Kirjoittaja Aihe: Körttibaari osa 6  (Luettu 53036 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Körttibaari osa 6
« Vastaus #60 : 15.01.19 - klo:07:57 »
Lady Pyry on monessa mukana: virkanainen, emäntä, äiti, puoliso, vaalivalvoja, mitähän vielä. Silittäminen on monessa tapauksessa turhaa.
Ennen vanhaan vain purjehtiminen oli välttämätöntä.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21966
Vs: Körttibaari osa 6
« Vastaus #61 : 15.01.19 - klo:08:13 »
Kiinalaiset sanoivat, ettei mikään ole niin tärkeää kuin puutarhanhoito eikä sekään niin tärkeää ole.

Ovatkohan kiinalaiset todella sanoneet kaiken, mitä heidän sanomakseen väitetään? Kaipa niin suuressa joukossa on toisaalta kaikki tullut ainakin kerran sanotuksi.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Körttibaari osa 6
« Vastaus #62 : 15.01.19 - klo:11:25 »
Kyllähän kiinalaiset vanha sivistyskansa on, että sieltä on tullut paljon viisaita sanontoja.
Roomalaisilta on sitä samaa, latina oli yleisessä käytössä tiettyyn aikaan.
Faraoiden kulttuuri on myös vanhaa ja paljon tutkittu, mutta ei tule nyt mieleen mitään sanontoja.

Asia erikseen on jääkärievl Nikke Pärmi, sillä hänen sanomakseen on pistetty aika runsas joukko sotilassutkauksia.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21966
Vs: Körttibaari osa 6
« Vastaus #63 : 15.01.19 - klo:15:05 »
Minulla on kirja, jossa on latinalainen miete joka päivälle. 15. tammikuuta saa tällaisen: Divitarum et formae gloria fluxa atque fragilis est, virtus clara aeternaque habetur. Rikkaudella ja kauneudella saatu suosio on epävakaata ja ohimenevää, mutta hyveellä hankittu kunnia pysyy iäti.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Körttibaari osa 6
« Vastaus #64 : 15.01.19 - klo:19:31 »
Silitetyt vaatteet on ainoa ylellisyys, mitä meillä harrastetaan.  :icon_lol: 
Pyryharakka

Paikalla Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33612
Vs: Körttibaari osa 6
« Vastaus #65 : 15.01.19 - klo:19:57 »
Mankeli on ollut minun ylellisyyteni ja ylpeyteni, mutta nyt sekin jää vanhaan kotiinsa. Tosin olen saanut luvan tulla pellavaiset tänne mankeloimaan.

Silittämistä tulee riittämään kun vaatteet ovat olleet jokusen päivän pakattuina.
Pidän kyllä silittämisestä, etenkin puuvillaisten.

Huomena saadaan avaimet ja uuden kodin katselmus alkaa. Pitää oikein tehdä tarkastus ja siitä täyttää lomake yhtiölle.

Kunto alkaa parata kun kortisonin vaikutus lakkaa. Tarkalle meni aikataulu !

Isä hoitaa lastaan näin tarkalla aika-taululla. :023:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Körttibaari osa 6
« Vastaus #66 : 15.01.19 - klo:21:00 »
Ylellisyys, mitä se oikein on? Onko se jotain sellaista kallista? Tyylihuonekaluja? Kallis auto? Riippuuko se ajasta ja paikasta, jotta mikä on milloinkin ylellistä? Esim. katselin aikanaan televiosta "selviytyjät" -sarjaa, jossa ihmiset tulivat kolmisen viikkoa toimeen vain pari esinettä mukanaan, jossain viidakko-olosuhteissa. Siellä tilkka juomiskelpoista vettä oli ylellisyyttä - joskus ruoan löytäminenkin, hedelmien tai jonkin pikkueläimen.

Ennen muinoin pienenä tyttönä minulle taisi olla ylellisyyttä se, kun sain ostettua muutaman tikkukaramellin kaupasta ja lainattua naapurin lapsilta Aku Ankkoja ja menin sitten aikuisilta piiloon leikkimökkiin lukemaan ja imeskelemään tikkareita.

Tästä hetkestä katsoen en keksi, mikä olisi ylellistä minulle. Jaa, no tietenkin se, että ei tarvitse nousta ylös aamulla klo 6.00, vaan vähäsen myöhemmin.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21966
Vs: Körttibaari osa 6
« Vastaus #67 : 15.01.19 - klo:21:20 »
Isän itse väsäämä kömpelö puuhevonen voi olla ylellisyyttä sähköllä toimiviin kauko-ohjattaviin leluvempaimiin kyllästyneelle lapselle.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8307
Vs: Körttibaari osa 6
« Vastaus #68 : 19.01.19 - klo:12:33 »
 Terve taas hourujenbaariin.

Näin vanhan ilmoituksen facessa ja siinä etsittiin hourujen hoitajaa hourulaan.

Mä menisin potilaaksi, vaikka heti sen verran tää yrittäminen on sekavaa ja kuin löysässä hirressa kokoajan.
Koskaan ei tiedä koska se damokleen giljotiini tipahtaa.

No Herralle kiitos ja kunnia, kyllä tässä hyvin menee, vaikka viimevuodelta yksi työmaa toi miinusta minusta riippumattomista syistä ja se sapettaa, mutta kuten joku on sanonut, kaikki on hyvä ottaa vastaan narisematta. Narina ei auta.

Hmm, siis täällä on keskusteltu syvistä asioista nyt viimeksi, eli mikä on tärkeää.
Ja ilmeisesti raha ei ole, niin tärkeä, mutta aito puuhevonen itse tehtynä on.

Varmaan se tuo enempi iloa, kuin joku muovinen kaupasta.
Lapset on mukavia, kun ne saattaa olla ihan yhtä tyytyväisiä puupalasta kuin kultakellosta.
Toinen on eläimet.
Niitä ei kiinnosta esimerkiksi koirista ootko masentunut, vihainen, väsynyt tai mitä ne vaan jaksaa olla iloisia kun näkee omistajansa.

En nyt jaksa filosofoida.
Sain just hyvän tekosyyn lopettaa ilottoman tammikuun, kun flunssaa ja kaveri toi dominikaanisesta tasavallasta pullon jotain rommia, joka on täynnä jotain juureksia ja mausteita.

Kerran kaverini näytti pullon kun oli saanut pohjois korean ambassadorista.
Käärme viinaa.
Oli iso pyöreä pullo täynnä jotain wishkyä ja siellä käärme.
Taisi olla kyy käärme. Hrrr,
En tiedä oisinko maistanut.
https://www.youtube.com/watch?v=mIHQBMijVO8&list=RDu4826n_gMxY&index=18



Tik toc.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21966
Vs: Körttibaari osa 6
« Vastaus #69 : 19.01.19 - klo:14:13 »
Näiden kaunokaisten kanssa minun on ollut kerran ilo ja kunnia soittaa yhdessä. Soittaa mitä? Ukulelea tietysti!

https://www.youtube.com/watch?v=r3S2ro29c4g

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8307
Vs: Körttibaari osa 6
« Vastaus #70 : 19.01.19 - klo:14:43 »
Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8307
Vs: Körttibaari osa 6
« Vastaus #71 : 19.01.19 - klo:15:18 »
Näiden kaunokaisten kanssa minun on ollut kerran ilo ja kunnia soittaa yhdessä. Soittaa mitä? Ukulelea tietysti!

https://www.youtube.com/watch?v=r3S2ro29c4g

 :eusa_clap:
Tik toc.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21966
Vs: Körttibaari osa 6
« Vastaus #72 : 19.01.19 - klo:15:47 »
Todisteena on kansainvälisessä levityksessä tämä loistava videokin: http://www.merseybelles.co.uk/ Pitää vähän etsiä seuraavalta sivulta: You Are My Sunshine - TWUF 2017.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6305
Vs: Körttibaari osa 6
« Vastaus #73 : 21.01.19 - klo:23:22 »
Niin tämähän on nykyään musabaari. Näin tentin jälkeen maistuu musiikkityyli nimeltä postrock, ja post-olut myös 
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8307
Vs: Körttibaari osa 6
« Vastaus #74 : 22.01.19 - klo:18:33 »
Niin tämähän on nykyään musabaari. Näin tentin jälkeen maistuu musiikkityyli nimeltä postrock, ja post-olut myös 

Mulle tää on ollut se baari missä voi baarimikolle avautua ja hän kuuntelee hiljaa.
Vaikka todellisuudessa tuskin kuuntelee ja varmaan hyppää moni ohi mun kirjoitukset ja hyvä niin.

Nyt narisen tälläistä.

Täyttäkää mun lasini, niin kerron tarinan, Ei kun:
Mrrr, nyt kuitenkin.

Uutena vuotena päätin, että en narisi tänä vuonna niin paljoa.
Mutta kun laskuja tulee solkenaan.
Ihan hermo menee.

Lukeekohan mun otsassa, et OTTO ota tästä.
Oonkohan mä joku maailman pankki josta kaikki vaan voi laskuttaa mitä päähän pälkähtää?

Itellä on saamisia ja ihmisten pitäis jo pikku hiljaa maksella mulle päin, mut ei kuulu.

Urakkatarjouksia olen tänä vuonna laittanut eteenpäin jo noin 100 000 edestä, että oottakaa nyt, että saan hihat heilumaan noiden projektien kanssa.

Ja on kylmäkin.
Vuokraisänälle pitää narista, että pipo päässä pitää olla himassa ja nukkua talvitakki päällä, kun talossa ei lämmitys riitä.

Puhhuijjaa sanon minä.
Tik toc.