Kirjoittaja Aihe: Tänään 46  (Luettu 23829 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33782
Vs: Tänään 46
« Vastaus #120 : 06.02.16 - klo:10:08 »
Kuten kuuluukin. Turha on tekeytyä minkään muotin mukaan.

Minä olen jakanut elämäni kahteen osaan, kyökki-äiti-pankkihenkilöön  ja pitkään
hiljaisuudessa olleeseen luovaan itseeni.
Tai jakanut ja jakanut. Se on jaettu. Se on annettu.

Kiitollisuudella, ystäväsi R-m
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 46
« Vastaus #121 : 06.02.16 - klo:19:31 »
Aurinko paistaa tänään kovin alhaalta, kun ajelimme. Kylmälänkylän metsätaipaleella on yksi parkkipaikka ollut käytössä jo vuosia. Siihen auto ajetaan tai peruutetaan riippuen lumitilanteesta. Juntu lähtee määrätietoisesti käveltynä rämeelle. Olen siihen kesällä vesisirppini ääreen pysähtynyt ja päätellyt, että suomalainen kalastaja/metsästäjä olisi asialla. Kartan mukaan ihan lähellä on pieni heinäinen lampi. Jään alla on hyvä katiskaa ja iskukoukkuja hauille pitää. Jos itse olisin noin ahkera, pitäisin jossain lammen ja polun varressa ketuille loukkua. Kaloilla on hyvä pikkupetoa houkutella.
Vähän eteenpäin ajellen saan seurata yhden ahkeran isännän puitten ajoa. Hänellä on 60-luvun 4-veto Fordson Manuel ja itsetehty peräkärry. Eihän niissä enää väriä ole, mutta se on sivuseikka. Kourakuormain heittää tukin kärryyn ja traktori siirtyy seuraavan puun luokse. Koulumatkoilla ennen poikasina juteltiin paljon traktoreista. Maaseudun Tulevaisuus-lehti oli hyvä tiedon jakaja. Meillä oli pieni 2-pyttyinen ilmajäähdytteinen Deutz, olin  siitä ihan ylpeä. Erkillä oli Fordson Power Major, sen ajan yksi tehokkain isäntätraktori. Erkkiä "kehuakseni" kehittelin sille traktorille todellisen myyntimiehen nimilitanian. Se meni näin: fordsonpowerdieselextraprimadekstahypersupercountykrafterminormajor. Sain vain tuhahduksen kiitokseksi, että "höpötä mitä höpötät".

Riitta-mummi jo mainitsi, oletko ikinä ajatellut, kokoat ne ja annat jonkun kustantaa? Vähän valokuvaa raamiksi tai jotain. Tämmöinen kirja olisi kiva hyllyssäni, vain ottaa ja mennä muualle.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 46
« Vastaus #122 : 06.02.16 - klo:19:36 »
Nukkuenpäivä, koska tein yöni sitä työtä joka minulle annettiin tehdä ja se tekeytyy sujuvimmin yöllä. Mia Nirhamo tarkasti kolmososan balettiosuudet ja täytyy muutama nimittää toisin. Sitten minä kohta paiskaan sen jatkoksi tarjolle, neljättä olen kirjoittanut pitkälle.  Hoksasin jotakin mistä minun tuli erikseen lähettää kiitoskirje Pia Hoolle joka NVL:sta alkoi tätä sarjaa kätilöidä.

Erikoista kyllä, kun opin, tuli kuin lisää semmoista että minun on työskenneltävä tässä ja tuossa kohdin. Joskus vain todella kokoilin nippuun ajatuksiani. Ei se enää ihan riitä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 46
« Vastaus #123 : 06.02.16 - klo:20:37 »
^
Leena, en todellakaan ajattele kirjoittamistani muulla tavalla kuin, että voisin tällä forumilla pysyä ja ilokseni kirjoitella. Kiitos kauniista rohkaisusta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 46
« Vastaus #124 : 07.02.16 - klo:05:48 »
^
Leena, en todellakaan ajattele kirjoittamistani muulla tavalla kuin, että voisin tällä forumilla pysyä ja ilokseni kirjoitella. Kiitos kauniista rohkaisusta.

Ajattele sitten, kun se joskus ajatteluttaa, tai jos niin käydäkseen muista tätä toivomusta. Ei se niin merkillistä olisi. Tosin kirja alkaa korvautua sähköisellä kirjoittamisella, blogeilla ja keskustelusivustoilla.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33782
Vs: Tänään 46
« Vastaus #125 : 07.02.16 - klo:07:41 »
Ruokapöydän valmistaminen perheelle. Iltapäivällä Seurat.

Onneksi urheilu ei haittaa enää tänään kuten eilen. Tuli jo ihan ähky hiihdoita ja halliyleisurheilusta.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 46
« Vastaus #126 : 07.02.16 - klo:09:47 »
Ruokapöydän valmistaminen perheelle. Iltapäivällä Seurat.

Onneksi urheilu ei haittaa enää tänään kuten eilen. Tuli jo ihan ähky hiihdoita ja halliyleisurheilusta.
Yritin löytää Holmenkollenin hiihtoja livenä eilen. Teillä lienee maksettu kortti urheilun katsomiseen. Hallikilpailut surasin.
Meillä on makkaranpaistoreissu mielessä Auran majalle pojan perheen kanssa, vanhuksina olemme hyvä "rekvisiittapari" nuorimmalle sukupolvelle, suksenvoitelu opittiin ennen pakosta jo hyvin nuorena. Kesällä käveltiin ja talvella hiihdettiin. Tulihan se polkupyöräaikakin oppikouluun kuljettaessa, mutta edelleen paljon hiihdettiin.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33782
Vs: Tänään 46
« Vastaus #127 : 07.02.16 - klo:11:10 »
Sepä se, että Yle hävisi kilpailun maksukanaville näyttää monia perinteisiä urheilulajeja.
Meillä rukattiin juuri sopumusta kun ne uusivat DNA:lla toistyvasti paketteja. Ennen se oli DNA Welho, nyt en tiedä nimeä, mutta maksaa nelisenkymmentö euroa kahdelta kuukaudelta. Kurjaa !

Katselin kirkonmenot Kuopion tuomiokirkosta. Kanttorilla oli mahtava veisuu. Kuorot kuuluivat jotenkin tukkoisilta . Latinaa lauloivat paljon.

Jolkkonen on hauska kuunnella ja katsoa. Liikutti hänen ' Tintti-töyhtönsä', plussaa siitä.

Olikohan ent.foorumisti  hippiäinen istumassa sivulaivassa. Tutunnäköinen nainen sielä oli kuitenkin.

Syöjät tulevat klo 12. Matti kuuluu aloittavan perunankuorintaa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 46
« Vastaus #128 : 07.02.16 - klo:14:01 »
Katselen ne samat. Tuli yhtäkkiä olo että alkaa kohtaus vaikka nukuin sen yöväsymyksen, ja syöksyin apteekkiin, koskavolen tämmöinen riivatunmoinen hutilus!  Toissa juhannuksena löytyi  neljäsataa (400) insomin-tablettia jostakin varavarahyllyltä. Lääkkeitä varten on lokerikko joka on kaaoksessa.

En käsitä! Tuo oli hirveä annos, siis neljä satasen pakkausta pkv- lääkettä. Siivosin kaikki komeroni vetämällä kaiken ulos ja hävittämällä lumpuksi kuluneet vaatteet ja muutaman lehden. Sitten, pam! Kun laittaa tarvittavansa vain hyvään talteen niitä ei löydy.

Eli jälleen piti syöksyä apteekkiin, hyvin alkoi aamu!

Ei siitä yöpuuhasta tule mitään tällä terveydellä, vaikka silloin näkisin kaiken, mitä Herra Hugo todella yöllä saa toimeksi! Se ei suinkaan vain juokse pyörässä! Joillakin on siilikamera.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 46
« Vastaus #129 : 07.02.16 - klo:14:10 »
Avaan postin, korjaan kolmosen balettivirheet ja toivon että " ihan muutamassa päivässä" on tänään tekstin osalta.
ÄKeitän puuroa tai lämmitän. On puurontahtomapäivä koska voin pahoin.  Prismassa  oli eilen spelttivalmispuuroale ja sikäli osuin hyvällä hetkellä apteekkiin että niitä vitamiinijuomia joista pidän hirveästi, myytiin päärynäinkivääriä siis pullokaupalla puoleen hintaan. Ostin kaikki.  :icon_biggrin:

Kurja ilma ei houkuttele ulos ja kuvitelkaa, joku pitkän ajan sääennuste sanoo, se on tätä niin pitkälle nyt kuin heidän tutkansa näyttää eli 8.3.

Lähdetään pois. Minulla on uusi fb kaveri joka houkutteli Brisbaneen. Kiva ilma kuulemma. Minäpä menenkin jos saa viedä Herra Hugon. Muuten salakuljetan sen. Tai se postitetaan tai no, jotain. Itken tullissa.
« Viimeksi muokattu: 07.02.16 - klo:14:13 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 46
« Vastaus #130 : 07.02.16 - klo:16:15 »
Aamupäivällä ja 13 asti meillä oli kirpparipöytä aika isossa kirpparitapahtumassa.
Saatiin mukavasti myyntiäkin.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 46
« Vastaus #131 : 08.02.16 - klo:04:26 »
Hyvää uutta viikkoa ja tätä päivää.  :eusa_angel: :039:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 46
« Vastaus #132 : 08.02.16 - klo:07:01 »
Sitä samaa, kovin varhain olet ollut liikkeellä. Toivottavasti menit varahin maata, että yöunesi on riittävä  :eusa_angel: :039:. Minua valvotti, mutta luin.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 46
« Vastaus #133 : 08.02.16 - klo:11:01 »
Hyvää uutta viikkoa ja tätä päivää.  :eusa_angel: :039:

Kiitos samoin, siunausta, voimia ja jaksamista!
 :039:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33782
Vs: Tänään 46
« Vastaus #134 : 08.02.16 - klo:11:10 »
Aamulla tulla tärähti joku flunssan tapainen. Aloin hillittömästi aivastella, nenä valuu
kirkasta, päätä juilii ja kurkkua karhentaa.

Selvisin kauppareissun tukku nenäliinoja takin taskussa, mutta koville otti.
Hei kotona tein teet hunajalla ( Pena   :icon_wink: ), nappasin paramaxin , painuin petiin imeskellen myntonia.

Jaksoin valmiille grillatuille broilerinkoiville kiehauttaa nuudelit ja revin salaatin.
Nyt olen tässä, mutta peti kutsuu. Viluttaa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)