Kirjoittaja Aihe: ISLAM  (Luettu 47438 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: ISLAM
« Vastaus #135 : 04.11.20 - klo:14:31 »
Saanee taas vähän muistella. Libanonin aikanani pataljoonassa oli neljä muuraria, etnisesti muslimeita. Kutsuivat minua kohteliaasti "meesur". En tänä päivänäkään ymmärrä, että miksi olin heille niin tärkeä, että palkkapäivänään minun piti joskus lähteä heidän mukaansa Naqouraan. UNIFIL:n maksupolitiikka taisi olla byrokraattinen, ehkä siitä johtuen. Ao fiskaalikotoperäinen vitsailikin minulle, että "oletko Sinä minua halvempi, kun en heille enää kelpaakaan Naqouran matkalle". Ei meistä kumpikaan ottanut palveluksistamme minkäänlaista korvausta tietenkään.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: ISLAM
« Vastaus #136 : 11.11.20 - klo:19:04 »
Saanee taas vähän muistella. Libanonin aikanani pataljoonassa oli neljä muuraria, etnisesti muslimeita. Kutsuivat minua kohteliaasti "meesur". En tänä päivänäkään ymmärrä, että miksi olin heille niin tärkeä, että palkkapäivänään minun piti joskus lähteä heidän mukaansa Naqouraan. UNIFIL:n maksupolitiikka taisi olla byrokraattinen, ehkä siitä johtuen. Ao fiskaalikotoperäinen vitsailikin minulle, että "oletko Sinä minua halvempi, kun en heille enää kelpaakaan Naqouran matkalle". Ei meistä kumpikaan ottanut palveluksistamme minkäänlaista korvausta tietenkään.

Henkilökohtainen havainto on arvokas, erityisesti kun sita kuvaillaan ilman ennakkoluuloja. Kokemus voi olla yllättävä. Istuin Kairossa pienessä ravintolassa, jossa ei käynyt juuri ollenkaan turisteja. Oli mukana vaimoni ja huomattavasti vanhempi vaimoni naisystävä. Tarjoilija oli ystävällinen ja vaihdoimme ajatuksia. Palvelu oli hyvä alusta loppuun, mutta ilmapiiri viileni selvästi kun kävi ilmi, että toinen nainen, jonka kanssa olin ravintolassa, ei ollut vaimoni. Minua kunnioitettiin huomattavasti enemmän, niin kauan kun luultiin minun istuvan kahden vaimon kanssa.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.