Kirjoittaja Aihe: Mikä teki tänään onnelliseksi III  (Luettu 21907 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi III
« Vastaus #30 : 23.09.12 - klo:20:32 »
Kummilapsi vajaa kolme vee.  Saan jakamattomasti kaiken huomion siltä. <3

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi III
« Vastaus #31 : 23.09.12 - klo:20:37 »
Paavo A. oli televisiossa!  :109:

Yksi hänen fudisreissukavereistaan oli työtoverini. Oli, hän sai kenkää. Ihan fiksu kaveri sinänsä. Aatteita on monia, ja niinpä en ihmettele, että kenkää hän sai.
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

myyrä

  • Vieras
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi III
« Vastaus #32 : 23.09.12 - klo:20:41 »
Yksi hänen fudisreissukavereistaan oli työtoverini. Oli, hän sai kenkää. Ihan fiksu kaveri sinänsä. Aatteita on monia, ja niinpä en ihmettele, että kenkää hän sai.

Ei aatteitten takia voi kenkää saada  :icon_eek:

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi III
« Vastaus #33 : 24.09.12 - klo:09:50 »
Tosiasioista (erottaminen) ei voi johtaa arvoja (aatteet). Tämä on Humen laki (David Hume).
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi III
« Vastaus #34 : 24.09.12 - klo:10:21 »




 Hyvät ystävät: kun voi ja saa nähdä arjessa pyhää, niin se on onnea! Olen nyt onnellinen siitä, että kaffi kiehuu, iltapäivälehti on edessäni, samoin pieni aamupala. Olen onnellinen siitä, että voin olla ja kirjoittaa. Olen onnellinen myös siitä, että tänään on yksi mielenkiintoinen tiedotustilaisuus. Olen onnellinen muutamasta facebook-viestistä. Olen onnellinen siitä, että tällä tietoa voin tehdä reippaan ja pitkäkestoisen päivänpäätöslenkin ( vaahtopääkävelyä ).  :kahvi: :001: :icon_wink:

Eli: mikäpä tässä!

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi III
« Vastaus #35 : 24.09.12 - klo:16:56 »
Ilahduin, kun Herättäjän kotisivulle ( www.h-y.fi )oli ilmestynyt selostus päätoimikunnan kokouksesta ja luvattiin, että se muodostuu tavaksi.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi III
« Vastaus #36 : 24.09.12 - klo:18:17 »
Ei aatteitten takia voi kenkää saada  :icon_eek:

Joo, ilmaisuni oli yksioikoisen keskeneräinen. Oikeammin sanoisin, että aatteita ja ajatusmaailmoja on moninaisia, ja ihmiset valitsevat aika erilaisia toimintatapoja samassa tilanteessa. Ja nimenomaan jollakin perusteella, jostain lähtökohdasta. "Ottaa oikeus omiin käsiin" ei aina ole viisasta.  
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi III
« Vastaus #37 : 24.09.12 - klo:18:45 »
Palasin viikonloppuna synttäreiden jälkeen exän kanssa yhteen 3. kertaa.. :icon_eek: :107: :109: :icon_wink: :017:
Elämä on kemiaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi III
« Vastaus #38 : 26.09.12 - klo:22:50 »
Aamupäivällä oli sen verran poutaa että sain ruohoa leikattua. Jo toinen päivä ilman keppiä liikkeellä.
Illalla hienoa olla mukana kuoroharjoituksissa.

Poissa vasara

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi III
« Vastaus #39 : 27.09.12 - klo:19:48 »
 Heli Karhumäen kirjoitus tänään Kotimaassa. Hän oli käynyt tapaamassa tänään 105-vuotiasta evankelista Hilja Aaltosta Tampereen vanhainkodissa.   

 Hilja on katsellut jumalan vainioita  Simpsiöltä ja laajemmiltakin aukeilta, ilman suuntasarvia jo lähes 80-vuotta.

Aamulehden moro-liite haastatteli Hiljaa myös viime viikon numerossa   torstaina. :039:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi III
« Vastaus #40 : 29.09.12 - klo:01:07 »
Elämästä. 

Merkillinen asia. Iski taas tauti, mutta apteekkiin hoippuessani pehmeän kostea ilma verhosi kuin vaate, ihmisiä tuli ja meni siinä torilla ja tautinen jono apteekissa - sainpahan istua alas. Katselin ihmisiä, ja olin onnellinen näkemisestä...  kun oikeassa silmässä on jotakin ihanasti rempallaan...

Soitto kotiin ja kiitollisuus siitä, että saan pitää kummankin vanhempani yhä...  Kun tällä iällä soittaa äiti-mitä- mä-teen - kun - puhelun!!!!

Hyvä palaute oikein lahjakkaalta ja rehelliseltä kirjailijalta - oikeammin runoilijalta - yhdestä tekstistä, josta olen ollut ymmällä, muokatako kirjaksi ja miten.

Loppulukua vaille valmis nuorisoromaani jonka kai nyt annan suoraan NVL:n arvostelupalveluun.

Dosentti  :026:  ei nipistele minua nuppineuloilla kun dosenttitekstini hahmottuu...    Audienssi viisausmies Tomi Karttuselle marraskuussa, kaksi tosi kiintoisaa hypoteesia, ekklesiologinen ja psykodynaaminen, joista ensimmäisen minä siihen mennessä osaanm perustellakin. Toinen pitäisi saada viisausmies Juhani Salakarilta, psykoanalyytikolta.

Ja Johanna Venho pitää oikeasti minun "Minä ajattelen olevaisia" runoista, kai ne täytyy niputtaa... 

Aina kun oon terve, ihastuttava yhdistelmäkortti mekeist vieressä olevaan urheiluhalli-uimahalli jossa päivittäin käydäkseni ja 24 senttiä vyötäröltä ja 7 kiloa pois ihraa, lihasta pukkaa ja liikunnastahan mie menen tunnetust ihan euforiaan...

Että oppii.  Tuo kirkko-opillinen oivallus sai minun päiväni hymyilemään.  Jumala on!  Suuri rakkaus ja suuri ymmärrys.  :109:  Kuin minä olenm saanu näin hyvän osan? 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33739
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi III
« Vastaus #41 : 29.09.12 - klo:08:51 »
Jos ette ole huomanneet, yleisen onnelliseksi minut on tehnyt tuo AkuAnkan aloittama Kirjoita Runo palsta.

Olen löytänyt jotain sellaista itsestäni josta vain uumoilin ja unta näin. Viisi sanaa ja runo alkaa kiertää sisälläni kuin hiiva. Jos en siitä leivo, halkean ja haisen.
Että saa seitsemilläkymmenillään tehdä muutakin kuin pottumuusia ja hirvipaistia. !

Sitten kouluvuosien ainekirjoitusten en ollut kirjoittanut kuin postikortteja kunnes johdatuin tälle foorumille. Sanoja on ollut, asiaa vähemmän
Mutta luoda, vaikka jotakin pientä yhdessä toisten kanssa ! Meitähän on yllättävän monta jotka ovat runolle ruvenneet.

"Omasta päästäni" ne tulevat, ja nopeasti, mutta eivät ilman noita viittä sanaa. :052: :icon_idea: :052:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi III
« Vastaus #42 : 29.09.12 - klo:22:23 »
Rakkaat ystävät ja puhelinkeskustelut heidän kanssaan. <3

Poissa Tiitiäinen

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 564
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi III
« Vastaus #43 : 02.10.12 - klo:22:42 »
Jaksoin kantaa miehen molskin päästä päähän!  :eusa_clap: ja nyt puhutaan ihan tavallisesta suomalaisesta miehestä...ei mistään puutarhatontusta!  :023: Paini on vaan parasta!

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi III
« Vastaus #44 : 02.10.12 - klo:22:54 »
Tänäänkin ystävät.  :eusa_angel: