Kirjoittaja Aihe: Linnut osa 9  (Luettu 39338 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Linnut osa 9
« Vastaus #135 : 17.08.11 - klo:08:41 »
Linnut ovat niin vähissä kotiympäristöissä että täytyy tyytyä TV-havaintoihin. Toissa-aamuna esiteltiin kesäkuista havaintoa Hauholla. Kyläpöllönen on sen näköinen veijari että pelästyisin jos se luonnossa eteen osuisi. Luulin ensin vitsiksi koko juttua, mutta sadat bongarit matkustivat sita katsomaan tai lähinnä sen ääntelyä kuuntelemaan.
Tässä koko pieni rumilus:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kyl%C3%A4p%C3%B6ll%C3%B6nen
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Linnut osa 9
« Vastaus #136 : 17.08.11 - klo:09:10 »
Paitsi veijari, vitsi ja rumilus kyläpöllönen näkyy olevan otus myös latinaksi.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Linnut osa 9
« Vastaus #137 : 17.08.11 - klo:09:30 »
Paitsi veijari, vitsi ja rumilus kyläpöllönen näkyy olevan otus myös latinaksi.

Hoksasi heti latinankielentaitaja !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

myyrä

  • Vieras
Vs: Linnut osa 9
« Vastaus #138 : 17.08.11 - klo:09:36 »
Paitsi veijari, vitsi ja rumilus kyläpöllönen näkyy olevan otus myös latinaksi.

Mitähän tarkoittavat suopöllön ja sarvipöllön tieteelliset nimet Asio flammeus ja A.otus? Tuo flammeus taitaa olla jotain vaaleaa (flammea)?

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Linnut osa 9
« Vastaus #139 : 17.08.11 - klo:10:14 »
leimuava, tulinen; tulipunainen
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

myyrä

  • Vieras
Vs: Linnut osa 9
« Vastaus #140 : 17.08.11 - klo:10:31 »
leimuava, tulinen; tulipunainen

Niinpä tietenkin. Mitähän ajattelin? Viittaisiko suopöllön nimi sen keltaisiin silmiin? Sopisi paremmin sarvipöllön oransseihin.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Linnut osa 9
« Vastaus #141 : 17.08.11 - klo:12:21 »
Olen tässä ollut ymmälläni. Tähän saakka pesimisoikeusharakkamme ovat olleet täsä minun terassilla kuin kotonaan, tonkineet kukkapurkkeja sun muuta. Tänä kesänä ne ovat vetäytyneet, ei tyyppejä juuri näy.

Onko mahdollista että ne aristelisivat minun uutta räikeänpunaista maljakukkaani?  Kyseessä on jokin erittäin ihmeellinen jalostus, josta vasta nyt tiedetään enemmän. Se on australialaissyntyinen monivuotinen suuresti kukkiva ja tilaavievä kasvi joka on tuoksuton. Puutarhuri osti sitä jostakin vähäsen, ja kertoivat nyt nämä tiedot.

Saattaako harakka kavahtaa noin räikeätä punaista väriä?  Kiiltävän peräänhän se kai on. Tai olisiko poikue tänä vuonna herkempi?
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Linnut osa 9
« Vastaus #142 : 17.08.11 - klo:12:48 »
Mitähän tarkoittavat suopöllön ja sarvipöllön tieteelliset nimet Asio flammeus ja A.otus? Tuo flammeus taitaa olla jotain vaaleaa (flammea)?

Otus tarkoittaa sarvipäistä.

myyrä

  • Vieras
Vs: Linnut osa 9
« Vastaus #143 : 17.08.11 - klo:13:07 »
Olen tässä ollut ymmälläni. Tähän saakka pesimisoikeusharakkamme ovat olleet täsä minun terassilla kuin kotonaan, tonkineet kukkapurkkeja sun muuta. Tänä kesänä ne ovat vetäytyneet, ei tyyppejä juuri näy.

Onko mahdollista että ne aristelisivat minun uutta räikeänpunaista maljakukkaani?  Kyseessä on jokin erittäin ihmeellinen jalostus, josta vasta nyt tiedetään enemmän. Se on australialaissyntyinen monivuotinen suuresti kukkiva ja tilaavievä kasvi joka on tuoksuton. Puutarhuri osti sitä jostakin vähäsen, ja kertoivat nyt nämä tiedot.

Saattaako harakka kavahtaa noin räikeätä punaista väriä?  Kiiltävän peräänhän se kai on. Tai olisiko poikue tänä vuonna herkempi?

Harakatkin liikkuvat paljon, vaikka niitä pidetäänkin paikkalintuina enkä usko punaisen kukkasi vaikuttaneen mitenkään niiden oleskeluun terassillasi. Lintujen värinäköä tutkitaan ja on mm. saatu selville, että ihmisen "normaalin" värinäön lisäksi niillä on myös ultraviolettinäkö. Tätä haukat käyttää hyväkseen myyrien saalistamisessa, koska myyrien virtsa näkyy haukoille maastossa violettina. Ihminenhän ei sitä voi nähdä ollenkaan.

Minkävärisenä harakat on nähneet "punaisen" kukkasi on arvoitus?


Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Linnut osa 9
« Vastaus #144 : 17.08.11 - klo:21:20 »
Koruliikkeen kyltissä oli aforismi: "Jokaisen naisen sisällä asuu pieni harakka."  :icon_wink:


Minä jätin taas keräämättä marjat kivikon punaherukasta. Se kun on lintujen sinne kylvämä, niin niillä olkoon nautintaoikeus marjoihin. Minä yritän pitää kynsin ja hampain kiinni etuoikeudestani pihan herukkapuskiin, sillä ne ovat talon asukkaiden istuttamia ja minun hoidossani.
Pyryharakka

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Linnut osa 9
« Vastaus #145 : 17.08.11 - klo:21:40 »
Seuraava kommentti on osiossa linnut 10
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi