Kirjoittaja Aihe: Mikä teki tänään onnelliseksi XVIII  (Luettu 28353 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVIII
« Vastaus #15 : 06.04.15 - klo:21:43 »
Taisin löytää aukon sivistyksessäni, eli olin hukassa kelvottomasti ensimmäisen aoristin kohdalla. Kun yritin opiskella sitä ja lupasivat että näin se menee myös futuurissa ja perfektissä ja muistin, niin on, vähän vain vaihtelee välivokaalit ja tuleeko eteen mitään, niin maailma kirkastui.

Hyödytti aloittaa aika alusta.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVIII
« Vastaus #16 : 09.04.15 - klo:08:35 »
Siellä on aivan ihmeen kaunis päivä.
Tiikeribalsami auttaa selkäsärkyyn tajuttoman hyvin!   :109:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVIII
« Vastaus #17 : 09.04.15 - klo:10:10 »
Sama ilo tälle päivälle on koettu täälläkin.  Kilpiäisten lahti vapautui eilisen myrskyn aikana lähes kokonaan jäistä. Joutsenet uivat ja nauttivat. Isokoskelo- ja telkkäurokset katsastavat reviirejään.
Haukka lensi ja etsi saalista. Se on Luojan laki, että se on petolintu.

Pilkkijät ajelevat Vesijärven selällä hydrokopterilla. Jäille on päästävä!  Siitä aiheutuva melu ei ole kivaa. Tuuli tuo sen likemmä .

Krookukset ovat auenneet, limikellot tuuhentuneet ja sinivuokot täydessä kukassa seinustalla.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVIII
« Vastaus #18 : 09.04.15 - klo:20:40 »
Tämä oli hieman levoton ja murhemielinen päivä, ja muistinkin kysyä Aawekörtiltä tahtooko kakkukahvit mutta hän alakuloisena puisteli päätään ja niin meni päivä katsellessani mihinkä ihminen kykenee, eli menneitten muistelossa ja vielä toisten ihmisten menneitten.



Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVIII
« Vastaus #19 : 09.04.15 - klo:20:52 »
Taloyhtiön kokous on ohitse. Olen vapaa ex-puheenjohtaja, mutta halusin jäädä vss-suojan hoitajaksi.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVIII
« Vastaus #20 : 12.04.15 - klo:09:44 »
Puhelinkeskustelu pojan kanssa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVIII
« Vastaus #21 : 12.04.15 - klo:13:04 »
Aamupäivän sunnuntaiajelu puhtaassa autossa. Tielläkään ei enää hiekka pölissyt eikä aurinko kilottanut pahati silmään.
Ajoimme lapsuuteni tietä Orimattilaan, sitä vanhaa, joka halkoo Simolat, Pennalat, Virenojat.
Pyöräytimme kirkon ympäri ja jatkoimme Heinämaan pitsinnypläyksestä kuuluisan kylän kautta Nastolan Villähteelle, ja sieltä Levon hautausmaan kautta kotiin. Matkaa kertyi 65 km.
Orimattilassa maksoi bensa Teboilin kylmäasemalla ' vain'  1.419 euroa. Lähimällä Nesteellä on 1.479.
Onnelliseksi teki tunnelma, maisemat ja koiravanhus takapenkillä. Sillä taitaa olla ' vain' flunssa. Se on pärjännyt paremmin kun annan särkylääkettä  varovasti. Kuulo on huonontunut, mutta niin on minullakin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVIII
« Vastaus #22 : 12.04.15 - klo:19:13 »
Kävely kirkkoon lintujen mekastaessa. Rusakot heinäpellolla. Järvien sulavat jäät. Yli lentävät kurjet. Kevätsade. Pyhäpäivä.  :001:
Pyryharakka

Poissa Liina

  • pienellä paikalla
  • Viestejä: 543
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVIII
« Vastaus #23 : 12.04.15 - klo:22:24 »
Pahassa paikassa, vanha ystävä soitti. Hän ei lässytä koskaan. Hän on monia todella pahoja paikkoja kolunnut. Hän nauroi ja pottuili. Se teki hyvää. Nauroimme "elämä kantaa, ainakin kompostiin" -jutuille. En luota moniin ihmisiin, mutta häneen luotan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVIII
« Vastaus #24 : 15.04.15 - klo:11:12 »
Silmäpolireissu oli mielenkiitoinen kokemus. Juttelin kahden romaninaisen kanssa. Yhteinen sävel ei ollut yllätys.

Silmäni asiat ovat tällä hetkellä niin hyvin kuin suinkin. Tämä lääkäri oli erittäin perinpohjainen. Uskalsin kysyä myös muutaman vaikean kysymyksen, ja hän vastasi.

Hän konsultoi glaukoomaspesialistin kanssa ja kutsuu n. 1  1/2  kk kuluttua kuulemaan.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVIII
« Vastaus #25 : 17.04.15 - klo:09:52 »
Zetorin nuortuminen. On se vaan niin uskollinen palvelija. Tämänkertainen vika oli sellainen vuosikymmenien aikana syntynyt, että oli vaikea selvitettävä.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVIII
« Vastaus #26 : 17.04.15 - klo:12:19 »
Linnut laulavat. Eilen muuan rastas vakuutti jotakin oikein tarmokkaasti. En tullutkasn kipeäksi minulle taitaa nousta kuumetta allergisuuksista.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVIII
« Vastaus #27 : 18.04.15 - klo:15:00 »
Jaksoin sen mikä oli välttämätöntä mökillä. Matti jaksoi enemmän.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVIII
« Vastaus #28 : 19.04.15 - klo:12:56 »
Illalla ei ole tarpeellista enää miettiä ketä äänestäisi.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa pikkumummu

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 466
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XVIII
« Vastaus #29 : 19.04.15 - klo:14:01 »

  Minä vietän 20vuotta ELÄKKEELLÄ ollut juhlia. Korppua on ja homperskat