Kirjoittaja Aihe: Tänään 40  (Luettu 31286 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Tänään 40
« : 14.06.15 - klo:23:27 »
Avasin uuden ketjun

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33723
Vs: Tänään 40
« Vastaus #1 : 15.06.15 - klo:07:18 »
Lapsenlapsi tulee pesemään ( pesettämään ) mattojaan. Kuivatus  tapahtunee autotallissa sillä sää on tihkusateinen.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Tänään 40
« Vastaus #2 : 15.06.15 - klo:20:19 »
Tänään oli tilaisuus vielä käydä uimahallissa Kanta-Hämeen alueella, pari päivää vielä
ja sitten lähes 2 kuukauden tauko.
Maauimalaa voi harkita :023:
Näillä keleillä järvessä ei voi kuntouintia harrastaa :icon_eek:

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Tänään 40
« Vastaus #3 : 15.06.15 - klo:21:18 »
Eka fillari reissu yli 2 kuukauteen. Kiertelin stadin rantoja botskeja tsiigaillen ja skönelle haikaillen.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 40
« Vastaus #4 : 15.06.15 - klo:21:42 »
Vaimolta jäi lääkepussi kotiin eli tuli yllätys reissu ja huomenna mennään takaisin. Pikkusen samalla parsitaan ostoksia juhannusta varten. Nuoriso haluaa ostaa kauppahallista grilliherkut. Arvelen, että taas syödään hepoa, sillä se on pehmeää ja herkullista.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Tänään 40
« Vastaus #5 : 15.06.15 - klo:21:59 »
En tiedä onko kukaan muu teistä tarvinnut ikkunanpesuun viikatetta, mutta minä tänään tarvitsin.   :023:  Kokeilin ensin itse, mutta sain sitten viikatemiehen apuun.  :icon_cool:
Pyryharakka

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33723
Vs: Tänään 40
« Vastaus #6 : 16.06.15 - klo:07:02 »
Oliko teidän keittiönpuoleinen seinusta kasvanut heinää akkunoihin asti ?  :003:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 40
« Vastaus #7 : 16.06.15 - klo:07:52 »
Kyllä luste elostaan huolen pitää. Aurinkoseinällä viikate on hyvä. Seppos kirjoitti, että jos siemenellinen kasvu estyy, niin kasvi innostuu kasvussaan muuten. Meillä on sellainen valkonen röyhykukka vaivana, viime vuonna sain sille nimenkin, mitä en nyt muista. Olen vähän harkinnut roundup-viikatteen käyttöä.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 40
« Vastaus #8 : 16.06.15 - klo:08:07 »
Meillä kasvaa kohta. Olen kerran leikannut semmoisen viidakon saksilla.  :003:  tänään alkaa siis kamppailuni sekä kylmän että liikakasvun, sisäisen, kanssa. Nukuin huonosti jo ajatellessa.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Tänään 40
« Vastaus #9 : 16.06.15 - klo:09:09 »
Meillä on saunan ikkunoissa saranat ylhäällä, joten niiden ulkopintaa on hankala pestä sisältäpäin. Toisella kädellä ei jaksa pitää kahta ruutua (toinen kaksinkertainen) ylhäällä ja toisella kädellä pestä. Niinpä pesen ne ulkopuolelta pitkävartisella lastalla. Kiepautan siihen rätin jne. Nokkoset ja saksankirveli olivat miehittäneet ikkunan alustan. Saksankirvelin olisin vain tallonut jalkoihini, mutta korkean nokkospöhelikön tallominen ei ole kovin mukavaa. Kokemusta on.
Pyryharakka

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 40
« Vastaus #10 : 16.06.15 - klo:09:54 »
Tämä tapahtui vuosi pari ennen Helsingin olympialaisia. Kylän keskellä olevalla meijerilavalla  oli kesälämpimällä iso lauma uikkareissaan olevia poikia ja mustalais-Valte meni perheensä kanssa kärryillä ohi. Meistä joku huikkasi, että hai. Valte oli sellainen kurillinen veijari ja hän hyppäsi kärryiltä alas temmaten tuppiroskansa käteensä ja karjaisi kovaa "hai, kuka haihatti". Mehän säikähdimme ihan hirveästi ja pyrähdimme pakoon, tietysti tuurillamme suoraan takana olevaan nokkospensaikkoon. Surkea oli  kohtalomme. Yritimme Karin Vilma-äidiltä saada sääliä, mutta hän ihan meitä torui " että siitäs saitte, haihatelkaa vaan lisää Valtellle. Jos liikaa kirvelöö, niin kävelkää uimaan".

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 40
« Vastaus #11 : 16.06.15 - klo:12:54 »
Tämä tapahtui vuosi pari ennen Helsingin olympialaisia. Kylän keskellä olevalla meijerilavalla  oli kesälämpimällä iso lauma uikkareissaan olevia poikia ja mustalais-Valte meni perheensä kanssa kärryillä ohi. Meistä joku huikkasi, että hai. Valte oli sellainen kurillinen veijari ja hän hyppäsi kärryiltä alas temmaten tuppiroskansa käteensä ja karjaisi kovaa "hai, kuka haihatti". Mehän säikähdimme ihan hirveästi ja pyrähdimme pakoon, tietysti tuurillamme suoraan takana olevaan nokkospensaikkoon. Surkea oli  kohtalomme. Yritimme Karin Vilma-äidiltä saada sääliä, mutta hän ihan meitä torui " että siitäs saitte, haihatelkaa vaan lisää Valtellle. Jos liikaa kirvelöö, niin kävelkää uimaan".


 :repee2:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 40
« Vastaus #12 : 16.06.15 - klo:12:59 »
Nyt on tehty kylmäkalustekauppa. Kiitos Sepposille neuvosta. Oikeastaan minua helpotti tämä äärettömästi koska juttu oli kaikkea muuta kuin yllätys. Olen katsellut kumpaakin kulmat kurtussa useamman vuoden. Molemmat syövät varmasti sähköä sikanaan ja huurtuvat liian usein.

Tarkastin valmistajamaan  :003: . Ja merkin maan, siis vastuumaan.

Saapuvat huomenna, ah, ah.  Kun otti peruskamaa ilman mitään teräsovia ja viinihyllyjä sai kesätarjouksesta varmasti ihan hyvät ja vievät vanhatkin pois. Taloudellisesti tiesin että tuo on tulopäällä. Olin säästänyt. Meneehän tuo tiukille, eli toivon ettei Lapsi 1-4 tule mitään järin akuuttia johon puuttuisin. Tilanne on minulla sittenkin eri kuin kuuden ihnishengen, kahden kissahengen ja koirahengen omakotitalossa, josta yhä remppavelka suurenlainen.

Jälkeläisillä on taipumus lennähdellä pitkin maailmaa ja toisinaan he budjetoivat ns kriisirajoille.
« Viimeksi muokattu: 16.06.15 - klo:13:05 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Tänään 40
« Vastaus #13 : 16.06.15 - klo:20:21 »
Tänään olen tuulesta ja sateesta valittamisen sijasta huvittanut ihmisiä mainitsemalla positiivisia seikkoja tästä säästä: sääsket eivät vaivaa, kun tuulee, eivätkä kaivot kumise tyhjyyttään, kun sataa, ja sade huuhtoo ilmasta allergisten iloksi siitepölyjä vähemmäksi jne.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 40
« Vastaus #14 : 17.06.15 - klo:15:42 »
Olen yrittänyt leikata ruohoja, että huomenna pääsisi käymään koti-Härmässä oikaisemassa vanhusten hautakiven. Päältäajettavasta koneesta meni ohjausnivel rikki ts yläosa pomppasi pois kuopastaan. Kulunut 15 v aikana. Otin osan "pajaani" ja korjasin. Panin kuoppaan vaseliinia putsauksen jälkeen ja runstukin päällä naputtelin metallia vasaran ja muutamanlaisen terän avulla. Onnistui, koska nivel pysyi kasassa, kun ajelin loput kelhät.