Kirjoittaja Aihe: Urputustopic 13  (Luettu 35691 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Urputustopic 13
« Vastaus #45 : 19.05.15 - klo:11:12 »
Urputanpa ihan itsestäni: miksi onkaan niin tervanjuontia siivoaminen, vaikka se on ihan perustoimia kotitaloudessa. Ikkunanpesu on ohan mukavaa, mutta ikkunanedustan tyhjentäminen ei.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Urputustopic 13
« Vastaus #46 : 19.05.15 - klo:11:48 »
Urputanpa ihan itsestäni: miksi onkaan niin tervanjuontia siivoaminen, vaikka se on ihan perustoimia kotitaloudessa. Ikkunanpesu on ohan mukavaa, mutta ikkunanedustan tyhjentäminen ei.

Voi sinua kohtalon lasta. On todella kova ongelma. Meillä on oikeastaan vain yhden ikkunan edessä tavaraa ja minä joudun tyhjäämään ne kun siinä on kaksi printteri/skanneria eli A3 ja A4 koon laitteet. Ne painavat aika paljon ja ovat lisäksi hankalanmuotoisia ja niihin menee johtoja. A4 on laser. Vaimo kyllä pesee ikkunat. Hyvä vaimo on kullan arvoinen.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Urputustopic 13
« Vastaus #47 : 19.05.15 - klo:21:33 »
Siivoamisessa ja ikkuonidenpesussa on se hyvä puoli, että kädenjäljen näkee heti. Se palkitsee. Työ tekijäänsä kiittää, niin kuin vanha kansa sanoo. 
Pyryharakka

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Urputustopic 13
« Vastaus #48 : 19.05.15 - klo:21:34 »
Urputanpa ihan itsestäni: miksi onkaan niin tervanjuontia siivoaminen, vaikka se on ihan perustoimia kotitaloudessa. Ikkunanpesu on ohan mukavaa, mutta ikkunanedustan tyhjentäminen ei.

Mun osuudeksi jää tämä oman huoneeni ikkuna, ja vähän on homma vaiheessa.
Sama ongelma ikkunan edustan kanssa.

myyrä

  • Vieras
Vs: Urputustopic 13
« Vastaus #49 : 26.06.16 - klo:17:10 »
Käytiin viikko sitten siskon kanssa vanhempien haudalla ja samalla tuli muutenkin vähän silmäiltyä hautausmaata. Ruoho oli aika pitkää ja paperiroskis pursusi yli. Näkyi isoja länttejä, joissa ei nurmikkoa ollut ollenkaan. Jäi jotenkin hoitamaton fiilis koko paikasta. 

Maksetaan vuoron perään haudan hoito ja sisko oli vahingossa maksanut tänä vuonna sen kahteen kertaan. Veli sanoi, että ne maksut on ulkoistettu melkein joka seurakunnassa Ouluun. Sisko on yrittänyt soitella sinne; vihdoin päässytkin ja saanut esittää asiansa, mutta eivät ole palauttaneet maksua. Jos eivät palauta niin minä jätän ensi vuonna omalla vuorollani maksamatta.

Hautausmaan hoidosta ajattelin ensin valittaa, mutta tuskin se mitään auttaa. Johtuukohan tämä sitten ylipuutarhurin vaihdoksesta vai kesätyöntekijöistä vai mistä?

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Urputustopic 13
« Vastaus #50 : 13.07.17 - klo:18:25 »
Joillakin nimimerkeillä on tapana kommentoida toisten nimimerkkien napisemisesta, urputtamisesta, negatiivisesta asenteesta, kriittisyydestä, kyseenalaistamisesta eri asioiden suhteen eri nimimerkkien kanssa, hyökkäävästä asenteesta vastauksissa sekä oikean ja väärän vastakkain asettelussa.

Olen nyt pohtinut todellakin aikuisten oikeasti pari vuorokautta kuka loppujen lopuksi urputtaa jne.
Tosiasiassa foorumilla ei ole sellaista osapuolta joka miellyttäisi kaikkia osapuolia tai yksittäisiä nimimerkkejä.

Omasta käytöksestäni joku voi pitää minua trollina, vihaisena, ahdistavana ja että kaikki näkemykseni ovat vain oikeita ja negatiivisia. Se ei ole totta sen voin sanoa pyynteetömän rehellisesti. 

Minä vaan haluan tietää onko nimimerkki nyt aivan rehellinen ja mitkä ovat hänen viestien sisällön tarkoitus.
Eli silloin toimin hyvin aggressiivisesti, ärsyttävästi vastauksissani, sitä en kiellä.

Vasta nyt kun olen pohtinut asioita nykyisen foorumin suhteen. Niin minun on todettava että en ole sellainen keskustelija joka maltaa puhua säästä, ruuan laitosta, musiikista tai mitä tänään tein jne.

Nyt ymmärrän mitä ja mikä on nykyisen foorumin tarkoitus ja kenelle se on tärkeä. 

Foorumi on tärkeä eräille nimimerkeille ajanvietoksi ja jakaa päivän kuulumiset.

Oman pohdintani foorumin suhteen ei ollut aivan niin yksinkertaista kuin ehkä kuvittelette.
Sitä nimittäin  auttoi foorumin ylläpidon huomautus (varoitus) käytöksestäni. Se oli kyllä vähän vaikeata niellä, mutta näillä mennään.

Minun on hyväksyttävä ylläpidon ratkaisut mutta jos Teistä joku kokee että olen niin pahoin loukkaantunut.
Niin minulle voi vastata aivan hyvin tähän ketjuun, yksityisviestejä en valitettavasti eikä sähköpostia ota vastaan.

Toivon että viestiäni ei foorumin ylläpito poista.

Koska toivon myös että tämän aiheen käsittely olisi rakentavaa eikä sitä että osoittelisimme toisiamme sormella.


"Kaikkia kun ei voi koskaan miellyttää, ei tänään eikä huomenna" 



ps.On myös todettava että maailmassa on heikkoa ja vahvoja ja se myös näkyy tälläkin foorumilla eri nimimerkkien vastausten kohdatessa. 
« Viimeksi muokattu: 13.07.17 - klo:18:34 kirjoittanut Bengt Sandberg »

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22061
Vs: Urputustopic 13
« Vastaus #51 : 13.07.17 - klo:19:54 »
Kommentti ei ole useinkaan moite. Vaikka olisikin, se on ilmaus vain yhden ihmisen paheksunnasta, josta ei tarvitse sen kummemmin ahdistua. Sen saa toki ilmaista, että moite satutti. Toivottavasti silloin osataan pyytää ja antaa anteeksi.

Toisinaan on vaikeaa ottaa voimakkaasti kantaa ilman, että rivien välissä voi kuvitella lukevan, että pitää eri mieltä olevia tolloina.

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Urputustopic 13
« Vastaus #52 : 13.07.17 - klo:20:15 »
Kommentti ei ole useinkaan moite. Vaikka olisikin, se on ilmaus vain yhden ihmisen paheksunnasta, josta ei tarvitse sen kummemmin ahdistua. Sen saa toki ilmaista, että moite satutti. Toivottavasti silloin osataan pyytää ja antaa anteeksi.

Toisinaan on vaikeaa ottaa voimakkaasti kantaa ilman, että rivien välissä voi kuvitella lukevan, että pitää eri mieltä olevia tolloina.

En puolustele itseäni, mutta rivien välistä lukeminen saa kyllä ainakin minulle vaikeuksia aina ymmärtää.
Mutta jos esimerkiksi minun viesteistäni tai jos olen suulisessa vuorovaikutus tilanteessa ja ihminen saa käsityksen että pitäisin häntä tollona.

Niin sille en kyllä voi mitään, itse katsoisin että hän on hyvin herkkä tunne elämältään oleva ihminen.
Silloin tunne elämä voi kokea ahdistavan olon voimakkaista persoonia kohdatessa.

En tiedä, näin minä sen koen ja kai se on myös niin sanottua elämän kokemusta mitä on tullut eri vuorovaikutus tilanteissa ihmisten kanssa.   

Näinä vuosina mitä olen foorumilla ollut.

Minä ja Sinä joudumme melkein aina vastakkain asetteluun ja se on meidän molempien syy.
Eli se ei johdu pelkästään sinusta vaan se johtuu myös minusta.

Kiitos palautteesta.
« Viimeksi muokattu: 13.07.17 - klo:20:21 kirjoittanut Bengt Sandberg »

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22061
Vs: Urputustopic 13
« Vastaus #53 : 14.07.17 - klo:07:48 »
Sekin kannattaa pitää mielessä, että ihmisen ulkoinen vahvuus saattaa olla sisäisen herkkyyden suojaksi rakennettu kuori. Hauraalta vaikuttava lähimmäinen taas voi hyvinkin olla vahva. Kasvoista kasvoihin tavatessa kannattaakin käydä ensin vähän joutavampaa rupattelua tutustumisen merkeissä. Sitten voi siirtyä vakavampiin kysymyksiin, jos siihen on aihetta. Näin verkkokeskustelussa tällainen on hankalampaa ja törmäyksiä sattuu helpommin, kun niiden rivinvälien lukeminen oikein on oikeasti mahdotonta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33759
Vs: Urputustopic 13
« Vastaus #54 : 14.07.17 - klo:08:11 »
Minulle usein ' jonninjoutavat'  kirjoitukset ovat kertomuksia Jumalan ihmeistä.

