Kirjoittaja Aihe: Tänään 40  (Luettu 31285 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 40
« Vastaus #15 : 17.06.15 - klo:18:35 »
Iloinen valoisa päivä. Jaksan seurata hemppojen hommailua tauotta. Kyllä vaan minun on allergisenakin vaikea riemuita sateen sattuessa. Aina ei ole näin, nyt taitaa näännyttää ihan oikeasti tämä yhteen vuodenaikaan vaihtaminen  :003:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Tänään 40
« Vastaus #16 : 17.06.15 - klo:20:52 »
Alkukesän viimeinen uimahallireisu. Itse jatkaisin, mutta nyt kaikki lähiseudun
uimahallit kiinni.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Tänään 40
« Vastaus #17 : 17.06.15 - klo:22:38 »
Kuuntelen juuri helluntaiherätyksen kesäkonferenssia, nuorisokokousta. Paljon musiikkia. Tunne on sama minulla, kuin Herättäjäjuhlia kuuntelisi. Olen sen verran vanhanaikainen, että minulle parhaiten sopii Jonas Laguksen ja muiden tuon ajan körtti-isien opetukset. Niihin ei missään juhlissa törmää, vain kirjojen kautta niihin pääsee. Eivät ole olleet aikoihin muodissa.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Tänään 40
« Vastaus #18 : 17.06.15 - klo:22:41 »
Vanhanajan körttiherätystä odotellessa. Mahtaakohan sitä enää tulla?

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Tänään 40
« Vastaus #19 : 17.06.15 - klo:23:22 »
Kuuntelin nuorisokokouksen saarnan. Kristusta siinä saarnattiin ja muutenkaan ei saarnassa mielestäni irtauduttu reaalimaailmasta. Hävettää lievä etukäteistuomioni. Kyllä siellä Herättäjäjuhlillakin tilanne on sama, eli Kristusta saarnaavat myös. Ongelma osittain lienee se, että en näissä nykykuvioissa osaa ottaa sanomaa vastaan.

Hyvä että juhlia pitävät. Kaikki eivät ole, kuten minä.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6330
Vs: Tänään 40
« Vastaus #20 : 18.06.15 - klo:01:26 »
No nyt se on toteutettu, mitä olen ajatellutkin:
http://yle.fi/uutiset/soita_hatapuhelusi_mobiilisovelluksella__hatakeskus_tietaa_heti_missa_olet/8084180

Ladatkaa älypuhelijat kännykkäänne (jos osaatte). -Onkohan tuossa harjoitusnumerokin, johon saa soittaa kun vasta opettelee?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 40
« Vastaus #21 : 18.06.15 - klo:11:53 »
Ei päästy nyt Härmän matkalle, muita hommia.Onhan tässä kesää vielä jäljellä.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 40
« Vastaus #22 : 18.06.15 - klo:13:15 »
Kylmäkalustus saapui!   :109:  Monivuotinen tuskailu ja päivittely on ohi! Kuka tietää kuinka sitä saa tautioireita jo niinkin että ruoka ei oikein säilynyt ja homehtuneisuus leijui ilmassa. Täällä tuoksuu raikkaammalle.

Olen tiiviisti seurannut kylpyhuonetta toistaiseksi tilanne calm. Kun on konstikasta nyt tavoittaa ketään. Kaiketi kaupungilta saa myös jonkun joka ottaa näytteet mutta todella, ne käskettiin pestä. Pesu ei mitään auta homepesiin. Noh, pesty on. Yskittää mutta pöllyäähän heinäkin.

Hemppojen humppa vie huomion jos yritän istua ja kirjoittaa.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33717
Vs: Tänään 40
« Vastaus #23 : 18.06.15 - klo:18:35 »
Laitoimme mökin kuntoon jälkipolven juhannuksen vietolle. Poikkesimme kotimatkalla syntymäpäiväkahveilla Matin veljen luona.

 Seurakunta käy 75 vuotiaita onnittelemassa. Oli ilo tavata Minna Rikkinen jota olen kuullut yhden kerran seurapuhujana. Se oli puhe joka teki vaikutuksen. Samoin Minnan olemus valloitti välittömyydellään ja älyllään virantoimituksessa.

Minä en maistanut sahtia, vaan olin kuskina kotimatkalla. Ja vastaantulijoita oli mahdottoman paljon ja vesisadekin oli hankala, mutta olemme onnellisesti kotona taas.

Vieraissa hyvä, kotona paras !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Tänään 40
« Vastaus #24 : 18.06.15 - klo:18:38 »
Muistin käydä apteekissa, ja ostaa salmiakkiliuosta seeprakakkua varten.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 40
« Vastaus #25 : 18.06.15 - klo:20:27 »
Muistin käydä apteekissa, ja ostaa salmiakkiliuosta seeprakakkua varten.

Hurja! Meillä laitetaan kaakaojauhetta.

Ai mutta. Se oli tiikerikakku. Seepra saattaisi olla kiintoisa.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Tänään 40
« Vastaus #26 : 18.06.15 - klo:20:46 »
Seeprakakun ohjeen löysin yhdestä leivontablogista, luin jostain lehdestä, että toukokuussa monissa apteekeissa salmiakkiliuos oli loppunut, kun seeprakakkuja leivottiin niin paljon.

Onnittelut Leenalle uusista kylmälaitteista. Samaan äänettömyyteen piti meillä tottua silloin, kun uskollinen, vanha Siemens Lady lopetti yhteistyön kanssamme ja ostimme uuden Mielen.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 40
« Vastaus #27 : 18.06.15 - klo:21:30 »
Seeprakakun ohjeen löysin yhdestä leivontablogista, luin jostain lehdestä, että toukokuussa monissa apteekeissa salmiakkiliuos oli loppunut, kun seeprakakkuja leivottiin niin paljon.

Onnittelut Leenalle uusista kylmälaitteista. Samaan äänettömyyteen piti meillä tottua silloin, kun uskollinen, vanha Siemens Lady lopetti yhteistyön kanssamme ja ostimme uuden Mielen.

Näyttää olevan merkkitietoinen emäntä. Saksalainen Siftung Warentest (jonka lehdessä ei sallita mainoksia) kysyi saksalaisilta kuluttajilta, ostaisitko seuraavaksi koneeksi samanmerkkisen. Mielen käyttäjillä prosentti oli yli 90 muilla vähemmän. En muista  kuin kehnoimmaksi jääneen luvun 10% ja jääköön merkki maintsematta. Minusta aika nokkela tapa testata asiaa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Tänään 40
« Vastaus #28 : 18.06.15 - klo:22:00 »
Itseasiassa merkkivalintaan vaikutti (körttitaustainen) kollega, joka oli pari vuotta aikaisemmin joutunut uusimaan tiskikoneensa ja oli perehtynyt kaikenlaisiin testauksiin ja työtehoseuran suosituksiin - ja päätynyt tähän merkkiin. Hän päivitti tiskikonevertailunsa kuulumisia aina kahvitauoilla. Lisäksi samana kesänä Kuluttaja-lehti testasi tiskikoneet, ja tämä kone pesi pikaohjelmalla puhtaimmaksi. Emme halunneet kolmen tunnin pesuohjelmia pyörittää joka arki....

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 40
« Vastaus #29 : 19.06.15 - klo:10:16 »
Näyttää olevan merkkitietoinen emäntä. Saksalainen Siftung Warentest (jonka lehdessä ei sallita mainoksia) kysyi saksalaisilta kuluttajilta, ostaisitko seuraavaksi koneeksi samanmerkkisen. Mielen käyttäjillä prosentti oli yli 90 muilla vähemmän. En muista  kuin kehnoimmaksi jääneen luvun 10% ja jääköön merkki maintsematta. Minusta aika nokkela tapa testata asiaa.

Juu! Mielet tulivat! Vielä tänäänkin kävin niitä silittelemässä ja ihailemassa, kyllä ihminen on wiisas ja varsinkin insinööri, tiesmitä olisi täällä ilman Sepposia

Heräsin hyyyyyytävään kylmyyteen, kas, olin unohtanut sulkea terassin oven. Kamaluutta.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.