Kirjoittaja Aihe: Suomi on kohta sodassa ?  (Luettu 15321 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Suomi on kohta sodassa ?
« Vastaus #30 : 05.02.16 - klo:12:21 »
Älkääs taas alkako. Leenan lainaaman kirjoituksen kirjoitti ajatteleva mies.

Ja minä yritän ajatella, niin monelta kannalta ja muistaa, ole kohtuullinen ja ole ennen muuta rehellinen!  Toivon hänen ajattelevan nyt, etten tarkoita pahaa.  minä En ymmärtänyt sitä alkua, ja luin moneen kertaan, minä En kirjoittele takaviestejä nimeten pahiksia, täältä Ei painosteta pois,

Minun tulee tunnustaa, että olen jopa ihmetellyt, sillä oman ns körttikriisini tai mikä se oli, aikaan minulle olisi voinut näyttääkin ovea:  ellet siis pidä meistä kalpi matkoihisi. Mahtoiko kukaan huomata, ehkä ei, mutta ylläpidon täytyy seurata kirjoittelua. Minähän kirjoitin aika ikävään sävyyn heränneistä, mutta suvaittiinpa sekin.  Mielipiteet siis hyväksytään varsin laajalla skaalalla.

Eiköhän tilanne olisi muuttunut,  jos olisin tosiaan olisin ryhtynyt täällä aktiivisesti kirjoittelemaan ilkeyksiä aivan nimetylle henkilölle tai vastannut järjestelmällisesti pelkkiä häijyyksiä ja henkilökohtaisuuksia joka viestiin? Kymmenen viestin tuntivauhtia, jotta olisi tuo toinen ollutkin kuin kivisateessa?

Soisin nämä erotettavan toisistaan. Minua parempi foorumikirjoittaja esitti jo aikoja sitten saman toiveen tuloksetta, eli nyt on meneillään jotakin jota en käsitä. Kun meille on jo ilmankin pahaksi, että käräjöimme keskenämme sanoo 1 Kor 6  myös. Paavalikin oli ajatteleva mies.

Älkää nyt taas aloittako. Mitä me emme saa aloittaa? Toivoa, että ihminen, kukin, ajattelisi ja perin  pohjin, sitä kohti me kai pyrimme että jostakin mielipiteen tiplusta riippumatta ihminen sen takana aina tärkein on.

Syyttelijä saattaa kyllä tuottaa mielipahaa itse toisille. Ehkä se oli pyrkimyskin sitten, loppujen lopukdi. Muuten en tätä käsitä.

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Suomi on kohta sodassa ?
« Vastaus #31 : 05.02.16 - klo:12:55 »
Ajattelen näin: jos kaveri kirjoittaa kerran tai kaksi, se on aivan eri juttu kuin minä tai Sinä kirjoittelemme satoja kertoja samastakin asiasta. Eihän tänne tule kirjoittajia, jos pienikin kirjoitelma ei kelpaa. Eihän me aikuisina ihmisinä toistemme apuja tarvitse, mutta kyllä sitä aika herkästi tutuille annetaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6336
Vs: Suomi on kohta sodassa ?
« Vastaus #32 : 05.02.16 - klo:14:39 »
Eihän tänne tule kirjoittajia, jos pienikin kirjoitelma ei kelpaa.

Mitä se on, että kirjoitelma kelpaa? Sitäkö, että nyökytellään, että hyvin sanottu, joo olen samaa mieltä?

Entä jos nyt vain on eri mieltä? Pitääkö olla hiljaa?

Pitäisikö siis jokaisesta kiistanalaisesta aiheesta perustaa oma ketjunsa niille joilla on yksi mielipide ja niille, joilla on se suunnilleen vastakkainen mielipide, ja kummassakaan ketjussa ei saisi olla asiasta eri mieltä (eli "aloittaa"). Kumpikin puoli saisi häiriöttä vahvistaa joukkohenkeään samanmielisten keskuudessa.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Suomi on kohta sodassa ?
« Vastaus #33 : 05.02.16 - klo:14:45 »
Kaikki minkä laki salli kelpaa. Myös eriävät mielipiteet kelpaavat ja niihin suuttuminen on ankarasti kiellettyä. Vain moderointi ja ylläpito saavat polttaa hihansa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Suomi on kohta sodassa ?
« Vastaus #34 : 05.02.16 - klo:21:01 »
Ajattelen näin: jos kaveri kirjoittaa kerran tai kaksi, se on aivan eri juttu kuin minä tai Sinä kirjoittelemme satoja kertoja samastakin asiasta. Eihän tänne tule kirjoittajia, jos pienikin kirjoitelma ei kelpaa. Eihän me aikuisina ihmisinä toistemme apuja tarvitse, mutta kyllä sitä aika herkästi tutuille annetaan.

Ajattelen näin:  Jos kirjoittaisin tänne kahdesti vuodessa eikä kukaan kiinnittäisi siihen pienintäkään huomiota, saattajsin ajatella:  Tuskin sitä edes luettiin.

Näinkin muistan väitetyn:  Täällä saa käydä. keskustelua vain tietty sisäpiiri. Muita ei noteerata. Tuskin luetaankaan. Enpä juuri viitsi sinne ajatustani tarjota.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Suomi on kohta sodassa ?
« Vastaus #35 : 05.02.16 - klo:21:42 »
Mitä se on, että kirjoitelma kelpaa?

Se julkaistaan, kuten tuo julkaistiin. Sitä se noin virallisesti tarkoittaa. Siitä tietää että se hyväksyttiin.

Tänne tarjotaan joskus kirjoitelmia joita ei hyväksytä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22062
Vs: Suomi on kohta sodassa ?
« Vastaus #36 : 05.02.16 - klo:22:13 »
Kuka tämä kaikkitietävä Rahkonen on?

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Suomi on kohta sodassa ?
« Vastaus #37 : 05.02.16 - klo:22:32 »
Kaikkitietävä ?    Ei vaan samanmoinen rasisti kuin minäkin.  https://www.youtube.com/watch?v=ytibK1NGmFs

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22062
Vs: Suomi on kohta sodassa ?
« Vastaus #38 : 05.02.16 - klo:22:42 »
Kaikkitietävä?

Tuntuu esiintyvän videolla 'sillä varmuudella, minkä vain täydellinen asiantuntemattomuus antaa', kuten vanha sanonta ilmaisee. Esitetyt väitteet pitäisi perustella huolella, muuten syyllistyy rikokseen.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Suomi on kohta sodassa ?
« Vastaus #39 : 05.02.16 - klo:22:51 »
Esiinnythän sinäkin tietävänä.  Eikö muutkin saisi, varsinkin kun puhuu islamista kertoen mitä koraani sanoo. Onko siinä jotain pahaa.  Tässä pieni jatko asiaan.   https://www.youtube.com/watch?v=G3aideBQNsc

Poissa anonyymivalvoja

  • Nettitoimikunta
  • Kulku käy kohti Paavon Pirttiä
  • Viestejä: 20
Vs: Suomi on kohta sodassa ?
« Vastaus #40 : 05.02.16 - klo:22:53 »
Anonyymivalvoja suosittelee itse kullekin hetken hiljentymistä foorumin sääntöjen eri kohtia ja niiden merkitystä mietiskellen.

http://foorumi.h-y.fi/index.php?topic=74.0

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22062
Vs: Suomi on kohta sodassa ?
« Vastaus #41 : 05.02.16 - klo:23:05 »
Esiinnythän sinäkin tietävänä.

Se ei ratkaise, esiintyykö tietävänä, vaan se, tietääkö. Todellisen tiedon voi tarkistaa.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Suomi on kohta sodassa ?
« Vastaus #42 : 05.02.16 - klo:23:06 »
Niinkö, Rahkonen asiaa tuntematon ?  No Syylliset on Rahkonen, Lokka , lohvansuu.  Ei mulla muuta.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Suomi on kohta sodassa ?
« Vastaus #43 : 05.02.16 - klo:23:07 »
Tarkista koraanista, niin minäkin teen.  Tarkistan Myös Raamatusta ihmisten väitteet.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22062
Vs: Suomi on kohta sodassa ?
« Vastaus #44 : 06.02.16 - klo:11:11 »
Tarkistan Myös Raamatusta ihmisten väitteet.

Onhan raamatussakin väkivaltaviihdettä sitä kaipaaville: Hän huomasi aasin ehjän leukaluun, otti sen maasta ja löi sillä tuhat miestä. Sitten hän sanoi: -- Aasin leukaluulla minä heitä ankarasti kuritin. Aasin leukaluulla minä surmasin tuhat miestä. Tämän sanottuaan hän heitti leukaluun pois. Siitä lähtien paikan nimenä on ollut Ramat-Lehi.