Kirjoittaja Aihe: Mustikat pakkasseen  (Luettu 4313 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Mustikat pakkasseen
« : 31.07.11 - klo:10:37 »
Mustikoita on nyt hyvin.
Mars mehtään jos maistuu mustikat, nam !

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Mustikat pakkasseen
« Vastaus #1 : 31.07.11 - klo:13:26 »
Vähän olen jo saanutkin niitä pakkaseen, mutta välillä täytyi poimia viinimarjoja, kun on osa niistäkin jo kypsiä. Mustikkametsään lähtiessä on ihan pakko panna sääskihattu päähän. Vielä ei onneksi ole hirvikärpäsiä, jotka menevät vaikka mistä raosta iholle.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Mustikat pakkasseen
« Vastaus #2 : 31.07.11 - klo:15:24 »
Sorsat söivät mustikkamme, mutta onneksi Pohjanmaalla niitä on runsaasti. Siellä on nyt pakkasessa niitä odottamassa syyskuun alun häitä, jossa yhteydessä otamme ne kyytiin, kun ajamme suoraan kotiin. Nyt olemme mökillä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1561
Vs: Mustikat pakkasseen
« Vastaus #3 : 31.07.11 - klo:21:26 »
Lapuan ympäristöstä ei mustikkaa juuri löyry. Kävin iltapäivällä samoamas taas mettäs ja huamasin, että jualukkaa löytyy palion :109:. Noukin niitää kulukies puali ämpärillistä hetkes, kun ne on suuria ja kasvavat mustikkaa korkiammis pensahis. Jualukka ei palion häviä pensasmustikalle eres maultaan ja on superfoodia.
http://www.hs.fi/omaelama/artikkeli/Juolukka+ja+variksenmarja++yll%C3%A4tt%C3%A4v%C3%A4t+monet+terveellisyydell%C3%A4%C3%A4n/HS20030725SI1TL01mq1
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Mustikat pakkasseen
« Vastaus #4 : 31.07.11 - klo:21:40 »
Miul on niin ihana marjamies. Ku mie olin Tiitäisen kanss sukulimas, niin sill aikaa ol pakkaseen noukittu kolme ämpärillistä mustikoita.  :003:

Täällä ei juurikaan metsässä, ainakaan avoimissa kangasmetsissä, enää itikoita. Ensimmäinen hirvikärpänen oli jo löytänyt itsensä marjamieheeni.

Juolukat on hyviä marjoja. Meillä niitä sanotaan koiranjorreiksi. Koiranjorrikiisseli on tosi hyvää.  :023:
Pyryharakka

myyrä

  • Vieras
Vs: Mustikat pakkasseen
« Vastaus #5 : 31.07.11 - klo:21:51 »
Ku mie olin Tiitäisen kanss sukulimas

 :D

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Mustikat pakkasseen
« Vastaus #6 : 31.07.11 - klo:22:00 »
 :icon_lol:  :081:  :082:  Eikös myö lukivikaset olla hauskoja kavereita. Ei edes tarvitse yrittää olla hauska, ku se tulee ihan luonnostaan.
Pyryharakka

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Mustikat pakkasseen
« Vastaus #7 : 31.07.11 - klo:22:08 »
Nyt on niin paljon mustikoita mettässä, että suosittelen seuraavaa resepitä, Lapin lemmenjuoma:
http://www.elisanet.fi/kokkaaja/lapin_lemmenjuoma.html

Pieni varoituksen sana. Katsokaa tarkoin kenelle sitä tarjoatte, siis kenen kanssa sitä juotte. Se näet on taatun tehokasta. Olen vain kerran tehnyt sitä. Tästä on nyt kolmekymmentä vuotta. Sen teho vaikuttaa vieläkin. Edelleen miulla on sama petikaveri.  :023:
Pyryharakka

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Mustikat pakkasseen
« Vastaus #8 : 01.08.11 - klo:12:26 »
Mustikkamessä kyssyy hyvvii jalkoi. Vaapukat saap noukittua tien päältä jakkaral istuen.
Herkkutattisato meinas olla hyvä, mut ne loppuit ko ei oo tult vettä parrii viikkoo. 

Vähä on saatu kaikkia taltee, mut ottajii on paljo jot torit pittää hakia lissää.   :017:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Mustikat pakkasseen
« Vastaus #9 : 02.08.11 - klo:18:44 »
Aamulla aattelin syödä puuroa mutta sitte muistin ettei mulla oo mitään mitä laittaa siihen. Päivällä kaupasta tarttu matkaan poimuri  :icon_cool:
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa tim1965

  • Puheen mittainen pastilli on huvennut
  • Viestejä: 179
Vs: Mustikat pakkasseen
« Vastaus #10 : 02.08.11 - klo:19:37 »
Pakastinta kun ei ole en voi liiemmälti mustikoita säilöä, mutta sain kuitenkin herkutella äitini tekemällä mustikkapiirakalla, olikin tosi hyvää  :)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Mustikat pakkasseen
« Vastaus #11 : 02.08.11 - klo:20:02 »

        Eläköön Mustikkapöperö!
        Ken sen syö
        ikinä ei ole höperö.


(Paljon mustikoita, loraus maitoa ja kohtuudella hämäläistä talkkunajauhoa sekä puoli ruokalusikallista Pirkan Makeutusjauhetta [Sötningspulver].
Osa mustikoista murskataan, ainekset sekoitetaan. Pöperön annetaan tekeytyä kotva.)


Itsepoimitut ovat suurinpiirtein puolitoistasataa kertaa maukkaampia kuin ostetut. Naapurilta, ystäviltä tai sukulaisilta saadut ovat 148 kertaa parempia.



Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Mustikat pakkasseen
« Vastaus #12 : 02.08.11 - klo:20:29 »
Aamulla aattelin syödä puuroa mutta sitte muistin ettei mulla oo mitään mitä laittaa siihen. Päivällä kaupasta tarttu matkaan poimuri  :icon_cool:

Poimurinko ajattelit huomisaamuna puuroosi laittaa?  :icon_wink:
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Mustikat pakkasseen
« Vastaus #13 : 03.08.11 - klo:20:25 »
Etkö sää hippiäinen oo poimuripuurosta kuullu, sehän on vallan herkullista!  :003:
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Terza

  • Kulku käy kohti Paavon Pirttiä
  • Viestejä: 23
Vs: Mustikat pakkasseen
« Vastaus #14 : 11.08.11 - klo:18:15 »
En kyl määkään mistään poimuripuuroista tiedä. aika mielenkiintoinen idea!!! Poimuripuuroa!!! :icon_lol: :icon_lol: :icon_lol: HAHHAAA!!! Murskataanko se poimuri vai miten sen puuroon saa työnnettyä? Vai poimurillako syödään??? Valaisepas nyt kun näistä asioista tiedät!!!