Keskustelu > Yleinen keskustelu

Kotikokki IV

<< < (2/30) > >>

Riitta-mummi:
IS:a lukiessani hoksasin reseptin jota aion kokeilla viikonloppuna:

https://www.is.fi/ruokala/art-2000006032668.html

lisänä sopii vaikkapa jauhelihapihvit tms. liharuoka. Kalakin, joskin minulle se ei tämän kanssa maistu.

Onnittelen veli-donpateria lihalöydöstä !

Pyryharakka:
Vaikutti hyvältä ja kokeilemisen arvoiselta.  :039:
Aika usein tulee uunijuureksia tehtyä, kun leivinuuni on lähes kerran viikossa kuumana ja kellarissa juureksia.
Huomenna täytyy taas laittaa leipätaikina sipisemään. Lauantaina on sitten ruisleivän teko esissä.

Riitta-mummi:
Nää ruuvat on mänössä herttoniemeläisii suuhun. Jälk´-ruuvaks annan kohvii ja piimäpiirakkaa ( suom. rahkapiirakka ). Siihe männöö vaniljasokurii, appelsiinii kuort ja rusnoita .

Ennevanhaa tätit tekkiit rahkankii isse.  Mie en oo varma mite se käi, mut uunis paistettii maitoo, piimää tms. ja siit se siivilöitii samal viisii ko uunijuustokii.

Annikka:
Keitettyjä perunoita.

Kaupasta valmiit  Kivikylän savujuustolihapullat itse tehtyyn ruskeaan kastikkeeseen.
Pannulle iso siivu voita ja siihen ruskistumaan pari ruokalusikallista puolikarkeita vehnäjauhoja.
Sitten lihapullat sekaan ja vähän ruskistusta niillekin.
Sitten vettä pannulle sen verran, että lihapullat peittyvät noin puoleen väliin saakka.
Vähäsen suolaa ja maustepippuria joukkoon.
Kiehautetaan muutama minuutti, kunnes kastike sakenee.
Sitten pannu syrjään liedeltä ja pieni loraus Felixin  Maku suolakurkkupurkista lientä
sekä pieni loraus maitoa.
Sekoitetaan ja annetaan hetken tekeytyä.

Salaatti
Raastoin porkkanoita.
Pilkoin keräsalaatin.
Sekaan laitoin kaupan Felix perinteinen kreikkalaista salaatinkastiketta sekä hunajaa.
Sekoitetaan vaan ja jos on aikaa, tämän voi tehdä vähän aiemmin valmiiksi, jotta se
ehtii tekeytyä jääkaapissa.

Riitta-mummi:
Päivällä syötiin silakkapihvit perunamuusin keralla, omatekoiset toki.

Nyt pistelen parhaillaan  Reissumiehen päällä viimeistä pihviä iltapalaksi. Olen leivässä siirtynyt kokonaan rukiiseen, kuitujen takia. Eipä ole vielä valkoisen leivän himo iskenyt.
Yksi patonki on pakkasessa varalta. Jos himo käy liian raskaaksi laitan sen halkaistuna folion sisään kuumaan uuniin hetkeksi. Sisälle valkosipulivoita ( omatekoista ) ja salamia.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta