g sokeria
        1munan keltuainen
        1rkl siirappia
        1tl kanelia
        2 tl soodaa
        5,5dl vehnäjauhoja

   Sekoita kaikki aineet sekaisin ja leivo pyöryköitä paista 200asteessa Tulee 30-40kpl
...
Luulen rasvan määrän olleen liian paljon suhteessa jauhomäärään jos 'leristyy'.
Toisinpäin jos sattuu, tulee kovia.

Varottava on myös ettei tule liian tummia, silloin siirappi palaa ja tulee ' väkevää'

Käytin kymenlaaksolaisia ilmaisuja.

Kiitti, koska nyt miä ainaskii käsitän mitä oon tehny vikaa. Miä oon sekä kertaalleen leristänny ja kyl ne on parikii kertaa kärtsänny, niist tuli karseen väkevii. Tiätyst, miä tein tuplast ton määrän ja vähäks miä kyllästyin kyttää niit peltikaupal. Ottihaa se aivoo, et ne sit meni kärtsää eikä niit väkevii viittinny viijä mihkää. Söin itte ja tulin ihan ähkyy niist.

Justii nytte miä tiätyst oon onnellinen ku miä oon nukkunnu.  Se, et miä pelkään sit kirjotusryhmää on kyl pahast. Vissii minust tuli arka töis. Miä oon ihan paniikis ku ajattelenkii. Vissii mun pitää kummiskii jäähä veke. Ku pelkää nii pelkää.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Nyt 21
« Vastaus #145 : 05.11.19 - klo:09:59 »
Jatkuu osassa 22
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi