Kirjoittaja Aihe: Tänään 40  (Luettu 31167 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Tänään 40
« Vastaus #135 : 11.07.15 - klo:08:24 »


Jos olemme aikataulua edellä käymme Kemiön kirkkomaalla katsomassa Hedbergin haudan.



Olen miettinyt parilla aivosolulla Paten ja Heetberkin nk. "opin" samanlaisuuksia ja eroja. Ensinmainittuja on mahtavan paljon enemmän.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Tänään 40
« Vastaus #136 : 11.07.15 - klo:09:10 »
Riitta-Mummille ja Matille turvallista ajoa.
Juhanille, olet isäsi poika.
Meillä täällä on jo mustat päällämmä.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 40
« Vastaus #137 : 11.07.15 - klo:10:21 »
Minä viisveisaan nyt vakavista asioista ja poistun heittämään talviturkin uima-altaaseen.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 40
« Vastaus #138 : 11.07.15 - klo:10:54 »
Minä viisveisaan nyt vakavista asioista ja poistun heittämään talviturkin uima-altaaseen.

Hipsin tästä valmistamaan terveysateriaa kurkusta, rypäleistä ja persikoista. Jokin on mutta olen virkeämpi kun syön niin. Luin jonkin jutun että tällainen tuottaisi sosiaalista kanssakäymistä kun ihmiset vaihtelisivat raakaravintoreseptejä mutten minä vaihda. Olen vähän laiska sosiaalisessa kanssakäymisessä muutenkin.

Sitten oli jokin toinen periferinen syy jolla niillä voi paremmin.

Muttei mainittu hajallista hellaa, joka minulla nyt eniten tässä merkitsee. Tai, että näin täyttyy jokin puolikiloapäivässä moninkertaisesti ja tulee hyötyliikuntaa kun roudaa kaupasta painavaa kasvista.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 40
« Vastaus #139 : 11.07.15 - klo:14:08 »
Nyt on uitu ja havaittu kiinalaisten uimataito vaatimattomaksi. Ruokana oli suomalaisia ruokia keittokirjasta ulkomaalaisten tekeminä. Palapaistia olin saanut Suomessa, mutta muut olivat minulle ja vaimolle aivan uusia suomalaisia ruokia. Ei niitä hävetä tarvinnut.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Tänään 40
« Vastaus #140 : 11.07.15 - klo:15:22 »
Mao kuitenkin kehui uineensa vanhoilla päivilläänkin Jangtse-joessa kilometritolkulla. Kiinalaiset taitavat harrastaa uintia edustajiensa välityksellä.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Tänään 40
« Vastaus #141 : 11.07.15 - klo:17:18 »
Mao kuitenkin kehui uineensa vanhoilla päivilläänkin Jangtse-joessa kilometritolkulla. Kiinalaiset taitavat harrastaa uintia edustajiensa välityksellä.
..välityksellä.. Opinpahan taas uuden asian.

Poissa Antti Juhani

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 485
Vs: Tänään 40
« Vastaus #142 : 11.07.15 - klo:20:21 »
Palasin tänään reissusta. Tulipa käytyä Konikapinaviikon tapahtumisakin Nivalassa. Kyösti Kallion museossa ja haudallakin.
Edellä oli juttua Maosta. Taisi käydä 60-luvulla Kuopiossa? :-\

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Tänään 40
« Vastaus #143 : 12.07.15 - klo:00:05 »
Vasta tänään sain kuolinilmoituksesta tietää, että antikvaari Seppo Hiltunen on kuollut.

Vietän hiljaista muistohetkeä. Merkittävä osa kirjahyllyni sisällöstä - etenkin kirkkohistorian ja teologian alalta - on vuosikymmenten kuluessa hankittu hänen liikkeistään. Monet ovat myös ne mieleenjääneet lyhyet keskustelut, joita käytiin Sofiankadun liikkeessä Sepon ja muiden asiakkaiden kanssa. Aiheet ulottuivat klassisista kielistä poliittiseen historiaan, olihan antikvaarin tietämys ensyklopedistinen.

Mt

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Tänään 40
« Vastaus #144 : 12.07.15 - klo:14:05 »
Tänään pitkästä aikaa pienellä metsäretkellä.
Pari saavillista kanervia saaliina, huomattavasti varmempi saatavuus kun marjareisuilla.
Kaikkea värjäyshommat teettää, mutta kivahan metsässä on kuljeskella.
Värjärin raaka-aineisiin kuuluu ainakin...seitikit, lepän kävyt, pihlajan lehdet, kanervat...
sen verran olen tässä oppinut.   :023:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Tänään 40
« Vastaus #145 : 12.07.15 - klo:14:53 »
Palasimme tunti sitten n. 500 km rengasmatkalta joka alkoi eilen klo 9.10.
Matkareitti kulki Lahti-Riihimäki-Loppi-Karkkila-Nummi-Pusula- Sammatti-Karjalohja-Pohja-Tenhola-Perniö;n  kautta maisemia ihmetellen ihaillen.

Särkisalon kohdalla vasta tuli ensimmäinen sade, mutta se olikin rankkaa. Se loppui välillä mutta kun pääsimme tyttären mökille alkoi uudestaan ja sitä kestikin alkuiltaan asti.
Sauna ja mainio ateria priskasivat ja hyvät yöunet nukuttuamme ja tuhdit aamiaiset syötyämme alkoi paluumatka 9.30 reittiä  Kemiön kirkko-Perniö-Tenhola Tammisaari jossa joimme kahvit vierasvenesataman kahviossa.
Loppumatka oli Karjaa-Lohja-Nummela-Hyvinkää-Mäntsälä-Lahti  vauhtitietä.

Sadetta tuli välillä, välillä paistoi. Koira taisi väsyä eniten matkasta. Aamulla se aivan vapisi, eikä syönyt, ei juonut. Vasta kotona se tuli entiselleen.

Hyvä kylässä, kotona paras koirillakin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Tänään 40
« Vastaus #146 : 12.07.15 - klo:15:12 »
 :039:   Olipas hieno reitti ajella, jonkun kerran noissa maisemissa olen ajellut,
työelämässä ollessakin Fiskarsissa perhokalastusta opettelemassa, no se jäi siihen.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 40
« Vastaus #147 : 12.07.15 - klo:15:41 »
Siirrytään osaan 41
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi