Kirjoittaja Aihe: Matkaunelmia  (Luettu 4789 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6336
Vs: Matkaunelmia
« Vastaus #15 : 21.11.12 - klo:21:21 »
En ole matkustellut oikeastaan missään. Ehkä sitä vaikka pääsiäisenä voisi? En osaa oikein kuvitella, minne. Ei kuitenkaan Huippuvuorille, siitä olen varma. Ehkä seuraava uudenvuodenlupaukseni voisikin olla, että käyn vuoden aikana ulkomailla? Millaisesta paikasta matkailua osaamattoman kannattaisi aloittaa?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Matkaunelmia
« Vastaus #16 : 21.11.12 - klo:21:32 »
En ole matkustellut oikeastaan missään. Ehkä sitä vaikka pääsiäisenä voisi? En osaa oikein kuvitella, minne. Ei kuitenkaan Huippuvuorille, siitä olen varma. Ehkä seuraava uudenvuodenlupaukseni voisikin olla, että käyn vuoden aikana ulkomailla? Millaisesta paikasta matkailua osaamattoman kannattaisi aloittaa?

Kaupunkiloma lienee paikallaan siis Pariisi, Rooma, Lontoo, New York jne
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Matkaunelmia
« Vastaus #17 : 21.11.12 - klo:21:47 »
No johan se seppos meinaa reissata!

Kuulostaa varsin eksoottiselta.


Mie lähtisin nyt vaikka Firenzeen.
Kaipaan niin italiankieltä ja kaikkia italian tuoksuja.

Muista ostaa etukäteen lippu Ufficin galleriaan, sillä ei sinne odottamatta pääse.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6336
Vs: Matkaunelmia
« Vastaus #18 : 21.11.12 - klo:22:10 »
Kaupunkiloma lienee paikallaan siis Pariisi, Rooma, Lontoo, New York jne

Lontoo olisi tietysti sikäli kätevä, että siellä saattaisi pärjätä sönkkäämällä jonkinmoista englannintapaista. Valtameren yli kuulostaisi vähän rajulta aloitukselta. Vaan olisikohan Alankomaissa jotain kivaa? Muuan ex-siippani muutti sinne, ehkä saisin hänet turistioppaaksi? Tai sitten ehkä Praha, vaikka se kai voikin olla melkoinen turistirysä nykyään. Jos piffaisin mukaani yhden tuntemani kieltä taitavan opiskelijan, jonka veli kai asuu sielläpäin? Eikös alkuperäinen kysymys sisältänyt myös matkakohteen, myös ajatusta matkaseurasta? Skopjekin voisi tulla kysymykseen, ja varmaan jokin Kroatian kaupunki myös. Napolissa voisin piipahtaa pizzalla. Ja joskus tehdä olviretken Belgian trappistiluostareihin. Tekeehän ne jotain haisevaa juustoakin, joka kiinnostaisi myös.

Unohtui: Murmansk! Mutta ei pahimpaan sääskiaikaan. Murmanskissahan ei varmaan kukaan ole käynyt.
« Viimeksi muokattu: 21.11.12 - klo:22:16 kirjoittanut öppiäinen »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

myyrä

  • Vieras
Vs: Matkaunelmia
« Vastaus #19 : 21.11.12 - klo:22:25 »
varmaan jokin Kroatian kaupunki myös.

Dubrovnik ainakin oli kaunis kaupunki silloin kun siellä kävin. Kaksi siskoa miehineen ravaavat nykyään siellä usein. Toisella oli aikaisemmin tapana viettää osa kesästään Ranskan maaseudulla ja Rivieralla ja myöhemmin Espanjassa.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Matkaunelmia
« Vastaus #20 : 21.11.12 - klo:22:46 »
Ehkä seuraava uudenvuodenlupaukseni voisikin olla, että käyn vuoden aikana ulkomailla? Millaisesta paikasta matkailua osaamattoman kannattaisi aloittaa?

Närpes & Nedervetil - ne ovat minun tavoitteenani.

Mt

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6336
Vs: Matkaunelmia
« Vastaus #21 : 21.11.12 - klo:23:22 »
Närpes & Nedervetil - ne ovat minun tavoitteenani.

Kovin eksoottisia kohteita minulle, joka en ole koskaan käynyt edes Vaasassa. -Hallussani on Mrs. Alec Tweedien teos Matkalla Suomessa 1896, ja sen mukaan Vaasassa pitäisi oleman kauniita neitoja, paitsi kesäkuukausina, jolloin vaasalaiset neitoineen painuvat huviloilleen. Ehkä Vaasakin siis olisi käymisen arvoinen paikka?

(Mainittakoon, että brititrouva kävi Suomen-matkallaan myös jossakin yläsavolaisessa kirkossa: "Jumalanpalvelus oli alkanut kymmeneltä, joten meidän saapuessamme sitä oli jo jatkunut kolme tuntia ja puolitoista tuntia kestävä ehtoollinen oli alkamassa. - - Myös miehet kävivät toisinaan ulkona piipullisella tai vaihtamassa pari sanaa naapurin kanssa, ja kaikkialla vallitsi samanlainen vapaa ilmapiiri kuin roomalaiskatolilaisessa jumalanpalveluksessa; silti kaiken äärimmäinen yksinkertaisuus, yleinen itkuisuus ja synnintunto toivat elävästi mieleen Ylämaan kirkon.")

Onkohan maapallolla muuten ihmisten asuttamaa paikkaa, johon ei kuulu poltto- tai sähkömoottorin ääntä, ja jossa ihmiset haisevat ihmiselle eikä hajusteelle? Jos, niin siellä ehkä sitten seuraavaksi kiinnostaisi käydä.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Syterskalet

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 482
Vs: Matkaunelmia
« Vastaus #22 : 22.11.12 - klo:21:46 »
Saat valita, mutta pelkään ettei tuota kasva Aasiassa ja Indonesian saarilla. Siellä enempi kookosten heimoon kuuluvia suurihedelmäisiä palmuja ynnä muita. En ole mikään palmuspesialist,i mutta Wikipedian mukaan palmusi kasvaa lapsuutesi leikkipaikoilla, jonne en suunnistan. Siellä on eri norsulajikin.

Suunnitelma, johon on liputkin jo ostettu on Thaimaa, Hong Kong, Macao, Kiinan Shenzen, Malesian Sabah (Kota Kinabalu), Brunei Darussalam ja Singapore, joka se varsinainen kohde on. Singaporessa on sitten pojanpojan ristiäiset 9.12 joulukirkon jälkeen. Merimieskirkon pappi käy siellä ja tietojemme mukaan toinenkin Suomen kansalainen kastetaan samalla kertaa joulukirkon lopuksi. Läppäri ja Ipad ovat mukana, joten foorumissa vieraillaan, sillä jokaisessa hotellissa on nykyään ilmainen internet. Singaporessa asumme pojan perheessä ja siellä on yllinkyllin internettiä.
Näin pitkästä reissusta lankeaakin ankarat päästömaksut, jotka voi tietysti suorittaa synnintunnossa kolehtihaaviinkin :icon_lol:

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Matkaunelmia
« Vastaus #23 : 22.11.12 - klo:21:48 »
Lainaus
Muista ostaa etukäteen lippu Ufficin galleriaan, sillä ei sinne odottamatta pääse.

Juu, on kokemusta. Monet kerrat olen jonottanut, jopa eväiden kanssa  :kahvi:

Herra armahda.