Äänestys

Tuleeko Sauli Niinistöstä presidentti?

Kyllä
13 (59.1%)
Ei
7 (31.8%)
En osaa sanoa
2 (9.1%)

Äänestäjiä yhteensä: 21

Kirjoittaja Aihe: Sauli Niinistö presidenttiehdokkaaksi  (Luettu 19612 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Sauli Niinistö presidenttiehdokkaaksi
« : 29.06.11 - klo:16:20 »
Nyt kun Sauli Niinistö on aikonut alkaa presidenttiehdokkaaksi, niin ajattelin käynnistää leikkimielisen mielipidetiedustelun, tuleeko Saulista presidentti.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Sauli Niinistö presidenttiehdokkaaksi
« Vastaus #1 : 29.06.11 - klo:17:21 »

   En pidä hänen teennäisestä harkitsevuudestaan. Paavo Väyrynen on rehellisempi, kuten myös Pekka Haavisto.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1561
Vs: Sauli Niinistö presidenttiehdokkaaksi
« Vastaus #2 : 29.06.11 - klo:18:11 »
Media on muakannu Saulin persoonaa isällisen mukavaksi järkimiäheksi, mutta taustatiatojen mukahan Saulin ystävällisyys ja kohteliaasuus on kovin valikoovaa.
Mauno Koivostostakin media teki mukavan, rikkinääsis vilasukis hipsuttelevan työlääsherran, mutta voiko kuivempaa virkamiästä olla ku hän. Martti Ahtisaari olisi kaikin pualin fiksuna ihimisenä ansaannu tulla paremminkin kohorelluksi presidenttinä.
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1561
Vs: Sauli Niinistö presidenttiehdokkaaksi
« Vastaus #3 : 29.06.11 - klo:18:35 »
Jäipi vastaamatta aivan kysymyksehen, mutta tuloohan Saulista presidentti, jos ei aivan kauheeta luurankoja kaapista löyry.
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Sauli Niinistö presidenttiehdokkaaksi
« Vastaus #4 : 29.06.11 - klo:18:41 »
Jotenkin minulla on semmoinen olo, että Saulille käy niinkuin aikanaan Elisabet Rehnille. Hänestä tulee MELKEIN presidentti. Hän on hyvin vahvoilla, kunnes viime metreillä joku toinen vie paikan.

Mörtin kanssa olen samaa mieltä siitä, että Martti Ahtisaari olisi saanut tulla paremminkin kohdelluksi presidenttinä. Hänen lihavuudellaan ja huonolla kävelyllään tehtiin kauheasti ilkeää pilaa.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33647
Vs: Sauli Niinistö presidenttiehdokkaaksi
« Vastaus #5 : 29.06.11 - klo:19:25 »
En toivo Niinistöstä meille presidenttiä. En ole hänestä pitänyt koskaan. Sala-ilkeä, ylimielinen ja teennäisen harkitseva.  Ei tiedä Suomen kansa mitä saa, jos Saulin tilaa.
Pekka Haavisto ja Eero Heinäluoma vaikuttavat paljon sopivimmilta keulakuvaksi.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Sauli Niinistö presidenttiehdokkaaksi
« Vastaus #6 : 29.06.11 - klo:19:59 »
En oikein tiedä, kuka se musta hevonen saattaisi olla, ellei sitten ystävämme Soini...     Kas että noin niukasti Niinistöstä pidätte. On mielestäni älykäs, rehellinen ihminen, joka varsin aidosti kyllä kerran kieltäytyi kunniasta koska se ei soveltunut hänen elintapaansa.  Tuo jäykkyys peittelee pitkälle halua olla jnkv rauhassa, ja oman elämän raskaita menetyksiä.
Ahtisaarella oli ainakin taannoin ns karjalaisenongelma, lahjakashan hän on muutoin kuin mikä.
Ja niin, lopultakin Niinistö ei ole ihan niin äärikokoomuslaisissa veasissä liuotettu kuin helposti luulisi. Kun olen vähän koettanut kärryillä pysyä, niin on niitä ahneempiakin nähty. Jokin realistinen käsitys, ja halu painaa jarrua, kun kaikki leikattaisiin ja ajettaisiin alas, on miellyttänyt minua.  Sen taitoluistelun olisi voinut skipata... no...- kukin makunsa mukaan.

Samoin harmittaa että Matti Vanhasesta jäi kansan muistoihin vain lautakasa.  Oli kuulemma mies, joka ei ikinä saapunut valmistautumattomana mihinkään. No, rötösherrra on rötösherra, jos on. Mutta oli tuo muutakin.

Että kukako kertoi?  Enomies teki Eduskunnassa elämäntyönsä.  Ne äijät kun istuu siinä puhemiehen molemmin puolin on juristeja jotka valmistelevat muistioita kansanedustajille eli sihteereitä, ja hän jökötti siinä kunnes pääsi eläkkeelle.  Se oli kiinnostava työpaikka, takuulla, uskon. .   Se, mitä kuuli, oli monesti tuo, kuka tekee työtä, eikä vallan levottomia puhu.  Niinistön jonkinlaisen elämäkerran luin viime kesänä, ja aloin ymmärtää vähän paremmin koko ihmistä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1561
Vs: Sauli Niinistö presidenttiehdokkaaksi
« Vastaus #7 : 29.06.11 - klo:21:29 »
Mun suasikki eherokas on viäläkin Olli Rehn. Lukenu, asiallinen ja nöyrän oloonen kaveri erustamahan maalimalla Suomea.
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Sauli Niinistö presidenttiehdokkaaksi
« Vastaus #8 : 29.06.11 - klo:21:55 »
Eihän sitä vielä voi tietää, kun ei ole kilpailijat vielä rivissä.
Pyryharakka

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Sauli Niinistö presidenttiehdokkaaksi
« Vastaus #9 : 30.06.11 - klo:00:01 »
Olen täsä koko illan asiaa harkinnut ja kyllä minä voin ruveta.   :033:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Sauli Niinistö presidenttiehdokkaaksi
« Vastaus #10 : 30.06.11 - klo:08:06 »



  Saulista tulee presidentti - ja saa tullakin. Toivottavasti hän sitten puuttuu niin paljon kuin mitä pystyy liian löysään rahankäyttöön. Herraseurueen ei aina tarvitse makoilla viiden tähden hotellissa - kolmen tähden hotelli riittää ihan hyvin keikkaretkille! :kahvi: :icon_wink:

Poissa pikkumummu

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 466
Vs: Sauli Niinistö presidenttiehdokkaaksi
« Vastaus #11 : 30.06.11 - klo:09:10 »
  Olen   muuten samaa mieltä, ja vielä kun käyttäisivät yleisiä kulkuvalineitä ei yksityisiä lentokoneita

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Sauli Niinistö presidenttiehdokkaaksi
« Vastaus #12 : 30.06.11 - klo:09:46 »


  Saulista tulee presidentti - ja saa tullakin. Toivottavasti hän sitten puuttuu niin paljon kuin mitä pystyy liian löysään rahankäyttöön. Herraseurueen ei aina tarvitse makoilla viiden tähden hotellissa - kolmen tähden hotelli riittää ihan hyvin keikkaretkille! :kahvi: :icon_wink:

 Pisimmillään olen ollut yllä puhutun Saulin kanssa yhteydessä parin tunnin luennon & lounashetken aikana. Asiana jalkapallo. Sauli vastasi kysymyksiin nopeasti, nokkelasti ja hyvin. Luennostaan Sauli sai meiltä urheilutoimittajilta palkkiokseen ruokaa ja kravatin. :kahvi:

 Mutta nyt Salis kehiin. Hän tuntee meistä foorumisteista Sauli Niinistön kiistatta parhaiten. Salis tuntee Sauli Niinistön erinomaisesti.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Sauli Niinistö presidenttiehdokkaaksi
« Vastaus #13 : 30.06.11 - klo:10:46 »
  Olen   muuten samaa mieltä, ja vielä kun käyttäisivät yleisiä kulkuvalineitä ei yksityisiä lentokoneita


Tässä kohden olen eri mieltä. Pääministerin aikataulua on usein mahdotonta sovittaa yleisiin kulkuneuvoihin. Sen sijaan suoralla privaatti lennolla hän voi rauhassa tehdä töitä koko ajan. Pääministerin tehtävä ei ole pihistää omissa matkakuluissa, vaan suuremmissa asioissa ja olla mahdollisimman tehokas (kaksi valtiovierailua samana päivänä). Sen sijaan presidentillä on usein runsaasti aikaa istua missä vaan.

Meillä oli kerran ongelmia japanilaisten vieraidemme kanssa, kun kuultuaan presidentin olevan samassa vuorokoneessa eivät halunneet kunniotuksesta tulla samaan koneeseen. Heillä keisari on jumala. Asiat ovat joskun monimutkaisempia kuin luulemme.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Sauli Niinistö presidenttiehdokkaaksi
« Vastaus #14 : 30.06.11 - klo:16:10 »
Olen myöskin ihmetellyt tätä Kataisen kulkuvälineen arvostelemista. Kysyin yhdeltä arvostelijalta että polkupyörälläkö sen pitäisi mennä?  Ei tullut vastausta.  Kyllä pääministerillä on tärkeämp''kin tekemistä kuin jonotella vuorokoneiden aikatauluja. Muutaman tonnin näennäisellä säästöllä voidaan saada kymmenien miljoonien vahingot aikaan pahimmassa tapauksessa.

Niinistöstä tulee hyvä presidentti koko kansalle! Ainoa vakavasti otettava ehdokas!  Toivoin että hän alkaisi ja onneksi alkoi.

Kukas sitä moittikaan Niinistöä takakireydestä ja kiitteli Ahtisaarta?  Ahtisaarta kireämpää ja tuittuisempaa miestä tuskin valtakunnasta löytyy joten se siitä...
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-