Kirjoittaja Aihe: Urputustopic 13  (Luettu 36177 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Urputustopic 13
« Vastaus #75 : 26.07.17 - klo:14:29 »
Hyvästi hyvät sillit. Tänä vuonna olen pettynyt uusien perunoiden kanssa syömiini silleihin. Ne näytävät olevan kaikki ulkomaisia eli norjalaisen Orklan teettämiä. Jotkut ovat olleet ala-arvosta roinaa. Nyt täytyy olla huolellisempi hankinnoissa. Tiedän mitä vältää.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Urputustopic 13
« Vastaus #76 : 26.07.17 - klo:15:41 »

Koska olen vielä lapsi, niin lastentarhan opettaja on kieltänyt minulta kaikkien hienojen musiikki esityksien katselemisen foorumilla.
Kotona se on ollut jo kauan kiellettyä.

Hieman kyllä salaa olen vilkaisut… mutta ettehän kerro äidille eikä lastentarhan opettajalle.

Sillä he lupasivat minulle että sitten kun menen ensimmäiselle luokalle peruskoulua.
Niin asiasta voidaan keskustella uudestaan, mutta sitä ennen minulla on ehdoton kielto.

Olen hyvin surullinen kun minä en saa tehdä niin kuin muut.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6348
Vs: Urputustopic 13
« Vastaus #77 : 26.07.17 - klo:15:52 »
Hyvästi hyvät sillit. Tänä vuonna olen pettynyt uusien perunoiden kanssa syömiini silleihin. Ne näytävät olevan kaikki ulkomaisia eli norjalaisen Orklan teettämiä. Jotkut ovat olleet ala-arvosta roinaa. Nyt täytyy olla huolellisempi hankinnoissa. Tiedän mitä vältää.

Vesta-silli on paras. Muuta en osta. Tilli ja matjes parempia kuin tomaatti, mutta kyllä se tomaattikin menee. Kiitos niille tuttavilleni, jotka viime kesänä olivat sitä pöytäänsä hankkineet ja näin opettivat minutkin lopulta syömään silliä. (Tämä ei ole urputus, mutta ehkä se on etten saa tästä mainostamisesta provikkaa  :003:)

En tiedä pitäisikö urputtaa sitä, että Pirkka-merkkinen lakritsijäätelöpuikko on kadonnut kaupoista. Paras jäde ikinä, mutta toisaalta hyvähän se vain ettei tule syötyä makeaa kovin paljon. Eilen katsastin lähikauppani pakastealtaan suosikkijäätelöni toivossa, mutta kun en bongannut, en sitten ostanut mitään.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Urputustopic 13
« Vastaus #78 : 26.07.17 - klo:17:18 »
Olen iloinen että minun ikäisille löytyy erituottajilta runsas valikoima terveellisiä aterioita.
Niin valmistaja Nestleltä ( Piltti, Bona) kuin myös Keskolta(Pirkka).
On luomu sosetta, smoothia, kasvissosetta, spagetti bolognesia jne .
 
Mutta jotenkin minua on jo nyt alkanut kyllästyttämään nämä lapsille tarkoitetut ateriat.
Kuola valuen luen teidän ruuan valmistus ohjeita ja kuvittelen makuelämyksiä...

On se niin väärin.

ps.Mutta tulee sekin päivä vielä että pääsen Ravintola Saaristoon  (  http://www.ravintolasaaristo.fi/  ) nauttimaan niitä elämyksiä mitä te nyt saatte kokea

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Urputustopic 13
« Vastaus #79 : 26.07.17 - klo:21:19 »
Pieni tarkennus, että Pirkka ei ole valmistaja yhdellekkään tuoteelle, vaan ostaa joltain valmistajalta huutokaupan avulla vuoden tuotteet. Ihan saamaa tuotetta voi olla myynnissä valmistajan omalla merkillä eri hinnalla. S-ryhmä tekee aivan samaa omille ns private labeleilleen.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Urputustopic 13
« Vastaus #80 : 26.07.17 - klo:22:37 »
Pieni tarkennus, että Pirkka ei ole valmistaja yhdellekkään tuoteelle, vaan ostaa joltain valmistajalta huutokaupan avulla vuoden tuotteet. Ihan saamaa tuotetta voi olla myynnissä valmistajan omalla merkillä eri hinnalla. S-ryhmä tekee aivan samaa omille ns private labeleilleen.