Sairaudet kertovat paranemis-ihmeistä, Ruokajutut jauhojen ja öljyn riittävyydestä.
Musikki on ylistystä, kuvat kertovat Luojasta.

On väärää vallankäyttöä ryhtyä ohjailemaan yksinkertaisten ihmisten yhteydenpitoa rakkaudellisissa postauksissa. Körttiystävyys ja yksinäisten ymmärtäminen on foorumin focus.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Urputustopic 13
« Vastaus #55 : 14.07.17 - klo:08:29 »
Narsisti on juuri sellainen että heikko sisin on kätketty vahvan kuoren alle.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33759
Vs: Urputustopic 13
« Vastaus #56 : 14.07.17 - klo:08:33 »
Esimerkki Yhdysvalloista, D Trump.  :017:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Urputustopic 13
« Vastaus #57 : 14.07.17 - klo:09:38 »
Minulle usein ' jonninjoutavat'  kirjoitukset ovat kertomuksia Jumalan ihmeistä.

Sairaudet kertovat paranemis-ihmeistä, Ruokajutut jauhojen ja öljyn riittävyydestä.
Musikki on ylistystä, kuvat kertovat Luojasta.

On väärää vallankäyttöä ryhtyä ohjailemaan yksinkertaisten ihmisten yhteydenpitoa rakkaudellisissa postauksissa. Körttiystävyys ja yksinäisten ymmärtäminen on foorumin focus.

Itse en koe että  sairaudet kertovat paranemis-ihmeistä, ruokajutut jauhojen ja öljyn riittävyydestä.
Musikki on ylistystä, kuvat kertovat Luojasta.

Minä koen että Hänen vaikutusvallan ja maailman luojana  ei pitäisi joka asiaan vedota.

Toiseksi kun tälläkin foorumilla on välillä isojakin vastakkain asetteluja.
Voi moni saada käsityksen että toinen osapuoli pyrkii alistamaan tai muokkaaman toisten mielipiteitä. Tämän johdosta olisi meidän jokaisen hyvä pohtia kuka ohjailee minua foorumilla. Omat ajatukset vai se että minä haluan kuulua esimerkiksi tälle foorumille.

Niin kuin olen monta kertaa maininnut että foorumilla on vastakkain kaksi osapuolta. Toinen pitää valtaa ja toinen haluaa syöstä vallan pitäjän.
Jokainen voi sitten itse määritellä oman näkemyksensä mukaan kummassa on.

Mutta kiitos myös sinulle vastauksesta, Riitta-Mummi.

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Urputustopic 13
« Vastaus #58 : 14.07.17 - klo:09:47 »
Narsisti on juuri sellainen että heikko sisin on kätketty vahvan kuoren alle.

Olen hieman erimieltä. Koska on hyvin paljon ihmisiä joitka ovat vahvoja persoonia.  Joten ainakin itse en voi missään nimessä voi jokaisesta vahvasta persoonasta sanoa että hän on heikko persoona sisältään.

Valitettavasti minun on todettava se että silloin kun ihmiset ottavat esimerkiksi nyt tämän "narsisti kortin " esille. Niin silloin koen että minun on parempi hieman hillitä vastausta. Miksi, koska minusta  silloin asia on päin vastoin minkä esitit viestissäsi.

Mutta tästäkin asiasta meillä on varmasti näkemys eroja, myös jatkossa.

Kiitos sinullekin.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33759
Vs: Urputustopic 13
« Vastaus #59 : 14.07.17 - klo:09:51 »
Kiitos itsellesi Bengt.   Olet tuonut väriä foorumille. Asioiden kyseenalaistaminen on
on jokamiehen oikeus. Kukaan meistä ei tiedä miten asiat oikeasti ovat. Ilmaisemme ne vain omasta näkemysmaailmastamme  käsin. Silloin käytämme minä-muotoa, eikä se välttämättä ole narsismia. Kuka senkin oikein määrittelee.

Koetetaan olla kärsivällisiä ja sietää erilaisuutta. Kristuksen tähden.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)