Kirjoittaja Aihe: Tänään 46  (Luettu 23835 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 46
« Vastaus #105 : 02.02.16 - klo:09:24 »
Veli Vn, ei sinun pidä yli puolta vuotta enempää odottaa, silloin tehdään väärin. Ymmärrän, että odottavan aika on pitkä sananlaskun mukaan.

Minulla on veljestapaaminen. Kohorttini sotilaat parannamme maailmaa kerholla yhteisellä lounaalla.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 46
« Vastaus #106 : 02.02.16 - klo:09:41 »
Kiitos rohkaisuista ystävät!
Alustavasti puhuttu helmi-maaliskuun vaihteesta, mutta eipä ole tietoa sairaalasta tullut.
 :039:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 46
« Vastaus #107 : 02.02.16 - klo:22:13 »
Alan "kypsyä" jo odottamaan leikkausta, särkylääke ei enää auta entiseen malliin.  :icon_sad: :eusa_pray: :039:

Mietin mikä voisi yhtään auttaa. Kipu aiheuttaa masennusta ja tärvelee elämänlaatua, haittaa unta ja rajoittaa riippuen hieman mihin koskee.

Yritä tätä. Mene lääkäriin ja ilmoita että et enää kestä. Ja kerrottuasi ettet enää kestä lääkäriystäväsi käski tulla sanomaan ettei särkylääke auta. Että nyt on vain näin, että sinun täytyy saada joko säällinen kivun hoito tai yritettävä siis edes yritettävä sulloa sinua johonkin rakoon. Sinun leikkuusi kiireellisyysluokkaa on vaihdettava tuon kivun tähden.

Nehän menee
    päivystys
  1-8 vrk eli uhkaa henkeä jo tai osapuilleen   
   8-30. vrk Useimmat joilla on kipuja lähetetään tässä mutta siirtyvät perillä
Yli 30. vrk. Se on aivan mitä tahansa.

Tietysti pakko on pakko, ja mitä enemmän tulee päivystysleikkauksia sitä ikävämmin siirtyvät kiireellisetkin. Mutta kipupotilas ei oikein loputtomiin sovellu tuohon neljänteen eli suonikohjujonoon. Riesaa on niistäkin ja särkyä seisomatyöläiselle.  Mutta voi helpottaa tukisukilla ja noin.

Auttaisiko lähetteenkiirehtimislähete? Sano että lääkäriystäväsi käski kysyä, jottei tarvitse ryhtyä järeisiin kipulääkkeisiin, joita tarvitaan leikkuun jälkeen ja joista on vaikea irrottautua joskus. Sano että tekisin itse mutta foorumi ei aivan, tuota, vastaa asiallista hoitokontaktia vielä. Kuulun eri sairaanhoitopiiriin ja noin. Eli älä sentään mainihe foorumia.vasn että ystäviä ei voi ruveta hoitamaan, neuvomasn vain voi ruveta.

Ääritilanteessa näytä tämä teksti.
Siltä varalta mainittakoon että pikkupadilla tekee helposti kirjoitusvirheitä.
« Viimeksi muokattu: 02.02.16 - klo:22:20 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6339
Vs: Tänään 46
« Vastaus #108 : 03.02.16 - klo:00:23 »
Jaa se on jo keskiviikko. Tänään yhdeksältä työvoimapoliittisen koulutuksen valintahaastattelu. Olen koettanut tavata tarkkaan työsopimustani ja toimeksiantosopimustani ja niiden pohjalta päätellä, saanko osallistua vai en, mutta en vain saa tekstistä tolkkua ja ammattiliiton juristikaan ei ole ehtinyt vastata. Tässä on jotain pykäliä, jotka koskevat muun työn vastaanottamista.

Pakko olisi jotain kuitenkin saada tehdä, kun työnantaja ei maksa palkkaa. Työnantajapuoli tapaa kuuluttaa työntekijöiltä joustavuutta, no minä lähetän sinne toiseen suuntaan nyt samanlaisia terveisiä. Tekisi mieli töitäkin tehdä, vaan antavatko lupaa?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 46
« Vastaus #109 : 03.02.16 - klo:06:05 »
Jaa se on jo keskiviikko. Tänään yhdeksältä työvoimapoliittisen koulutuksen valintahaastattelu. Olen koettanut tavata tarkkaan työsopimustani ja toimeksiantosopimustani ja niiden pohjalta päätellä, saanko osallistua vai en, mutta en vain saa tekstistä tolkkua ja ammattiliiton juristikaan ei ole ehtinyt vastata. Tässä on jotain pykäliä, jotka koskevat muun työn vastaanottamista.

Pakko olisi jotain kuitenkin saada tehdä, kun työnantaja ei maksa palkkaa. Työnantajapuoli tapaa kuuluttaa työntekijöiltä joustavuutta, no minä lähetän sinne toiseen suuntaan nyt samanlaisia terveisiä. Tekisi mieli töitäkin tehdä, vaan antavatko lupaa?

Siis tä? Ei maksa palkkaa? Vai onko se jokin lupa tehdä lisätyötä? Tai onko jokin joukkolomautus tuotannollisista ja taloudellisista töistä? Lankomies joutui tilanteeseen, kävi  silloin soittamassa kadulla, sellaiseen ei kai tarvita kuin poliisilta lupa tietyllä kohtaa soittaa. Palkka kolmelta päivältä ei riittänyt kuuden hengen elatukseen. Sillä hankki yllättävän hyvin. Hän ei edes kertonut vaan pakkasi aamulla sen harmonikkansa ja ilmoitti hakevansa sopparahaa.  Täällä yhdet kaksoset identtiset kuin  mitkä soittaa alttoa ja selloa hyvin. 

Tuossa on aika lämmin vielä tuossa jalankulkuputkessa yli radan ja nummot kokoontuvat siihen neulomaan kaikkia sukkia ja nopeita ovat, niitä valmistuu vauhdikkaasti ja he rivittävät sitä mukaa niitä ikkunalaudalle. Siinä myös on katusoittajia eli se on värikäs kuin mikä  paikkana, minä ihailen erityisesti mummoja.

Mutta nyt on talvi.
On siinä mummot, kerjäläiset, muusikot silti....

Onnea joka tapauksessa mikä onkaan kyseessä.
« Viimeksi muokattu: 03.02.16 - klo:06:15 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6339
Vs: Tänään 46
« Vastaus #110 : 03.02.16 - klo:07:43 »
Siis tä? Ei maksa palkkaa? Vai onko se jokin lupa tehdä lisätyötä? Tai onko jokin joukkolomautus tuotannollisista ja taloudellisista töistä?

Ei niin... käyttäjäyrityksessäni on kyllä yt-neuvottelut meneillään, mutta ei se meitä vuokraduunareita koske.  Minulle ei vain anneta hommia tehtäväksi, vaikka sopimuksessa kyllä lukee että työaika 37,5 tuntia viikossa.

Ja kyllä, olen pistänyt ammattiliiton juristin asialle selvittämään tilannetta.

Mutta kohta menoksi nokka kohti sitä haastattelua ja toivottavasti uusia tuulia. Vahvistan tässä itseäni vielä kahvilla  :kahvi:
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 46
« Vastaus #111 : 03.02.16 - klo:15:46 »
Vaihteeksi parempi päivä...siis jalkakivun suhteen...
Ja paistaahan toki aurinkokin.
Uimahallissa jaksoin tunnin vesijuoksun...välillä reippaaseen tahtiinkin...   :023:

Tulipa varattua pitkästä aikaa konserttilippu Verkatehtaalle vajaan kolmen viikon päähän.
Oli enää muutama hajapaikka salissa vapaana, mutta sainpa... :eusa_boohoo:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 46
« Vastaus #112 : 04.02.16 - klo:09:57 »
Iltasella eka taloyhtiöni hallituksen kokous tänä vuonna.
Yritän saada seitsemän hallitusta pidettyä helmikuun aikana.
Olen huomattavasti aikaisemmin liikkeellä kuin vuosi sitten, silloin tähän aikaan
vasta aloittelin edellisen vuoden kirjanpitoja.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 46
« Vastaus #113 : 05.02.16 - klo:07:46 »
Käymme lämmittämässä Kankaalan huoneet. Pääsemme sinne vasta tulevan viikon tiistaina. Näyttää olevan kymmenen asteen pakkasia pari päivää.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33785
Vs: Tänään 46
« Vastaus #114 : 05.02.16 - klo:08:00 »
Tänään vietetään J L Runebergin syntymäpäivää.

http://yle.fi/aihe/artikkeli/2008/02/05/vanrikki-stoolin-tarinoita
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 46
« Vastaus #115 : 05.02.16 - klo:11:41 »
Aurinko paistaa tänään kovin alhaalta, kun ajelimme. Kylmälänkylän metsätaipaleella on yksi parkkipaikka ollut käytössä jo vuosia. Siihen auto ajetaan tai peruutetaan riippuen lumitilanteesta. Juntu lähtee määrätietoisesti käveltynä rämeelle. Olen siihen kesällä vesisirppini ääreen pysähtynyt ja päätellyt, että suomalainen kalastaja/metsästäjä olisi asialla. Kartan mukaan ihan lähellä on pieni heinäinen lampi. Jään alla on hyvä katiskaa ja iskukoukkuja hauille pitää. Jos itse olisin noin ahkera, pitäisin jossain lammen ja polun varressa ketuille loukkua. Kaloilla on hyvä pikkupetoa houkutella.
Vähän eteenpäin ajellen saan seurata yhden ahkeran isännän puitten ajoa. Hänellä on 60-luvun 4-veto Fordson Manuel ja itsetehty peräkärry. Eihän niissä enää väriä ole, mutta se on sivuseikka. Kourakuormain heittää tukin kärryyn ja traktori siirtyy seuraavan puun luokse. Koulumatkoilla ennen poikasina juteltiin paljon traktoreista. Maaseudun Tulevaisuus-lehti oli hyvä tiedon jakaja. Meillä oli pieni 2-pyttyinen ilmajäähdytteinen Deutz, olin  siitä ihan ylpeä. Erkillä oli Fordson Power Major, sen ajan yksi tehokkain isäntätraktori. Erkkiä "kehuakseni" kehittelin sille traktorille todellisen myyntimiehen nimilitanian. Se meni näin: fordsonpowerdieselextraprimadekstahypersupercountykrafterminormajor. Sain vain tuhahduksen kiitokseksi, että "höpötä mitä höpötät".

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33785
Vs: Tänään 46
« Vastaus #116 : 05.02.16 - klo:13:23 »
Näitä sinun tekemis- ja näkemiskuvauksia on kiva lukea. Lempipuuhiani onkin katsoa Tanskalaista maajussia milloin minkäkin työn ääressä. Tekipä hän itselleen suutarin avulla hyvää jalkinettakin.
Erityiseti tykkään sahaamisen, höyläämien ja naulaamisen katsomisesta. Aivan haistan puun tuoksunkin.
Viimeeksi hän värkkäsi lommoisen peltotrakrinsa pyörän ripustuksen kuntoon. En niinkään tajunnut niitä teknisiä hienouksia, mutta työ kävi, ja kyntäminen jatkui.

Mikä se sellainen traktori on joka ei käänny saran päässä, vaan pitää peruuttamalla mennä että saa taas soiron kynnetyksi.

On muuten nuorella diabeettikko-jussilla suuritöinen talonrakennus.  Pitääkö sen talon olla ihan pullo ? Kaikki paikat tiiviiksi teippasi. Sen verran hän tinkii muuten
luomua ja perinnettä henkivässä elämässään.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 46
« Vastaus #117 : 05.02.16 - klo:15:21 »
Tunnin vesijuoksu jälleen polskittuna.
Kohta katsomaan onko piskuinen lauluryhmämme vielä hengissä.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 46
« Vastaus #118 : 05.02.16 - klo:21:56 »
No kyllähän tuo lauluryhmä näyttäisi toimivan  :023:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 46
« Vastaus #119 : 06.02.16 - klo:09:12 »
Riitta-Mummille, että osaan kirjoittaa siitä, mitä olen kuullut tai nähnyt tai lukenut. En pidä itseäni uutta luovana henkilönä, mutta perinteitä säilyttävä haluan olla.