Kun olet perehtynyt asiaan niin mielleläni haluaisin tietää kuka on valmista näille tuotteille?

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Urputustopic 13
« Vastaus #81 : 26.07.17 - klo:22:45 »
Olen iloinen että minun ikäisille löytyy erituottajilta runsas valikoima terveellisiä aterioita.
Niin valmistaja Nestleltä ( Piltti, Bona) kuin myös Keskolta(Pirkka).
On luomu sosetta, smoothia, kasvissosetta, spagetti bolognesia jne .
 
Mutta jotenkin minua on jo nyt alkanut kyllästyttämään nämä lapsille tarkoitetut ateriat.
Kuola valuen luen teidän ruuan valmistus ohjeita ja kuvittelen makuelämyksiä...

On se niin väärin.

ps.Mutta tulee sekin päivä vielä että pääsen Ravintola Saaristoon  (  http://www.ravintolasaaristo.fi/  ) nauttimaan niitä elämyksiä mitä te nyt saatte kokea


Pieni tarkennus, että Pirkka ei ole valmistaja yhdellekkään tuoteelle, vaan ostaa joltain valmistajalta huutokaupan avulla vuoden tuotteet. Ihan saamaa tuotetta voi olla myynnissä valmistajan omalla merkillä eri hinnalla. S-ryhmä tekee aivan samaa omille ns private labeleilleen.


Hieman selvennystä asiaan.

"Pirkka-luomulastenruoat valmistetaan Virossa tehtaalla, jolla on ISO 22000 elintarviketurvallisuusstandardi. Tehtaalla on pitkä historia ja ammattitaito lastenruokien tekemisestä".

http://www.kesko.fi/media/uutiset-ja-tiedotteet/uutiset/arkisto/Vastuullisuus/Pirkka-sarja-laajenee-luomulastenruokiin/




Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Urputustopic 13
« Vastaus #82 : 26.07.17 - klo:22:47 »
Kun olet perehtynyt asiaan niin mielleläni haluaisin tietää kuka on valmista näille tuotteille?

Valmistaja mainitaan useinmiten pakkauksessa. Mitään pysyvää vastausta en voi antaa, kun ne voivat vaihtua ja usein vaihtuvat kerran vuodessa riippuen siitä, kuka voitti huutokaupassa oikeuden valmistaa tuotteen. Voittaminen tarkoitta sitä, että kuka valmistaa ne edullisimmin.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33832
Vs: Urputustopic 13
« Vastaus #83 : 27.07.17 - klo:07:39 »
Nyt osui kohdalle vihdoin urputtamisen aihe minullekin. Kun tuoteselosteet kirjoitetaan pienellä präntillä  pieniinkin purkkeihin ja putkiloihin, niin tummansinisellä pohjalla musta teksti ei näy lainkaan heikkonäköiselle.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Urputustopic 13
« Vastaus #84 : 28.07.17 - klo:12:39 »
Uskon että seuraavan mielipiteeni aiheuttaa minulle kirjallisen tiedonannon.

Minusta on ainutlaatuista että foorumin ylläpito esiintyy myös nimimerkillä hyvinkin aktiivisesti foorumilla.
Minusta tässä on mitä todennäköisimmin vaarana että tavallinen rekisteröitynyt nimimerkki ei uskalla ilmaista itseänsä, vaan käyttäytyy vasten tahtoansa. Tämä koskee myös nettitoimikunnan käyttäytymistä foorumilla. Sen verran täytyy kyllä todeta että toimikunta ei ole ollut niin voimakkaasti esillä kuin mitä se oli muutamia kuukausia sitten.

En kiellä sitä ettei esimerkiksi minulla välillä lähde ”mopo” käsistä ja täräytän asiani loukkaamalla henkilökohtaisesti toista nimimerkkiä.
Mutta silti, se mitä otin esille viestini alussa ahdistaa suunnattomasti minua.

Foorumin sisällöstä on ollut paljon keskustelua ja vastakkain asettelua., koko aihe on kärsinyt inflaatio.
Oli miten oli ja kaikilla teillä saa olla oma mielipide.

Minun mielipiteeni on se että körttifoorumi on sellainen ajatuksiltaan ja mielipiteiltään kuin ylläpitäjä on.
Nyt täytyy muistaa että sääntöjä pitää olla, mutta ei niin että on vain yksi ja oikea näkökanta ylläpitäjä / nettitoimikunta.

Se siitä.   

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Urputustopic 13
« Vastaus #85 : 28.07.17 - klo:14:03 »
Körttifoorumi(kin) on sellainen kuin kirjoittajat on.
Siis sekalaista seurakuntaa.
Ylläpito ei ole minun kirjoituksia laatinut.

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Urputustopic 13
« Vastaus #86 : 28.07.17 - klo:14:32 »
Körttifoorumi(kin) on sellainen kuin kirjoittajat on.
Siis sekalaista seurakuntaa.
Ylläpito ei ole minun kirjoituksia laatinut.

Mitähän voisin kommentoida.
Parempi olla kommentoimatta koska se ei johda muuhun kuin juupas eipäs leikkiin.

Jotenkin minulle kumminkin tulee työ elämä mieleen ja ne vuorovaikutus tilanteet.
Niiden sisällöstä kertomatta sen enempään.

Pahoittelen että en voinut olla vastaamatta teidän viestiine.

Kiusaus voitti jälleen.


Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Urputustopic 13
« Vastaus #87 : 30.07.17 - klo:00:47 »
Nettifoorumeissa (ja niitä ennen bbs-järjestelmissä) on kautta aikojen ollut käytäntö, että ylläpidosta vastaavat tietyt jäsenet. Vapaaehtoisvoimin toimivassa systeemissä muu ei taitaisi onnistuakaan. Kysymys on käytännöllisestä järjestelystä. Kuulun nettitoimikuntaan ja minulla on joitakin oikeuksia esim. viestien käsittelyssä, joita tavallisella jäsenellä ei ole. Voin esimerkiksi poistaa tekijänoikeuksia loukkaavan viestin (esim. jos sisältö on sellaisenaan kopioitu joltain verkkosivulta).  Mutta jos kerrottaisiin, että ylläpitoon kuuluvan ei ole soveliasta osallistua keskusteluihin, käyntini foorumilla harvenisivat olennaisesti.

Korostan vielä sitä, että Körttifoorumin tapa ei ole mitenkään poikkeuksellinen, vaan ei-kaupallisissa nettifoorumeissa normaali käytäntö. Asia on varmaankin järjestetty toisella tavalla kaupallisissa, esimerkiksi jonkin lehden tms. foorumeissa. Niissä saattaa olla esimerkiksi automaattifilttereitä, jotka estävät tiettyjä sanoja sisältävien viestien julkaisun.

Mt

Poissa Rajan poika

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 510
Vs: Urputustopic 13
« Vastaus #88 : 30.07.17 - klo:09:33 »
Noin kai pitää toimiakin, miten Mt edellä kertoo.

Kun käyn täällä kohtuuharvoin, en ole mitään ongelmiakaan huomannut. Päinvastoin, keskustelu on siistiä verrattuna esim. joskus seuraamani Kotimaa24:n palstoihin, joilla muutamat oikeassaolijat tavan takaa ovat äänessä. Seurakuntalainen taisi lopettaa keskustelujen kommentoinnin jo vuosia sitten.



Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33832
Vs: Urputustopic 13
« Vastaus #89 : 30.07.17 - klo:09:54 »
 :023:
Samoin ajatellen, olen hyvin mieltynyt tämän foorumin ylläpitoon. Hienovaraista ja asiallista.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)