Kirjoittaja Aihe: Halpaa tai kallista !  (Luettu 5270 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Halpaa tai kallista !
« : 18.12.11 - klo:11:55 »
Katselin aamun lehdestä ja ihmettelin kun läppäreitä saa jo alle satasella, ei kallis, mutta millasiahan lie.   :017:

Toinen on tuo kapselikahvinkeitin, aika arvokas ja kahvikin tulee kalliiksi, mutta onkohan kapselinvalmistajat sitoutuneet tekemään kapseleita kuinka kauan jos markkinat ei vedäkkään ja onko noissa koneissa kapselimallit merkkikohtaisia. Empä kylllä osta, mutta ois kiva kuulla kokemuksia, millasia ovat ?

Entäs " robotti" pölynimuri, millainen on ?  Jääkö kiinni räsymattojen rimpsuihin ?
Eräs kaveri kertoi jättäneensä imurin kotia hommiin kun meni töihin.
Tupaan oli jäänyt myös koira joka oli jo imuriin hyvin tottunut, mutta kun koiralla olikin menny massu sekasin ja pakkohan se oli ollut keventää, imuripa olis sitten levitellyt kaiken tasaisesti.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Halpaa tai kallista !
« Vastaus #1 : 18.12.11 - klo:11:56 »
Anteeksi, meni väärään huoneeseen, voiko vaihtaa tuohon toiseen.
Anteeksi !

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Halpaa tai kallista !
« Vastaus #2 : 18.12.11 - klo:12:02 »
Katselin aamun lehdestä ja ihmettelin kun läppäreitä saa jo alle satasella, ei kallis, mutta millasiahan lie.   :017:

Pitäis saada läppis  jossa ois vääntöä, pieni ja akku kestäisi pidemmätkin lennot.
Osaako kukaan neuvoa?
Muuta kuin kynän ja lehtiön. :-\

Hyvä yhteiskunnalinen aihe tämä halpaa vai kallista.
Ei tule mieleen mitään muuta halpaa kuin nuudelit, mutta mielelläni kuulisin, josko jotain muutakin on?
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6336
Vs: Halpaa tai kallista !
« Vastaus #3 : 18.12.11 - klo:14:13 »
^Kaali on halpaa. Juurekset usen myös. Ja lihakin, jos ostaa viimeisen myyntipäivän tuotteita ja kelpuuttaa rasvaisemmat sortit. Menenpä tästä keittelemään kattilallisen borssia em. aineksista, elän sillä jouluun ja saan jääkaapin tyhjäksi ennen matkaa.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Halpaa tai kallista !
« Vastaus #4 : 18.12.11 - klo:14:48 »
Juureksetko edullisia, no niitä pitää alkaa ostelemaan. Tosta karppaus innosta jotain hyvääkin, kun ne jättää ostelematta joitain tuotteita, niin me kaikkiruokaiset saamme niitä edullisemmin.

Lihat oli ennen viimepäiväyksiä -50%  nykyään ne on vaan -30%. Sikamaista.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6336
Vs: Halpaa tai kallista !
« Vastaus #5 : 18.12.11 - klo:14:58 »
^Onkos leivän hinta sitten ruvennut laskemaan? Tai karamellien.

Tapanani on olla ostamatta lihaa, jos se maksaa yli 6 euroa kilolta. (Jos on luomua tai hevosta tarjolla niin voin tehdä poikkeuksen.) En minä silti pysty lähikauppojenkaan kaikkia viimeisen myyntipäivän paketteja pelastamaan.

Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33764
Vs: Halpaa tai kallista !
« Vastaus #6 : 18.12.11 - klo:14:58 »
Jos teen perunasalaatin johon laitan perunaa, suolakurkkua, vihreää kurkkua, kermaviiliä, hiukan öjyä ja sinappia, hinnaksi tulee alle 3 euroa.

Jos teen vihreän salaatin jossa on vuohenjuustoa, cashew-pähkinöitä, pinjansiemeniä, aurinkokuivattua tomaattia tms. 10 euroa ei tule riittämään.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Halpaa tai kallista !
« Vastaus #7 : 18.12.11 - klo:16:49 »
tuo a, aurinkokuivattu tomaatti on jskus mietittänyt näin näläkästä. Voiskohan sitä tehä ite kasvatetuista tomaateista, riittääkö suomen kesä siihen ?

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33764
Vs: Halpaa tai kallista !
« Vastaus #8 : 18.12.11 - klo:17:00 »
Tässä jotain vinkkiä uunikuivatuista tomaateista. Minä lisäisin hieman suolaa ja etikkaa niin säilyisivät kauemmin kuin pari päivää. Toinen konsti on yrittää tihrustaa kaupan purkeista mitä aineita ne sisältävät.
Jos syyskesällä saa halavalla tomaatteja ja on kuuma päivä voisi kokeilla auringon voimaa. Pitää vain löytää kuumin paikka pihalla, uunipelti, jne.
En ole minäkään itse tehnyt, mutta kiitos vinkistä, kokeillaan:
http://keskustelu.plaza.fi/viesti/8495186/11/

p.s. kaapisin myös siemenet pois ennenkuin alkaisin kuivattaa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Halpaa tai kallista !
« Vastaus #9 : 18.12.11 - klo:17:46 »
Riitta mummo voisi laittaa mulle linkin kuinka tehdä Joulukalkkuna?

Lupasin perheelleni sellaisen tehdä, tein joskus poikamiesvuosinani, mutta kun nyt kattelin netistä ohjeita, ni sormi meni suuhun.

Kaikista paras olisi online apu, siis reaaliaikainen kun oon kokkaamassa.
Silloin kun viimeksi kokkailin, ni samalla puhelimella soittelin kaikki ystäväni läpi ohjeita kysellen.

Tietysti konjakki höystetty kastike tai punaviinikastikeohje olisi kiva lisä.
Niin ja Joulukala.

Toi mikä on halpaa, niin ikävä kyllä olut ja viina ja alkoholi yleisesti on sika edullista, jos vertaa maitoon tai limuun.

( pyydän tässä nyt myös paluumuuttajana ja tyhmänä anteeksi kirjoitusvirheitäni. )


Kaikki valta tekoälylle!

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6336
Vs: Halpaa tai kallista !
« Vastaus #10 : 18.12.11 - klo:17:54 »
Täsmennän tuota hehkuttamaani juures-asiaa sen verran, että juuriselleri, palsternakka ja retikka eivät välttämättä ole halpoja, jostakin mustajuuresta puhumattakaan. Mutta lanttu, porkkana ja punajuuri ovat, etenkin kun ostaa vähän isommassa säkissä. Borssin lisäksi tein suosikkeihini kuuluvaa raastetta, jossa on yhtä paljon punajuurta, porkkanaa ja omenaa, ja paljon oliiviöljyä, ja sitten normi suolat ja pippurit. Vaikka käyttäisi hyvälaatuista eli vähän tyyriimpää oliiviöljyä, ei raasteen kilohinta päätä huimaa, etenkin jos sattuu löytämään halpoja omenoita.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Vs: Halpaa tai kallista !
« Vastaus #11 : 18.12.11 - klo:18:24 »
Juuri ihmisia sairastuttava asia on epatasa-arvoisuus yhteiskunnassa.
Tama nakyy myos ruoan hinnassa: laadukas ja terveellinen ruoka
maksaa usein liikaa verrattuna pitsoihin, ranskiksiin, hampurilaisiin yms.
Koyhilla vahemman rahaa terveellisiin elamantapoihin.
Nyt joulualet ovat jo alkaneet, tervetta on yrittaa loytaa joululahjalevyt, dvd:t,
Iittala ja Marimekko kirppikselta ja vaihtaa uudet kannet tai tehda pienua korjailuja itse.
Esim. ostaa vanhaa Marimekon kangasta ja ommella itse siita lahja. .
Elämä on kemiaa.

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Vs: Halpaa tai kallista !
« Vastaus #12 : 18.12.11 - klo:19:26 »
Lahes 90v mummoni polttaa punaista joulu-kynttilaansa
vain jouluaattona ja joulupaivana ja kynttila on lahemmas 10v vanha. :icon_biggrin:
Elämä on kemiaa.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Halpaa tai kallista !
« Vastaus #13 : 18.12.11 - klo:19:41 »
Tuo kynttilä on varmaankin sellainen mitä ei voi hinnoitella.
Todella kaunis asia.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33764
Vs: Halpaa tai kallista !
« Vastaus #14 : 18.12.11 - klo:20:02 »
Riitta mummo voisi laittaa mulle linkin kuinka tehdä Joulukalkkuna?

Lupasin perheelleni sellaisen tehdä, tein joskus poikamiesvuosinani, mutta kun nyt kattelin netistä ohjeita, ni sormi meni suuhun.

Kaikista paras olisi online apu, siis reaaliaikainen kun oon kokkaamassa.
Silloin kun viimeksi kokkailin, ni samalla puhelimella soittelin kaikki ystäväni läpi ohjeita kysellen.

Tietysti konjakki höystetty kastike tai punaviinikastikeohje olisi kiva lisä.
Niin ja Joulukala.

Toi mikä on halpaa, niin ikävä kyllä olut ja viina ja alkoholi yleisesti on sika edullista, jos vertaa maitoon tai limuun.

( pyydän tässä nyt myös paluumuuttajana ja tyhmänä anteeksi kirjoitusvirheitäni. )




Minä paistoin kalkkunan joskus 1970-luvun alussa 1. ja viimeisen kerran.   Jos sen toiste tekisin noudattaisin tarkasti ohjetta ja varaisin paljon aikaa.
Perhe on pyytänyt ensikokeiluni jälkeen aina kinkkua.

Löysin netistä useammankin reseptin.

1.http://kotiliesi.fi/ruoka/reseptit/joulukalkkuna

2.http://keittokirja.ruokatieto.fi/WebRoot/1041713/Reseptisivu.aspx?id=1132665

Minä laittaisin tuon jälkimmäisen vaihtoehdon, sillä siinä on aprikoosia ja pekonia joita rakasta. Eikä tarvitse tunke sormiaan kalkkunan nahan alle.

Onnellisia ruoanlaittohetkiä.               Riitta :117:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)