Kirjoittaja Aihe: PAAVI  (Luettu 44156 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8382
PAAVI
« : 13.02.13 - klo:17:08 »

En tiedä muitten anti tai sympatioista katolistakirkkoa kohtaa, kuin varmaankin juhanin ja jokusen muun, noin jotenkin kutenkin.

Paavin valta nyt kuitenkin on aika iso ja kun tää paavi nyt sitten erosi, niin pikkasen voinee asiaan ottaa kantaa, vaikka forum säännöissä oli jotain juhlallisesti.- tulee tänä päivänä sinun puhua muista uskonnollisista liikkeihistämme kauniisti?

Tämä saksalainen paavi oli kai sitten rehellinen itselleen ja seurakunnalleen ja erosi? Itse epäilen taustalla olevan paljon muuta ja paljon ei niin ,öö, miten se suomeksi sanotaan,,läpinäkyvää kait, siis niinku;, ei esiin pantavaa.Mutta vihjailut siksiin.

Tämä saksalainen paavi Ratzi jotakin oli kyllä paras paavi aikoihin. Pikkasen näkymätön ja vähän otti kantaa abortteihin, naispappeuteen ja muuhunkaan, mutta hyviä saarnoja.

 Kun nyt sitten jokainen täällä kirjoittava sen tietää, niin politiikka pelaa, niin on mielenkiintoinen aika edessä. Tuleeko konservatiivinen, siis vanhoillinen paavi, eri rotua oleva paavi, tai ihan modernisti?

Paavi Paavaleitten ja Piusten ja muiden historiaa kun lukee, niin ei ihan pyhäkoulupoika ole olleet menneet paavit, eikä seuraajatkaan, varsinkaan nykyaikana. Jos ajattelee, suomeksi puhuttuna. Oi kun hieno vertaus ”suomeksi puhuttuna” ja sillä siis tarkoitetaan suoraan ja rehellisesti. -On alttaripoikiin sekaantumista, inkvisitioita ja ties mitä kiduttamista ja anekauppaa.
 Siksi siis tämä aihe, minne menet katolilainen laitos.
Onko kellään näkemystä?

Mielenkiintoinen on mediassa ilmoitus: Salama löi johki katolisen paikan kattoon, kun paavi ilmoitti erostaan. Jotenkin. -Paavi erosi Jumala hermostui tyyliin.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: PAAVI
« Vastaus #1 : 13.02.13 - klo:21:28 »
Enpä ole perillä asioista. Jäin vaan miettimään, jos on eroon "jokin muu syy" kuin ilmoitettu ikä ja
terveystilanne. Jos muu syy on, onko sillä sitten vaikutusta siihen onko tämä paavi virassa kuolemaansa asti?
Onko tämä paavi jotenkin edistyksellinen ja haluaa jotain muutosta viran voimassaoloon kunkin kohdalla?
Anteeksi, taidan vaan höpistä sekavasti.

myyrä

  • Vieras
Vs: PAAVI
« Vastaus #2 : 13.02.13 - klo:21:34 »
On noissa entisajan paaveissa ollut monenlaista tyyppiä. Muistaakseni joku Borgia-suvun paavi oli aikamoinen vehkeilijä.

www.kansanuutiset.fi/uutiset/ulkomaat/2952229/benedictus-ix-myi-paavinviran-paastakseen-naimisiin

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: PAAVI
« Vastaus #3 : 14.02.13 - klo:08:20 »
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6331
Vs: PAAVI
« Vastaus #4 : 15.02.13 - klo:09:34 »
Minun käsittääkseni nykyinen (vielä) paavi ei olisi edes halunnut paaviksi. Mutta minkäs teit kun valittiin silti...
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10388
Vs: PAAVI
« Vastaus #5 : 15.02.13 - klo:09:40 »

   Luterilaisuudessa on yhtä monta paavia kuin on pappeja.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: PAAVI
« Vastaus #6 : 15.02.13 - klo:11:49 »
Minun käsittääkseni nykyinen (vielä) paavi ei olisi edes halunnut paaviksi. Mutta minkäs teit kun valittiin silti...

Aikamoinen taakka on varmaan ollut veljen joutuminen syytteeseen pedofiliasta. Toisaalta vanha mies voimat ehtyy.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: PAAVI
« Vastaus #7 : 18.02.13 - klo:10:18 »
Katolisuudessa ja luterilaisuudessa on samankaltaisia ihmisen tekemiä typeryyksiä. Jotkin asiat ovat körttiläisille mieleen ja katolilais-körttiläisille myöskin.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8382
Vs: PAAVI
« Vastaus #8 : 04.03.13 - klo:20:06 »
Ai niillä olikin joku homorinki ja sen takia tuli ero.

Näin ainakin itse olen ymmärtänyt rivienvälistä ja muualta lukeneena.
Kyllähän tässä Ratzingerissä pikkaisen on, mutta olkoon mikä tai kuka on.
Mua ei haittaisi ja tuskin Suomessa montaakaan oli sitten homoja tai ei.

Toisaalta mietityttää miksi niin paljon kaikkea erikoista katolilaisten papiston keskellä on?
Onkohan siinä koko systeemissä jotakin seksuaalisesti vääristävää, kuten pedofiilia.
Toisaalta siellähän on kautta aikojen ollut salaseuroja, niin ritarikuntia kuin rappareita ja nunnaluostareita kaikenlaisina erikois painotteisina, että ei kai uutta mikään siellä ja tollaiset salaseurat kai synnyttää kaikkea erikoista, kun ei ole valoa joka paljastaa, vaan piilossa pitää olla seurojaan.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: PAAVI
« Vastaus #9 : 04.03.13 - klo:21:18 »
Ai niillä olikin joku homorinki ja sen takia tuli ero.

Näin ainakin itse olen ymmärtänyt rivienvälistä ja muualta lukeneena.
Kyllähän tässä Ratzingerissä pikkaisen on, mutta olkoon mikä tai kuka on.
Mua ei haittaisi ja tuskin Suomessa montaakaan oli sitten homoja tai ei.

Toisaalta mietityttää miksi niin paljon kaikkea erikoista katolilaisten papiston keskellä on?
Onkohan siinä koko systeemissä jotakin seksuaalisesti vääristävää, kuten pedofiilia.
Toisaalta siellähän on kautta aikojen ollut salaseuroja, niin ritarikuntia kuin rappareita ja nunnaluostareita kaikenlaisina erikois painotteisina, että ei kai uutta mikään siellä ja tollaiset salaseurat kai synnyttää kaikkea erikoista, kun ei ole valoa joka paljastaa, vaan piilossa pitää olla seurojaan.

Systeemi on lähtökohtaisesti seksuaalisesti vääristävä. Kun kaikkialla on vain yhtä sukupuolta maailmankuva menee pahasti pieleen ja heikoille veljille se on turmiollista. Saksassa on noin 300 naimisissa olevaa katolista pappia eli he ovat tehneet omat johtopäätöksensä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: PAAVI
« Vastaus #10 : 05.03.13 - klo:14:04 »
Näiden paavi-keskustelujen ja viime-aikaisten lehti-artikkelien myötä olen miettinyt sitä Kalistajan aloitusta Katolinen kirkko kadotkoon !
Yhä enemmän tulee ilmi kaikenlaista mikä puolustaa, jos nyt ei aivan kadottamista, niin uutta uskonpuhdistusta paavinkirkossa.

Oliko Kalistajalla näky, etiäinen vai tieto. Ihmettelen tässä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: PAAVI
« Vastaus #11 : 05.03.13 - klo:14:30 »
Ukko Lutteetruksen mielipiteen Paavista voi lukea virrestä 170
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: PAAVI
« Vastaus #12 : 05.03.13 - klo:17:29 »
Näiden paavi-keskustelujen ja viime-aikaisten lehti-artikkelien myötä olen miettinyt sitä Kalistajan aloitusta Katolinen kirkko kadotkoon !
Yhä enemmän tulee ilmi kaikenlaista mikä puolustaa, jos nyt ei aivan kadottamista, niin uutta uskonpuhdistusta paavinkirkossa.

Oliko Kalistajalla näky, etiäinen vai tieto. Ihmettelen tässä.

Aavistin kyllä aika vahvasti, että paavius ja katolinen kirkko tulee Suomessakin puhuttamaan entistä enemmän. Ja syytä siihen kosolti onkin, kuten ketjuissa Katolinen kirkko kadotkoon ja Paavi on tullut ilmi. Elämme muutenkin muutoksen ja murroksen aikaa. Erilaisia rakenteita tarkastellaan eri lailla kuin mitä aiempina vuosikymmeninä. Yhä paremmin ja tarkemmin nähdään, että mistä erilaiset asiat johtuvat ja kuka valitsee kenet ja miksi. Myös se kuka tai ketkä puhuvat totta, tulee yhä tarkemmin eteen ja mietittäväksi. Rehellisillä ja oikeudenmukaisilla ihmisillä ei ole mitään hätää silloin valokiilat mahdollisesti kohdistuvat heihin(kin). :kahvi:

Poissa amanda

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 515
Vs: PAAVI
« Vastaus #13 : 06.03.13 - klo:10:32 »
Aikamoinen taakka on varmaan ollut veljen joutuminen syytteeseen pedofiliasta. Toisaalta vanha mies voimat ehtyy.
Säälittää tämä Ratzinger. Joutui kovaan vastuuvirkaan vasten tahtoaan ja suostui
siihen kuuliaisuudesta. Ja nyt jo päältä  päinkin katsoen on voimiensa päässä.
Minusta hän toimi rohkeasti, kun jättäytyi eläkkeelle. Hän ei luovuttanut päätösvaltaansa
neuvonantajille, joita kuvittelisin olleen jonossa asti.
Teologisista kysymyksistä en ymmärrä mitään, minulla on vain tällainen inhimillisyysnäkökulma
asiaan. En osaa pitää paavia muuna kuin kirkkonsa virkamiehenä.
Oi rakas Jeesus, suloinen

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: PAAVI
« Vastaus #14 : 06.03.13 - klo:12:46 »
Katolisessa ajattelussa on liberaaleja ja umpikonservatiivisia henkilöitä. Kuten meidänkin kirkossa. Jotkut esimerkiksi kardinaalit eivät puhu toisilleen koska heillä on aivan toisenlaisia näkökulmia katoliseen kirkkoon tänä päivänä.
wilhelmi niskasen jäljillä