Kirjoittaja Aihe: Tänään 22  (Luettu 22639 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Tänään 22
« : 01.07.14 - klo:18:37 »
Sen verran poutaa että kotimökillä sain ruohoa leikattua.
Jalkapallon seuraaminen jatkuu.

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Tänään 22
« Vastaus #1 : 01.07.14 - klo:19:21 »
Ensimmäinen virallinen toimi-päivä kaupungilla; 6 vuotta kerkesinkin tehdä sijaisuukksia!!!

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 22
« Vastaus #2 : 01.07.14 - klo:20:55 »
Lienee hyvä juttu  :039:

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Tänään 22
« Vastaus #3 : 01.07.14 - klo:21:04 »
Ensimmäinen virallinen toimi-päivä kaupungilla; 6 vuotta kerkesinkin tehdä sijaisuukksia!!!

 :109: :023: :039:

Onnittelut!

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 22
« Vastaus #4 : 03.07.14 - klo:04:01 »
 :eusa_angel:

Onnittelut minunkin puolestani memelle.

Ja hyvää varhaisaamua...heräsin liian virkeänä pystyäkseni ainakaan heti saamaan unenpäästä kiinni joten keitin kahvia ja otin pari paahtoleipää oivariinilla ja tomaatilla, päälle vähän suolaa. :kahvi:

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään 22
« Vastaus #5 : 03.07.14 - klo:12:59 »
Kävelykadulla soi barokki ja torilla iskelmä. Torilla tietysti enemmän porukkaa, joskin alkoi kyllä satamaan. Täällä on nyt joku uusi taidemusiikkiviikko, jonka perustaja on yksi minun sukulainen, tunnettu pianisti (öhöm...ei yhtään omakehua...  :003:). Kyllä täällä rajaseudullakin parokkia kuunnellaan ja tietysti rokkia.

Kaupungin bussiliikenne on mennyt kokonaan uusiksi. Vanha liikennöijä lopetti, uusi aloitti ja nyt on uudet ja hienot kaupunkibussit. Tänne päin kulkevan reitti hiukan muuttui sekä aikataulut on pistetty kokonaan uusiksi. Bussilipun hinta on entinen. Nyt bussi kulkee sunnuntaisinkin ja lauantaina pääsee myöhemmin kotiin. Tosin paljonhan yritän liikkua kävellen. Näyttäisi siltä, että kaikki bussit on uusittu joten melkoinen investointi on ollut. Tuollainen auto ei ihan halpa voi olla.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 22
« Vastaus #6 : 03.07.14 - klo:13:04 »
Olen lastaillut autoa körttimatkallemme. Sadekuurot ovat ajaneet minut pirttiin vähän väliä. Enää on oma pyörä, Kiirastuli (Purgatory) laittamatta telineeseensä. Meni aikaa, kun hiplasin vaihteita sun muita liikaa. Olisi riittänyt, että pumppaan renkaisiin ilmat.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 22
« Vastaus #7 : 04.07.14 - klo:12:44 »
Reissupäivä jo aamusta alkaen.
Hetken siesta välissä ja kurkistelua foorumille.
Lukien päällimmäiset kuulumiset täällä.
Mukavaa päivää kaikille.
Aurinkokin paistaa ja on suhteellisen lämmintä. :eusa_angel:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33714
Vs: Tänään 22
« Vastaus #8 : 04.07.14 - klo:14:58 »
On omituinen olo. Ajatukset ovat jo siellä Lapualla, mutta minä olen vielä täällä. Täällä ei kuulu Siionin virren sanoma eikä sävel, vaan leirintäalueelta kuuluu kaukainen rumpujen jytke. Siellä nuoriso juhlii Summer Up´a. Lentokone ja helikopteri pörräävät niiden juhlien tiimoilla,  Salpausselän kisojen malliin. Nuo äänet eivät kutsu minua.

Istun tässä kuin yksinäänen kurkeeloonen, ja koetan kurkkia foorumille josko sieltä jotain kuuluisi. Nettiradiota en ole vielä löytänyt. Siitä sain kovasti iloa viime- ja edellisvuona.
Leenan matkan alku ei vaikuttanut rohkaisevasti. Lähellä oli omankin lähtemisen kanssa, mutta nyt on jo lupaus lähtöön olemassa. Matti kävi pyynnöstäni laittamasa mersuun pölykapselitkin, joita hän pitää toisarvoisina. Minä ajelen mielelläni klassikkomallilla. Olen sitä jo itsekin.

Koira haettiin hoitoon. Olo on omituinen senkin vuoksi, kai, kun sen kynsien rapse on kuulumattomissa. Vähän se ihmetteli outoon autoon menemistä, vaikka kutsuja oli entinen emäntänsä. Monet kohtalot kokeneena koirana se suopui lähtemään. Tiedän että se kaipaa tämän pari vuorokautta meitä ainakin yhtä lujaa kuin me sitä. Minä olen mielessäni jo matkalla Pohjanmaalle.

Koiramme on samanmoinen eläin kuin minä, lauman tulisi pysyä koossa. Luoja suokoon, että olemme huomena yhtenä joukkona.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 22
« Vastaus #9 : 04.07.14 - klo:15:43 »
Jälleen kotona.
Kiitollisin mielin.
Josko ottaisi vähän levon kannalta seuraavaksi. :kahvi:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Tänään 22
« Vastaus #10 : 04.07.14 - klo:17:39 »
Ruohoa olen leikannut oikein urakalla.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Tänään 22
« Vastaus #11 : 05.07.14 - klo:12:53 »
Mansikoiden itsepoiminnassa. Kovasti oli vielä valkonenäistä marjaa. Jos säät sallii, niin poimittavaa
näyttäisi tulevan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 22
« Vastaus #12 : 06.07.14 - klo:19:22 »
Olemme Oulussa. Ehtoolliselta oli lähdettävä Lapualta kuskiksi, meidän kyyti oli myyty lupauksella "mikä on minun,on myös sinun". Hyvä juttu, ei huimannut ajo. Miniä avitti 1h+neljännes ajasta. Forumilaisia näin ja juttelinkin, mutta etsimällä etsien ei löytynyt ketään, sitten vedenhakureissulla tärppäsi lisää, mutta taas aikani oli myyty. Kiitollisella mielellä tämän kirjoitin.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33714
Vs: Tänään 22
« Vastaus #13 : 06.07.14 - klo:20:04 »
Olemme kotona. Kotona on hyvä,mutta Herättäjäjuhlilla oli tänään parempi ! Tarkoitan tällä vain sitä kun vertaan eiliseen. Elämäni ensimmäisen nestevajauksen koin tyhmyyttäni, samoin Matti. Kahvia joimme päivän mittaan monta kupillista, mutta vettä vain yhden pienen vesipullollisen. Yhteensä. Kokemattomuuttamme emme veden tarvettamme ymmärtäneet ja olo oli  illalla sen mukainen. Melkein emme jaksaneet jalkapalloakaan katsoa. Nestevajaus hiipii kimppuun ovelasti kuin synti.

Hyvät yöunet kuitenkin saimme nukutuksi ja aamulla varasimme runsaati vettä ja laihaa kattimehua reppuun. Samoin osasin nyt käydä järkevästi päivän varustuksen läpi ja juhlakentälle sitä tuli vain yksi kevyehkö repullinen. Hatut unohtuivat kotiin.  :017:

Kaikki juhlilla kuultu ja nähty oli hyvää. Järjestelyt olivat täydelliset ja talkooväki uutteroi. Sanan ja veisuus anti ruokki .

Ystäviä näimme jo eilen jolloin oli epävirallinen kokoomus: Pyrtsi, mami,mt, Thomas, mie ja ukkokullat. Ainakin. Hölkänen ja jukkasakari vilahtivat. Tiitiäinen kävi tapaamassa.

Tänään tapasin ensikerran miehen joka tunnisti minut silmälaseista, siis 1944  :023: Myös pikkumummo sai nyt hahmon, halasimme oikein kunnolla useampaan kertaan.  :058:. Lämmin syli oli myös ystävälläni PekkaV:llä, Matteuksella ja koko Pyrtsin perheellä. Se kimppahalaus tehtiin eilen.
Juhania en onnistunut näkemään vaikka se oli tärkeimpiä odotuksistani Lapualle. Körttipastilleja kyllä ostin ja nautin ne lähes kaikki itse. Toki hiukan vein tuliaisiksi mökille pikku-tytöille.
Kokoontumisessa olivat myös seppos, Pena, Mörtti, mami, meme. PekkaV, Mauno. Jos jonkun jätän muistamatta, ole armollinen.

Paljon lahtelaisia ja padasjokisia näin, mikä oli ihmeellistä sillä juhlaväkeä oli enemmän kuin missään aikaisemmissa juhlissani. Mikä lie väkimnäärä kaikkiaan, selviää myöhemmin.

Nyt olen uupunut ja onnellinen. Ilo ja kiitollisuus Juhlista on päälimmäisenä. Kaikki väsymys on unohtunut.
Vantaan juhlien odotus on alkanut.  :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 22
« Vastaus #14 : 06.07.14 - klo:20:30 »
 :039: