Kirjoittaja Aihe: Tänään 40  (Luettu 31453 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Tänään 40
« Vastaus #90 : 28.06.15 - klo:09:16 »
hyvä yhdistelmä. Ehkä itsekin voisi kuunnella, tosin en yleensä jaksa kuunnella kovin pitkiä puheita.

Itse olin tänään muutaman tunnin Sastamalassa evankeliumijuhlilla. Puheiden ja musiikin kuuntelu, sekä rauhallisen ihmisvirran katselu tekivät hyvää, samaten satunnaiset keskustelut. En ole ollut sley-juhlilla yli kymmeneen vuoteen mutta vähän olivat muuttuneet. Varmaan itse olen muuttunut paljon enemmän tuona aikana.

Sotkamoon en pääse, joten siinä oli tämän vuoden kesäjuhlakokemus. Toki Sotkamosta on tarkoitus kuunnella etänä.

Kuuntelen myös eri suuntien kesäjuhlia miten satun lähetyksiä bongaamaan. Suviseuroilla ei ole tänä vuonna nettilähetyksiä, ja ss. radion kuuluvuus on täällä metsien keskellä suoraan sanottuna huono. Se vähä mitä satuin kuulemaan oli hienoista pienoista propagandaa tyyliin- meillä on se oikea usko. Viime vuonna paremmin kokemuksin.

Evankeliumijuhlia pääsee vakoilemaan suoran nettilähetyksen kautta. Nyt siellä alkaakin ohjelmaa, joten sinne. :) Voip olla että katon kirkonkin sieltä.
http://www.evankeliumijuhla.fi/

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 40
« Vastaus #91 : 28.06.15 - klo:09:56 »
Iltasella lähdemme ajelemaan Alahärmän suuntaan. Reittejä olisi monia, yksi Sastamalankin ( ent Vammala ) kautta. Arvelen, että evankeliumijuhlien vaikutus liikennevirtaan on pieni. Toisin on Vaasasta lähtevän Jumalan valtakunnan kansan kotiin lähdön vaikutus. Sehän alkaa purkautua isoimmilleen vasta maanantaina. Yritin tosissani saada vaunuani Sprite Alpine vuokralle  täksi viikoksi. Ei se onnistunut. Pelkäsivät, että vaununi olisi ikänsä johdosta mätä ja myrkylle haiseva. Ei toki ole näin: pidän kaikki kamppeeni kunnossa. Nukunkin muutamia öitä kesässä Spritessä. Suomi on vapaa maa vuokrata. Tunnen  lestadiolaisen sielunelämää, sillä edesmennyt isäni oli Kuusamosta. Hänen äitinsä suvun puolella on ollut monia lestadiolaisia seurapuhujia. Tämän päivän tilannetta en tunne, käyn Kuusamossa vain kotiseutumatkailijana joskus.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 40
« Vastaus #92 : 29.06.15 - klo:11:03 »
Tänään alkoi sitten kissan päivät...tai kituuttaminen....
Auto lähti reisuun ja palaa vasta perjantaina...ruokahuolto on mitä on...tiskit hoituu...
toivottavasti kasvien kastelut ei unohdu...
Aurinko paistaa kuitennii...

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33830
Vs: Tänään 40
« Vastaus #93 : 29.06.15 - klo:14:15 »
Nyt sopii vn:n mennä myös ulkoruokintaan.       :023:                                       Me söimme jälkikasvun kanssa grillilounaan pihapöydän ääressä. Siinä se maistuukin parhaimmalta .

Ensimmäinen ulkoruoka, muutamia kahvikupposia lukuunottamatta, oli meilläkin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 40
« Vastaus #94 : 29.06.15 - klo:14:37 »
 :eusa_angel:   Juu, kiitos vaan neuvosta ja rohkaisusta ja kannustuksesta!
Mitä sitten ulkoruokinta tarkoittaneekin...
Eilen sitä sain kotimökillä nauttia, olin ruohoa leikkaamassa kun sisko miehensä kanssa sinne
myös tulla tupsahti.
Ei muuta kuin vanha puutarhakalusto pihalle ja sain osani uusista perunoista ja sillistä.

Kohta lähden ekan hellepäivän kunniaksi soutuvenettä pesemään ja soutamistakin
kokeilemaan.
Venerannan vieressä on rantakahvila mistä saa isoja hampurilaisannoksia.
Kylältä löytyy lounasravintola ja pizzeriä.
...että enköhän perjantaihin selviä vaikka omat eväät ja konstit loppuisikin...  :023:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33830
Vs: Tänään 40
« Vastaus #95 : 29.06.15 - klo:14:47 »
Sinähän osaat hoitaa homman !  Joka-toinen kerta molempia vaihtoehtoja vuorotellen.

Kotona käytä kertakäyttöastioita. Meilläkin oli niitä enimmäkseen. Siitä ne lähtivät suoraan pöydästä roskikseen.
Tuhlauta kyllä mielestäni, mutta maksoi mitä maksoi, mukavaa pittää olla kun vihdoin on  k e s ä  !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 40
« Vastaus #96 : 29.06.15 - klo:18:11 »
Nukuimme rosvoparkissa Kauhavan kaupungin Alahärmän kaupunginosan Yliviitalan entisen kansakoulun takana mäellä viime yön. Tämä koulu oli ensimmäinen opinahjoni, supistettu koulu, että siinäkin suhteessa sain elellä kuin villakopassa. Paikka on tänään ampumahiihdon urheilukeskus. Hiljaista oli, sääskiäkin vähän. Tulimme myöhään klo 2300 jälkeen, joten söin muutaman Lidlin kuivatun luumun, pesin hampaani ja kömmin laverille Kaariinan viereen.Nukuimme 7 h.
Aamusella kahvit, liikenteeseen pienen matkaa kirkkomaalle. Vanhempieni hautakivi oli oikaistu, joten laitoimme maahan uudet kukat. Isoäitini hautaa hoitavat härmäläisserkkuni, siinä vieressä.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 40
« Vastaus #97 : 29.06.15 - klo:18:51 »
No nyt on minulla  :109: mistä lintu syömän. Sille löytyi esteettisesti soma ja sovelias sijoitus.

Jokin tauti uhkaa tulla. Yö sujui syöden sillä ellei saa unta jostakin syystä mielellään syö. Ilmeisesti pimeässä minun esitietoisuuteni mielestä kalori ei läydä tietään tai kuinka sanoisin.  Tekemättömyys, tai vähäinen tekeminen alkaa koitua paineiseksi vaikkei tässä niin lomailtu ole, meni siinä oudossa taudissa kolme viikkoa. Sitä huolimatta. Uskontotieteen läksy on joks luettu, seuraava rutistus on kun tehdään ryhmätyötä.

Kun löytyisi ne Rudolf Otton artikkelit jotka minulla kerran oli.

Lämmin tuntuu hyvältä, kovin!



Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 40
« Vastaus #98 : 30.06.15 - klo:09:17 »
Työhaluni huutavat päässäni tekemättömyyden vuoksi, sateen vuoksi en vielä ulos pääse. Poistin korjaamastani pikku-puolen hellasta puisen valumuotin. Kyllä valu onnistui. Laitoin hellan arinalle kynttilätuikun lämmönlähteeksi kuivattamaan valua. Ohjeessa käsketään olemaan erityisen varovainen kuivaamisessa, sillä liian nopea kovan tulen pito on paha juttu. Olen nyhtyri ja nöyrä tottelemaan "hyvää tarkoittavaa" esivaltaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 40
« Vastaus #99 : 30.06.15 - klo:09:27 »
Sisäruokintapäivä tänään, eilen grillaamastani makkarapaketista jäi puolet paistettavaksi
tälle päivälle, pari kananmunaa, tomaatti ja kurkun pala...siinä se...
Muutoinkin sisähommia, vaihteeksi kirjanpitoa...ja myös kirjan lukemistakin!!   :003:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 40
« Vastaus #100 : 30.06.15 - klo:10:44 »
Työhaluni huutavat päässäni tekemättömyyden vuoksi.

Minulla niinikään.

Onhan tänään tiistai?  :icon_eek: :icon_eek:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 40
« Vastaus #101 : 30.06.15 - klo:10:54 »
^ :039:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 40
« Vastaus #102 : 30.06.15 - klo:11:07 »
Kiitos hyvin paljon sillä keskiviikkona menen tukanleikkuulle ja aika olisi jo ohitettu. Minua kiusaa kun tukka hiottaa niskaa ja lopulta isken siihen itse sakset. Lopputulosta täytyy sitten hieman tasoitella.

Nyt voisi tehdä jotain työn tapaista ja ehkä teenkin. Puutarha on tältä erää hoidettu. Arvelen linnun koettaneen tutkia riippuvaa tuoksuhernepenkkiäni sillä sitä on muutoin mahdotonta saada vinoon. He olkoot tervetulleet.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 40
« Vastaus #103 : 01.07.15 - klo:08:32 »
On perunan multausta, ruohon leikkausta, Hymerin viritystä Vaarojen matkalle ja muutakin.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 40
« Vastaus #104 : 01.07.15 - klo:08:42 »
Ruohon leikkausta, lukemista, kaupassa käyntiä etten joudu/pääse ulkoruokintaan.