Kirjoittaja Aihe: Mikä teki tänään onnelliseksi XVIII  (Luettu 28413 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVIII
« Vastaus #45 : 30.04.15 - klo:20:38 »
   Do dii, Leena. Rauhotutaanpas nyt taas. Jatketaan tutkimista ja ihmettelemistä. SAVON MURRE EI OLE RUMAA. SE ON MINUN VANHEMPIENI MURRE JA TÄLLÄ SIVUSTOLLA... TÄLLÄ SIVUSTOLLA SAA JA ON SAANUT OLLA REHELLINEN. KIITÄ SINÄKIN SIITÄ, ÄLÄKÄ MESTAROI !

jA SITÄPAITSI, KERRAN OLEN SINUA HALANNUT. ANTEEKSI ANTEEKSI. MEA CULPA, MEA CULPA, JOS PAREMMIN YMMÄRRÄT.

Ihan. Noh, kaikkiaan, oli pahuksen paha olla niin tyhmästä asiasta kuin että täytyykö jossakin joukossa omaksua sen joka ikinen nyt tai sata vuotta sitten jumaloitu ihanne. Se nyt vielä, mutta tuossa mentiin pikkupiikittelyssä överiksi kun harmittoman kommentin takaa löytyi ilmiselvä, mikäpä muu, kuin kas kummaa ylpeilyä.

 Ellei ole muuta YLPEILTÄVÄÄ niin pitänee ylpeillä murteensa rumuudella. Halusin hetken ajan  tietää kenen on tämä ylpeys, kun toisinaan omia ongelmia saatetaan sijoittaa toiseen, joskus voidaan  tarkoituksella loukata kun vielä voi sitten todeta että osui kun kerran olet ylpeä, siinä nähtiin kun kerran pahoitit mielesi. Etevä osaa piikitellä. Tai mikä lie kaktus.

Varsinkin kun tietää mainiosti että täällä tuo on pahinta ja ilkeintä mitä nyt voi toisesta kirjoittaa.

Toivuin siitä sitten, sillä asiahan ei kuulu minulle. Minä vastaan synneistäni kuten hänkin omistaan suoraan Jumalalle, eikä minun tarvitse piitata tuosta. En tiedä mikä vaivaa miestä, mutta et sinä ole minulle mitään pahaa tehnyt suinkaan. Ei liioin Riitta-mummi.  :kahvi: :kahvi: :kahvi: 

Silloin ajattelin menettäneeni paljon ja arvokasta ja voin pahoin. Siis siten että  oksetti ja huimasi eikä tehnyt mieli ainakaan ruokaa, vatsassa kiersi.

« Viimeksi muokattu: 30.04.15 - klo:20:44 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVIII
« Vastaus #46 : 01.05.15 - klo:07:27 »
Murteet ovat Jumpun luomuksia... mikäköhän on siinä, notta pohojanmaan murre on hyvä.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVIII
« Vastaus #47 : 01.05.15 - klo:07:59 »
Murteet ovat Jumpun luomuksia... mikäköhän on siinä, notta pohojanmaan murre on hyvä.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVIII
« Vastaus #48 : 01.05.15 - klo:08:25 »
Se on äidin kieltä. Sen me opimme ensimmäiseksi. Filistealaiset kielet tulivat sitten, kun siirryimme polkupyöräkauteen ja pääsimme vähän edemmäksi.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVIII
« Vastaus #49 : 01.05.15 - klo:11:14 »
Löytökoira. 

Se ei ollut kuvan terrierin näköinen, mutta sen tapainen. Naapuri soitti aamulla, että hänen pihaansa on lyöttäytynyt koira, joka pyrkii sisään ihan väkisin. Naapuri hieman pelkää koiria, jotenka menimme hätiin. Siellä oli aivan ihanan lutuinen paimenkoira. Väritykseltään ja vankalta rakenteeltaan se muistutti berninpaimenkoiraa. Kuono oli kuitenkin kapea ja se oli matalampi.
Koira oli nolon näköisenä naapurin portailla. Se vaistosi talon emännstä, että ei ole tervetullut vieras. Kun me menimme mieheni kanssa sen luo ja aloimme jututtaa ja tehdä tuttavuutta, se innostui heti. Oli kuin vanha tuttu. Selvästikin se oli hyvillään, että joku sen huolii mukaansa.
Olin varustautunut matkakassin olkahihnalla ja fretin kuivamuonalla. Pantaa sillä ei ollut, joten pujotin hihnan kaulaan. Se antoi ihan kiltisti laittaa hihnan kaulaa ja oli innoissaan menossa meille. Kotona vahinkojen ja tappelun (kissan kanssa) välttääkeni, laitoin koiran saunan puolelle. Siellä oli tilaa liikkua ja maata vaikka pukuhuoneen matolla. Vesikuppi ja kuivamuonaa pesuhuoneeseen.
Pienen soittelukierroksen jälkeen eläinsuojeluyhdistyksen puheenjohtaja kävi hakemassa koiran. Lisäksi laitoin koiran kuvan facebookiin, jospa joku kaverin kaveri hoksaisi.
Meikäläinen on saanut yhden karvaisen ystävän lisää. Sitä en tiedä tapaammeko enää koskaan, mutta jos tapaamme, se kyllä muistaa.  :039:
Pyryharakka

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVIII
« Vastaus #50 : 01.05.15 - klo:20:27 »
Oikeastaan tämä tapahtui eilen, kun haimme kaupasta viimehetken ruokatäydennykset. Kaupan kassalinjaston toisella reunalla oli 20m kassajonot, ja suunnistin toisen reunan kassoille, josko siellä olisi lyhyemmät jonot. Seuralaiseni palasi jo alkumatkasta vielä hakemaan paahtoleipää, minä löysin varsin lyhyen kassajonon, jolle ehdin jo muutaman ostokseni nostaa. Kun alkoi uhkaavasti näyttää siltä, että pian on vuoroni, niin sanoin takanani olleelle rouvalle, että voi ohittaa minut, kun odotan vielä paahtoleipääni. Sitten vaihdoimme muutaman sanan smalltalkia ja totesin sitten sille seuraavalle, että hänenkin kannattaa mennä ennen minua, kun sitä paahtoleipää ei ala kuulua. Tämä nuorimies nosti olutlaatikkonsa hihnalle, ja katsoi taaksepäin ja sanoi minulle, että tuolla se paahtoleipä taitaa tullakin. Niinhän se tuli, oli hakija jäänyt juttelemaan tuttavapariskuntansa kanssa, siksi pieni viive. Vaikka kaupassa oli viimeisen aukiolopuolituntisen akamoinen ruuhka, olivat ihniset iloisia ja hymyileviä, ja oli hauskaa rupatella kevyesti ventovieraiden kanssa.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVIII
« Vastaus #51 : 10.05.15 - klo:22:40 »
Se on näköjään nuo luontokappaleet kun saavat minut onnelliseksi. Tänään kun kävelimme kirkosta kotiapäin, tuli tiellä sisilisko vastaan. Se oli pieni ja toisi suloinen. Pelkäsin, että se jää auton alle tai joku lintu nappaa siitä avoimelta paikalta. Niinpä halusin siirtää sen sivummalle, ruohikon suojaan.
Kokeilin ensin laskea käteni sen eteen. Odotin vain hetken ja sisilisko kipaisi kämmenelle. Tuntui aivan uskomattomalta, että se uskalsi nousta kädelle. No, en tietenkään ehtinyt tehdä mitään, olin niin hämmentynyt. Se kipaisi nopeasti takaisin tielle. Mutta kun sen suunta oli tien myötäisesti, päätin nostaa sen syrjään. Otin sen varovasti kaksin käsin ja siirsin tien penkalle.  :023:
Pyryharakka

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVIII
« Vastaus #52 : 11.05.15 - klo:06:20 »
Lupasivat paistetta.  :kahvi: juuri valmiina. Vn hoksasi aivan oikein mistä ehkä tuli kohtaus vaikka se onkin pahemman näköinen kuin tavan migreenissä niin kipua ei ole sain värkättyä uuden help me kortin ja löytyi kolmikielinen jotta en jää kadulle makaamaan. Kiitokset, hallittavuus paranee aina kun tietää. Minulla oli takana kohonnutta stressihormonia ja oli tajuttoman kirkasta.

Jos minä opiskelen koko ajan koska siitä saa jotain kicksejä, hirvee stressi ja sitten se laukeaa ja taas uusi ja noin.  :icon_eek:.  Siitä saa fiilikset, korkeat. Sisar toimii samoin.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10401
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVIII
« Vastaus #53 : 11.05.15 - klo:06:35 »

   Olet vanhaa kulttuurisukua. Degeneraatio on silloin tyypillistä. Rinnastan tapauksesi laajemmin kulttuurin rappeutumiseen. Ennen lopullista tuhoa tapahtuu kirkas leimahdus. Sitten kaikki sammuu.
Meillä taviksilla on samaa, mutta laimeammissa mitoissa.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVIII
« Vastaus #54 : 14.05.15 - klo:00:44 »
   Olet vanhaa kulttuurisukua. Degeneraatio on silloin tyypillistä. Rinnastan tapauksesi laajemmin kulttuurin rappeutumiseen. Ennen lopullista tuhoa tapahtuu kirkas leimahdus. Sitten kaikki sammuu.
Meillä taviksilla on samaa, mutta laimeammissa mitoissa.

Juuh... Onneksi tulee toiselta puolen se torpparipuoli tai mikä hän on. Mutta rappeutumiseen uskon suuresti joskin se leimahdus tulee olemaan hauska. Odotan hartaasti Andromedan ja Linnunradan törmäystä, siitä vasta tulee jytinää. Sehän erehdyttiin jo kerran laskemaan pahoin  erheellisesti joten jos se ajoittuu vaikka tulevaan jouluun?
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVIII
« Vastaus #55 : 14.05.15 - klo:00:45 »
Ai niin juu... Onnelliseksi tuli kun opin liikkeitä.  :109:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVIII
« Vastaus #56 : 15.05.15 - klo:11:27 »
Tuntuu että rauhoittumaan päin...vielä kun oppisin / pystyisin keskittymään lukemiseen...

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVIII
« Vastaus #57 : 15.05.15 - klo:21:03 »
Olen niin iloinen kun saimme uuden lahtelaisen foorumistin.  Olemme kahvipöytäkumppanit seuroissakin.

Tervetuloa tuula.heinonen !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVIII
« Vastaus #58 : 15.05.15 - klo:21:35 »
Ai niin juu... Onnelliseksi tuli kun opin liikkeitä.  :109:

Kuinka satuinkin uimahallissa sopivasti kuulolle kun opetettiin vesijuoksun tekniikkaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVIII
« Vastaus #59 : 15.05.15 - klo:21:38 »
Olen niin iloinen kun saimme uuden lahtelaisen foorumistin.  Olemme kahvipöytäkumppanit seuroissakin.

Tervetuloa tuula.heinonen !

 :eusa_angel:   Hämeestä sitten jo useampia  :023: