Kirjoittaja Aihe: Tänään 40  (Luettu 31328 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Tänään 40
« Vastaus #105 : 01.07.15 - klo:10:19 »
Eilen oli todella rankka sadekuuro, onneksi ei kestänyt kovin kauan. Kasteli kuitenkin aivan läpimäräksi kun olin pyörällä liikenteessä, Hakaniemen sillan alla meitä oli muutamia lenkkeilijöitä pidättämässä sadetta.
Tuntuu että sääilmiöissä on tapahtunut jonkinlaista muutosta vuosien saatossa. Sateet rankempia kuuroja ja tuulet voimakkaita puuskia, välillä ollaan myrskylukemissa, muistini mukaan näitä oli harvemmin -60-70 luvulla.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 40
« Vastaus #106 : 02.07.15 - klo:10:14 »
Oli kiva tehdä kolme tuntia hommia omassa tanhuassa. "Laiska töitänsä räknää": että tässä ne tulevat, levitin soraa Zetorin kanssa pihamaalle ja sitten sen takalanalla tasoitin, ihan "nuolemalla, ettei olisi lapiotöitä. Kaariina kerkesi vinkkaamaan, että työnnettävät ruohonleikkurit saisi laittaa framille kuntoon. Tankatessani keltaista huomasin, että oikea takapyörä heiluu aikalailla. Lapsuuteni äidinkielellä se on "klepajaa ku`kakun häntä". Kakku tarkoittaa tässä yhteydessä lampaan karitsaa. Körttien ja hautajaisten jälkeen pitää tuollainen pyörä korjata.
Vähän tässä lepäilen ja leikkaan isännän päältäajettavalla loput ruohot. Sääskiä olisi muuten liikaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 40
« Vastaus #107 : 02.07.15 - klo:14:28 »
Hieno sää puutarhaa silmälläpitäen. Kaivoin körttipuvun esille, se näyttää kaikin tavoin siistiltä. Mietin josko pukisin sen matkalle jo. Vähän kyttäilen paikallissäätä ei tule kauhea hiki.

Pitäisi välttämättä löytää se Oikarisen väitöskirja kuka sen on syönyt. Mitä pitempään tätä kesää kuluu sitä niukemmasti huvittaa tehdä mitään opiskelutehtävää mutta kai minä teen tuli aktiivinen ja innokas ryhmä ainakin yksi persoona ja syksyllä iloitsen näistäkin opintopisteistä.

Tämä päivä on kaikin tavoin suunnittelu- sommittelu ja järjestelypäivä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33752
Vs: Tänään 40
« Vastaus #108 : 03.07.15 - klo:20:03 »
Mukkulan rannasta kaikuu bassojen jytke ja räppi roikaa. Siellä vietetään vuosittaista Summer Up-festaria.
Pistin ovet ja ikkunat kiinni kun kuuntelin Körttiradiota.

Liian kuumaa ulkona on ollutkin olla, varjossakin + 29,5 astetta.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 40
« Vastaus #109 : 03.07.15 - klo:21:26 »
Hieno sää oli täällä Vaarojen maillakin. Majoitumme Kattivankkurissa, koska kuulun klubiin. Kävimme saunassa, nyt väsyttää. On juteltu seurapuhujista ja muusta. Tyttären kanssa juttelin tunnin eli virsiseurojen ajan.Äkillinen kuolema on vaikea asia.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33752
Vs: Tänään 40
« Vastaus #110 : 04.07.15 - klo:07:00 »
Ajatuksissa matkassanne. Körttiradion ääressä silloin kun päivärytmiin sopii.

 :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 40
« Vastaus #111 : 04.07.15 - klo:19:22 »
Kerran piti vaatteita vaihtaa, kun kastuivat. Sateenvarjo päästi vettä läpi. Tulipahan sekin koetuksi. Olin aikani körttifoorumin tapaamisessa ja sitten pyysin lupaa poistua. Nyt tunnen joitakin kasvoilta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33752
Vs: Tänään 40
« Vastaus #112 : 06.07.15 - klo:07:29 »
Eino Leinon päivä.  Runon ja suven päivä.

https://youtu.be/EUUmO7CPZh4

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 40
« Vastaus #113 : 06.07.15 - klo:10:46 »
Otan osaa 1944 tapauksessa, kuolema on aina vaikea ja äkillinen todella vaikea.

Tänään on kurkkuni hieman kuin kipeä mikä ei suuremmin hämmästytä. Mitään en kadu. Kaikki sujui niin hyvin.  Erityinen kiitos Sadettalle kahdesta asiasta.

Jos ei Sadetta olisi ommellut pukua en olisi voinut unohtaa sitä kotiin.
Ellei Sadetta olisi niin itsestäänselvästi todennut menevänsä siellä talkoohommaa kyselemään ei olisi tullut minulle mieleen että jos menisi talkoohommaa kyselemään.  :kahvi:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Tänään 40
« Vastaus #114 : 06.07.15 - klo:11:27 »
Minä valitsin tällä kertaa juhlat perheen, suvun ja ystävien kanssa, enkä kadonnut kesken kaiken talkoilemaan. Talkoilu on aina ollut tosi kivaa ( ja talkoopisteeni vapaissa pistorasioissa on vuoron aikana ladattu mobiililaitteita, jotta miesväki on saanut seurata jalkapalloa illalla), mutta oli kyllä kivaa olla ihan vain juhlavieraanakin. Jospa voisikin olla kahdessa paikassa yhtä aikaa!

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 40
« Vastaus #115 : 06.07.15 - klo:11:50 »
Leena  :039:
Kirjoittelen tätä Oulun asunnossamme. Olemme asioilla käymässä. Läppärit on hyvä avata, että päivittävät itsensä tai miten se pitää sanoa. Taloyhtiömme premiisit ovat kesäisen kauniit. Ulos tehty aita on persoonallisen näyttävä.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33752
Vs: Tänään 40
« Vastaus #116 : 07.07.15 - klo:06:50 »
Kohta on hetki joka kahdeksan vuotta sitten muutti elämäni.  7.7.2007 klo 7.07
Lahden Herättäjäjuhlissa alkoivat Armon aamun seurat.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 40
« Vastaus #117 : 07.07.15 - klo:07:35 »
Täällä maaseutu-Kankaalassa ajelen tänään ruohoja. Viimekerralla työ jäi kesken, kun koneesta meni teriä pyörittävä remmi poikki. Sain sellaisen näppärästi Oulusta. Naapurilla on samanlainen MTD-leikkuri, mutta paljon nuorempi ja siinä on mennyt jo kolme remmiä. Tämä kerta on ensimmäinen minulla. Täytyy sanoa, että laite on hyvin suunniteltu, koska remmin vaihto on vain hetken juttu, vaikka se kulkee monien pylpyröitten mutkat.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 40
« Vastaus #118 : 07.07.15 - klo:09:00 »
Tänään klo 23.55 lähtee Finnair viemään meitä pariksi viikoksi lastenhoitoon. Sofia syntyi 25.6.2015 ja isoveli Aleksi tarvitsee hoitajia. Siellä ei vilu vaivaa, kun ulkona on yli +30 ympäri vuoden.

Minulla on kone mukana, joten olen foorumissa siitä huolimatta.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 40
« Vastaus #119 : 07.07.15 - klo:09:18 »
Tänään klo 23.55 lähtee Finnair viemään meitä pariksi viikoksi lastenhoitoon. Sofia syntyi 25.6.2015 ja isoveli Aleksi tarvitsee hoitajia. Siellä ei vilu vaivaa, kun ulkona on yli +30 ympäri vuoden.

Minulla on kone mukana, joten olen foorumissa siitä huolimatta.

Paljon onnentoivotuksia pikku Sofialle ja onnellista matkaa!

Pitäisi ryhtyä ut:n tehtävään mutta jos kuitenkin kirjoittaisi omiaan, tekee mieleni. Odottelen Olavia (nuori kiipeilevä orava) visiitille jotta voin jatkaa kesytys- ja kasvatustehtävääni. Jos siis jatkossa kirjoitan tänne Olavista niin kyseessä on mainittu orava.

Yö meni vähän yskiessä kunnes kaivoin esille ne astmalääkkeet ne hieman helpottivat. En voi määräänsä enempää lipitellä yskänlääkkeitäkään eikä ollut kotona. Puhalsin liian hyvin kaikissa testeissä mutta voisihan ne uusia jos viitsisi vääntäytyä tästä. On ne lääkkeet kuitenkin oikean lääkärin suosittelemia eikä itsemäärättyjä. En vain haluaisi lisää diagnooseja  >:(.   

Päivä paistaa. Eilinen ilta oli hyyyyyy-yyyytävä ja pilvinen ja tihkuinen.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.