Kirjoittaja Aihe: Tänään 40  (Luettu 31348 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 40
« Vastaus #45 : 21.06.15 - klo:18:20 »
Jäiskin päivittäinen istuminen Pyrtsin lukemiin, olisin tyytyväinen.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 40
« Vastaus #46 : 21.06.15 - klo:19:52 »
Metsätiellä lenkkeillessäni ja viime päivien uutisia muistellessani, tajusin että minä se vasta elän vaarallista elämää. Enkä nyt tarkoita näitä täällä metsissä liikkuvia karhuja, hassahtaneita hirviä, torahampaisia villisikoja, borrelioosia ja puutiaisaivokuumetta tartuuavia punkkeja, enkä edes niitä varsinkin juhannuksen aikaan kyläteillä kaahailevia rattijuoppoja (lähin poliisi kun on n. 40 km:n päässä) ei nämä vielä mitään. Kauhukseni tajusin, että minähän teen joka arkipäivä 7 tunnin ja 15 minuutin mittaista istumatyötä.  :107:

Juu siitä puhuttiin, olen korvannut sen makuutyöllä onneksi  :003:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 40
« Vastaus #47 : 22.06.15 - klo:07:21 »
Pitäisi saada nokikolarin hommat loppuun. Ja sitten voisi käydä pellon ojissa olevien pajujen kimppuun. Jos tulee kuuma aurinkoinen päivä, niin itseni paahtamiseen olen valmis.
Sitä seuraan, että mitä Hellaan äkkiväärät nyt ovat valheikseen keksineet. Kyllä se porukka pitäisi valokopidrakman tekemiseen päästää.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 40
« Vastaus #48 : 22.06.15 - klo:12:31 »
Tipalla oli. Kun tulin kaupasta autolleni, niin Lappu-Lippo (mask Lappu-Liisa) oli juuri alaoittamassa kirjoittamaan minulle lappua autoon, mutta ehdin juuri ajoissa paikalle ja minut armahdettiin. Muistakaa pysäköintikeikko, se tulee paljon halvemmaksi.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 40
« Vastaus #49 : 22.06.15 - klo:20:11 »
Kakkosautosta luovuttiin.
Nyt tarvitaan sen verran sopua ja sovittelua, suunnittelua, aikatauluttamista...
että tullaan yhdellä autolla toimeen...ja kaksihan meitä tässä asustaa.  :023:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 40
« Vastaus #50 : 22.06.15 - klo:22:33 »
Päättyi sitten juhannus osaltamme. Kyllä söin, tavaton. Toisinaan sieltä lähti hyvinkin huojentuneena kotiin kun pois pääsi mutta tilanne on tietysti muuttunut kun ei tarvitse pelastaa jälkeläisiä merihädästä eikä juosta etsimässä pitkin maisemaa eikä keksiä tekemistä eikä pelata loputtomia pelejä liikuntasalissa.  Lapsuus oli varsin lumoavaa aikaa muttei mielestäni tuolla. Vahtimista oli liiaksi.

Eivätkä  enää ole murrosikäisiä Lapsi Neljäkin vaikuttaa ikäistään varttuneemmalta nyt kun löytyi hänelle jo elämänuran tapainen jota voi ryhtyä uurtamaan.

Tietysti jokainen joulu kuten juhannuskin on sillä tapaa vaikea kun ei tiedä pitkäänkö me vielä saamme olla yhdessä. Taas on yksi takana.  :'(. Ovat ihmeen terveitä mummo ja vaari mutta ihmisen ikä ei voi kestää loputtomiin vaikka vaikka. Mummo on satavuotiaaksielävää sukua.

Tämä aika laillansa on kiinnostavaa kun jälkeläiset tulevat pesänrakennusikään. Pidämme suuresti Vävyehdokas Ykkösestä. Hän on sopeutunut meihin ja viihtyy.

Sommittelen jo miten mahdumme kun kaikeiti heitä ilmestyy lisää, toinenhan jo olisikin, joskin pidättyväisempi Lapsi.
« Viimeksi muokattu: 22.06.15 - klo:22:42 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 40
« Vastaus #51 : 23.06.15 - klo:05:55 »
Taidamme käydä utelemassa Vaarojen matkan jutut tänään, etukäteen. Kansallispuiston kierron, majoituksen ja parkkipaikkojen asiat.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33760
Vs: Tänään 40
« Vastaus #52 : 23.06.15 - klo:06:45 »
Tänään käyn ostamassa viimeinkin pehmeän kaulatuen.  Kokeilen ainakin miltä sen käyttäminen vaikuttaa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33760
Vs: Tänään 40
« Vastaus #53 : 23.06.15 - klo:09:30 »
Panta on nyt kaulassa. Olen kuin kahlekoira. On opittava taas uutta.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 40
« Vastaus #54 : 23.06.15 - klo:14:38 »
Sotkamon reissu on takanapäin, taidamme jatkossa "hyvin osata". Kankaalan vesimittarissa on 29 mm sadevettä, eikä siinä ehkä tälle viikolle kaikki.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22061
Vs: Tänään 40
« Vastaus #55 : 23.06.15 - klo:14:53 »
Panta on nyt kaulassa. Olen kuin kahlekoira. On opittava taas uutta.

Tuskin sinulla kuitenkaan on kahlekoirien pantojen piikkejä. Ne kai estivät suden käymästä kurkkuun.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33760
Vs: Tänään 40
« Vastaus #56 : 23.06.15 - klo:15:09 »
Susi vaanii, mutta sillä on lakinsa. Ei käy kiinni.

Tosiasia on, että kun nukuin päiväunet panta kaulassa, pääni oli melkoisen sekava jonkin aikaa herättyäni.  Muutoin tuntuu että on siinä joku juju.

Vähän se on korkea , leukaluihin tuntuu pientä painetta. Se kai on tarkoituskin, jotta oppisin olemaan pää pystyssä. :023:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 40
« Vastaus #57 : 23.06.15 - klo:17:06 »
Mietin riitta-mummin niskaa ja kaulaa.

Sain ääärettömän mielenkiintoisen syvälleluotaavan uskontotieteen artikkelin jonka ahmaisin. Toinen jäi iltapalaksi. Terassilla teen makuutyötä ja kuulostelen sillä jostakin kuuluu kyllä hempon vieno ääni. Olisiko mahdollista että poikue jo majailisi jossakin tuntumassa? Mitä pesälle tehdään, kun se pääsee ensikäyttönsä päähän? Tuossa ei asune ketään.

Pidän suuresti puutarhanhoidosta ja saan liikuntoa kun tsekkailen koko suuren pihan. Kirjoitin vuorolistan ylänurkkaan että voin katsoa perään kautta kesän. Se siis on sellainen johon saa ilmoittautua viikko kerrallaan hoitaakseen taloyhtiön kukkia.

Ei ole tullut lisää ilmoittautuneita  :003:

Nyt täytyy surauttaa ateria.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 40
« Vastaus #58 : 24.06.15 - klo:07:10 »
Peruuttelen Hymerin pihamaalla, sillä se täydennetään kesän matkoja varten. Itse tietysti tarkastan vain tekniikan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33760
Vs: Tänään 40
« Vastaus #59 : 24.06.15 - klo:08:04 »
Ukkosta on ilmassa. Päätäni särkee. Luulin sen johtuvan kahvin puutteesta. Kaulapanta hiottaa sekin. Pidän pantaa  kuitenkin jotta pää pysyy pystyssä. En koko ajan, mutta tässä koneella istuessa siitä on apua. Hoidoksi ei tiemmä kuitenkaan ole.

Tänään kyläilemme Liisa-neidin ( elokuussa 102 vuotias ) luona. Puhelimessa hän kuulee vielä, mutta tavatessa pitää lisätä voimakkuutta ääneen. Otamme Themiksen mukaan. Ystävyys Liisan kanssa alkoi juuri hänen koiransa kautta vuonna 1960.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)